III runda 2008

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » sob cze 14, 2008 3:46 pm

Paszczak pisze:Nie powinienem chyba zabierać głosu bo nie moje małpy nie mój cyrk :wink: ale w dużym skrócie dzięki jednej załodze, co podkablowała sędziemu resztę, kilka załóg wypadło z gry :)3
:
Łazilismy po serwisie i widzialem jak coponiektorzy kurwili na czym swiat stoi.

Jaki byl powod tego hurtowego wykluczenia ?

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: StArSzY » sob cze 14, 2008 3:48 pm

A można dokładniej się dowiedzieć co się stało z wykluczonymi załogami ?
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
luckymen
Posty: 325
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: luckymen » sob cze 14, 2008 3:53 pm

RMPST - niestety z obserwacji ponad roku tego sezonu i poprzedniego absolutnie nie jestem zainteresowany uczestniczeniem w tego rodzaju "zawodach" nie mi oceniać stąd nie chce prawić kazania, jednak uważam że RMPSTy to mocno amatorszczyzną pachną nadal i nic nie wskazuje na to by sie coś zmieniło.

:roll:

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » sob cze 14, 2008 4:01 pm

StArSzY pisze:A można dokładniej się dowiedzieć co się stało z wykluczonymi załogami ?
wykluczone załogi i to chyba już po 1oesie nie mogły jechać dalej, tak więc większość zapakowała się na lawety (vide domator) i wsio.
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » sob cze 14, 2008 4:14 pm

Paszczak pisze:
StArSzY pisze:A można dokładniej się dowiedzieć co się stało z wykluczonymi załogami ?
wykluczone załogi i to chyba już po 1oesie nie mogły jechać dalej, tak więc większość zapakowała się na lawety (vide domator) i wsio.
Ale jaki byl formalny powod wykluczenia ?

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » sob cze 14, 2008 4:40 pm

kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mopar » sob cze 14, 2008 7:25 pm

Ten kabel :)3 pseudo kolega startuje w T1 więc nic mu to nie dało. Podejrzewam że jest to spowodowane jakimś urazem psychicznym lub małym fiutkiem-moze tak sobie pomaga. :evil:
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob cze 14, 2008 7:52 pm

ktoś coś wie więcej o tych wykluczeniach?
#noichuj

chichita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: wt lut 26, 2008 9:53 pm

Post autor: chichita » sob cze 14, 2008 7:58 pm

Ale się zrobiły Mistrzostwa Polski! 18 załóg! Ale więcej takich wykluczeń to na pewno pojawią się nowi, przyjadą 500 km z lawetą żeby wrócić po dwóch godzinach! Przykro się robi jak człowiek patrzy jak taki widowiskowy sport umiera śmiercią naturalną,
p.s Ciekawe co powiedzą wykluczeni?

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mopar » sob cze 14, 2008 8:47 pm

czesław&jarząbek pisze:ktoś coś wie więcej o tych wykluczeniach?
Na szybko co przez telefon mówiono to
wjazd do strefy serwisowej pomiędzy os-ami (czyli w czasie nie wyznaczonym)
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob cze 14, 2008 9:07 pm

a to jakaś nowość w regulaminie jest?
poza parkami zamkniętymi i strefami pkc można samochód serwisować dowolnie.
dziwne...
#noichuj

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » sob cze 14, 2008 9:08 pm

przeczytaj aktualny regulamin lepiej :)
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob cze 14, 2008 9:09 pm

emeryci już nie muszą
:)21

przeciez to nie była pierwsza runda sezonu, nagle się zmienił?
#noichuj

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » sob cze 14, 2008 9:16 pm

tak cobyś wiedział o co chodzi:

3.5 Serwisowanie
3.5.1 Podczas trwania całego rajdu, serwisowanie może być wykonywane
w startującym samochodzie wyłącznie w Parkach Serwisowych. Niemniej załoga, wykorzystująca wyłącznie wyposażenie znajdujące się
w samochodzie i bez zewnętrznej pomocy fizycznej, może w każdej chwili wykonać każde serwisowanie, które nie jest wyraźnie zabronione.
3.5.2 Definicja serwisowania zabronionego: Użycie lub otrzymanie przez załogę jakiegokolwiek materiału stałego, lub płynnego, części zamiennych, narzędzi lub wyposażenia innego, niż przewożone w startującym samochodzie.
3.5.3 Parki serwisowe muszą być oznaczone na trasie rajdu, z punktami kontroli czasu na wjeździe wyjeździe

oraz

4. Trasa Rajdu, Książka Drogowa, Karta Drogowa, Przebieg prób.
Książka Drogowa
Załogi muszą przejechać całość trasy podanej w Książce Drogowej, bez zbaczania z wyznaczonej trasy, z obowiązkiem zgłoszenia się na wszystkie próby sportowe i punkty kontrolne (w tym tajne) w kolejności ich odbywania
i z właściwego kierunku wjazdu.
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob cze 14, 2008 9:19 pm

niby zapis oczywisty
ale...
skoro 40% załóg popełnia ten sam błąd to może organizator powinien się zastanowić jaka jest tego przyczyna i czy przypadkiem nie jest za to odpowiedzialny
#noichuj

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » sob cze 14, 2008 9:25 pm

zasadniczo to wiekszość startujących nie zadaje sobie trudu sprawdzenia przed sezonem zmian jakie są w regulaminach

pozatym nie odnosząc się do punktu 3.5 i biorąc pod uwage tylko punkt 4 to: jak masz np. wyznaczony serwis w Książce Drogowej po 4 OS-ie to np. po 2 OS-ie ci wolno wjechać sobie na serwis czy nie?

Zastanów się i sobie odpowiedz.:)
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz cze 15, 2008 5:09 am

Wlasnie zladowalem na kwatere. Jak jeszcze bedzie kiedykolwiek runda w Gorze Kalwarii na tym samym terenie to zwyczajnie nie jade :)3

Atmosfera straszna :)3

Gdyby nie to, ze mielismy fajna agroturystyke do spania to bym byl mocno zniesmaczony po wystepie.

Nie bede komentowal faktow, bo calosc rundy byla bez sensu.

PS. Szukam filmikow naszego dacha ! Prosze o info na info@szary-racing.pl
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

kaczor127
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr mar 02, 2005 9:18 am

Post autor: kaczor127 » ndz cze 15, 2008 5:26 am

mopar pisze:Ten kabel :)3 pseudo kolega startuje w T1 więc nic mu to nie dało. Podejrzewam że jest to spowodowane jakimś urazem psychicznym lub małym fiutkiem-moze tak sobie pomaga. :evil:

jakoś wcale mnie to nie dziwi.... :o :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » ndz cze 15, 2008 6:36 am

w sensie ze co nie dziwi?

nie byłem. nie miałem czasu. i z tego co już usłyszałem, to chyba lepiej.


takie rzeczy powinno się inaczej załatwiać. ręce opadają.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 15, 2008 10:24 am

Maciek Skura pisze:zasadniczo to wiekszość startujących nie zadaje sobie trudu sprawdzenia przed sezonem zmian jakie są w regulaminach

pozatym nie odnosząc się do punktu 3.5 i biorąc pod uwage tylko punkt 4 to: jak masz np. wyznaczony serwis w Książce Drogowej po 4 OS-ie to np. po 2 OS-ie ci wolno wjechać sobie na serwis czy nie?

Zastanów się i sobie odpowiedz.:)
ad1. zasadniczo to prawda. do robienia wyników umiejętność czytania i pisania jest niezbędna, o czym niektórzy nie pamiętają.

ad2. gadasz już jak te zgredy-działacze. jeżeli 7 z 18 załóg popełnia ten sam błąd to znaczy, że coś z tą książką drogową było nie tak.
należy pamiętać że za wszystkim i z każdej strony jest człowiek z którym nalezałoby się liczyć.
zawodnik to nie śmieć któremu można kazać tkwić na upale czy deszczu bez celu tylko dlatego, że ktoś źle policzył czas rajdu. zawodnicy stanowią sedno show zwanego rmpst. jeżeli nie będzie zawodników działacze staną się zbędni.
póki ten prosty związek przyczynowo-skutkowy będzie postawiony na głowie nic się nie zmieni i dyscyplina upadnie.
kwestia czasu.
#noichuj

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » ndz cze 15, 2008 11:05 am

ad2 - książka drogowa była ok ( jak chcesz to ci wyśle skany i ty jako prawofotelowy emeryt sobie zobaczysz :))))))
po prostu 90% startujących nie przyswoiła zmian w regulaminie
a na spotkaniu z zawodnikami ( szkoleniu o klasach T ) w piątek ponoć było to mówione - ale głowy nie dam bo jedni twierdzą, że było a drudzy, że nie było

co do działaczy to akurat w tym przypadku ich podejście było OK
co zrobisz z sytuacją kiedy sędzia do dyrektora rajdu przynosi ci oficjalne pismo z lista załóg nieregulaminowo wjeżdzających na BT? ( pomijam fakt , że zapewne większa ilośc ich tam wjechała a nie zostali spisani )

i nie rób ze mnie już zgreda rajdowego bo jeszcze na emeryture nie przechodzę :)))))))))))

staram się tłumaczyć przejżyście i obrazowo takie sytuacje bo wiem z doświadczenia , że wielu startujących nie rozumie do końca tego co mówią im działacze/sędziowie swoim typowo regulaminowym tonem

uważam też, że takie szkolenio/spotkania kilka razy w roku przed rundami to dobry pomysł - każdy wtedy może skonfrontowac swoja wiedzę z bezlitosnym regulaminem RMPST
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
plezi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 19, 2007 4:14 pm
Lokalizacja: Natolin - Wyżyny
Kontaktowanie:

Post autor: plezi » ndz cze 15, 2008 11:34 am

Witam wszystkich, zanim administracja strony ściągnie i wrzuci fotki z wczorajszej imprezy na stronę, umieszczam linka do swojej galerii i zapraszam do ogladania (uwaga sporo tego jest)
GALERIA

Pozdrawiam serdecznie

Rafał P.

Awatar użytkownika
konraDZIK
 
 
Posty: 198
Rejestracja: śr mar 09, 2005 2:18 pm

Post autor: konraDZIK » ndz cze 15, 2008 11:55 am

Maciek Skura pisze:ad2 - książka drogowa była ok ( jak chcesz to ci wyśle skany i ty jako prawofotelowy emeryt sobie zobaczysz :))))))
daruj sobie ksiazke, wez pod uwage, ze jak masz przejazd miedzy kratkami w ksiazce drogowej to mozesz sobie pojechac dowolnie yle bys postapil na kratce tak jak strzalki nakazuja. czyli czytaj, zesra sie ciezarowka na srodku drogi to sobie boczna droga ja omijasz i juz. a jak juz chodzi o sam oes, to sam wiesz i nie musze ci mowic, ze jak sobie skrot opracujesz to twoja sprawa, wazne zeby po bramkach jechac. ksiazka drogowa to jedna sprawa, a poustawiane w dziwny sposob strefa PKC i strefa serwisu to inna bajka, musiales przejechac przez strefe PKC do oesu 1,3,5 itd zeby wjechac do serwisu i odwrotnie i to jest chore. Widziales kolejke przed PKC na wjazd na serwis?? my sie zastanawialismy czy nie stanac na srodku drogi na sandomierz, bo tak duzo miejsca organizator zostawil a przed wjazdem na PKC bylo jeszcze 20 minut.

Maciek Skura pisze:po prostu 90% startujących nie przyswoiła zmian w regulaminie a na spotkaniu z zawodnikami ( szkoleniu o klasach T ) w piątek ponoć było to mówione - ale głowy nie dam bo jedni twierdzą, że było a drudzy, że nie było
Maciek! jezeli czegoss nie ma na odprawie tylko jest na jakims szkoleniu (nieobowiazkowym dla zawodnikow) to nie moze obowiazywac na rajdzie, no chyba, ze to tez jakas zmiana w regulaminie ktorej nie przyswoilem??
A jezeli nie masz tabliczek na wjazd na serwis ze to PKC, to wolno ci wjechac jak masz jeszcze czas? czy nie wolno?? Wez pod uwage ze polowa zalog nie ma serwisu czyli sami robia przy aucie, wiec caly czas trzymaja sie regulaminu, a co do tych narzedzi co to ich mozesz uzyc pod warunkiem, ze masz je w aucie - to przeciez mogles sie zatrzymac na poboczu i znalezc klucz nasadowy 13tke i pompe paliwa w trawie co :)
Maciek Skura pisze:co do działaczy to akurat w tym przypadku ich podejście było OK co zrobisz z sytuacją kiedy sędzia do dyrektora rajdu przynosi ci oficjalne pismo z lista załóg nieregulaminowo wjeżdzających na BT
Super, ja bym sie zastanowil, czy wykluczac polowe zalog z rajdu, bo moze cos zaszwankowalo? moze nie bylo sedziego na wjezdzie na serwis? a moze ujaral sie zielskiem i nie rozstawil znakow PKC? a moze mial to poprostu w dup*ie? od tego jest ZSS zeby taka sprawe rozpatrzec.
W ten sposob wg mnie padaja te rundy. szybka decyzja, mniej samochodw pojedzie, bedzie mniej roboty i juz. to nie tedy droga, my naprawde mamy dosyc takich rund, gdzie sie traktuje te rajdy jak zlo konieczne. Zobacz jak bylo w Suwalkach, organizacja nie do konca byla dobra, ale za to dyrektor rajdu bral pod uwage zdanie kierowcow i robil wszystko zeby zawodnicy byli zadowoleni (naginajac kulawy regulamin).

Wezmy jeszcze pod uwage cos zupelnie innego, rundy jaka jest Gora Kalwaria nie da sie przejechac tylko z jednym serwisem w czasie 8 oesow!! ta runda jest typowo na rozjeb*anie auta i wyliczona na wytrzymalosc zalogi. na tej rundzie po 4 oesach byly wieksze straty w aucie niz na dwoch poprzednich w sumie. Wiesz juz dlaczego wszyscy zjechali jezeli nie bylo tabliczek PKC? Serwisujesz auta - powinienes cos na ten temat wiedziec, bo nie wspomne o tym ze jezdziles w tych rajdach i mozna by sie od Ciebie tez uczyc.

Generalnie Misiul na nastepna Gore Kalwarie - jak bedzie - bedziesz musial mnie na sile ciagnac, kark jeszcze mnie boli od wyjeb*ow...
Ostatnio zmieniony ndz cze 15, 2008 11:59 am przez konraDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 15, 2008 11:57 am

Maciek Skura pisze:co zrobisz z sytuacją kiedy sędzia do dyrektora rajdu przynosi ci oficjalne pismo z lista załóg nieregulaminowo wjeżdzających na BT? ( pomijam fakt , że zapewne większa ilośc ich tam wjechała a nie zostali spisani )
no i tu jest słaby punkt.
albo się kara wszystkich popełniających uchybienie regulaminowe, albo się odpuszcza do poziomu pogrożenia palcem i postraszenia wykluczeniem w sytuacji gdy jest wiadome, że lista załóg do ukarania jest niepełna.
na tym etapie uważam organizatorzy dali dupy.

a regulamin trzeba znać. i umieć go interpretować na swoją korzyść w każdej sytuacji.

to się przydaje.
np taki wybór przy starcie do odcinka...ustawić wóz w miękkim i ryzykować zagrzebanie już przy starcie, czy ustawić wóz skośnie, wystartować skutecznie ale rozjechać tablice pkc...
wolno...nie wolno...takie rzeczy trzeba wiedzieć na 100%
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
konraDZIK
 
 
Posty: 198
Rejestracja: śr mar 09, 2005 2:18 pm

Post autor: konraDZIK » ndz cze 15, 2008 12:06 pm

czesław&jarząbek pisze: a regulamin trzeba znać. i umieć go interpretować na swoją korzyść w każdej sytuacji.
Zgadzam sie, kwestia jeszcze tego, ze idziesz do siedzego i rozmawiasz z nim jak z czlowiekiem przedstawiajac swoja wizje i argumenty, a on ci odpowiada co z Tego, ze ja was puszcze jak Kolega Loszewski powiedzial, ze jak was wszystkich wpuszcze to on to oprotestuje i bede musial i tak was wykluczyc... i nie ma dyskusji ze to 40% zalog i ze byly uchybienia w oznaczeniach i umiejscowieniu strefy? "Nie zostana wam wydane karty drogowe i nie ma dyskusji" to ja slyszalem.
A pozniej zdziwilem sie jak odbieralem ksiazke auta, bo sedzia nie wiedzial ze jestesmy wykluczeni bo istanialy 3 oficjalne listy wykluczonych, i kazda inna :( Dupy dali i tyle.
No nic ide czytac regulamin od nowa, bo chyba trzeba go wkuc na blache i zadac jakichs ofiacjalnych wykluczen, bo to bylo tez na gebe zalatwiane...

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość