blokady, lsd, torseny,....

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

blokady, lsd, torseny,....

Post autor: domator » wt paź 05, 2004 1:48 pm

Szanowni wlasciciele mostow do MB G czy Patroli. Czy na OS-ach macie poblokowane te mosty? Tyl tylko? A moze jakies polsrodki typu LSD lub Torsen?
pozdr.

domator

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » wt paź 05, 2004 8:44 pm

jak pęknie półośka

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr paź 06, 2004 7:16 am

Czasami tylko tył a przód tak jak pisze elektryczny.
Generalnie blokady nie są strasznie potrzebne.

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » śr paź 06, 2004 8:43 am

Jak masz szanse to zakładaj Torsena
Może być od Hamera lub Audi i Lancia ,wadą jest szybkie przełożenie i trzeba dodatkowo redukoweć ,sama redukcja skrzyni rozdzielczej może nie wystarczyć.

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » śr paź 06, 2004 10:37 am

jakaś blokada jest potrzebna tak jak szary napisał chociaż tył w przeciwnym wypadku jak na zakręcie podniesie jadną strone auta inapęd idzie w powietrze to dacha masz na 100 %

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr paź 06, 2004 2:27 pm

bo jeździć w Rempstach to trza umić :)21
a nie dachy walić...
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr paź 06, 2004 3:40 pm

elektryczny pisze:jakaś blokada jest potrzebna tak jak szary napisał chociaż tył w przeciwnym wypadku jak na zakręcie podniesie jadną strone auta inapęd idzie w powietrze to dacha masz na 100 %
Tym to akurat sie nie przejmuj zbytnio- w takich sytuacjach dolozysz do spodu jednoczesnie kieratem odkrecisz i dalej frez :)23
Blokada sie przydaje czasem na stromych podjazdach z koleinami no i gdy kapcia zlapiesz by do mety dojechac- jedna taryfa i masz po imprezie.

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » śr paź 06, 2004 5:53 pm

niby tak ale jak zobaczyłem maćka na dachu w podobnej toyocie jak nasza to nabrałem respektu a jest niższa niż wasze rasowe terenówki

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » śr paź 06, 2004 6:55 pm

Hmm.., że się wtrącę.
Czy mógłby mnie ktoś oświecić co to jest Torsen??
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr paź 06, 2004 7:16 pm

Torsen - TORque SENsitive.
Mechanizm dyferencjalu polegajacy na przeniesieniu momentu obrotowego na kolo o aktualnie LEPSZEJ przyczepnosci. Dziala dokladnie odwrotnie jak otwarty dyfer :-)
Seryjnie w Audi V8, lanciach rajdowych i hummerach. Teraz chyba wkladaja tez torsena do LR (jako centralny).
Z zalet ma to ze aboslutnie nie generuje przecizen. Mozna jezdzic po suchym. Audi V8 mialo jeden w centralnym i jeden w tylnim dyfrze - w/g mnie najlepszy na swiecie uklad do jazdy 4x4 plaszczakiem. Calkowicie mechaniczna konstukcja bazujaca na przekladni slimakowej.
Z wad to - poniewa przensi iles tam ry wiekszy moment na kolo dociazone niz ma kolo odciazone - jest nieodporny na kolo w powietrzu wiec do trialu sie nie nadaje. Niektorzy twierdza ze mozna wtedy nacisnac hamulec lekko , podajac tym samym moment na wiszace kolo i tym samym wielkrotnie wiekszy na kolo na ziemi. Nie wiem - nie probowalem.
Z aftermarketowych rozwiaan to jest firma quaife, ktora robi dyfry typu torsen do wielu zastosown no i TrueTrack do ameryki (jeep, GM).
Fajne jest to ze on jako jedna z niewielu "blokad" dziala ZANIM wystapi poslizg.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr paź 06, 2004 7:31 pm

coś wtym jest , wymieniałem dzisiaj przednie tarcze w audi z 94r , motor 4.0 napęd 4x4 , no i dopiero jak podniesiesz wszystkie koła to można ruszyć jednym inaczej coś blokuje , nie wiedziałem że jest na torsenie , ale widocznie tak , bo jak podniesiesz jedno koło to go nie obrócisz, niezłe do robienia jakiejś zmoty ( tak mi przyszło do głowy )

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr paź 06, 2004 8:18 pm

Moja stara 80 quattro coupe tez ma torseny- Wszystko git tylko opory ruchu duze.

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr paź 06, 2004 8:59 pm

szary pisze:Moja stara 80 quattro coupe tez ma torseny- Wszystko git tylko opory ruchu duze.
Raczej nie ma (chyba ze przerobka silna :D ). Jesli jest z tych nowszych to moze miec centralny (w skrzyni) Normalnie torsen z tylu byl tylko w V8 a 80/90/100/200 quattro mialy jedynie blokade tylu i centralnego (elektryczna), ktora sie wylaczala powyzej ok. 20 km/h lub przy ABS-ie przy pierwszym hamowaniu. Takie cos do ruszenia po lodzie ale nie do jazdy.
Te wszystki nowsze A i S to juz maja jakies cuda elektronicznie sterowane... :cry:
Opory w Audi sa standardem niestety... :)3
Zobacz sobie: http://www.audi-quattro.org/cgi-bin/twi ... enerations

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr paź 06, 2004 9:44 pm

Mozesz miec racje- do srodka nie zagladalem- to moje cudo z 86 jest, na klimie , elektryce a przelaczniki blokad ma podcisnieniowo.Ponoc dziwna wersja.

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » czw paź 07, 2004 6:28 am

Może ktoś poda orientacyjne ceny dyfra od Audi V8 (tył)

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » czw paź 07, 2004 7:38 am

klient któremu wymieniałem tarcze mówił że jest do sprzedania całe autko ,silnik 4.0 V8, z napędem 4x4, z początku lat 90 podobno sprawne za 5 tys zł!!!!. Nie wiem czy to prawda , ale same tarcze w podróbie kosztuja 500 zł , więc chciał kupić drugiego na części .

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

torsen

Post autor: montero » czw paź 07, 2004 9:01 am

torsen jest też centralny w Land Cruiserze nowsze roczniki.chyba.

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » czw paź 07, 2004 9:17 am

w LC 120 jest Torsen na pewno
Teraz my was jemy =)

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » czw sie 25, 2005 7:51 pm

a oto ruski "torsen" nie wiem tylko czy wytrzyma

allegro.pl aukcja nr.61112301

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » ndz sie 28, 2005 8:09 pm

a my blokady tylko używamy jak kapcie dwa mamy lub wtope uskutecznimy - w pozostałych przypadkach nie ma czasu na włączanie blokad :)))))))))))))))))))

Pozdrawiam
serdecznie

Maciek Skura
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość