blokady, lsd, torseny,....
Moderator: Pasza
blokady, lsd, torseny,....
Szanowni wlasciciele mostow do MB G czy Patroli. Czy na OS-ach macie poblokowane te mosty? Tyl tylko? A moze jakies polsrodki typu LSD lub Torsen?
pozdr.
domator
pozdr.
domator
- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
Tym to akurat sie nie przejmuj zbytnio- w takich sytuacjach dolozysz do spodu jednoczesnie kieratem odkrecisz i dalej frezelektryczny pisze:jakaś blokada jest potrzebna tak jak szary napisał chociaż tył w przeciwnym wypadku jak na zakręcie podniesie jadną strone auta inapęd idzie w powietrze to dacha masz na 100 %

Blokada sie przydaje czasem na stromych podjazdach z koleinami no i gdy kapcia zlapiesz by do mety dojechac- jedna taryfa i masz po imprezie.
- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
Torsen - TORque SENsitive.
Mechanizm dyferencjalu polegajacy na przeniesieniu momentu obrotowego na kolo o aktualnie LEPSZEJ przyczepnosci. Dziala dokladnie odwrotnie jak otwarty dyfer
Seryjnie w Audi V8, lanciach rajdowych i hummerach. Teraz chyba wkladaja tez torsena do LR (jako centralny).
Z zalet ma to ze aboslutnie nie generuje przecizen. Mozna jezdzic po suchym. Audi V8 mialo jeden w centralnym i jeden w tylnim dyfrze - w/g mnie najlepszy na swiecie uklad do jazdy 4x4 plaszczakiem. Calkowicie mechaniczna konstukcja bazujaca na przekladni slimakowej.
Z wad to - poniewa przensi iles tam ry wiekszy moment na kolo dociazone niz ma kolo odciazone - jest nieodporny na kolo w powietrzu wiec do trialu sie nie nadaje. Niektorzy twierdza ze mozna wtedy nacisnac hamulec lekko , podajac tym samym moment na wiszace kolo i tym samym wielkrotnie wiekszy na kolo na ziemi. Nie wiem - nie probowalem.
Z aftermarketowych rozwiaan to jest firma quaife, ktora robi dyfry typu torsen do wielu zastosown no i TrueTrack do ameryki (jeep, GM).
Fajne jest to ze on jako jedna z niewielu "blokad" dziala ZANIM wystapi poslizg.
Mechanizm dyferencjalu polegajacy na przeniesieniu momentu obrotowego na kolo o aktualnie LEPSZEJ przyczepnosci. Dziala dokladnie odwrotnie jak otwarty dyfer

Seryjnie w Audi V8, lanciach rajdowych i hummerach. Teraz chyba wkladaja tez torsena do LR (jako centralny).
Z zalet ma to ze aboslutnie nie generuje przecizen. Mozna jezdzic po suchym. Audi V8 mialo jeden w centralnym i jeden w tylnim dyfrze - w/g mnie najlepszy na swiecie uklad do jazdy 4x4 plaszczakiem. Calkowicie mechaniczna konstukcja bazujaca na przekladni slimakowej.
Z wad to - poniewa przensi iles tam ry wiekszy moment na kolo dociazone niz ma kolo odciazone - jest nieodporny na kolo w powietrzu wiec do trialu sie nie nadaje. Niektorzy twierdza ze mozna wtedy nacisnac hamulec lekko , podajac tym samym moment na wiszace kolo i tym samym wielkrotnie wiekszy na kolo na ziemi. Nie wiem - nie probowalem.
Z aftermarketowych rozwiaan to jest firma quaife, ktora robi dyfry typu torsen do wielu zastosown no i TrueTrack do ameryki (jeep, GM).
Fajne jest to ze on jako jedna z niewielu "blokad" dziala ZANIM wystapi poslizg.
coś wtym jest , wymieniałem dzisiaj przednie tarcze w audi z 94r , motor 4.0 napęd 4x4 , no i dopiero jak podniesiesz wszystkie koła to można ruszyć jednym inaczej coś blokuje , nie wiedziałem że jest na torsenie , ale widocznie tak , bo jak podniesiesz jedno koło to go nie obrócisz, niezłe do robienia jakiejś zmoty ( tak mi przyszło do głowy )
Raczej nie ma (chyba ze przerobka silnaszary pisze:Moja stara 80 quattro coupe tez ma torseny- Wszystko git tylko opory ruchu duze.

Te wszystki nowsze A i S to juz maja jakies cuda elektronicznie sterowane...

Opory w Audi sa standardem niestety...

Zobacz sobie: http://www.audi-quattro.org/cgi-bin/twi ... enerations
- Maciek Skura
-
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość