Patryk w dużej klasie?

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » pn mar 05, 2007 3:15 pm

Zgadywankê wygra³ Chermol, ale faktycznie do ostatniej chwili rozwa¿ali¶my kilka silników. Oczywi¶cie chcieli¶my pozostac przy rzêdowej szóstce, z powodu wydechu i wielko¶ci silnika.

Rozwa¿ali¶my tylko silniki BMW: nowe 3.0si, 3.2 z M3, 3.6 lub 3.8 z M5, stare 3.5 przygotowane do sportu, no i 3.0d. Ostateczny bój rozegra³ siê miêdzy 3.8 a 3.0d. Ze wzglêdu na docelowe zastosowanie auta, tzn. rajdy FIA gdzie jest zwê¿ka i limit wagi, oraz bior±c pod uwagê spalanie, wybór pad³ na diesela.


Wybór chyba niez³y. Wstêpne wra¿enia ca³kiem przyjemne. Niech wypowiedz± siê koledzy dysponuj±cy V8 z którymi ¶ciga³em siê na H6:wink:

Uprzedzaj±c pytania - motor to M57B30, na jednej turbinie, choæ oczywi¶cie zmienili¶my w nim pare rzeczy.

Motor ma niesamowity bilans cieplny. Nie w pe³ni to kontrolowa³em na h6, bo nie mia³em podpiêtych kilku wska¼ników i generalnie jecha³ wiêkszo¶æ czasu niedogrzany, na 60stop. Na starcie by³ ca³kiem zimny, dlatego tak nasmrodzi³. Czasami pu¶ci³ dymek, ale chyba tylko podczas d³ugiego pi³owania na podjazdach, gdy olej szed³ na turbinê.

Zobaczymy tylko co bêdzie dzia³o siê z uk³adem napêdowym na suchym, bo motor ma 510Nm momentu.
Samochód: Orca BMW
Wcze¶niej: Gaz 69 2,5td, Gaz 69 evo2, Orca MP05, Orca MP07

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn maja 28, 2007 10:02 pm

Sporo slyszalem o tych 3 litrowych dieslach co teraz do BMki wsadzaja. Podobno buta ma. ponad 500nM robi swoje.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość