Rozwa¿ali¶my tylko silniki BMW: nowe 3.0si, 3.2 z M3, 3.6 lub 3.8 z M5, stare 3.5 przygotowane do sportu, no i 3.0d. Ostateczny bój rozegra³ siê miêdzy 3.8 a 3.0d. Ze wzglêdu na docelowe zastosowanie auta, tzn. rajdy FIA gdzie jest zwê¿ka i limit wagi, oraz bior±c pod uwagê spalanie, wybór pad³ na diesela.
Wybór chyba niez³y. Wstêpne wra¿enia ca³kiem przyjemne. Niech wypowiedz± siê koledzy dysponuj±cy V8 z którymi ¶ciga³em siê na H6
Uprzedzaj±c pytania - motor to M57B30, na jednej turbinie, choæ oczywi¶cie zmienili¶my w nim pare rzeczy.
Motor ma niesamowity bilans cieplny. Nie w pe³ni to kontrolowa³em na h6, bo nie mia³em podpiêtych kilku wska¼ników i generalnie jecha³ wiêkszo¶æ czasu niedogrzany, na 60stop. Na starcie by³ ca³kiem zimny, dlatego tak nasmrodzi³. Czasami pu¶ci³ dymek, ale chyba tylko podczas d³ugiego pi³owania na podjazdach, gdy olej szed³ na turbinê.
Zobaczymy tylko co bêdzie dzia³o siê z uk³adem napêdowym na suchym, bo motor ma 510Nm momentu.