runda VII
Moderator: Pasza
Domator
Można czepiać się drobiazgów ( u kogoś) a nie widzieć ewidentnych błędów konstrukcyjnych u siebie ( inwestor ma zawsze racje) Ale tu nie odstajesz od innych
Zanim zaczniesz modyfikować zawias to polecam książkę Jorsena Reimpella : Podwozia samochodów-podstawy konstrukcji
Przód wytrzymał bo ma inne przełożenie między skokiem koła a amorem a tył to kaplica Zaden nawet markowy amor nie wytrzyma
żle zaprojektowanego zawiasu
Może jednak pomyślałbyś coś o estetyce autka.
powodzenia Wyrc
Na razie nie polecam tego rozwiązania
Można czepiać się drobiazgów ( u kogoś) a nie widzieć ewidentnych błędów konstrukcyjnych u siebie ( inwestor ma zawsze racje) Ale tu nie odstajesz od innych
Zanim zaczniesz modyfikować zawias to polecam książkę Jorsena Reimpella : Podwozia samochodów-podstawy konstrukcji
Przód wytrzymał bo ma inne przełożenie między skokiem koła a amorem a tył to kaplica Zaden nawet markowy amor nie wytrzyma
żle zaprojektowanego zawiasu
Może jednak pomyślałbyś coś o estetyce autka.
powodzenia Wyrc
Na razie nie polecam tego rozwiązania
1. Nie zamierzam modyfikowac zawiasu jako takiego (wahaczy czy sprezyn)WyRC pisze: Zanim zaczniesz modyfikować zawias to polecam książkę Jorsena Reimpella : Podwozia samochodów-podstawy konstrukcji
Przód wytrzymał bo ma inne przełożenie między skokiem koła a amorem a tył to kaplica Zaden nawet markowy amor nie wytrzyma
żle zaprojektowanego zawiasu
2. Przelozenie pomiedzy skoiem kola a amora z przodu z i tylu jest takie samo (rozni sie o 0,05). Zdziwiles sie? Ze nie wyglada tak samo to juz inna sprawa. A jednak tak wlasnie jest i jest to od samego poczatku przemyslana decyzja.
3. Zaprojektuj lepszy zawias - chetnie sie przyjrze.
domator
- Patryk
-
- Posty: 173
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków / Warszawa
- Kontaktowanie:
@DomatorWyRC pisze: Zaden nawet markowy amor nie wytrzyma
¿le zaprojektowanego zawiasu
W tej brutalnej wypowiedzi WyRCa co¶ jest. Pamiêtasz nasz± rozmowê z Wroc³awia. Ja nie znam siê na niezale¿nym zawiasie i nie czyta³em tej ksi±¿ki, ale na czuja wydaje mi siê, ¿e co¶ nie tak jest z konstrukcj±. Tylko co? WyRC - o¶wieæ nas

@ WyRC - zaraz, zaraz, w³a¶nie sobie przypomnia³em korespondencjê sprzed pó³ roku - kto¶ przecie¿ mia³ zaprezentowaæ samochód w³asnie na Jelczu


Samochód: Orca BMW
Wcze¶niej: Gaz 69 2,5td, Gaz 69 evo2, Orca MP05, Orca MP07
Wcze¶niej: Gaz 69 2,5td, Gaz 69 evo2, Orca MP05, Orca MP07
Patryku
Diękuję za pamięć.
Co do zawiasu to każdy niech sam dochodzi do celu.
Jężeli chodzi o autko to wiesz sam jak to idzie.
Jest silnik 5l z kompresorem odpowiednie podzespoły napedu zawias niezależny.
Nadwozie w końcówce prac (kopyto) oczywiście Pajero Evo.
Termin ukończenia niedługo
powodzenia Wyrc
Diękuję za pamięć.
Co do zawiasu to każdy niech sam dochodzi do celu.
Jężeli chodzi o autko to wiesz sam jak to idzie.
Jest silnik 5l z kompresorem odpowiednie podzespoły napedu zawias niezależny.
Nadwozie w końcówce prac (kopyto) oczywiście Pajero Evo.
Termin ukończenia niedługo
powodzenia Wyrc
To syn Ostaszewskiegodomator pisze:Widzieliscie takiego malucha na motocyklu? Ile on mial lat ? 10 ?
Zachrzanial na jednym kolku jak stary. Odjazd....


To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
- dziewczyna 2
- Posty: 629
- Rejestracja: pt sie 06, 2004 11:50 am
- Lokalizacja: Wrocław
- dziewczyna 2
- Posty: 629
- Rejestracja: pt sie 06, 2004 11:50 am
- Lokalizacja: Wrocław
- dziewczyna 2
- Posty: 629
- Rejestracja: pt sie 06, 2004 11:50 am
- Lokalizacja: Wrocław
Nasi robili, a tak malo nasGarbatek pisze:Trochę nowych zdjęć z Wrocławia ...
http://www.wroclaw4x4.org/galeria/categ ... 13&id=BRh9

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/6_rmp ... cf2066.jpgdomator pisze:Wszystko prawda co piszesz...chermol pisze:Obejrzałem film Domatora
i powiem tak
- Piotruś żadne zawieszenie nie wytrzyma nie zauważenia takiej ja ta dziury....
Tylko ze nasze wytrzymalo) (Przednie)
To co sie stalo to efekt ciagle zle zrobionego tylu. Tyl poszedl do gory - amorki sie rozciagnely na maxa i gwaltownie scisnely po "opadzie" wlasciwie juz statycznym. Wtedy nastepuje wyboczenie sprezyny i wszystko sie lamie. To jest problem....(ale juz go rozwiazujemy).
Oczywiscie ze dziura nie byla przedyktowana - Jankowi sie kartki troche posklejaly i powiedzial "450 m prosta" no to jechalem....
Po prostu kilka rzeczy sie nalozylo - nasz blad i niedopracowanie techniczne auta....
domator
Albo jest to jakas mega hiper wydumka, albo ja nie kumam dlaczego wasz uklad skretny robi takie rzeczy z kolami.
Nie czepiam sie


Rozne rzeczy juz widzialem, ale zeby taka zbieznosc zapodac, to nie rozumiem

Oswieccie mnie, prosze

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Krzysiek podobno tez sie scigal na motocyklach. a ten maly podobno ma juz jakies wieksze sukcesy w swoich " klasach" .Biga pisze:To syn Ostaszewskiegodomator pisze:Widzieliscie takiego malucha na motocyklu? Ile on mial lat ? 10 ?
Zachrzanial na jednym kolku jak stary. Odjazd....Jakos ma pecha we Wroclawiu bo teraz (jak i w zeszlym roku) sie wywrocil i go biodro bolalo, ale pomyka rzeczywiscie jak stary
Podobno czasami przestawia tiry ( bezproblemowo) w ich bazie ! !

ciekawe co bedzie jak bedzie duzy

Oswiecam.Biga pisze: http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/6_rmp ... cf2066.jpg
Albo jest to jakas mega hiper wydumka, albo ja nie kumam dlaczego wasz uklad skretny robi takie rzeczy z kolami.
Nie czepiam sieZwyczajnie pytam
Rozne rzeczy juz widzialem, ale zeby taka zbieznosc zapodac, to nie rozumiem![]()
Oswieccie mnie, prosze![]()
Z ukladem kierowniczym mielismy problemy i w Zyrardowei i w Lasku. Gial sie. Jeden z elementow byl za slaby. Do tego dochodzil fakt zbyt duzej roznicy zbieznos/rozbieznosc przy dobiciu/odbiciu. To juz dlugo by opowiadac w kazdym razie byl blad konstrukcyjny i do tego slabszy element i ten blad powodowal ze sie gial ten slabszy element


Nie bylo po prostu po Zyrardowie czasu by to przeprojektowac wiec Lasku bylo to samo. PO kilku uderzeniach kola sie robily coraz bardziej zbiezne.
Przed Jelczem element nowy byl juz gotowy i nie tylko wyeliminowal blad zbieznos/rozbieznosc ale tez jest odpowiednio mocny. Zreszta skoro sie nic w kierowniczym nie zgielo przy tym dzwonie to chyba uznam ze jest OK i sie zajme innymi elementami

domator
- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
a co to za silnikWyRC pisze:Patryku
Diękuję za pamięć.
Co do zawiasu to każdy niech sam dochodzi do celu.
Jężeli chodzi o autko to wiesz sam jak to idzie.
Jest silnik 5l z kompresorem odpowiednie podzespoły napedu zawias niezależny.
Nadwozie w końcówce prac (kopyto) oczywiście Pajero Evo.
Termin ukończenia niedługo
powodzenia Wyrc
bo mogą być problemy z prxeniesieniem napedu
- Maciek Skura
-
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość