RMPST z V10TDI230kW/313KM,750Nm przy1800obr/min.

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » czw sty 27, 2005 12:46 pm

no właśnie
nowe diesle to kosmicznie inna technologia niż stare klekoty
nie dość że kręcą się wysoko to i przyspieszają super

problem, że to jest osiągnięte dzięki elekronice, która nie lubi być przekładana do zmoty bo zawsze zabraknie jakiegoś kabelka lub miejsca jego wpięcia

no ale skoro udaje się wsadzić BMW 4,0 V8 to i diesla można
gdzie można go kupić ?
może i ja to zrobię
mój pilot mówił, że się tego podejmie bo to dziecinada hahahahaha

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw sty 27, 2005 12:48 pm

domator...porównujesz zacofany 1.4 z najnowszym dieslem reno...jest jeszcze parenaście benzyn 1.4 które zamiotą ten silnik...
a co do czterech zaworów to bzdura...nie robili bo ze względu na wtryskiwacz i obciążenie spowodowane dużą kompresją było to za trudne technologicznie czyli finansowo...a o napełnianie dba turbina i nie ma to nic do rzeczy...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw sty 27, 2005 12:55 pm

Banan dobrze prawi.
przeprawowka - jezdzi sie momentem
rmpst - jezdzi sie moca i obrotami

drugi problem waga tego V10TDi to dwa polaczone silniki 2,5TDi ktore do lekkich nie naleza.

trzeci problem nie znam zadnego dezla bez zaawansowanej elektroniki i tysiaca popierdolek ktory by wytrzymal temperaturowo katowanie na obrotach.

problem czwarty turbiny - trzymanie cisnienia w amoku i pozniejsze zejscie z obrotow, czerwone kolektory i turbiny i nagle schlodzenie.

problem piaty - skrzynia biegow, przy takim zakresie uzytecznych obrotow tylko szybki automat, musisz dac dodatkowe chlodnice, waga wzrasta, i masz juz auto wazace 2 tony, dupa. Z reczna skrzynia to se mozesz pomachac w dezlu jak w starym ogorku na zakopiance.

problem szosty chlodzenie silnika, duza chlodnica duzo wazy musza byc duze mocne mocowania zeby utrzymaly zbiornik z litrami plynu, chlodnice oleju, dajesz to na pake i podnosi sie punkt ciezkosci

i powstaje monstrum ktorego zajebista wada jest niemoznosc naprawienia sprzetu ani zadnej duperelki na rajdzie. Sterowanie silnika, niech Ci banan powie ile z tym chromolenia sie. Laptop i kij. Poza tym Tiptronic jest scisle polaczony z ECU silnika i w przypadku np przygrzania oleju zmniejszy Ci sam moment obrotowy, wysokosc obrotow i moc silnika :)21 zapewne zrobi to przed zajebista piaszczysta gorka lub w jej polowie :)21
Jak wywalisz elektronike to go zakatujesz bo te silniki temperaturowo musza byc stabilne co do paru stopni zeby uzyskac takie parametry.

Duza prosta benzyna only.

Jest stara dobra zasada silnik dezla powinno sie wykorzystywac tylko 75% mocy i obrotow zeby dlugo zyl. Raz przegrzej nowoczesnego dezla klopot, zagotuj benzyne pojedzie dalej.

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » czw sty 27, 2005 1:04 pm

Porownuje to co znam.
Wydaje mi sie ze obiektywnie (NIE W ZWIAZKU Z RMPST !!!!) 80 KM z silnika na rope o pojemnosci 1,5 litra to jest niezly wynik. I tyle chcialem napisac.
Co do 4zaworowcow to jest takich silnikow juz kilka wiec nie chrzan glupot.
Opel 3.0 to raz:
http://wm.pl/Index.php?ct=motoryzacja&id=667753
Audi 2.5 to dwa:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?id=121363
itd...
Jesli chodzi o wyniki na przyspieszanie to zobacz roznice pomiedzy samochodami w wyscuigach na 1/4 mili ( www.sss.org.pl ). Najlepsze diesle maja okolo 14 sek. Oczywiscie klasa outlow ma 12 ale jak wezmiesz juz zwykle Turbo Plus czyli ograniczona liczba cylindrow do 5 to sie okazuje ze maja tylko 13,5 a jak jeszcze zrobimy zwykla klase Turbo (czyli jedno doladownie i FWD) to wyniki sa juz od diesli gorsze prawie o 1 sek....
Czyli w podobnym samochodzie (FWD, jedna turbina) diesle wypadaja lepiej :-(

pozdrawiam

domator
co sie sciga turbo-benzyna :-)

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » czw sty 27, 2005 1:22 pm

bravooooo DOMATOR !!!!!!!!!!!! Jesteś the beściakiem !!!!!! Brońmy diesla i jeździjmy benzyną :-)
a skoro kogoś stać na V10 TDI to i servis też nie będzie dla niego straszny
a napewno zaoszczędzi na paliwie bo te silniki są ekonomiczne heheheheehee

skoro RMPST jeździ się mocą i... to w omawianym dieslu jest dość dużo koni więc o co cho ?

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw sty 27, 2005 1:29 pm

powiem krotko gdyby mnie bylo na niego stac to bym go zakladal bez zmruzenia oka.....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw sty 27, 2005 1:37 pm

MOC pisze:powiem krotko gdyby mnie bylo na niego stac to bym go zakladal bez zmruzenia oka.....
:)21
ciekawe gdzie by Ci go zalozyli? :)23

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw sty 27, 2005 1:47 pm

banan pisze:kto upala³ du¿± benzynê to wie, ¿e dieslem mo¿na mu gówno zrobiæ...ju¿ pisa³em...za ma³y zakres u¿ytecznych obrotów...a tdi szybsze nie jest - tylko siê szybciej rozpêdza...a zmieniaj±c prze³o¿enia nie mamy o czym mówiæ...i wybuchowo¶æ te¿ jest tip-top - to nie s± silniki do katowania na d³u¿sz± metê...
Popieram, do katowania only duze v8, klekotem to sobie mozna po mleko jezdzic. i nie mozna porownywac benzyny do dieslela tylko w kontekscie
max osiagow, i jakiegos duzego niby momentu przy malych obrotach, bo polowa tego momentu w benzynie ale na wyzszych obrotach generuje te sama moc, a "momentem" jezdza Ci co nie umieja zredukowac biegu, bo tak naprawde liczy sie moment na kolach a nie na silniku
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » czw sty 27, 2005 1:49 pm

MOC pisze:powiem krotko gdyby mnie bylo na niego stac to bym go zakladal bez zmruzenia oka.....
:)21
OK dzieki wiec go biore dzieki za wszystkie pomysły czasami piszą ludzie o pierdołach a czasami nawet z sęsem wiesz MOC zrobię tak przynajmniej sie postaram a elektronika to pikus niewiem czego sie tak boicie panowie niewiem jak by to było coś z kosmosu

pozdrawiam[/list]
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » czw sty 27, 2005 1:53 pm

DZIK_I_CZAPAJEW pisze:
MOC pisze:powiem krotko gdyby mnie bylo na niego stac to bym go zakladal bez zmruzenia oka.....
:)21
OK dzieki wiec go biore dzieki za wszystkie pomysły czasami piszą ludzie o pierdołach a czasami nawet z sęsem wiesz MOC zrobię tak przynajmniej sie postaram a elektronika to pikus niewiem czego sie tak boicie panowie niewiem jak by to było coś z kosmosu

pozdrawiam[/list]
ja w tej dyskusji bronie diesli ale TY JESTES z kosmosu :lol: Mowisz o tym silniku jakbys mowil o 200-tce z beczki :D
Widziales przynajmniej go na oczy wlasne ? Cos mi to wszystko sie dziwne wydaje....

domator

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw sty 27, 2005 1:54 pm

:)20
dobre :)2

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw sty 27, 2005 1:55 pm

spoko, niech mota, pierwsze powazne problemy ostudza jego zapal 8)

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » czw sty 27, 2005 2:09 pm

Misiek Bielsko pisze::)20
dobre :)2
A moze to jakis prowokatorrrrrr ?? ?? ??

domator

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw sty 27, 2005 2:27 pm

Nieee... siedzi tu juz jakis czas i co pare tygodni udowadnia, ze rzeczywiscie jest z kosmosu :)2 Poczytaj posty o silniku 2,8td sprzed roku gdzies...

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw sty 27, 2005 9:41 pm

Marcin pisze:
MOC pisze:powiem krotko gdyby mnie bylo na niego stac to bym go zakladal bez zmruzenia oka.....
:)21
ciekawe gdzie by Ci go zalozyli? :)23

jak to gdzie bym go posadowil, na ramie :lol: a ty myslales ze gdzie na pace.....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw sty 27, 2005 9:45 pm

tej elektroniki to ja bym tak nie lekcewazyl, bo te nowe diesle to tak naszpikowane chipami jak "...dobra kasza slonina...."
:)21


troche mniej to z silnikiem zwiazane, ale ostatnio mi zarowka padla i mysle se zaden klopot 8) na CPN podjechalem kupilem philipsa maska do gory oko na reflektor i.............. :o
:oops: kuuurwa jak sie do tego zabrac.....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » czw sty 27, 2005 10:41 pm

np. w tryperze fajnie się żarówki wymienia :D
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw sty 27, 2005 11:58 pm

ja zeby zmienic zarowki w musze chyba grilla odkrecac :)21 poRacha , na szczescie sie jeszcze zadna nie przepalila

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » pt sty 28, 2005 12:43 am

A jak mi się w mondeo spaliła z przodu to najpierw na mrozie upaprałem się cały i gdy odpuściłem z wściekłością i pojechałem do serwisu to okazało się że Ford obejmuje gwarancją także żarówki i zmienili mi za free na swoją. To tyle ode mnie w temacie zmian żarówek.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » pt sty 28, 2005 8:44 am

skoro już zmieniamy żarówki to ja też to robiłaem czasem :-) W Mondeo doszedłem do tego, że szybciej jest odkręcić reflektor niż dopierać się od tyłu (choć tak bardzo to lubię) W Passacie z xenonem wymiana żarówki czy czegoś tam co świeci kosztowało 700zł. a w Mercedesie okularniku żarówka od podświetlenia dostepna jest tylko w servisie bo szwab-kretyn zrobił uko

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » pt sty 28, 2005 8:47 am

nie dokończyłem :-) żarówki mają ukośne końcówki do obsadzenia i normalnych się nie da wsadzić

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt sty 28, 2005 9:38 am

:)21

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt sty 28, 2005 10:04 am

żeber pisze:... W Passacie z xenonem wymiana żarówki czy czegoś tam co świeci kosztowało 700zł. a w Mercedesie okularniku żarówka od podświetlenia dostepna jest tylko w servisie bo szwab-kretyn zrobił uko
:o
co ty mowisz ?? Ja pieerdole powariowali.....
Co do ukosnych koncowek to to samo ma passat, kupilem diodowe, pelnia szczescia wyciagam tylna czesc lampy z obsadkami wyjmuje zarowke, zakladam, zakladam, przymierzam, porownuje............ :o
kuurwa jakies ukosne :oops: czego to ludziska nie wymysla zeby oryginala kupic.....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt sty 28, 2005 10:13 am

do beemy 7 żarówka xenon kosztuje 1050 pln :lol:

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » pt sty 28, 2005 10:17 am

to miałem szczęście, że tak tanio w passacie hehehe

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość