RMPST z V10TDI230kW/313KM,750Nm przy1800obr/min.

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

RMPST z V10TDI230kW/313KM,750Nm przy1800obr/min.

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 3:44 pm

na bazie SAM mam mozliwość zbudować takie codo i niewiem jak postąpic czy dobrą koncepcją by było wstawienie takiego slnika bo taki samochod moge mieć nowka 10,000 przebiegu czy bazować na bezynie jakiejś

niewspominajcie nic na temat zawieszenia bo jedynie mi zalezy na silniku zawieszenie zostawcie mnie

V10 TDI z pompowtryskiwaczami i doładowaniem biturbo. Silnik ten osiąga moc 230 kW / 313 KM i robiący wrażenie moment obrotowy 750 Nm przy 1800 obr/min.


http://motonews.pl/services/vw/?op=art&sid=429

pozdraiwam :D
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr sty 26, 2005 3:49 pm

Obawiam sie, ze nikt jeszcze nie ma doswiadczen z takimi silnikami, wiec jestes skazany na bycie krolikiem doswiadczalnym :)21
Na pewno sa oku.rwienczo drogie i nie wiadomo, jak reaguja na trawersy, podjazdy i inne takie (smarowanie)....

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 3:53 pm

no przeziez ten silnik jest od terenowego samochodu jesli mozna go tak nazwać a jezdzą ludziska na BMW MC itp.
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr sty 26, 2005 3:57 pm

v10 taureqa ? to lepszy motyw jak z 2,8 z patrola do czapaja... sorrry ale "biznessssmenów" nie stac zeby miec ten silnik...

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 4:02 pm

2,9 on jest troszke rozwiercony z patrola i 67 śmiga bude zbudowaliśmy z aluminium samochod wazy 1250 kg i jest niesamowity sprezyny progresywne idealnie sie sprawują w szybkiej jezdzie bezawaryjny jestem z niego bardzo zadowolony

a tezaz trafia sie okazja i niewiem co robic bo nudno samochod sie nie psuje i niema co robic a ja niemoge zyc jak czegoś nie robie :D :D :D
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr sty 26, 2005 4:02 pm

będzie Dzik z najbardziej wybuchowym motorem w historii diesla :)21

ps. - to tylko świadczy o twojej niewielkiej wiedzy o ściganiu i charakterystyce silnika...

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 4:05 pm

własnie niewiem czy niebedzie za duzy

ponoć powiedzenie mowi ze niema nic za duzo moze być jedynie za mało
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr sty 26, 2005 4:08 pm

Mysle, ze Banankowi nie wilelkosc chodzilo...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr sty 26, 2005 4:13 pm

ano...ale niech robi...

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 4:13 pm

banan pisze:będzie Dzik z najbardziej wybuchowym motorem w historii diesla :)21

ps. - to tylko świadczy o twojej niewielkiej wiedzy o ściganiu i charakterystyce silnika...
a dlaczego tak sądzisz????
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr sty 26, 2005 4:15 pm

bo się dieslok kulawo rozpędza w stosunku do wściekłych benzyn...do przeprawy tak...ale nie z takim osprzętem kosmicznym...

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 4:20 pm

w tym jest duzp prawdy ja doskonale o tym wiem ale zauwaz ze jest to V10 przy 5 litrach czyli poł litra na jeden mało i jeszcze 2xturbo

niewiem czy sie nie bedzie szybciej rozkrecał niz atmosferyczna bezyna v8 5,7 litra na ma juz 0,7125 musi wiecej podołać

pomyslcie silnik o małej bezwładności z poteznym momentem+automat na ostre piaszczyste wzniesienia niema nic lepszego
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr sty 26, 2005 4:23 pm

wg mnie fajny pomysł - tylko czy automat wytrzyma takie katowanie
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 4:26 pm

musi wytrzymac ma dopiero ok 10 000 przebiegu musle na 2 gora 3 sezony mogłby wytrzymac a do tego jeszcze zdejmie sie mu ok 1000kg z plecow to czemu ma nie wytrzymac

pozdrawiam
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr sty 26, 2005 4:50 pm

nic nie musi...wytrze wał raz-dwa...przejedź się trzystukonną benzyną w plaskaczu to zobaczysz różnicę...przełożenia...zdychanie pod górę jest nierzeczywiste...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr sty 26, 2005 4:52 pm

jest zamały przedział "wściekłej" mocy w dieslu...tak po chłopsku mówiąc...

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 5:28 pm

to to jest racja widzisz banan jak mnie zniechecasz normalnie chyba nie zbuduje
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » śr sty 26, 2005 5:42 pm

banan pisze:jest zama³y przedzia³ "w¶ciek³ej" mocy w dieslu...tak po ch³opsku mówi±c...
Bardzo trafne! Choæ teoretycznie jakby sensownie ustawiæ moment, to mo¿e by co¶ z tego by³o.

Co prawda nie mam wiedzy nt. eksploatacji tego silnika, ale patrz±c na do¶wiadczenia kilku teamów, które stosowa³y du¿e silniki dieselowskie (np. 400 cdi z me¶ków) to zawsze mia³y one ogromne problemy z ich wych³odzeniem w warunkach rajdowych. Do tego stopnia, ¿e widzia³em ju¿ projekty, w których ostatecznie zast±piono motory mniejszymi jednostkami (np. Audi/VW 2.5). Chocia¿ tutaj chodzi³o o rajdy baja, na których zazwyczaj jest szybko i ciep³o.

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » śr sty 26, 2005 5:50 pm

Jedna turbina w RMPST już chodziła - i nie chodzi.
Małe prędkości, krótkie odcinki- małe chłodzenie turbin-duży kłopot.

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 6:11 pm

ale tu czasami chodzi o to by wrzucic 2 czy 3 i z pełnym gazem ruszyc do przodu czego bezyna nie potrafi bo ma za mało momentu jezdząc 2,9 TDI wiem co to znaczy duzy moment ale przyznam o bezynie niemoge sie zbyt wiele wypowiadać bo za wiele nie miałem z nią doczynienia juz od 10 lat pracuje z dieselem jednak kilka razy miałem okazje jezdzic bezyną jednak nieprzekraczała moc 188KM było to jednak coś innego :roll:


ale czemu niewprowadzic nowej klasy np. KLASA WYSOKOPREŻNYCH OGIERÓW 0-TDI :D :D
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » śr sty 26, 2005 6:18 pm

WyRC pisze:Jedna turbina w RMPST już chodziła - i nie chodzi.
Małe prędkości, krótkie odcinki- małe chłodzenie turbin-duży kłopot.
ja sie na tym nie znam ale sama dziura przy turbinie ją dyskfalfikuje.

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr sty 26, 2005 6:34 pm

no tak... nie ciągnie z dołu.
Myślę sobie - jak by się sprawdzilo zamontowanie turbiny posiadającej zmienny kąt natarcia łopatek. Coraz więcej takich przeciez robia...
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr sty 26, 2005 6:41 pm

choć z drugiej strony motor o którym wspomina dzikiczapaj ciągnie już od 1800...
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » śr sty 26, 2005 6:44 pm

Ja, jakbym my¶la³ o dieselu (do którego mam awersjê po ostatniej rajdówce), poszed³bym w BMW 3.0d. To super silniczek.

A w rmpst by³o wiêcej turbin - u Kaczmarskiego, u Kaczmarczyka> potem Gibona, kiedy¶ u Kozdry, dawno temu u Mêtla, a obecnie u subarowców. Teraz jest tyle zak³adów tuningowych, ¿e nie problem dobraæ tak± turbinê i soft, ¿eby nie by³o dziury i moment by³ od do³u. Ale trzeba sie pobawiæ. Mnie natomiast chodzi³o o to, ¿e du¿e diesele pod obci±¿eniem bardzo siê poc±. Nie wiem czemu, ale tak jest. Dlatego w warunkach rajdowych-terenowych, gdzie jednak nie tylko jedziesz momentem, ale musisz na podjazdach poci±gn±æ na obrotach, tego brakuje w dieselach.

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr sty 26, 2005 6:48 pm

no fakt - coś w tym jest... jakos kazdemu mojemu dieslowi zdązyłem podnieść temperature... jedynie discovery było nie do ruszenia.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość