Automat w RMPST

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Automat w RMPST

Post autor: west » ndz paź 15, 2006 4:53 pm

Witam!
Ćwiczył któryś z kolegów automat w rajdówce ?
Myśle o połonczeniu silnika 5.0 z e32 lub S/8 4.2 z skrzynią taką jak występuje w tych autach .

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz paź 15, 2006 5:02 pm

wybór silników taki sobie...
żadne z nich nie wsławił się niczym szczególnym w rmpst.

było kilka aut z automatami, ale nękały je awarie przeróżne-samochody, nie automaty-w związku z tym trudno się wypowiadać o długofalowej skuteczności automatu

ale np w tomcatach działają...
albertowi krócej niż innym wprawdzie [ :)21 ] ale robią
#noichuj

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » ndz paź 15, 2006 5:04 pm

A jaki silnik byś polecił?
Widziałem wasze v8 w akcji robi ładnie ale pomyślałem że od przybytku głowa nie boli w końcu to jakieś 30-50 KM więcej .
Ostatnio zmieniony ndz paź 15, 2006 5:10 pm przez west, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz paź 15, 2006 5:04 pm

Domator tez ma automat w swoim potworku. Moze cos poradzi ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz paź 15, 2006 5:08 pm

west pisze:A jaki silnik byś polecił?
v-8'mki bmw
albo któryś m-power zależnie od upodobań pojemnościowych
4.2 audi kapryśne mocno, a 5.0 bmw w porównaniu z nowszymi v8 kiepsko "performuje" :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Maciej 1
 
 
Posty: 239
Rejestracja: pn sie 04, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Maciej 1 » ndz paź 15, 2006 6:20 pm

u Włodka Grajka 5.0 bmw jakoś sobie poradziło w tym sezonie

Awatar użytkownika
bystry
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw sie 14, 2003 7:08 pm
Lokalizacja: Suchy Las
Kontaktowanie:

Post autor: bystry » ndz paź 15, 2006 6:54 pm

Maciej 1 pisze:u Włodka Grajka 5.0 bmw jakoś sobie poradziło w tym sezonie
a co do v8 to w tym sezonie padały jak muchy :lol:

jarząbek
Posty: 455
Rejestracja: wt wrz 10, 2002 1:00 am

Post autor: jarząbek » ndz paź 15, 2006 7:34 pm

v8 padaly ale na wlasne zyczenie ich posiadaczy
co do v12 5.0 to kicha
natomiast bmw nie ma dobrego automatu nawet w osobowkach czesto ulega awarii wsteczny bieg

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz paź 15, 2006 8:15 pm

Ja ze swojej skrzyni jestem bardzo zadowolony. Nastepna rajdowke tez zbuduje z automatem :-) Nie mialem z nia zadnego problemu (w odroznieniu od paru innych podzespolow samochodu :-)) Troche problemow jest z jej schlodzeniem ale mozna cos wymyslec...
Jest tylko jedno ALE - ta skrzynia ma niewiele wspolnego z seryjna skrzynia TH350... Prawda jest taka ze nie wyobrazam sobie seryjnej skrzyni, ktora wytrzyma RMPST. POtrzebna jest silnie wzmocniona skrzynia, z calkowicie manualnym sterowaniem (przerzucaniem) (czyli powinna pozwolic np. na redukcje biegu mimo ze wiadomo ze po redukcji bedzie np. obrotomierz na czerwonym) - ma nie myslec tylko wykonywac. Obawiam sie ze wiele nowoczesnych skrzyn probuje wlasnie myslec i to moze byc problem. O wytrzymalosci nie wspomne bo wzmiankowanemu Albertowi wystarcza (tez nie seryjna) skrzynia na 3.000 km. Gdyby jezdzil RMPST z duzym silnikem to by mu wystarczyla na 1.000. Ja mam skrzynie - jak to amerykanie pieknie opisuja - do 750 KM :-) cokolwiek to znaczy - i wystarcza. O konkretnych rozwiazaniach skrzyn europejskich nie mam pojecie :-(
Tak wiec reasumujac - automat TAK, ale specjalny. O serii mozna zapomniec.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz paź 15, 2006 8:34 pm

jarząbek pisze: co do v12 5.0 to kicha
to poprostu 2x2.5R6 na wspólnym wale...
taka proteza udłubana na szybko dla podtrzymania prestiżu marki w odpowiedzi na równie badziewne v12 mercedesa i v12 jaguara
#noichuj

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn paź 16, 2006 7:36 am

czesław&jarząbek pisze:
jarząbek pisze: co do v12 5.0 to kicha
to poprostu 2x2.5R6 na wspólnym wale...
taka proteza udłubana na szybko dla podtrzymania prestiżu marki w odpowiedzi na równie badziewne v12 mercedesa i v12 jaguara
Może i kicha ale ma dwa plusy po odblokowaniu ma 330 KM. Jest tych silników sporo na rynka a goły można kupić za 800 - 1000 zł czyli przy poważniejszej awarii wyrzucamy stary i montujemy inny .

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn paź 16, 2006 8:37 am

a to już jak se tam stryjenka uważa...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn paź 16, 2006 9:09 am

mnie zawsze zastanawia gdzie daja takie silniki za 800zl.
bo kurde szukam glupiego 1.6 i bez 2 tysi malo kto chce wogole rozmawiac. Ale chyba nie wiem w jakich dziuplach szukac. :roll:

Awatar użytkownika
Maciej 1
 
 
Posty: 239
Rejestracja: pn sie 04, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Maciej 1 » pn paź 16, 2006 9:14 am

ale ty szukasz pewnie 1.6 z suzuki , a to towar deficytowy. same zestawy wspomagania chodzą po 800 :)21


Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn paź 16, 2006 10:26 am

:roll: hm faktucznie.

Awatar użytkownika
rafter82
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt lut 20, 2007 4:18 pm
Lokalizacja: czarne
Kontaktowanie:

Post autor: rafter82 » czw gru 06, 2007 8:41 pm

panowie poczekamy do sezonu a co bmw 5.0 v12 sa to dobre motroy mam p[rzyjemnosc jazdy takim w manualu i niema lipy to jest ogien
PRUMER(EK)-ROWEREK (SZALONY PILOT PRUMEREK)

http://www.4x4-szczecinek.pl
:)2 OPEL FRONTERA2.216V

Awatar użytkownika
bystry
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw sie 14, 2003 7:08 pm
Lokalizacja: Suchy Las
Kontaktowanie:

Post autor: bystry » czw gru 06, 2007 9:36 pm

o co widze trzecia v12 sie szykuje :o

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » czw gru 06, 2007 10:16 pm

rafter82 pisze:panowie poczekamy do sezonu a co bmw 5.0 v12 sa to dobre motroy mam p[rzyjemnosc jazdy takim w manualu i niema lipy to jest ogien
Ale tak ogólnie V12 z BMW nie występuje w manualu :roll:
Dwie niemieckie firmy, z czego jedna z gwarancją przerabiały.
Dawno temu :wink:

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Post autor: Szarbia » czw gru 06, 2007 10:37 pm

Toroo pisze: Ale tak ogólnie V12 z BMW nie występuje w manualu :roll:
Mylisz sie. W 850 bylo jakies 1000 egzemplarzy
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » czw gru 06, 2007 10:43 pm

Szarbia pisze: Ale tak ogólnie V12 z BMW nie występuje w manualu :roll:


Mylisz sie. W 850 bylo jakies 1000 egzemplarzy.
No dokładnie :wink:
A Wiesz ile wyszło modeli z W12 ??
Niecały tysiączek to naprawdę nikły procencik. (dawno zarżnięte w RFN)
Znajdź jedną W12 (sorki nieV12)w manualu, u nas w kraju :wink:

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » czw gru 06, 2007 10:49 pm

I dalej W12 to naprawdę spięte dwa silniczki z np: 325.
Stary niezły patent.
4,0 lub 4,4 z V8 to naprawdę lepsza, nowoczśniejsza konstrukcja.
Osobiście kilka lat ujeżdżałem W12 w osobówce.
V8 jednak robi lepsze wrażenie.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Post autor: Szarbia » pt gru 07, 2007 3:38 pm

W12 to chyba dwa VR6 VW zdaje mi sie.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob gru 22, 2007 5:53 pm

Szarbia pisze:W12 to chyba dwa VR6 VW zdaje mi sie.
Dokładnie tak. BMW wymodziło V12.
Określeniem W zaczęto początkowo nazywać silniki F1 - chyba w latach 70 powstały konstrukcje 12-cylindrowe z trzema rzędami cylindrów. Zdaje się, że się nie przyjęły
Natomiast oznaczenie to przyjął VW dla swoich silników z dwoma rzędami cylindrów, każdy w układzie VR - czyli - gdyby chcieć się uprzeć i układ VR potraktować jako dwa rzędy cylindrów - jest to układ z czterema rzędami garnków, pod dwiema głowicami.
Do zalet nalezy zaliczyć gabaryty i masę, wynikającą z upakowania bebechów - W12 6.0 waży, kurna, 180 kilo! Wadą jest kształt komory spalania, siłą rzeczy z uwagi na nieprostopadłość osi cylindrów do płaszczyzny głowicy - ukośny. No i nie wiem, jak z siłami odgazowymi przenoszonymi na ścianki cylindrów - osie cylindrów nie przechodzą przez oś wału, a są styczne do okręgu o promieniu bodaj 20 mm - dzięki takiej geometrii można było ciaśniej upchnąć tuleje cylindrowe i zaoszczędzono na długości silnika.
Ogólnie - VR6, choć obrośnięty legendą, podejrzanie szybko zniknął z produkcji VW. Zupełnie wbrew zasadom koncernu, który bazuje na konstrukcjach sprawdzonych i doskonalonych długi czas, rzadko decydując się na całkiem nową konstrukcję - a jeśli już ją wprowadzi - dzieli ona los innych evergreenów :)21...

Wracając do V12 BMW - porównując fabryczne 4.0 V8 do 5.0 V12 - moc tlko trochę lepsza u V12 (286 kontra 300 KM), ale już moment obrotowy i jego przebieg - to jest przepaść na korzyść V12. Ponadto V12, jesli chcieć (i mieć za co) go dłubać - ma w sobie gigantyczny potencjał.
Wady dla rajdówkowych zastosowań V12: po pierwsze - waga - strasznie ciężki, po drugie - bardzo skomplikowana elektronika, jeśli bazować na fabrycznych rozwiązaniach (każda połówka silnika całkowicie niezależna pod względem sterowania przez ECU od drugiej strony, z wyłaczeniem wspólnego sterownika elektronicznych przepustnic, będących same w sobie - wadą nr 3 :)21. Z tego układu sterowania (2x motronic 1.7) wynika wada nr 4 - użycie zdublowanej ilości czujników na silniku, dwóch magistral paliwowych, dwóch pomp paliwa w baku - wiązka silnikowa ma przekrój męskiego uda :)21 a jaszczyk na sterowniki pomieści... Belgię :)20. Wadą nr 5 jest poważna bezbronność przed wodą - system iskrzenia rozdzielaczowo-kopułkowo-nawierzchuświecowy, jest potencjalnym zagrożeniem prawidłowości działania silnika przy dowaleniu w wodę.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob gru 22, 2007 6:00 pm

jeszcze zapomniałeś dodać o paliwożerności która dorównuje temu bombowcowi czy jakiejś tam innej machinie latającej która jak stoi to gubi paliwo bo zbiorniki uzyskują szczelność pod wpływem tarcia ośrodka
:)21
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość