Automat w RMPST
Moderator: Pasza
Automat w RMPST
Witam!
Ćwiczył któryś z kolegów automat w rajdówce ?
Myśle o połonczeniu silnika 5.0 z e32 lub S/8 4.2 z skrzynią taką jak występuje w tych autach .
Ćwiczył któryś z kolegów automat w rajdówce ?
Myśle o połonczeniu silnika 5.0 z e32 lub S/8 4.2 z skrzynią taką jak występuje w tych autach .
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
wybór silników taki sobie...
żadne z nich nie wsławił się niczym szczególnym w rmpst.
było kilka aut z automatami, ale nękały je awarie przeróżne-samochody, nie automaty-w związku z tym trudno się wypowiadać o długofalowej skuteczności automatu
ale np w tomcatach działają...
albertowi krócej niż innym wprawdzie [
] ale robią
żadne z nich nie wsławił się niczym szczególnym w rmpst.
było kilka aut z automatami, ale nękały je awarie przeróżne-samochody, nie automaty-w związku z tym trudno się wypowiadać o długofalowej skuteczności automatu
ale np w tomcatach działają...
albertowi krócej niż innym wprawdzie [

#noichuj
A jaki silnik byś polecił?
Widziałem wasze v8 w akcji robi ładnie ale pomyślałem że od przybytku głowa nie boli w końcu to jakieś 30-50 KM więcej .
Widziałem wasze v8 w akcji robi ładnie ale pomyślałem że od przybytku głowa nie boli w końcu to jakieś 30-50 KM więcej .
Ostatnio zmieniony ndz paź 15, 2006 5:10 pm przez west, łącznie zmieniany 1 raz.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Ja ze swojej skrzyni jestem bardzo zadowolony. Nastepna rajdowke tez zbuduje z automatem
Nie mialem z nia zadnego problemu (w odroznieniu od paru innych podzespolow samochodu
) Troche problemow jest z jej schlodzeniem ale mozna cos wymyslec...
Jest tylko jedno ALE - ta skrzynia ma niewiele wspolnego z seryjna skrzynia TH350... Prawda jest taka ze nie wyobrazam sobie seryjnej skrzyni, ktora wytrzyma RMPST. POtrzebna jest silnie wzmocniona skrzynia, z calkowicie manualnym sterowaniem (przerzucaniem) (czyli powinna pozwolic np. na redukcje biegu mimo ze wiadomo ze po redukcji bedzie np. obrotomierz na czerwonym) - ma nie myslec tylko wykonywac. Obawiam sie ze wiele nowoczesnych skrzyn probuje wlasnie myslec i to moze byc problem. O wytrzymalosci nie wspomne bo wzmiankowanemu Albertowi wystarcza (tez nie seryjna) skrzynia na 3.000 km. Gdyby jezdzil RMPST z duzym silnikem to by mu wystarczyla na 1.000. Ja mam skrzynie - jak to amerykanie pieknie opisuja - do 750 KM
cokolwiek to znaczy - i wystarcza. O konkretnych rozwiazaniach skrzyn europejskich nie mam pojecie 
Tak wiec reasumujac - automat TAK, ale specjalny. O serii mozna zapomniec.


Jest tylko jedno ALE - ta skrzynia ma niewiele wspolnego z seryjna skrzynia TH350... Prawda jest taka ze nie wyobrazam sobie seryjnej skrzyni, ktora wytrzyma RMPST. POtrzebna jest silnie wzmocniona skrzynia, z calkowicie manualnym sterowaniem (przerzucaniem) (czyli powinna pozwolic np. na redukcje biegu mimo ze wiadomo ze po redukcji bedzie np. obrotomierz na czerwonym) - ma nie myslec tylko wykonywac. Obawiam sie ze wiele nowoczesnych skrzyn probuje wlasnie myslec i to moze byc problem. O wytrzymalosci nie wspomne bo wzmiankowanemu Albertowi wystarcza (tez nie seryjna) skrzynia na 3.000 km. Gdyby jezdzil RMPST z duzym silnikem to by mu wystarczyla na 1.000. Ja mam skrzynie - jak to amerykanie pieknie opisuja - do 750 KM


Tak wiec reasumujac - automat TAK, ale specjalny. O serii mozna zapomniec.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Może i kicha ale ma dwa plusy po odblokowaniu ma 330 KM. Jest tych silników sporo na rynka a goły można kupić za 800 - 1000 zł czyli przy poważniejszej awarii wyrzucamy stary i montujemy inny .czesław&jarząbek pisze:to poprostu 2x2.5R6 na wspólnym wale...jarząbek pisze: co do v12 5.0 to kicha
taka proteza udłubana na szybko dla podtrzymania prestiżu marki w odpowiedzi na równie badziewne v12 mercedesa i v12 jaguara
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Dokładnie tak. BMW wymodziło V12.Szarbia pisze:W12 to chyba dwa VR6 VW zdaje mi sie.
Określeniem W zaczęto początkowo nazywać silniki F1 - chyba w latach 70 powstały konstrukcje 12-cylindrowe z trzema rzędami cylindrów. Zdaje się, że się nie przyjęły
Natomiast oznaczenie to przyjął VW dla swoich silników z dwoma rzędami cylindrów, każdy w układzie VR - czyli - gdyby chcieć się uprzeć i układ VR potraktować jako dwa rzędy cylindrów - jest to układ z czterema rzędami garnków, pod dwiema głowicami.
Do zalet nalezy zaliczyć gabaryty i masę, wynikającą z upakowania bebechów - W12 6.0 waży, kurna, 180 kilo! Wadą jest kształt komory spalania, siłą rzeczy z uwagi na nieprostopadłość osi cylindrów do płaszczyzny głowicy - ukośny. No i nie wiem, jak z siłami odgazowymi przenoszonymi na ścianki cylindrów - osie cylindrów nie przechodzą przez oś wału, a są styczne do okręgu o promieniu bodaj 20 mm - dzięki takiej geometrii można było ciaśniej upchnąć tuleje cylindrowe i zaoszczędzono na długości silnika.
Ogólnie - VR6, choć obrośnięty legendą, podejrzanie szybko zniknął z produkcji VW. Zupełnie wbrew zasadom koncernu, który bazuje na konstrukcjach sprawdzonych i doskonalonych długi czas, rzadko decydując się na całkiem nową konstrukcję - a jeśli już ją wprowadzi - dzieli ona los innych evergreenów

Wracając do V12 BMW - porównując fabryczne 4.0 V8 do 5.0 V12 - moc tlko trochę lepsza u V12 (286 kontra 300 KM), ale już moment obrotowy i jego przebieg - to jest przepaść na korzyść V12. Ponadto V12, jesli chcieć (i mieć za co) go dłubać - ma w sobie gigantyczny potencjał.
Wady dla rajdówkowych zastosowań V12: po pierwsze - waga - strasznie ciężki, po drugie - bardzo skomplikowana elektronika, jeśli bazować na fabrycznych rozwiązaniach (każda połówka silnika całkowicie niezależna pod względem sterowania przez ECU od drugiej strony, z wyłaczeniem wspólnego sterownika elektronicznych przepustnic, będących same w sobie - wadą nr 3



- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość