kilka pytań "nowego"
Moderator: Pasza
kilka pytań "nowego"
Mam kilka pytanek... Kolejne będą się pojawiały jak będę dalej drążył temat.
1. Czy do startów w KJST muszę być członkiem klubu??
2. Ile kosztuje wyrobienie licencji "R cross country only"??
1. Czy do startów w KJST muszę być członkiem klubu??
2. Ile kosztuje wyrobienie licencji "R cross country only"??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
1.nie
2.nie pamietam dokladnie
Najpierw idziesz do lekarza sportowego i wyrabiasz sportowa ks. zdrowia oraz badanie (wazne 6 miesiecy) - koszta zalezne od miejsca zamieszkania, rownolegle robisz badania psychotechniczne (j.w.). Zapisujesz sie do AK, placisz skladke czlonkowska i robisz egzamin na licencje (yyy....cos kolo 500-700chyba).
Moze KonraDZIK bedzie pepiej pamietal, albo MirekTo...
2.nie pamietam dokladnie

Najpierw idziesz do lekarza sportowego i wyrabiasz sportowa ks. zdrowia oraz badanie (wazne 6 miesiecy) - koszta zalezne od miejsca zamieszkania, rownolegle robisz badania psychotechniczne (j.w.). Zapisujesz sie do AK, placisz skladke czlonkowska i robisz egzamin na licencje (yyy....cos kolo 500-700chyba).
Moze KonraDZIK bedzie pepiej pamietal, albo MirekTo...
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Jesli nie bedzie to klasa FIA, czyli T1 lub T2,to auto ma byc zarejestrowane, spelniac wymogi prawa o ruchu drogowym i posiadac wyposazenie bezpieczenstwa okreslone w regulaminie RMPST i KJST oraz zalaczniku "J" - wszystko znajdziesz na stronie www.rmpst.org.
Warto przebrnac... chocby po to, zeby potem na BT nie zostac zgnojonym przez majacego-poczucie-misji-i-rozpaczliwie-starajacego-sie-udowodnic-potrzebe-swojego-istnienia "sedziego".
Warto przebrnac... chocby po to, zeby potem na BT nie zostac zgnojonym przez majacego-poczucie-misji-i-rozpaczliwie-starajacego-sie-udowodnic-potrzebe-swojego-istnienia "sedziego".
dokladnie chlopaku to koszty sa takie:
120 lekarz sportowy, ktory w zasadzie wystawia badania bez zbednych ceregieli
nie pamietam dokladnie ile psychotechnika kosztuje, ale zakladalbym cos kolo 100PLN
dalej tak:
fotki 4 szt (licencja, certyfikat, karta id na wozek, ksiazeczka zdrowia) to zalezy ile zaplacisz
80PLN egzamin na licencje rajdowa
wpisowe do AK rzemieslnik( nie wiem ile twoj klub bierze) + skladka za rok 56,35
licencja rajdowa 460PLN
to chyba wszystkie koszty jezeli chodzi o papierologie
120 lekarz sportowy, ktory w zasadzie wystawia badania bez zbednych ceregieli
nie pamietam dokladnie ile psychotechnika kosztuje, ale zakladalbym cos kolo 100PLN
dalej tak:
fotki 4 szt (licencja, certyfikat, karta id na wozek, ksiazeczka zdrowia) to zalezy ile zaplacisz
80PLN egzamin na licencje rajdowa
wpisowe do AK rzemieslnik( nie wiem ile twoj klub bierze) + skladka za rok 56,35
licencja rajdowa 460PLN
to chyba wszystkie koszty jezeli chodzi o papierologie
Sporo danych się jeszcze zmienia ale będzie przestrzenna rama i niezależne zawieszenie
Ostatnio zmieniony pt sty 18, 2008 8:46 pm przez Adam.Ż, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
zwezka zalezy od pojemnosci silnika i jego typu (diesel, benzyna). Masa minimalna od pojemnosci.
Przy okazji nowina - niezbyt dobra dla wiekszosci.
Czesi/slowacy od 2008 zycza sobie zwezke i mase min. rowniez do challengeu
Nie wiem jak wegzy ale na 99% tak samo bo maja wspolne rundy.
A wiec nie bede mogl im wklepac moim pajakiem
Przy okazji nowina - niezbyt dobra dla wiekszosci.
Czesi/slowacy od 2008 zycza sobie zwezke i mase min. rowniez do challengeu

A wiec nie bede mogl im wklepac moim pajakiem

Hej
Jest to moj pierwszy post tutaj w zwiazku z czym witam wszystkich bardzo serdecznie !
Chcialbym powiedziec ze moj sposob pisania jest jaki jest i prosze by nie odbierano mnie jako przekozaka. Dziekuje.
Jestem osoba, ktora zostala zarazona przez Adama pasja do 4x4, w moim wypadku zostalo to ukierunkowane na zbudowanie pojazdy 4x4, ktorym zamierzamy wystartowac gdy tylko go zbudujemy i przetestujemy.
Pierwszych kilka pytan Adam juz zadal, ja bede jednak temat troche bardziej drazyc.
1. Mowicie ze masa bedzie zalezna od pojemnosci, gdzie dokladniej moglbym znalezc info tego dotyczace ? Czy jest to realizowane skokami tak jak np. w E1 czy jest bezposredni liniowy przelicznik. W regulaminie rmpst nie moglem znalezc dokladniejszego opisu klas T
2. Zwezka silnika: czy dobrze mam zrozumiec ze dostajemy zwezke 31mm i dobranoc spac ? Dla diesla mamy 42mm jesli dobrze pamietam - to powinno byc w tym samym regulaminie co pytanie wyzej opisane.
Krotko mowiac - czy jest jakis dokument w ktorym jest wszystko dokladnie opisane.
Auto ktore chcemy zbudowac bedzie mialo jak mowil Adam ok 1100-1200kg wagi na sucho i ok. 280-300 koni mechanicznych mocy na samym poczatku, silnik umieszczony centralnie, wielowachaczowe zawieszenie. Nie chce pisac dokladnych szczegolow poniewaz wierzymy ze jest to element ktory pozwoli nam po prostu zwyciezac
Znaczna redukcje masy i jednoczesny wzrost wytrzymalosci ramy chcemy uzyskac dzieki (jak na ten sport) nowatorskiemu podejsciu do tematu budowy ramy i ukladu przeniesienia napedu. Narazie tyle
Teraz tkwimy w analizie wszystkich danych, filmow i szukamy informacji dot. warunkow technicznych, obecnych i przyszlych. Budowa zaczyna sie ok. czerwca. Zostalo wiec jeszcze kilka miesiecy na myslenie.
Tomas
Jest to moj pierwszy post tutaj w zwiazku z czym witam wszystkich bardzo serdecznie !
Chcialbym powiedziec ze moj sposob pisania jest jaki jest i prosze by nie odbierano mnie jako przekozaka. Dziekuje.
Jestem osoba, ktora zostala zarazona przez Adama pasja do 4x4, w moim wypadku zostalo to ukierunkowane na zbudowanie pojazdy 4x4, ktorym zamierzamy wystartowac gdy tylko go zbudujemy i przetestujemy.
Pierwszych kilka pytan Adam juz zadal, ja bede jednak temat troche bardziej drazyc.
1. Mowicie ze masa bedzie zalezna od pojemnosci, gdzie dokladniej moglbym znalezc info tego dotyczace ? Czy jest to realizowane skokami tak jak np. w E1 czy jest bezposredni liniowy przelicznik. W regulaminie rmpst nie moglem znalezc dokladniejszego opisu klas T
2. Zwezka silnika: czy dobrze mam zrozumiec ze dostajemy zwezke 31mm i dobranoc spac ? Dla diesla mamy 42mm jesli dobrze pamietam - to powinno byc w tym samym regulaminie co pytanie wyzej opisane.
Krotko mowiac - czy jest jakis dokument w ktorym jest wszystko dokladnie opisane.
Auto ktore chcemy zbudowac bedzie mialo jak mowil Adam ok 1100-1200kg wagi na sucho i ok. 280-300 koni mechanicznych mocy na samym poczatku, silnik umieszczony centralnie, wielowachaczowe zawieszenie. Nie chce pisac dokladnych szczegolow poniewaz wierzymy ze jest to element ktory pozwoli nam po prostu zwyciezac

Znaczna redukcje masy i jednoczesny wzrost wytrzymalosci ramy chcemy uzyskac dzieki (jak na ten sport) nowatorskiemu podejsciu do tematu budowy ramy i ukladu przeniesienia napedu. Narazie tyle

Teraz tkwimy w analizie wszystkich danych, filmow i szukamy informacji dot. warunkow technicznych, obecnych i przyszlych. Budowa zaczyna sie ok. czerwca. Zostalo wiec jeszcze kilka miesiecy na myslenie.
Tomas
Juz taki samochod powstal. I wiesz co? Bedzie teraz stal na kolkach
A trzeba budowac nowy.
Po kolei.
Tutaj masz wszystkie przepisy.
http://www.pzm.pl/userfiles/file/regula ... art285.pdf
zwezki i masy podane dokladnie. Nie wiem jaka pojemnos silnika macie i ile zaworow na garnek - od tego zaleza parametry - przeczytasz sobie i znajdziesz.
Piszac "Silnik centralnie" masz nastepny klopot - w samochodzie 4x4 silnik musi byc z przodu. Jak go ustawisz to twoj problem ale caly musi sie miescic przed srodkiem samochodu (srodek samochodu to srodek odleglosci pomiedzy osiami)
Dodatkowo pamietaj o ograniczeniu skoku kol (25 cm) i szerokosci samochodu (200 cm) i jeszcze o setce roznych drobiazgow.
Wiec albo zmien zalozenia albo zbuduj dwunapedowe buggy - zwezka co prawda ta sama ale masa mniejsza, skok nieograniczony, szerokosc moze byc wieksza, itd...

Po kolei.
Tutaj masz wszystkie przepisy.
http://www.pzm.pl/userfiles/file/regula ... art285.pdf
zwezki i masy podane dokladnie. Nie wiem jaka pojemnos silnika macie i ile zaworow na garnek - od tego zaleza parametry - przeczytasz sobie i znajdziesz.
Piszac "Silnik centralnie" masz nastepny klopot - w samochodzie 4x4 silnik musi byc z przodu. Jak go ustawisz to twoj problem ale caly musi sie miescic przed srodkiem samochodu (srodek samochodu to srodek odleglosci pomiedzy osiami)
Dodatkowo pamietaj o ograniczeniu skoku kol (25 cm) i szerokosci samochodu (200 cm) i jeszcze o setce roznych drobiazgow.
Wiec albo zmien zalozenia albo zbuduj dwunapedowe buggy - zwezka co prawda ta sama ale masa mniejsza, skok nieograniczony, szerokosc moze byc wieksza, itd...
- pajero.v60
-
- Posty: 167
- Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości