Strona 1 z 2

kilka pytań "nowego"

: wt sty 15, 2008 9:41 pm
autor: Adam.Ż
Mam kilka pytanek... Kolejne będą się pojawiały jak będę dalej drążył temat.
1. Czy do startów w KJST muszę być członkiem klubu??
2. Ile kosztuje wyrobienie licencji "R cross country only"??

: wt sty 15, 2008 9:45 pm
autor: Misiek Bielsko
1.nie
2.nie pamietam dokladnie :oops:
Najpierw idziesz do lekarza sportowego i wyrabiasz sportowa ks. zdrowia oraz badanie (wazne 6 miesiecy) - koszta zalezne od miejsca zamieszkania, rownolegle robisz badania psychotechniczne (j.w.). Zapisujesz sie do AK, placisz skladke czlonkowska i robisz egzamin na licencje (yyy....cos kolo 500-700chyba).
Moze KonraDZIK bedzie pepiej pamietal, albo MirekTo...

: wt sty 15, 2008 9:48 pm
autor: Adam.Ż
next question...
homologacja rajdowa auta... jak/gdzie/co musi spełniać??

: wt sty 15, 2008 10:07 pm
autor: Misiek Bielsko
Jesli nie bedzie to klasa FIA, czyli T1 lub T2,to auto ma byc zarejestrowane, spelniac wymogi prawa o ruchu drogowym i posiadac wyposazenie bezpieczenstwa okreslone w regulaminie RMPST i KJST oraz zalaczniku "J" - wszystko znajdziesz na stronie www.rmpst.org.
Warto przebrnac... chocby po to, zeby potem na BT nie zostac zgnojonym przez majacego-poczucie-misji-i-rozpaczliwie-starajacego-sie-udowodnic-potrzebe-swojego-istnienia "sedziego".

: wt sty 15, 2008 10:10 pm
autor: Adam.Ż
czytałem już to. I co do tych punktów miałem wątpliwości.
Docelowo auto miało startować w O1, lub O2(zależy czy zapodamy turbinę) ale to się ma zmienić T1 chyba.

: śr sty 16, 2008 4:00 pm
autor: StArSzY
Rezygnujesz z przeprawy ??:D

: śr sty 16, 2008 4:39 pm
autor: Adam.Ż
nie... przeprawy uwielbiam, ale trzeba próbować czegoś nowego 8)

: czw sty 17, 2008 1:06 am
autor: StArSzY
A zdradzisz co tam motasz ciekawego ??

: czw sty 17, 2008 3:29 pm
autor: konraDZIK
dokladnie chlopaku to koszty sa takie:

120 lekarz sportowy, ktory w zasadzie wystawia badania bez zbednych ceregieli
nie pamietam dokladnie ile psychotechnika kosztuje, ale zakladalbym cos kolo 100PLN

dalej tak:
fotki 4 szt (licencja, certyfikat, karta id na wozek, ksiazeczka zdrowia) to zalezy ile zaplacisz

80PLN egzamin na licencje rajdowa

wpisowe do AK rzemieslnik( nie wiem ile twoj klub bierze) + skladka za rok 56,35

licencja rajdowa 460PLN

to chyba wszystkie koszty jezeli chodzi o papierologie

: czw sty 17, 2008 5:59 pm
autor: Adam.Ż
StArSzY pisze:A zdradzisz co tam motasz ciekawego ??
ostatnio lekko się zmieniło

Jakieś 290KM, 1150-1200kg.

: czw sty 17, 2008 7:07 pm
autor: StArSzY
:o :o :o :o :o :o

Zdradzaj dalej !! !! !!

Lud pragnie przemowy króla :D

: czw sty 17, 2008 7:11 pm
autor: Adam.Ż
Sporo danych się jeszcze zmienia ale będzie przestrzenna rama i niezależne zawieszenie

: czw sty 17, 2008 7:24 pm
autor: maristez
niech zgadne - piecyk z bmw?

: czw sty 17, 2008 7:25 pm
autor: Adam.Ż
nie :wink:

: czw sty 17, 2008 7:26 pm
autor: maristez
audi?

: czw sty 17, 2008 7:27 pm
autor: Adam.Ż
nie... na razie nie będę mówił żeby nie zapeszyć 8)

: czw sty 17, 2008 7:37 pm
autor: bystry
Adam.Ż pisze:
StArSzY pisze:A zdradzisz co tam motasz ciekawego ??
ostatnio lekko się zmieniło

Jakieś 290KM, 1150-1200kg.
O k.... :o , toż to będzie latać :)2

: czw sty 17, 2008 7:43 pm
autor: Adam.Ż
i o to chodzi :lol: 8)

: czw sty 17, 2008 8:35 pm
autor: mirek_to
nie boj, nie boj, zwężkę założą i doważą :(

: czw sty 17, 2008 8:56 pm
autor: Adam.Ż
A o ile zwiększają masę?? i jaką zwężkę(ile mm??)

: pt sty 18, 2008 11:48 am
autor: domator
zwezka zalezy od pojemnosci silnika i jego typu (diesel, benzyna). Masa minimalna od pojemnosci.
Przy okazji nowina - niezbyt dobra dla wiekszosci.
Czesi/slowacy od 2008 zycza sobie zwezke i mase min. rowniez do challengeu :-( Nie wiem jak wegzy ale na 99% tak samo bo maja wspolne rundy.
A wiec nie bede mogl im wklepac moim pajakiem :)21

: pt sty 18, 2008 8:24 pm
autor: mirek_to
quwa :cry: :cry:

: ndz sty 20, 2008 9:06 pm
autor: berkut
Hej

Jest to moj pierwszy post tutaj w zwiazku z czym witam wszystkich bardzo serdecznie !

Chcialbym powiedziec ze moj sposob pisania jest jaki jest i prosze by nie odbierano mnie jako przekozaka. Dziekuje.

Jestem osoba, ktora zostala zarazona przez Adama pasja do 4x4, w moim wypadku zostalo to ukierunkowane na zbudowanie pojazdy 4x4, ktorym zamierzamy wystartowac gdy tylko go zbudujemy i przetestujemy.

Pierwszych kilka pytan Adam juz zadal, ja bede jednak temat troche bardziej drazyc.

1. Mowicie ze masa bedzie zalezna od pojemnosci, gdzie dokladniej moglbym znalezc info tego dotyczace ? Czy jest to realizowane skokami tak jak np. w E1 czy jest bezposredni liniowy przelicznik. W regulaminie rmpst nie moglem znalezc dokladniejszego opisu klas T

2. Zwezka silnika: czy dobrze mam zrozumiec ze dostajemy zwezke 31mm i dobranoc spac ? Dla diesla mamy 42mm jesli dobrze pamietam - to powinno byc w tym samym regulaminie co pytanie wyzej opisane.

Krotko mowiac - czy jest jakis dokument w ktorym jest wszystko dokladnie opisane.

Auto ktore chcemy zbudowac bedzie mialo jak mowil Adam ok 1100-1200kg wagi na sucho i ok. 280-300 koni mechanicznych mocy na samym poczatku, silnik umieszczony centralnie, wielowachaczowe zawieszenie. Nie chce pisac dokladnych szczegolow poniewaz wierzymy ze jest to element ktory pozwoli nam po prostu zwyciezac :)

Znaczna redukcje masy i jednoczesny wzrost wytrzymalosci ramy chcemy uzyskac dzieki (jak na ten sport) nowatorskiemu podejsciu do tematu budowy ramy i ukladu przeniesienia napedu. Narazie tyle :)

Teraz tkwimy w analizie wszystkich danych, filmow i szukamy informacji dot. warunkow technicznych, obecnych i przyszlych. Budowa zaczyna sie ok. czerwca. Zostalo wiec jeszcze kilka miesiecy na myslenie.

Tomas

: ndz sty 20, 2008 9:32 pm
autor: domator
Juz taki samochod powstal. I wiesz co? Bedzie teraz stal na kolkach :)21 A trzeba budowac nowy.
Po kolei.
Tutaj masz wszystkie przepisy.
http://www.pzm.pl/userfiles/file/regula ... art285.pdf
zwezki i masy podane dokladnie. Nie wiem jaka pojemnos silnika macie i ile zaworow na garnek - od tego zaleza parametry - przeczytasz sobie i znajdziesz.
Piszac "Silnik centralnie" masz nastepny klopot - w samochodzie 4x4 silnik musi byc z przodu. Jak go ustawisz to twoj problem ale caly musi sie miescic przed srodkiem samochodu (srodek samochodu to srodek odleglosci pomiedzy osiami)
Dodatkowo pamietaj o ograniczeniu skoku kol (25 cm) i szerokosci samochodu (200 cm) i jeszcze o setce roznych drobiazgow.
Wiec albo zmien zalozenia albo zbuduj dwunapedowe buggy - zwezka co prawda ta sama ale masa mniejsza, skok nieograniczony, szerokosc moze byc wieksza, itd...

: ndz sty 20, 2008 9:45 pm
autor: pajero.v60
Dwu napędowe buggy to jest- 4x4-

jedno napędowe buggy to jest 4x2

rozumiem że się przejęzyczyłeś
jest sens budować buggy jak organizatorzy RMPST zapodają ciekawe_szybkie odcinki_
poz