Strona 1 z 2
kilka pytań "nowego"
: wt sty 15, 2008 9:41 pm
autor: Adam.Ż
Mam kilka pytanek... Kolejne będą się pojawiały jak będę dalej drążył temat.
1. Czy do startów w KJST muszę być członkiem klubu??
2. Ile kosztuje wyrobienie licencji "R cross country only"??
: wt sty 15, 2008 9:45 pm
autor: Misiek Bielsko
1.nie
2.nie pamietam dokladnie
Najpierw idziesz do lekarza sportowego i wyrabiasz sportowa ks. zdrowia oraz badanie (wazne 6 miesiecy) - koszta zalezne od miejsca zamieszkania, rownolegle robisz badania psychotechniczne (j.w.). Zapisujesz sie do AK, placisz skladke czlonkowska i robisz egzamin na licencje (yyy....cos kolo 500-700chyba).
Moze KonraDZIK bedzie pepiej pamietal, albo MirekTo...
: wt sty 15, 2008 9:48 pm
autor: Adam.Ż
next question...
homologacja rajdowa auta... jak/gdzie/co musi spełniać??
: wt sty 15, 2008 10:07 pm
autor: Misiek Bielsko
Jesli nie bedzie to klasa FIA, czyli T1 lub T2,to auto ma byc zarejestrowane, spelniac wymogi prawa o ruchu drogowym i posiadac wyposazenie bezpieczenstwa okreslone w regulaminie RMPST i KJST oraz zalaczniku "J" - wszystko znajdziesz na stronie
www.rmpst.org.
Warto przebrnac... chocby po to, zeby potem na BT nie zostac zgnojonym przez majacego-poczucie-misji-i-rozpaczliwie-starajacego-sie-udowodnic-potrzebe-swojego-istnienia "sedziego".
: wt sty 15, 2008 10:10 pm
autor: Adam.Ż
czytałem już to. I co do tych punktów miałem wątpliwości.
Docelowo auto miało startować w O1, lub O2(zależy czy zapodamy turbinę) ale to się ma zmienić T1 chyba.
: śr sty 16, 2008 4:00 pm
autor: StArSzY
Rezygnujesz z przeprawy

:D
: śr sty 16, 2008 4:39 pm
autor: Adam.Ż
nie... przeprawy uwielbiam, ale trzeba próbować czegoś nowego

: czw sty 17, 2008 1:06 am
autor: StArSzY
A zdradzisz co tam motasz ciekawego

: czw sty 17, 2008 3:29 pm
autor: konraDZIK
dokladnie chlopaku to koszty sa takie:
120 lekarz sportowy, ktory w zasadzie wystawia badania bez zbednych ceregieli
nie pamietam dokladnie ile psychotechnika kosztuje, ale zakladalbym cos kolo 100PLN
dalej tak:
fotki 4 szt (licencja, certyfikat, karta id na wozek, ksiazeczka zdrowia) to zalezy ile zaplacisz
80PLN egzamin na licencje rajdowa
wpisowe do AK rzemieslnik( nie wiem ile twoj klub bierze) + skladka za rok 56,35
licencja rajdowa 460PLN
to chyba wszystkie koszty jezeli chodzi o papierologie
: czw sty 17, 2008 5:59 pm
autor: Adam.Ż
StArSzY pisze:A zdradzisz co tam motasz ciekawego

ostatnio lekko się zmieniło
Jakieś 290KM, 1150-1200kg.
: czw sty 17, 2008 7:07 pm
autor: StArSzY
: czw sty 17, 2008 7:11 pm
autor: Adam.Ż
Sporo danych się jeszcze zmienia ale będzie przestrzenna rama i niezależne zawieszenie
: czw sty 17, 2008 7:24 pm
autor: maristez
niech zgadne - piecyk z bmw?
: czw sty 17, 2008 7:25 pm
autor: Adam.Ż
nie

: czw sty 17, 2008 7:26 pm
autor: maristez
audi?
: czw sty 17, 2008 7:27 pm
autor: Adam.Ż
nie... na razie nie będę mówił żeby nie zapeszyć

: czw sty 17, 2008 7:37 pm
autor: bystry
Adam.Ż pisze:StArSzY pisze:A zdradzisz co tam motasz ciekawego

ostatnio lekko się zmieniło
Jakieś 290KM, 1150-1200kg.
O k....

, toż to będzie latać

: czw sty 17, 2008 7:43 pm
autor: Adam.Ż
i o to chodzi

: czw sty 17, 2008 8:35 pm
autor: mirek_to
nie boj, nie boj, zwężkę założą i doważą

: czw sty 17, 2008 8:56 pm
autor: Adam.Ż
A o ile zwiększają masę?? i jaką zwężkę(ile mm??)
: pt sty 18, 2008 11:48 am
autor: domator
zwezka zalezy od pojemnosci silnika i jego typu (diesel, benzyna). Masa minimalna od pojemnosci.
Przy okazji nowina - niezbyt dobra dla wiekszosci.
Czesi/slowacy od 2008 zycza sobie zwezke i mase min. rowniez do challengeu

Nie wiem jak wegzy ale na 99% tak samo bo maja wspolne rundy.
A wiec nie bede mogl im wklepac moim pajakiem

: pt sty 18, 2008 8:24 pm
autor: mirek_to
quwa

: ndz sty 20, 2008 9:06 pm
autor: berkut
Hej
Jest to moj pierwszy post tutaj w zwiazku z czym witam wszystkich bardzo serdecznie !
Chcialbym powiedziec ze moj sposob pisania jest jaki jest i prosze by nie odbierano mnie jako przekozaka. Dziekuje.
Jestem osoba, ktora zostala zarazona przez Adama pasja do 4x4, w moim wypadku zostalo to ukierunkowane na zbudowanie pojazdy 4x4, ktorym zamierzamy wystartowac gdy tylko go zbudujemy i przetestujemy.
Pierwszych kilka pytan Adam juz zadal, ja bede jednak temat troche bardziej drazyc.
1. Mowicie ze masa bedzie zalezna od pojemnosci, gdzie dokladniej moglbym znalezc info tego dotyczace ? Czy jest to realizowane skokami tak jak np. w E1 czy jest bezposredni liniowy przelicznik. W regulaminie rmpst nie moglem znalezc dokladniejszego opisu klas T
2. Zwezka silnika: czy dobrze mam zrozumiec ze dostajemy zwezke 31mm i dobranoc spac ? Dla diesla mamy 42mm jesli dobrze pamietam - to powinno byc w tym samym regulaminie co pytanie wyzej opisane.
Krotko mowiac - czy jest jakis dokument w ktorym jest wszystko dokladnie opisane.
Auto ktore chcemy zbudowac bedzie mialo jak mowil Adam ok 1100-1200kg wagi na sucho i ok. 280-300 koni mechanicznych mocy na samym poczatku, silnik umieszczony centralnie, wielowachaczowe zawieszenie. Nie chce pisac dokladnych szczegolow poniewaz wierzymy ze jest to element ktory pozwoli nam po prostu zwyciezac
Znaczna redukcje masy i jednoczesny wzrost wytrzymalosci ramy chcemy uzyskac dzieki (jak na ten sport) nowatorskiemu podejsciu do tematu budowy ramy i ukladu przeniesienia napedu. Narazie tyle
Teraz tkwimy w analizie wszystkich danych, filmow i szukamy informacji dot. warunkow technicznych, obecnych i przyszlych. Budowa zaczyna sie ok. czerwca. Zostalo wiec jeszcze kilka miesiecy na myslenie.
Tomas
: ndz sty 20, 2008 9:32 pm
autor: domator
Juz taki samochod powstal. I wiesz co? Bedzie teraz stal na kolkach

A trzeba budowac nowy.
Po kolei.
Tutaj masz wszystkie przepisy.
http://www.pzm.pl/userfiles/file/regula ... art285.pdf
zwezki i masy podane dokladnie. Nie wiem jaka pojemnos silnika macie i ile zaworow na garnek - od tego zaleza parametry - przeczytasz sobie i znajdziesz.
Piszac "Silnik centralnie" masz nastepny klopot - w samochodzie 4x4 silnik musi byc z przodu. Jak go ustawisz to twoj problem ale caly musi sie miescic przed srodkiem samochodu (srodek samochodu to srodek odleglosci pomiedzy osiami)
Dodatkowo pamietaj o ograniczeniu skoku kol (25 cm) i szerokosci samochodu (200 cm) i jeszcze o setce roznych drobiazgow.
Wiec albo zmien zalozenia albo zbuduj dwunapedowe buggy - zwezka co prawda ta sama ale masa mniejsza, skok nieograniczony, szerokosc moze byc wieksza, itd...
: ndz sty 20, 2008 9:45 pm
autor: pajero.v60
Dwu napędowe buggy to jest- 4x4-
jedno napędowe buggy to jest 4x2
rozumiem że się przejęzyczyłeś
jest sens budować buggy jak organizatorzy RMPST zapodają ciekawe_szybkie odcinki_
poz