Buggy a sprawa Polska ;D

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: DamnIt! » śr paź 07, 2009 3:08 pm

Czy w naszej polskiej rzeczywistości RMPST budowanie buggy z napędem na jedną oś(zgodnie z specyfikacją T1) to sensowny pomysł? Czy może takie buggy nadaje się tylko do cięcia afrykańskiej pustyni po prostej, natomiast w naszych Baja czy choćby Tranasgothice się nie sprawdzi?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
pajero.v60
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
Kontaktowanie:

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: pajero.v60 » śr paź 07, 2009 4:03 pm

Jeżeli byłeś w Rzeszowie i Szczecinie to wiesz że jesteś w stanie ten rajd zrobić na jednym napędzie.
Po co od razu robić pod T1 wystarczy TH a i tak będziesz lżejszy od innych o 0,5-1 tony.

powodzenia w budowie

Tolo
Budowa repliki legendarnego auta, zwycięzcy rajdu Dakar - Mitsubishi Pajero Evolution MPR13.

Awatar użytkownika
trasek
 
 
Posty: 230
Rejestracja: pn wrz 08, 2003 6:31 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: trasek » śr paź 07, 2009 4:43 pm

Z Transgothicą może być mały problem na 1000 km OS był kilka razy potrzebny napęd. Głównie strome piaskowe wąskie podjazdy które nie do końca da się zrobić na faji.

Awatar użytkownika
pajero.v60
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
Kontaktowanie:

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: pajero.v60 » śr paź 07, 2009 5:32 pm

Nie da się porównać Transgothici do RMPST
Nie ta bajka-auta przypadkowe praktycznie bez kontroli technicznej
Budowa repliki legendarnego auta, zwycięzcy rajdu Dakar - Mitsubishi Pajero Evolution MPR13.

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: aduko » śr paź 07, 2009 6:43 pm

W RMPST jeszcze przed wprowadzeniem klasy T1/T2, Dudziak cały czas takim buggy jeździ, i całkiem nieźle, a nie jest to jakaś potężna konstrukcja :)
CHARIOT Rally Team 4x4

chichita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: wt lut 26, 2008 9:53 pm

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: chichita » śr paź 07, 2009 7:25 pm

z klasą TH to chyba problem bo może zniknąć tak szybko jak powstała :)3

Awatar użytkownika
pajero.v60
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
Kontaktowanie:

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: pajero.v60 » śr paź 07, 2009 7:38 pm

Jesteś w mylnym błędzie jak zniknie TH to nikt nie zrobi rundy dla 3aut
Budowa repliki legendarnego auta, zwycięzcy rajdu Dakar - Mitsubishi Pajero Evolution MPR13.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: DamnIt! » śr paź 07, 2009 8:30 pm

Hmm. Zakładając budowę buggiego od zera - o ile będzie więcej roboty i kosztów aby było T1 zamiast w TH? Sorki za być może głupie pytanie, ale nie ogarniam jeszcze tematu na tyle biegle, aby wszystko czuć instynktownie.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
pajero.v60
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
Kontaktowanie:

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: pajero.v60 » śr paź 07, 2009 8:45 pm

Temat morze.
Jednak prostej odpowiedzi nie ma, bo faktycznie nie znamy jeszcze kosztów budowy T-jedynek.
Większość budowniczych T1 się dowartościowuje i przedstawia nieprawdziwe dane.
Najprościej -trzeba wziąć to co w T1 jest obowiązujące i znaleźć ceny.
Myślę że najlepiej to budować TH z uwzględnieniem wymogów T1,jak najdzie ochota to zakupić rzeczy potrzebne.
Przecież auto jest takie same waga i zwężka musi być.
Trzeba pamiętać że napęd na jedną oś zezwala na system pompowania kół

poz

Tolo
Budowa repliki legendarnego auta, zwycięzcy rajdu Dakar - Mitsubishi Pajero Evolution MPR13.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: DamnIt! » śr paź 07, 2009 9:22 pm

Schlesser swoje buggy ma od Jimco Racing. W Jimco jest drogo, ale bardzo profi - na którymś forum czytałem, że porządne buggy kosztuje u nich od około $150 000 w górę - w tym jest porządnie przygotowany silnik(duży silnik :wink: ), sekwencyjna skrzynia, wypasiony zawias itd. Podejrzewam, że zrobienie buggy spełniającego wymagania dla T1 nie będzie wiele droższe - bo w gruncie rzeczy buduje się to samo + wyposażenie wymagane przez FIA i trochę plastiku żeby buda zamknięta była :)21 . No ale to takie moje gdybanie jest tylko.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
pajero.v60
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
Kontaktowanie:

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: pajero.v60 » czw paź 08, 2009 6:34 am

Widzę że lubisz się obracać w dymku dużych cen.Autka tam budowane są dla snobów więc i cena odpowiednia.
Ale po co szukać w świecie przecież Domator ma idealnego pokraka do budowy buggy -wywalić przedni napęd,poprawić zawias, odwrócić silnik,nadwozie do zrobienia.Ja zostawiłbym automat.


poz
Tolo
Budowa repliki legendarnego auta, zwycięzcy rajdu Dakar - Mitsubishi Pajero Evolution MPR13.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: DamnIt! » czw paź 08, 2009 10:10 am

pajero.v60 pisze:Widzę że lubisz się obracać w dymku dużych cen.Autka tam budowane są dla snobów więc i cena odpowiednia.
Ale po co szukać w świecie przecież Domator ma idealnego pokraka do budowy buggy -wywalić przedni napęd,poprawić zawias, odwrócić silnik,nadwozie do zrobienia.Ja zostawiłbym automat.


poz
Tolo
hehehe. nie, nie lubię dużych cen ani żadnego dymku :)21 . Wręcz przeciwnie, bo urodziłem się w Krakowie :)21 .
Podałem przykład Schlessera i Jimco Racing(najwyższa i chyba najdroższa półka) jako odpowiedź na to, ile kosztuje profi buggy do T1. Bo czasami można usłyszeć naprawdę dziwne kwoty jakimi ludzie "rzucają od niechcenia". Domatorowy pająk jest bardzo fajny, ale to jeszcze nie jest to.

No a niestety wszystko zależy od budżetu - mocno związanego z branżą, która ostatnio nie jest zbyt stabilna.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: domator » czw paź 08, 2009 4:25 pm

pajero.v60 pisze:Widzę że lubisz się obracać w dymku dużych cen.Autka tam budowane są dla snobów więc i cena odpowiednia.
Ale po co szukać w świecie przecież Domator ma idealnego pokraka do budowy buggy -wywalić przedni napęd,poprawić zawias, odwrócić silnik,nadwozie do zrobienia.Ja zostawiłbym automat.
Tolo

Nie musisz obracac silnika :-)
Tylko 4x4 ma wymog silnika z przodu.
Jakbym ja robil buggy od zera to bym zaprojektowal tak by mozna bylo latwo dolozyc te kosztowne elementy, ktore wyznaczaja T1 i zaczalbym od TH.
Czy tak czy inaczej budujac coklwiek masz pewne koszty stale nie do przeskoczenia. POlicz sobie
-zawias
-wyposazenie bezpiecznstwa homologowane
-dobry motor z tuningiem pod zwezke

i masz juz konkretna kwote do wydania :-)

Ja sprawdzalem pajaka z tylnim napedem jedynie i jest OK. Trzeba by tylko zmienic dyfer tylni na cos mocniejszego (rozwiazanie jest znane) i juz bo jak sie jedzie na samym tyle to jest konkretnie obciazony dyfer....

Jesli chodzi o starty w RMPST buggy'im to jest wykonalne ale silnik MUSI byc z tylu tak jak na calym swiecie bo tylko wtedy jest przelozenie sily na glebe - inaczej dupa.
domator

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: DamnIt! » czw paź 08, 2009 5:27 pm

domator pisze:
pajero.v60 pisze:Widzę że lubisz się obracać w dymku dużych cen.Autka tam budowane są dla snobów więc i cena odpowiednia.
Ale po co szukać w świecie przecież Domator ma idealnego pokraka do budowy buggy -wywalić przedni napęd,poprawić zawias, odwrócić silnik,nadwozie do zrobienia.Ja zostawiłbym automat.
Tolo

Nie musisz obracac silnika :-)
Tylko 4x4 ma wymog silnika z przodu.
Jakbym ja robil buggy od zera to bym zaprojektowal tak by mozna bylo latwo dolozyc te kosztowne elementy, ktore wyznaczaja T1 i zaczalbym od TH.
Czy tak czy inaczej budujac coklwiek masz pewne koszty stale nie do przeskoczenia. POlicz sobie
-zawias
-wyposazenie bezpiecznstwa homologowane
-dobry motor z tuningiem pod zwezke

i masz juz konkretna kwote do wydania :-)

Ja sprawdzalem pajaka z tylnim napedem jedynie i jest OK. Trzeba by tylko zmienic dyfer tylni na cos mocniejszego (rozwiazanie jest znane) i juz bo jak sie jedzie na samym tyle to jest konkretnie obciazony dyfer....

Jesli chodzi o starty w RMPST buggy'im to jest wykonalne ale silnik MUSI byc z tylu tak jak na calym swiecie bo tylko wtedy jest przelozenie sily na glebe - inaczej dupa.
domator
dzięki za bardzo pomocne sugestie. :)2

Ale też trochę dzisiaj grzebałem i trochę pogadałem i biorąc wszystko do kupy wychodzi mi, że:

1. konstrukcja bazowa spełniająca wymagania T1 - odpowiednie wymiary, przepisowa klatka, skok zawiasu itd. - będzie trzeba komuś zlecić wykonanie;

2. silnik + skrzynia = tu wszystko zależy od funduszy - najchętniej widziałbym diesla(bo na benzyniakach się wogóle nie znam) + skrzynie zintegrowaną z dyfrem - coś w deseń buggych popularnych w USA. Może rozsądne jest pójście tropem jaki kol. @domator porzucił przy okazji pająka - czyli TDI od VW :wink:

3. zawias: w zasadzie koszt pomijalny :)21 - fajne amorki + liczenie + support techniczny tel/mail + zestaw wszelkich potrzebnych do tuningów gratów(duża bańka oleum, blaszkie, narzędzia) będzie prawie gratis :D w zamian za kilka stickerów na buggim :)21 a springi trzeba kupić. Myślę, że temat jest do opanowania.

4. Homologowane wyposażenie FIA - czyli jak rozumiem:
- system gaśniczy;
- fotele;
- pasy bezpieczeństwa;
- zbiornik paliwa;
- kaski;
- ubranka;
- otulina na klatkę;
- o czym zapomniałem?

5. Natomiast najbardziej przerażający jest ten zylion innych mniej rzucających się w oczy tematów i temacików.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: domator » czw paź 08, 2009 5:35 pm

DamnIt! pisze:
1. konstrukcja bazowa spełniająca wymagania T1 - odpowiednie wymiary, przepisowa klatka, skok zawiasu itd. - będzie trzeba komuś zlecić wykonanie;

2. silnik + skrzynia = tu wszystko zależy od funduszy - najchętniej widziałbym diesla(bo na benzyniakach się wogóle nie znam) + skrzynie zintegrowaną z dyfrem - coś w deseń buggych popularnych w USA. Może rozsądne jest pójście tropem jaki kol. @domator porzucił przy okazji pająka - czyli TDI od VW :wink:

3. zawias: w zasadzie koszt pomijalny :)21 - fajne amorki + liczenie + support techniczny tel/mail + zestaw wszelkich potrzebnych do tuningów gratów(duża bańka oleum, blaszkie, narzędzia) będzie prawie gratis :D w zamian za kilka stickerów na buggim :)21 a springi trzeba kupić. Myślę, że temat jest do opanowania.

4. Homologowane wyposażenie FIA - czyli jak rozumiem:
- system gaśniczy;
- fotele;
- pasy bezpieczeństwa;
- zbiornik paliwa;
- kaski;
- ubranka;
- otulina na klatkę;
- o czym zapomniałem?

5. Natomiast najbardziej przerażający jest ten zylion innych mniej rzucających się w oczy tematów i temacików.

Nie ma ograniczenia skoku zawiasu w buggy
Skrzynia - albo VWbus odpowiendio zrobiona albo gorna polka z USA (szukaj hasla http://www.mendeolatransaxles.com/)
Zawias koszt pomijalny? Zazdroszcze :-)

domator

Awatar użytkownika
pajero.v60
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
Kontaktowanie:

Re: Buggy a sprawa Polska ;D

Post autor: pajero.v60 » czw paź 08, 2009 6:03 pm

Jest jeszcze inna droga. Droga Navarry
Budować auto pod 4x4 z klasycznie umieszczonym lekkim silnikiem z napędem na tył(2m szerokości) oparte na nissanie .
Wykorzystać część ramy i nadwozia z tylnym dyfrem od GRa,Zostawiając kabinę kierowcy cofniętą do tyłu.
Silnik cofnięty.Przedni zawias niezależny bez napędu .Zrobić dobry trym
Idea Navarry bez przedniego napędu
Zawsze potem można dołączyć
Budowa repliki legendarnego auta, zwycięzcy rajdu Dakar - Mitsubishi Pajero Evolution MPR13.

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości