Nowy regulamin ?

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Czy startowałbyś w RMPST jeżeli regulamin stwarzał by równe szanse ??

TAK
7
44%
NIE
9
56%
 
Liczba głosów: 16

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Nowy regulamin ?

Post autor: WyRC » ndz sie 22, 2004 10:00 am

Pytanie do wszystkich tu zaglądających.
Czy startowałbyś w RMPST jeżeli regulamin stwarzał by równe szanse dla wszystkich (pojemność = waga, zwężka, zgodnie z FIA). Tylko bez kasztanienia prosze.

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz sie 22, 2004 3:54 pm

Czyli sadzisz ze podzial na klasy w/g pojemnosci silnika to za malo sprawiedliwe?

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » ndz sie 22, 2004 7:41 pm

Witam
Twierdzę że skostniały regulamin jest głównym hamulcem rozwoju
tej dyscypliny.Zapewne więcej ludzi by startowało jeżeli by obowiązywały następujące warunki co do aut.
Obrazek

Szary : A dla kogo jest ten podział na klasy sprawiedliwy?

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz sie 22, 2004 7:55 pm

A dlaczego jest zly, bo nie rozumiem... Czy tak trudno zdobyc silnik 2.2T, 2.5l do klasy slabszej? A do mocniejszej np. 4.0, 4.2, czy 5.7l?
Czy chodzi Ci o to, by np. suzuki tez mialy szanse w RMPST?

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz sie 22, 2004 8:00 pm

Hm... Stosunek mocy do masy...Niektorzy probuja maksymalnie odchudzic rajdowke a jak sie za bardzo juz nie da to krecic motor.
Klasyfikacja w/g podzialu ktory zapodales jest jak najbardziej oka tylko mozliwe ze po wdrozeniu takowego zalacznika moze nie byc z kim zapitalac... Taki przepis powinien obowiazywac od poczatku.

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz sie 22, 2004 8:01 pm

Misiek Bielsko pisze:A dlaczego jest zly, bo nie rozumiem... Czy tak trudno zdobyc silnik 2.2T, 2.5l do klasy slabszej? A do mocniejszej np. 4.0, 4.2, czy 5.7l?
Czy chodzi Ci o to, by np. suzuki tez mialy szanse w RMPST?
myslec Misiek myslec...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz sie 22, 2004 8:06 pm

Tyy... no ale jakbys nie patrzyl, to na przyklad przy masie 1600kg (a tak waza wasze pokraki) i silniku 2-2.5l jak to wynika z podzialu powyzej - bedziesz kombinowal, jak tu wycisnac te pare koni wiecej, co nie niesie za soba jakiejs dramatycznej zmiany masy auta chyba?

Z mysleniem u mnie ostatnio nienajlepiej, to fakt :D

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz sie 22, 2004 8:12 pm

W/g mnie to aboslutna bzdure. Taki podzial to jest w FIA fragment wiekszej calosci gdzie i tak wiele rzeczy innych jest zabroninych/dozwolonych. Nasze samochody sa od poczatku do konca projektami autorskimi i na tym polega dla mnie urok off-road. Jak zaczniemy jezdzic w monotypicznych klasach typu "puchar peugeot" czyli np. "puchar suzuki" to po pierwsze zabije sie inwencje tworcza, po drugie beda kombinacje. Zobaczcie ze od 100 lat nie bylo protestu na rmpst co do technicznych warunkow aut. I super. Dodawanie kg w postaci balastu to absurd!!! Juz widze wazenie aut i za 10 min na pierwszym oesie wszystkie balasty beda ladowac w krzakach. Bajka.
Nie twierdze ze podzial na >2500 i <2500 jest dobry ale takie dowazanie to glupota.
domator

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » ndz sie 22, 2004 8:13 pm

do tego co podałes kolego jest jeszcze załącznik mówiący o dozwolonych przerobkach aut :-)

głównym hamulcem rozwoju jest raczej brak medialnosci tego sportu,
brak sponsorów, profesjonalnych relacji a nie durnych opowiesci dziwnej tresci jak w TVN Turbo, gdzie starego Lisowskiego podpisują młodym itp...

telewizji nie chce sie przyjezdzac, nie ma dla TV samochodów prasowych itp, zobaczcie jak diametralnei roznie jest na pucharze polski, co prawda dyscyplina podobna jednak diametralnie inna, sa sponsorzy jest kasa, w rundach startuje minimum po 20 aut, jest na co patrzec, komu i gdzie zrobic zdjecia...
"jest telewizja juz robi wywiady jak panie tonący dajecie sobie rady"

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » ndz sie 22, 2004 8:46 pm

tez mi sie wydaje ze głównym hamulcem rozwoju RMPST jest brak rozgłosu wiele osób nawet nie wie ze cos takiego jest, jedynym programem gdzie jakos w miare regularnie pokazywane sa fragmenty RMPST jest pozal sie boże łazik, gdyby RMPST były tak naswietlone medialnie jak np rajdy płaskie to jestem pewien ze byłoby coraz wiecej startujacych ,sponsorów, widzów itp

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz sie 22, 2004 8:48 pm

Noooo... fajnie by sie jezdzilo za czyjas(sponsor) kase...

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » ndz sie 22, 2004 8:50 pm

Większość aut uczestniczących w cross-country jest autami autorskimi jednak wszystkie budowane są zgodnie z regulaminem FIA, co daje z założenia równe szanse. Chciałem zwrócić uwagę że stosowanie dołądowanych silników bęzynowych jest zabronione. Marka auta związana jest z producentem silnika. Auta podzielone nie są ze względu na pojemność tylko na klasy T1, T2 , jednak zależność masy od pojemności stważa równe szanse tym "dużym " i "małym". Chorym układem u nas jest fakt że auto o pojemności np. 5700ccm jest na równi z autem o pojemności 2700ccm. Kto rozsądny zainwestuje w takie rajdy? Chore zasady to i chore (słabe) zainteresowania. Ot i wszystko.

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz sie 22, 2004 8:56 pm

Nie zapominaj ze w tego typu rajdach w pewnym momencie konczy sie zapotrzebowanie na niewiadomo jak dokrecony motor a zaczyna sie potrzeba zawieszenia... glownie zawieszenia.

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » ndz sie 22, 2004 8:59 pm

Szary - no masz rację. Większąść tych aut nie przekracza 280 KM a dobre zasady wymuszają myślenie o innych czynnikach mających wpływ na wynik, i to stanowi podstawę rozwoju tych aut. Myślę że co do regulaminu to fajniwe by było gdyby wypowiedział się ORLEN TEAM

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz sie 22, 2004 9:00 pm

Zreszta, gdyby pojemnosc miala takie wielkie znaczenie, to zalogi z 5.7 motorem wygrywalyby zawsze, a wlasciwie nie wygrywaja nigdy....
Dlaczego mozna zrobic MP obu klas na silniczku 2.5l? :wink:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz sie 22, 2004 9:26 pm

Misiek Bielsko pisze:Dlaczego mozna zrobic MP obu klas na silniczku 2.5l? :wink:
dlaczego?
dla jaj...proszę zdziwionej gawiedzi...dla jaj... :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Dominika
 
 
Posty: 193
Rejestracja: pt cze 13, 2003 9:16 pm
Lokalizacja: Chojnice
Kontaktowanie:

Post autor: Dominika » ndz sie 22, 2004 9:31 pm

szary pisze:Noooo... fajnie by sie jezdzilo za czyjas(sponsor) kase...
masz rację...
jak na razie to jest problem z chojnicką rundą ale robimy wszystko żeby mimo wszystko się odbyła jak się uda to będzie fajny zupełnie nowy Odcinek

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz sie 22, 2004 9:51 pm

szary pisze:Nie zapominaj ze w tego typu rajdach w pewnym momencie konczy sie zapotrzebowanie na niewiadomo jak dokrecony motor a zaczyna sie potrzeba zawieszenia... glownie zawieszenia.
Szary, a w jakich rajdach nie??

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sie 22, 2004 10:29 pm

Jeżdziłem w tym trochę i może jescze będę.Powiem tak:
-wielką zaletą RMPST jest to,że na kazdej imprezie obowiazuje ten sam regulamin.Jasne,nie jest on doskonały,ale klasyfikuje wszystkich wg jednakowych kryteriów,a obstawa jest profesjonalna.Pozwala to budować i sprawdzać samochody,udoskonalając je.
-Imprezy "amatorskie"organizowane sa po amatorsku,ze wszystkimi złymi tego skutkami-tzn. nie wiadomo czy nie wygra organizator,albo jego kumpel.
-media to olewają więc nie ma sponsorów i na odwrót.To zła sytuacja,ale nie chciałbym doczekać momentu,kiedy pojawia się silne zespoły sponsorskie-czyli wygra kasa.
-wynik ankiety mnie nie zaskakuje-większość traktuje ten sport zabawowo i nie zamierza poddawać się reżimowi.
-rozbudowanie regulaminu przetrzebi i tak skromną pulę startujących.
-mała frekwencja wynika też z ogólnej mizeroty naszej gospodarki-najpierw trzeba na podatki zarobić,potem na chleb,a dopiero póżniej ew....
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » pn sie 23, 2004 7:03 am

Co za hipokryzja.
Regulamin został dostosowany do kilku zawodników a reszta to akceptuje.
To chyba jedyny przypadek na tej planecie.W rajdach płaskich frekwencja
jest wysoka mimo wysokich kosztów.Moim zdaniem jasny regulamin zwiększy ilość startujących i określi jasne zasady dla sponsorów.Mniejsze
koszty budowy aut ,większe zainteresowanie- WSZYSTKICH

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » pn sie 23, 2004 7:06 am

W rajdach plaskich mniejsze koszty budowy aut ?!?!?!?! Chyba oszalales. To wlasnie dzieki temu ze mozna w RMPST-cie stosowac otuline z kaloryfera i kombinezon z wygasla hom. to wogole jeszcze ktos jezdzi. Jakbys do Plaskiego rajdu musial kupic homologowane gadgety to by ci na samochod nie starczylo. Przygotowanie samocghodu do plaskich MP to jest kwota wielkrotnie wyzsza niz do RMPST.
Ze sponsorami i mediami to wszystko prawda ale moze cos sie ruszy - w sumie w tym roku po raz pierwszy PZM "zamowil" u mediow relacje w roznych tv.....

domator

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » pn sie 23, 2004 7:25 am

Mniejsze
koszty budowy aut ,większe zainteresowanie- WSZYSTKICH


Ten teks dotyczy aut startujących w RMPST.


W rajdach płaskich frekwencja jest wysoka mimo wysokich kosztów.

-bo zasady są przejrzyste i równe dla wszystkich startujących i sponsorów

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn sie 23, 2004 8:54 am

WyRC pisze:bo zasady są przejrzyste i równe dla wszystkich startujących i sponsorów
nie...bo tak jak i na całym świecie rajdy płaskie podobają się 80% mężczyzn a off-road 10%...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn sie 23, 2004 9:14 am

WyRC pisze:Co za hipokryzja.
Regulamin został dostosowany do kilku zawodników
taa?
a których kilku?
jak jesteś taki odwazny to pojedzo po całości...nazwiskami...
czekamy
:)21
#noichuj

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pn sie 23, 2004 9:44 am

:)21 Medal za odwage cywilna ufundujesz?
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości