Strona 1 z 1

blokady, lsd, torseny,....

: wt paź 05, 2004 1:48 pm
autor: domator
Szanowni wlasciciele mostow do MB G czy Patroli. Czy na OS-ach macie poblokowane te mosty? Tyl tylko? A moze jakies polsrodki typu LSD lub Torsen?
pozdr.

domator

: wt paź 05, 2004 8:44 pm
autor: elektryczny
jak pęknie półośka

: śr paź 06, 2004 7:16 am
autor: szary
Czasami tylko tył a przód tak jak pisze elektryczny.
Generalnie blokady nie są strasznie potrzebne.

: śr paź 06, 2004 8:43 am
autor: WyRC
Jak masz szanse to zakładaj Torsena
Może być od Hamera lub Audi i Lancia ,wadą jest szybkie przełożenie i trzeba dodatkowo redukoweć ,sama redukcja skrzyni rozdzielczej może nie wystarczyć.

: śr paź 06, 2004 10:37 am
autor: elektryczny
jakaś blokada jest potrzebna tak jak szary napisał chociaż tył w przeciwnym wypadku jak na zakręcie podniesie jadną strone auta inapęd idzie w powietrze to dacha masz na 100 %

: śr paź 06, 2004 2:27 pm
autor: Mikołaj
bo jeździć w Rempstach to trza umić :)21
a nie dachy walić...

: śr paź 06, 2004 3:40 pm
autor: szary
elektryczny pisze:jakaś blokada jest potrzebna tak jak szary napisał chociaż tył w przeciwnym wypadku jak na zakręcie podniesie jadną strone auta inapęd idzie w powietrze to dacha masz na 100 %
Tym to akurat sie nie przejmuj zbytnio- w takich sytuacjach dolozysz do spodu jednoczesnie kieratem odkrecisz i dalej frez :)23
Blokada sie przydaje czasem na stromych podjazdach z koleinami no i gdy kapcia zlapiesz by do mety dojechac- jedna taryfa i masz po imprezie.

: śr paź 06, 2004 5:53 pm
autor: elektryczny
niby tak ale jak zobaczyłem maćka na dachu w podobnej toyocie jak nasza to nabrałem respektu a jest niższa niż wasze rasowe terenówki

: śr paź 06, 2004 6:55 pm
autor: LSD
Hmm.., że się wtrącę.
Czy mógłby mnie ktoś oświecić co to jest Torsen??

: śr paź 06, 2004 7:16 pm
autor: domator
Torsen - TORque SENsitive.
Mechanizm dyferencjalu polegajacy na przeniesieniu momentu obrotowego na kolo o aktualnie LEPSZEJ przyczepnosci. Dziala dokladnie odwrotnie jak otwarty dyfer :-)
Seryjnie w Audi V8, lanciach rajdowych i hummerach. Teraz chyba wkladaja tez torsena do LR (jako centralny).
Z zalet ma to ze aboslutnie nie generuje przecizen. Mozna jezdzic po suchym. Audi V8 mialo jeden w centralnym i jeden w tylnim dyfrze - w/g mnie najlepszy na swiecie uklad do jazdy 4x4 plaszczakiem. Calkowicie mechaniczna konstukcja bazujaca na przekladni slimakowej.
Z wad to - poniewa przensi iles tam ry wiekszy moment na kolo dociazone niz ma kolo odciazone - jest nieodporny na kolo w powietrzu wiec do trialu sie nie nadaje. Niektorzy twierdza ze mozna wtedy nacisnac hamulec lekko , podajac tym samym moment na wiszace kolo i tym samym wielkrotnie wiekszy na kolo na ziemi. Nie wiem - nie probowalem.
Z aftermarketowych rozwiaan to jest firma quaife, ktora robi dyfry typu torsen do wielu zastosown no i TrueTrack do ameryki (jeep, GM).
Fajne jest to ze on jako jedna z niewielu "blokad" dziala ZANIM wystapi poslizg.

: śr paź 06, 2004 7:31 pm
autor: anatol
coś wtym jest , wymieniałem dzisiaj przednie tarcze w audi z 94r , motor 4.0 napęd 4x4 , no i dopiero jak podniesiesz wszystkie koła to można ruszyć jednym inaczej coś blokuje , nie wiedziałem że jest na torsenie , ale widocznie tak , bo jak podniesiesz jedno koło to go nie obrócisz, niezłe do robienia jakiejś zmoty ( tak mi przyszło do głowy )

: śr paź 06, 2004 8:18 pm
autor: szary
Moja stara 80 quattro coupe tez ma torseny- Wszystko git tylko opory ruchu duze.

: śr paź 06, 2004 8:59 pm
autor: domator
szary pisze:Moja stara 80 quattro coupe tez ma torseny- Wszystko git tylko opory ruchu duze.
Raczej nie ma (chyba ze przerobka silna :D ). Jesli jest z tych nowszych to moze miec centralny (w skrzyni) Normalnie torsen z tylu byl tylko w V8 a 80/90/100/200 quattro mialy jedynie blokade tylu i centralnego (elektryczna), ktora sie wylaczala powyzej ok. 20 km/h lub przy ABS-ie przy pierwszym hamowaniu. Takie cos do ruszenia po lodzie ale nie do jazdy.
Te wszystki nowsze A i S to juz maja jakies cuda elektronicznie sterowane... :cry:
Opory w Audi sa standardem niestety... :)3
Zobacz sobie: http://www.audi-quattro.org/cgi-bin/twi ... enerations

: śr paź 06, 2004 9:44 pm
autor: szary
Mozesz miec racje- do srodka nie zagladalem- to moje cudo z 86 jest, na klimie , elektryce a przelaczniki blokad ma podcisnieniowo.Ponoc dziwna wersja.

: czw paź 07, 2004 6:28 am
autor: WyRC
Może ktoś poda orientacyjne ceny dyfra od Audi V8 (tył)

: czw paź 07, 2004 7:38 am
autor: anatol
klient któremu wymieniałem tarcze mówił że jest do sprzedania całe autko ,silnik 4.0 V8, z napędem 4x4, z początku lat 90 podobno sprawne za 5 tys zł!!!!. Nie wiem czy to prawda , ale same tarcze w podróbie kosztuja 500 zł , więc chciał kupić drugiego na części .

torsen

: czw paź 07, 2004 9:01 am
autor: montero
torsen jest też centralny w Land Cruiserze nowsze roczniki.chyba.

: czw paź 07, 2004 9:17 am
autor: BOOGIE
w LC 120 jest Torsen na pewno

: czw sie 25, 2005 7:51 pm
autor: kita
a oto ruski "torsen" nie wiem tylko czy wytrzyma

allegro.pl aukcja nr.61112301

: ndz sie 28, 2005 8:09 pm
autor: Maciek Skura
a my blokady tylko używamy jak kapcie dwa mamy lub wtope uskutecznimy - w pozostałych przypadkach nie ma czasu na włączanie blokad :)))))))))))))))))))

Pozdrawiam
serdecznie

Maciek Skura