Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
stoner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 01, 2014 2:44 pm
Lokalizacja: Warszawa

Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: stoner » wt sty 20, 2015 10:46 pm

Witam Szanowne Grono Galloperowe.
Kręcąc się w minionym roku endurakiem po górach Gruzji poznałem sympatycznego gruzina w dziwnym aucie.. i w miesiąc po powrocie do kraju stałem się również właścicielem Gallopera. Żona sama mówiła, że potrzebujemy drugiego auta do odwożenia dzieci do przedszkola, no więc jest.
Zarówno ten model jak i temat 4x4 w ogóle jest dla mnie całkowitą nowością. Do tej pory latałem po krzakach motocyklem, ale postanowiłem też dać tę frajdę pozostałem części mojej rodzinki, a szczególnie małym synom. Fura trafiła mi się ładna i (chyba, odpukać) ładnie utrzymana sztuka- 2001, po jednej, niemieckiej właścicielce, z przebiegiem 160.000, który może i jest prawdziwy. Co prawda w 100 km trasie powrotnej do domu przeskoczył mi pasek rozrządu i była rozpierducha, ale przecież nie może być zawsze idealnie ;)

Niemniej, oryginalny silnik został zreanimowany i auto od 3,500 km daje mi dużo frajdy. Więcej, jestem nim absolutnie zachwycony.
Następna inwestycja to zapewne wymiana łączników i innych tulei i sworzni w zawieszeniu, choć dramatu nie ma. Jeszcze drobne zaprawki lakiernicze tu i tam.

W sumie nic złego się nie dzieje. Auto nie żre oleju, nie zostawia pod sobą plam i nie daje innych niepokojących oznak. Zastanawia mnie jednak kilka kwestii i będę Wam wdzięczny za informację:
1. auto ma ewidentnie elektrycznie regulowane lusterka, ale wewnątrz nie mam elementu sterującego!! domyślam się jedynie, że powinien znajdować się obok włącznika tylej wycieraczki, ale to miejsce jest u mnie ładnie, fabrycznie zaślepione.. o co z tym chodzi? jak jest u Was? Ręcznie podregulować lusterek się nie da. Czuć opór, czyli zakładam, że jest wewnątrz silniczek.
2. tylna wycieraczka nie hula. to jedyna rzecz poza klimą, no i elektrycznie sterowanymi lusterkami, która w tym aucie nie działa. podpowiecie, czy to jakaś pospolita przypadłość tego modelu?
3. na szybkich wertepach strasznie stukają zegary/cały ten dashboard. jak docisnę ręką, jest cicho. To dosyć irytujące. Też tak macie?
4. skręcanie wymaga dosyć mocnego zacisku dłoni na kierownicy. guma/pianka którą kierownica jest powleczona z reszta to odczuwa i widać jej pewne zmęczenie. Wiem, że trudno się do tego odnieść i to dosyć relatywna sprawa, ale czy powiedzielibyście, że sprawne wspomaganie w tym aucie pozostaje nieco do życzenia?

Oczywiście najlepiej byłoby się pewnie spotkać, porozmawiać i zasiąść za kierownicą innego Gallopera żeby mieć porównanie. Z resztą sądzę, że to możliwe i chętnie się na taka ustawę umówię, widziałem kilka osób z okolic. Pozdrawiam!
Galloper 2,5 TD Intercooler
KTM 690 Enduro

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: klucz13 » wt sty 20, 2015 11:13 pm

boszsz kumulacja :roll:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: Marcingalloper » wt sty 20, 2015 11:26 pm

"Dziwne auto" :)2
:)21 .

1. Zdejmij zaślepkę i będziesz miał kostkę - na 99% elektryka tak jak i w innych podzespołach, których nie ma to będzie podciągnięta. Nie masz klimy - pod zaślepką przycisku klimatyzacji będzie wpięta kostka, nie masz przednich halogenów też pod zaślepką będzie pusta kostka. Tak to robili, z małymi ale. Są "puste" wersje z korbami opuszczania szyb, bez klimatyzacji i właśnie elektrycznie regulowanych i podgrzewanych luster - i te wtedy są mocno sferyczne, z bardzo niewielką regulacją właśnie poprzez ręczne przestawianie szkła (te wersje często nie mają tylnych lamp w zderzaku). I myślę że takie lusterka właśnie możesz mieć, mimo że masz np. klimatyzację i elektrykę szyb. Nie mniej dobrze by było sprawdzić czy ta kostka faktycznie pod zaślepką jest, a jeśli jest to pożyczyć z innej kobyły i sprawdzić czy lustra się ruszą.

2. Zatarty wałek - standard. Robiłem to miesiąc temu bo też kupiłem i nie działała, myślałem że silnik zdechł ale po rozebraniu okazało się że zardzewiał wałek i silnik nie miał siły go ruszyć. Zwal zapas, odkręć ramię wycieraczki i po zdjęciu tapicerki od wewnątrz odkręć kilka nakrętek wyjmując cały mechanizm. Później odkręć dekielek gdzie są zębatki i tam masz takie małe zegery - zdejmij je tak by odpiąć takie ramie (otworzysz to będziesz wiedział które :)21 ). Jak to zrobisz wybij wałek, przeszlifuj, nakładź smaru, złóż i musi latać :)2 .
Obrazek

A co z klimatyzacją że nie działa ?? .

3. Zdejmij tylną część obudowy zegarów, jest wciskana i zobacz czy same zegary są przymocowane. Tam z tyłu za nimi powinna być śrubka mocująca zegary do deski. Ja kiedyś przy wymianie żarówek upuściłem ją i wpadła gdzieś tam, złożyłem bez niej i na tarce na szutrówkach dostawałem furii. Moment i wkręciłem nową.
PS: jeśli jej nie masz to już wiadomo skąd ten przebieg 160tysi :)21 .

4. Wspomaganie na fabrycznych kapciach 31 działa bardzo lekko, lżej jak działa mi np. w płaskiej Lagunie. Bez problemu jedną ręką (nawet palcem) idzie skręcić koła i to z dość niskim ciśnieniem. Coś masz u siebie nie tak, może pompa. My za to mamy dość duży luz i jazda w koleinach wymaga koncentracji, jednak jak napompuję koła to staje się o wiele mniejszy więc chyba tak musi być :)21 .

Z jakich rejonów Warszawy jesteś ?? - bywam dość często w Zegrzu. Jak będę się wybierał następnym razem mogę dać znać.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: klucz13 » wt sty 20, 2015 11:29 pm

Marcingalloper pisze:"Dziwne auto"
sranie w banie, instrukcję obsługi czytał ?? na pewno nie, a może tak ma być
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: Marcingalloper » wt sty 20, 2015 11:39 pm

klucz13 pisze:
Marcingalloper pisze:"Dziwne auto"
sranie w banie, instrukcję obsługi czytał ?? na pewno nie, a może tak ma być
:)21
Słuchaj, człowieku, instrukcję to ja znam na pamięć :)21 , serwisówkę już zresztą też.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: klucz13 » śr sty 21, 2015 12:06 am

Marcingalloper pisze:
klucz13 pisze:
Marcingalloper pisze:"Dziwne auto"
sranie w banie, instrukcję obsługi czytał ?? na pewno nie, a może tak ma być
:)21
Słuchaj, człowieku, instrukcję to ja znam na pamięć .
tylko ten podły niemiec Alzhajmer często ją chowa
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: vandall1 » śr sty 21, 2015 12:07 am

Marcingalloper pisze:.........

Słuchaj, człowieku, instrukcję to ja znam na pamięć :)21 , serwisówkę już zresztą też.
awans? :)20 :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: klucz13 » śr sty 21, 2015 12:16 am

vandall1 pisze:
Marcingalloper pisze:.........

Słuchaj, człowieku, instrukcję to ja znam na pamięć :)21 , serwisówkę już zresztą też.
awans? :)20 :)20
plus pięć na dzielni :D
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: Marcingalloper » śr sty 21, 2015 12:38 am

klucz13 pisze:
vandall1 pisze:
Marcingalloper pisze:.........

Słuchaj, człowieku, instrukcję to ja znam na pamięć :)21 , serwisówkę już zresztą też.
awans? :)20 :)20
plus pięć na dzielni :D
:)21
Plus pińć na dzielni to już dawno mam :)21 .

Zapamiętane wiadomości zawsze mi się przydadzą jak się kiedyś coś zwybuchuje w trasie, albo komuś.

Awatar użytkownika
stoner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 01, 2014 2:44 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: stoner » czw sty 22, 2015 12:39 am

Wielkie dzięki za podpowiedzi. Po raz kolejny przekonuję się o mocy forum i wspólnych doświadczeń jego użytkowników.
W innym wątku na forum znalazłem info o lusterkach, wykręciłem u mnie dolną śrubkę i ku zaskoczeniu okazało się, że faktycznie - moje lusterka są regulowane ręcznie. Tyle, że mechanizm się z lekka zastał. W lusterku brak jakichkolwiek silniczków i kabelków, więc odpuszczę temat sterownika. Trochę zaskakujące, bo wszystkie szyby są w elektryce no i klima (chyba, bo teraz już nic nie jest pewne) jest.

Co do tylnej wycieraczki, bardzo mnie to cieszy. Dzięki za wskazówki, zrobię to w pierwszej wolnej chwili.

Co do klimy, mam nadzieję, że to kwestia samego gazu. Przycisk jest, po włączeniu słychać, że załącza instalację, ale efektu chłodzenia brak. Zacznę się tym przejmować latem. Wcześniej chciałbym zrobić zawieszenie.

Zerknę wg podpowiedzi do zegarów. Być może to właśnie ta śrubka. Nie wykluczam, że ktoś grzebał przy liczniku, choć zapisy w książce w aso pozwalają wierzyć w jego oryginalność.

Co do wspomagania, mam 265/70/15 i uważam, że mogłoby lżej kręcić, ale to już chyba tylko z innym użytkownikiem podobnej fury sprawdzę.

Mieszkam na Wawrze w okolicach studia ATM. Niestety jak to w życiu, w domu jestem zazwyczaj po 18, ale gdybyś był w okolicach, chętnie się spotkam.

Pozdrawiam!
Galloper 2,5 TD Intercooler
KTM 690 Enduro

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: Jogi4x4 » czw sty 22, 2015 9:31 am

U mnie też jest większość bajerów, klima, skóra, elektryka ale lustra regulowane są ręcznie i kostki pod zaślepką brak. A może macie jakieś info o wyposażeniu opcjonalnym do Gallopera które było dostępne za dopłatą? Mam wersję Exceed Light i od Exceed to z zewnątrz różni się poszerzeniami ale w środku kumpla Exceed ma nawiewy w dachu i w bagażniku po prawej stronie taką dziwną skrzynkę między nadkolem a tylną klapą, jakaś nagrzewnica dodatkowa czy cuś? :)21
Galloper LWB - turysta

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: Marcingalloper » czw sty 22, 2015 10:10 pm

U mnie lustra elektrycznie ustawiane i dodatkowo podgrzewane i to chyba właśnie była opcja za dopłatą.
Sporo Galloperów w Rosji nie ma właśnie elektrycznie ustawianych lusterek (wersje w trzech kolorach) i często nie mają lamp tylnych w zderzakach.
Mam gdzieś na drugim dysku jakąś broszurkę (Hiszpańską) z wersjami wyposażenia, jak przełożę dyski i nie zapomnę to wstawię.

@Stoner, klimę sprawdzałeś teraz czy jak jeszcze było ciepło?. Klimatyzacja, a dokładnie sprężarka nie załączy się jeśli temperatura otoczenia to 7C lub mniej stopni. Ja klimatyzacją zawsze osuszam szyby, ale jak zimno to nie działa więc może wsio masz OK.

Awatar użytkownika
MotoWicher
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr lut 25, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska/Zabrze

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: MotoWicher » pt sty 23, 2015 11:30 pm

Cześć.
Gratuluję nabytku. To naprawdę fajna maszyna. Sam od niedawna śmigam i polubiłem to żelastwo.
Mój jest z 1998 roku. Masz tylny most z LSD?
Klima, szyby elektryczne, ale lusterka manualne, to chyba jakiś standard :D Zapadki w lusterkach wykonane są z jakiegoś gównolitu i jak zaczniesz manipulować lusterkami, kiedy zapadki są zatarte, to łatwo zniszczyć ten element, o czym się przekonałem.

Pierwszy element, który naprawiłem, to była wycieraczka tylna :)21 Niestety silniczek wycieraczek nie przeżył oporu i wymieniłem cały zestaw.

Obudowa zegarów, rzeczywiście na większych wertepach wydaje jakieś dziwne dźwięki, ale wydaje mi się, ze jest to do opanowania. Po tylu latach użytkowania, jakaś śrubka ma prawo wylecieć, a plastik ma prawo zaskrzypieć ;)

Co do wspomagania, hmmm. Mam koła 32"x11,5 i nie powiem, żeby dało się kręcić jednym palcem kierą na postoju, ale jedną szłapą przy takim rozmiarze kół owszem i to bez najmniejszego problemu.
Chyba słabym elementem w układzie kierowniczym jest wspornik układu i dwie tuleje, które tam występują.Wyeliminowałem ten problem i jest teraz super, jeżeli chodzi o prowadzenie, ale z tego co wyczytałem, to górne sworznie wahaczy, to nie jest high endowa trwałość i chyba zaczynają sie u mnie odzywać :)21

Sprawdź sobie zbiornik paliwa w jakim jest stanie. Jeżeli jeszcze nie puszcza paliwa, to warto go odpowiednio przygotować i zabiezpieczyć antykorozyjnie. Mój puścił i w kilku miejscach obserwuję przesączanie się paliwa na zewnątrz.
Zobacz czy numery VIN na ramie są do odczytania 8)
Warto reanimować stary zbiornik, bo używki są moim zdaniem zdecydowanie za drogie :wink:

W jakim stanie masz tapicerkę wnętrza? Chodzi mi o stan siedziska fotela pasażera. Mój przy 136tys.km nie wyglądał najlepiej, a sprzęt z 2000 z prawdziwym przebiegiem 97tys.km, ma już zadatki na poważne wytarcie boczków siedziska 8)

Pozdrawiam i dużo frajdy z użytkowania Hultaja życzę :D

To moja rakieta :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mój koń nie mieści mi się w dłoń

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: Marcingalloper » pt sty 23, 2015 11:54 pm

Z tą tapicerką i tymi przebiegami to coś ostro nie tak :wink: .
Mój ma już prawie 300tys (ile naprawdę nie wiem) i siedzenie kierowcy jest faktycznie lekko przetarte na oparciu ale tragedii nie ma. Kumpel w swoim Galloperze ma trochę ponad 260tys i też w tym miejscu ma lekko wytarte (sporo mniej jak u mnie), ale znów mam takiego jednego z przebiegiem 140tys i fotel praktycznie nie nosi śladów używania.

Robiłeś coś (lift budy, zawiasu) żeby zmieścić te koła ??.
Ładnie wygląda :)2 .

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: Jogi4x4 » sob sty 24, 2015 8:39 am

No właśnie, jakoś go liftowałeś pod te kółka? Wygląda zacnie :)2
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
MotoWicher
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr lut 25, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska/Zabrze

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: MotoWicher » sob sty 24, 2015 1:54 pm

Z tą tapicerką, to trudno jednoznacznie określić co i jak, ale jedno jes pewne. Jest wykonana z kiepskich materiałów.
Zazwyczaj boczki są powycierane, ale widziałem też takie dosyć mocno ubite. Pewnie kierownik ciężki i jak zsiada, to zsuwa się boczkiem fotela :)21 :)21

Hultaj podniesiony jest ponoć o jakies dwa cale. Z tyłu podkładki pod sprężyny, a z przodu podkręcony na drążkach. Na wykrzyżach nic nie obciera. Amortyzatory są oryginalne i jeszcze ich nie wyrwało :)21
Nic nie trzeba było też wycinać i modyfikować. Nie wiem, jakie ET mają felgi, ale mogę to sprawdzić jakby co.
Chciałem wywalić stabilizatory, ale nie wiem czy to dobry pomysł. Boję się że na drodze będzie mocno bujać, a tak fajnie sobie śmigam po zjazdach na węźle Sośnica. Kapeluszniki w osobówkach są zdziwieni, ze kiosk ruchu siedzi im na ogonie i wali halogenami po oczach :)21

W niedalekiej przyszłości myślę, żeby zakupić jakiś dedykowany zestaw do liftu(myślę o Trail Masters) i drążkach HD.

Póki co muszę zająć się zbiornikiem i tylną częścią ramy :)21
Mój koń nie mieści mi się w dłoń

Awatar użytkownika
stoner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 01, 2014 2:44 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: stoner » śr sty 28, 2015 10:20 am

@Marcingalloper - Klimę sprawdzałem jeszcze we wrześniu. Ale auto było wyrejestrowane w Germanii już rok wcześniej i zakładam, że w ogóle nie jeździło. Stąd historie typu klima, ale też różne gumowe elementy zawieszenia mogą wymagać reanimacji. Może też z tego powodu większy opór w układzie kierowniczym..?

@MotoWicher - Dziękuję. Ładnie się prezentuje ta Twoja gablota na tych oponach. Lusterka już oczyściłem i rozruszałem. Dzięki za info o baku, wczołgam się pod spód po jakimś myciu i obejrzę jak to wygląda. Prawdę mówiąc nie wiem jak wygląda sytuacja z mostem. Co do tapicerki, poza 2 małymi dziurkami u mnie wygląda jak nówka. Jedyny zauważalny ślad zużycia to jak pisałeś zewnętrzny boczek siedziska fotela kierowcy - który najbardziej dostaje przy wsiadaniu i wysiadaniu. Poprzednia właścicielka ewidentnie musiała się zsuwać.

Mogę wrzucić później jakieś foto.
Galloper 2,5 TD Intercooler
KTM 690 Enduro

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: Marcingalloper » śr sty 28, 2015 10:31 am

stoner pisze:@Marcingalloper - Klimę sprawdzałem jeszcze we wrześniu. Ale auto było wyrejestrowane w Germanii już rok wcześniej i zakładam, że w ogóle nie jeździło. Stąd historie typu klima, ale też różne gumowe elementy zawieszenia mogą wymagać reanimacji. Może też z tego powodu większy opór w układzie kierowniczym..?

Mogę wrzucić później jakieś foto.
Jak odkręcasz korek zaworu klimatyzacji i lekko go wciskasz to masz w układzie jeszcze jakieś ciśnienie ?? .
Gdy będziesz u jakiegoś magika od klimatyzacji to nie daj się namówić na dobicie układu !! . Niech się podłączy ściągnie stary czynnik i zrobi próżnię, dopiero po próżni jeśli będzie OK niech nabija nowym gazem (wchodzi go dużo i ustal cenę wcześniej :)21 ) i nowym olejem. Ja już walczyłem w swoim, ale wsi skończyło się pełnym sukcesem .

A pompa wspomagania nie wydaje z siebie żadnych dziwnych dźwięków, nie poci się bo być może już nadszedł jej czas. Weź jeszcze towotnicę i przeleć świeżym smarem wszystkie kalamitki, na pewno nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
stoner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 01, 2014 2:44 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: stoner » ndz maja 10, 2015 10:10 am

Marcingalloper pisze:"Dziwne auto" :)2
:)21 .

2. Zatarty wałek - standard. Robiłem to miesiąc temu bo też kupiłem i nie działała, myślałem że silnik zdechł ale po rozebraniu okazało się że zardzewiał wałek i silnik nie miał siły go ruszyć. Zwal zapas, odkręć ramię wycieraczki i po zdjęciu tapicerki od wewnątrz odkręć kilka nakrętek wyjmując cały mechanizm. Później odkręć dekielek gdzie są zębatki i tam masz takie małe zegery - zdejmij je tak by odpiąć takie ramie (otworzysz to będziesz wiedział które :)21 ). Jak to zrobisz wybij wałek, przeszlifuj, nakładź smaru, złóż i musi latać :)2 .
Obrazek
Skontuzjowałem się poważnie i teraz na zwolnieniu mam czas zobaczyć co i jak.
No niestety wymontowałem, wybiłem, przeczyściłem, nasmarowałem, zmontowałem i niestety nie działa. Chyba jednak silnik padł.
Galloper 2,5 TD Intercooler
KTM 690 Enduro

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: suzi4WD » ndz maja 10, 2015 10:21 am

Większość tych wałków napędowych wycieraczek nie ma żadnych rowków smarujących i się zaciera.
Nawiercić, wypiłować, itp, w "dołki" wejdzie smar i będzie na wieki.
:wink:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: Marcingalloper » ndz maja 10, 2015 4:52 pm

To się dosłownie nie zaciera, to rdzewieje wewnątrz i staje -- i to od nieużywania :)21 . Nie wiecie że nieużywany organ zanika, stąd na forum tylu bezerekcyjnych frustratów :)21 .

A sprawdzałeś ten silnik podłączając go bezpośrednio pod akumulator. U znajomego w Pajero też wycieraczka tylna nie latała, kupił drugi cały mechanizm i też nie działało = przewód się przełamał w gumowym łączniku pomiędzy drzwiami a karoserią.

Awatar użytkownika
stoner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 01, 2014 2:44 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spostrzeżenia i pytania w związku z nowym nabytkiem

Post autor: stoner » śr maja 13, 2015 1:19 pm

Na kostce ma napięcie, więc powinno latać przy sprawnym silniczku.
Na allegro używka za 160, dzwoniłem do Warszawskich zakładów naprawiających silniczki i jeśli jest spalony i trzeba przezwajać naprawa wyjdzie 200 - 250, więc jest chyba jeden słuszny wybór.
O ile silniczek jest spalony oczywiście.
Ale jeśli ma prąd i nie działa, to co innego może być..
Galloper 2,5 TD Intercooler
KTM 690 Enduro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość