қzh pisze:zarowki podwietlenia zegarow wymieniasz na diody biale straw hat, uprzednio lutujac w szereg zasilania opornik(trzeba experymentalnie dobrac-przecinasz jedna sciezke i dajesz tam opornik polwatowy)
rozwiazujesz w ten sposob temat na zawsze.
Dokupiłem pasowne żaróweczki, wszystko pięknie działa.
Jeśli chodzi o stosowanie diod i ich żywotność to OK, w pełni się z Tobą zgadzam, jednak nie wszędzie bo:
Montowałem diody w Lagunie w miejsce kontrolek, spisywało się idealnie. Niestety tam gdzie są elementy świetlnoprzewodne że tak to sobie nazwę, a chodzi o takie plastiki za którymi jest żarówka i one rozprowadzają równomierne podświetlenie po liczniku to już z diodami było różnie. Niby stosowałem najróżniejsze diody o różnym stopniu rozproszenia, jednak nie dały nigdy zadowalającego efektu dlatego i w Lagunie zostawiłem zwykłe żarówki W1,2W na standardowym małym trzonku.
Przy okazji napiszę o żarówkach w liczniku.
Wszystkie żarówki w liczniku są na trzonku o oznaczeniu T5 bądź bardziej profesjonalnie na W2X4,6d. Żarówki od podświetlenia licznika mają moc 2,3W. Żarówki od podświetlenia kontrolki Rezerwy i Świateł drogowych (długie) są już mocy 3W. Wszystkie pozostałe kontrolki mają żarówki o mocy 1,2W. Żarówki 2,3W i 3W będą się fizycznie różniły od tych oryginalne siedzących w liczniku, jednak to nie problem bo nowe będą pasowały i poprawnie świeciły.
O ile z żarówkami 1,2W zwanymi potocznie W1,2W dostępnymi na każdej stacji paliw i sklepie moto problemu nie będzie, o tyle z żarówkami 2,3W nie mówiąc o 3W na trzonkach T5 napotkacie spory problem z dostępnością.