Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Moderator: Mroczny
-
-
- Posty: 181
- Rejestracja: ndz maja 12, 2013 7:14 pm
Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Mam taką sprawę: obserwuję od zmiany kół na większe wzrost zużycia paliwa. Miałem kiedyś 225/75/15 i często w trasie schodziłem poniżej 10l ropy, a nawet udawało się spalić 9l/100km. Teraz mam 31x10,5/15 i prawie nigdy nie udaje mi się zejść poniżej 11,5l. Zastanawiam się czy aż taki duży wzrost zużycia jest normalny? Styl jazdy raczej mi się nie zmienił. Bak trochę mi się ostatnio poci, ale nie aż tak, żeby od tego zauważalnie mogło wzrosnąć zużycie ropy. Inny pomysł który mi przychodzi do głowy to taki, że po zmianie opon na większe licznik pokazuje o kilka % mniejszy przebieg niż rzeczywisty przebieg - jest skonfigurowany pod fabryczny rozmiar kół. To może zawyżać trochę sztucznie spalanie.
Tak czy inaczej - czy wzrost o te półtora-dwa litry po zmianie opon jest normalny? Jak to wyglądało u was, bo wiem, że niektórzy też zmieniali koła na większe?
Tak czy inaczej - czy wzrost o te półtora-dwa litry po zmianie opon jest normalny? Jak to wyglądało u was, bo wiem, że niektórzy też zmieniali koła na większe?
Niva 1.7i
zaczęła się... przygoda
zaczęła się... przygoda
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Poszukaj w internecie jakiegoś kalkulatora opon czy tam zamienników a będziesz wiedział jakie jest przekłamanie na liczniku. Oryginał-100km a zamiennik np 110km. Mnożysz przez 110 i masz wiarygodny wynik ile pali na 110km.
Jeśli jednak chciałbyś wyliczyć spalanie na 100km to różnicę(przekłamanie) musisz odjąć od setki, w tym hipotetycznym przykładzie mnożyłbyś przez 90
Co do kół zaś, jest oczywistą oczywistością , że spalanie będzie większe więc conajmniej dziwne jest twe zdziwienie
Jeśli jednak chciałbyś wyliczyć spalanie na 100km to różnicę(przekłamanie) musisz odjąć od setki, w tym hipotetycznym przykładzie mnożyłbyś przez 90

Co do kół zaś, jest oczywistą oczywistością , że spalanie będzie większe więc conajmniej dziwne jest twe zdziwienie

W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Może nawet nie większe tylko prawdziwe
na fabrycznych rozmiarach licznik zwykle zawyża wskazanie - to taka poprawka na optymizm i dobre samopoczucie drivera.
U siebie porównałem dwa wskazania: droga przejechana według licznika z długością śladu zapisanego przez odbiornik gps. Na sporo większym niż fabryczny rozmiarze licznik zaniża wskazanie o nieco ponad 10 procent.

U siebie porównałem dwa wskazania: droga przejechana według licznika z długością śladu zapisanego przez odbiornik gps. Na sporo większym niż fabryczny rozmiarze licznik zaniża wskazanie o nieco ponad 10 procent.
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Na 31*10,5 wychodzi mi zawsze 10,5-10,9.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 181
- Rejestracja: ndz maja 12, 2013 7:14 pm
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Większe spalanie mnie oczywiście nie dziwi, ale dziwi mnie spalanie większe o 2l.pojara90 pisze:Poszukaj w internecie jakiegoś kalkulatora opon czy tam zamienników a będziesz wiedział jakie jest przekłamanie na liczniku. Oryginał-100km a zamiennik np 110km. Mnożysz przez 110 i masz wiarygodny wynik ile pali na 110km.
Jeśli jednak chciałbyś wyliczyć spalanie na 100km to różnicę(przekłamanie) musisz odjąć od setki, w tym hipotetycznym przykładzie mnożyłbyś przez 90![]()
Co do kół zaś, jest oczywistą oczywistością , że spalanie będzie większe więc conajmniej dziwne jest twe zdziwienie
Jak policzyłem średnicę nowego i starego koła, to nowe jest większe o 7%, co oznacza w praktyce, że tyle % muszę dodać do wskazań licznika, żeby zobaczyć ile przejechałem na tankowaniu. Tak to rozumiem. Czyli zamykam się w 11l i to już wydaje mi się ok. Nie przypuszczałem, że aż tak może oszukiwać licznik po zmianie kół.
Niva 1.7i
zaczęła się... przygoda
zaczęła się... przygoda
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
zrób sobie pomiary gps-em a nie licznikiem. A wzrost spalania nie jest proporcjonalny do różnicy w wielkości opony bo to czynnik skłądający sie z oporów toczenia, masy koła ( spadek mocy), przesunięcia momentu obrotowego w przełożeniu na km/h czy chociazby zwykłej zmiany oporów powietrza.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Większe kapcie większe spalanie to przecież jasne jak delegacje polityków
Większa opona to nie tylko różnica wysokości ale i szerokości... powstają większe opory toczenia więcej trzeba deptać by ruszyć z miejsca, a później by się toczyć, a zatrzymuje się siakoś szybciej .... Jakoś tak jest że jak się wprowadza zmiany w aucie to zazwyczaj na czymś się to odbija.
A dwa litry to pikuś w porównaniu do wzrostu stylu i 'image

Większa opona to nie tylko różnica wysokości ale i szerokości... powstają większe opory toczenia więcej trzeba deptać by ruszyć z miejsca, a później by się toczyć, a zatrzymuje się siakoś szybciej .... Jakoś tak jest że jak się wprowadza zmiany w aucie to zazwyczaj na czymś się to odbija.
A dwa litry to pikuś w porównaniu do wzrostu stylu i 'image

Aro 243 3.2 D
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Po prostu silnik pracuje w innych zakresach i już nie jest "ekonomiczny".
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- MotoWicher
- jestem tu nowy...
- Posty: 98
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 8:19 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Zabrze
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Mój Hultaj ma koła 32x11,5 MT.
Codziennie dojeżdżam nim do pracy, ale Drogową Trasą Średnicową, więc pyka sobie "lajtowo". Troche miejskich, krótkich kursów i np. dwa lajtowe wypady w teren i wychodzi 13l/100km.
Nie ma biedy, nie czepiam się. Spodziewałem się więcej. Nawet jak będzie więcej, to mu to wybaczę, bo frajda jest nieziemska
Twój Hultaj jest wyjątkowo ekonomiczny
Codziennie dojeżdżam nim do pracy, ale Drogową Trasą Średnicową, więc pyka sobie "lajtowo". Troche miejskich, krótkich kursów i np. dwa lajtowe wypady w teren i wychodzi 13l/100km.
Nie ma biedy, nie czepiam się. Spodziewałem się więcej. Nawet jak będzie więcej, to mu to wybaczę, bo frajda jest nieziemska

Twój Hultaj jest wyjątkowo ekonomiczny

Mój koń nie mieści mi się w dłoń
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Krótki, przy dość agresywnej jeździe szosą na BFGoodrich MT KM2 31" ponad 12l. Z bagażnikiem dachowym 

Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
W Pajeraku SWB 2.5d bez turbo, 2.5 LWB tdi, obydwa palily tak samo: 90km/h 9l/100km, 105 10.5, 120 12, wyzej nie testowalem...
Obydwa na 31/10.5/15 AT, jeden byl na jakis tam goodyear, drugi gtradial

Obydwa na 31/10.5/15 AT, jeden byl na jakis tam goodyear, drugi gtradial
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Ja na 31/10,5/15 bez żadnego ciśnienia schodzę poniżej 10.
Zdarza się że spalił trochę ponad 9L/100km jadąc ok.95kmh licznikowe co daje ok.90km/h wg. GPS.
PS: W spalaniu widzę tylko jeden parametr, który ma ogromny wpływ na spalanie - i nie jest to klimatyzacja której używanie powoduje niewielki wzrost spalania - mianowicie ciśnienie w kołach. Jeśli jeżdżę na standardowym takim jak przewiduje producent jest OK, jeśli zejdę o 0,5atm spalania wzrasta bardzo wyraźnie. Nie zliczałem o ile, ale litr jak nie więcej na każde 100km.
Zdarza się że spalił trochę ponad 9L/100km jadąc ok.95kmh licznikowe co daje ok.90km/h wg. GPS.
PS: W spalaniu widzę tylko jeden parametr, który ma ogromny wpływ na spalanie - i nie jest to klimatyzacja której używanie powoduje niewielki wzrost spalania - mianowicie ciśnienie w kołach. Jeśli jeżdżę na standardowym takim jak przewiduje producent jest OK, jeśli zejdę o 0,5atm spalania wzrasta bardzo wyraźnie. Nie zliczałem o ile, ale litr jak nie więcej na każde 100km.
Re: Wzrost spalania po zmianie kół na większe
Przy 140 i w mieście jest 14Misiek Cypr pisze:W Pajeraku SWB 2.5d bez turbo, 2.5 LWB tdi, obydwa palily tak samo: 90km/h 9l/100km, 105 10.5, 120 12, wyzej nie testowalem...![]()
Obydwa na 31/10.5/15 AT, jeden byl na jakis tam goodyear, drugi gtradial

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość