Torsen ?
Moderator: Mroczny
Torsen ?
Dzień dobry wszystkim
A ja z takim pytaniem….
Czy to prawda jest iż Mitsubishi Pajero II gdy ma skrzynię rozdzielczą SS to w tylnym moście ma dyferencjał torsen ? Jeśli tak to czy da się kosz włożyć do mostu z Galloper ?
Ćwiczył może to ktoś kiedyś?
Pozdrawiam
A ja z takim pytaniem….
Czy to prawda jest iż Mitsubishi Pajero II gdy ma skrzynię rozdzielczą SS to w tylnym moście ma dyferencjał torsen ? Jeśli tak to czy da się kosz włożyć do mostu z Galloper ?
Ćwiczył może to ktoś kiedyś?
Pozdrawiam
Re: Torsen ?
W tylnym przy SS jest zwykła blokada, o ile mnie pamięć nie myli. Na pneumatyce.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Torsen ?
Miedzy kolami to chyba zadne auto nie ma torsena.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Torsen ?
Boszsz...
Czy ktoś tutaj myśli?
Torsen jest samoblokującym się mechanizmem różnicowym, blokada następuje w momencie różnicy prędkości obrotowych wał(k)ów. Na każdym mocniejszym zakręcie by się blokował wysyłając auto do najbliższego rowu.
Czy ktoś tutaj myśli?
Torsen jest samoblokującym się mechanizmem różnicowym, blokada następuje w momencie różnicy prędkości obrotowych wał(k)ów. Na każdym mocniejszym zakręcie by się blokował wysyłając auto do najbliższego rowu.
Re: Torsen ?
W sumie całkiem wiele audi (tych fajnych) ma fabrycznie.jradek pisze:Miedzy kolami to chyba zadne auto nie ma torsena.
Poza tym montuje się to często w ośkach - jak masz za wiele mocy do przeniesienia i walczysz o przyczepność. Przewagą nad LSD np w ośce jest to iż auto jest bardziej przewidywalne w zakrętach.
Popatrz tu ukradłem cytat z http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=92409 . Gość bardzo ładnie opisał jak się auto zachowuje z torsenami w centralnym i tylnim mechaniźmie różnicowym :
Wczoraj testowałem torseny w warunkach 'śliskiej płyty lotniskowej' przy prędkościach dochodzących do 200km/h, w zakrętach 60-120. Opony na początku były prawie łyse, a po zakończeniu imprezy pojawiły się druty. Przez złą przyczepność opon chciałem skoncentrować swoją uwagę na pracy napędu, a przy tym za mocno go nie obciążyć. Zwłaszcza, że sprzęgło mam na wykończeniu.
Ale do rzeczy. Auto wprowadzone w poślizg przy prędkości ~80 nie wymaga dużo żeby ten poślizg utrzymać nawet bez dodawania gazu. Wychodzi gładko z poślizgu, bez nagłego odzyskania przyczepności na suchych partiach.
Wydaje mi się też (muszę poćwiczyć), że da się wykorzystać mocniejsze dohamowanie w zakręcie do tego, żeby tył zaczął wychodzić bardzo delikatnie na zewnatrz, a potem to już gaz. Na otwartym dyfrze można tylko zredukować płużenie przodu.
Był moment gdzie wpadało się z asfaltu do kałuży w ciasnym nawrocie na pełnym boku i nie było żadnego zaskoczenia w związku ze zmianą przyczepności.
Co jeszcze mogę napisać, żeby was nakręcić na dwa torseny?![]()
![]()
Oś obrotu podczas kręcenia bączka przeniosła się z okolic przedniej szyby między przednie fotele. Więc siedzimy przed osią obrotu :kac: - czasami da się to osiągnąć na zablokowanym dyrze na wyprostowanych kołach.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Torsen ?
Chcesz blokadę 100% tyłu to raczej przekładka tylnego mostu wyjdzie najtaniej. Dedykowane blokady do Gallopera ARB na tył to koszt 1099€ bez sprężarki. Przednie są o tańsze, na alixpress widziałem po niecałe 500 ale nie euro a dolców.
Re: Torsen ?
Ja tam sie nad ałdi nie masturbuje, ale zawsze wydawalo mi sie, ze torsen siedzi tam miedzy osiami, a nie miedzy kółkami.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Torsen ?
Mam uzkodzone LSD i myślę co zrobić. ARB jest poza moim zasięgiem finansowym. Chininę.... może.. może na przód jak nic ciekawszego nie wymyślę choć koszt mnie nieco przeraża.Marcingalloper pisze:Chcesz blokadę 100% tyłu to raczej przekładka tylnego mostu wyjdzie najtaniej. Dedykowane blokady do Gallopera ARB na tył to koszt 1099€ bez sprężarki. Przednie są o tańsze, na alixpress widziałem po niecałe 500 ale nie euro a dolców.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Torsen ?
To szukaj mostu z Pajero, tylko takiego z blokadą
. Ja mam już trzy, dwa z difflockiem, jeden z LSD. Wszystkie miały być dobre zdaniem sprzedających, a są moim zdaniem w stanie agonalnym
. Na początku października będę miał pewnie czwartą sztukę bo chłopaki kupili anglika na części i czekamy na przyjazd tego podczas urlopu wyspowiczów. Myślę przy okazji czy nie wmontować też SS
Albo od Gallopera ze sprawnym LSD - widywałem nawet po 300zł.


Albo od Gallopera ze sprawnym LSD - widywałem nawet po 300zł.
Re: Torsen ?
Pytanie po co dobry most z blokadą wkładać do wątpliwej marki...no chyba, że audiiii
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Torsen ?
Śmiesz nazywać Hyundaia wątpliwą markąZbowid pisze:Pytanie po co dobry most z blokadą wkładać do wątpliwej marki...no chyba, że audiiii


Ruskie tylne mosty z blokadami 100% wkładają z Pajero na potęgę. SS też już kilka widziałem w Galloperach. Jeżdżą, chwalą.
Przednie blokady często wkładają koreańce, nawet tutorial paczałem na jołtubie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości