CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
- Lokalizacja: Okolice Wrocka
CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka
Witam.
może ktoś życzliwy będzie w stanie mi pomóc.
Otóż mam Terracana z silnikiem 2.9 CRDi, jeżdżę nim od 5 miesięcy i nigdy nie miałem kłopotów.
Od jakichś 2 tygodni zaczeła się zpalać kontrolka check silnika. Zdarzało się po odpaleniu - po jakiejś minucie silnikiem zaczynało szarpać (jakby nie palił jeden cylinder), po rozgrzaniu i jeździe zjawisko to znikało.
Pojechałem do ASO - po sprawdzeniu kompa - nie wykazano żadnych błędów poza złym składem spalin. Coś tam technicy podłubali , zresetowali komputer i przebąkneli o lejących wtryskach itp. Generalnie nie bardzo wiedzieli co robić.
Przed 3 dniami postanowiłem wymienić fltr paliwa. No i zaczeły się kłopoty. Po wymianie filtra - odpowietrzyłem filtr pompką przy filtrze, odpalłem silnik i dwa dni było ok.
Wczoraj po odpaleniu, po kilku sekundach silnik zgasł. Po podpompowaniu pompką zaskoczył, znowu pojeżdziłem i było ok.
Niestety dzisiaj nie da się uruchomić silnika wogóle. Próbowałem wszystkiego, sprawdziłem bezpieczniki (wszystko zachowuje się ok), założyłem nawet spowrotem stary filtr, podłączyłem innym wężykiem paliwo bezpośrednio do pompy paliwowej. Długotrwałe kręcenie silnika nie powoduje jego uruchomienia...Może coś jeszcze trzeba odpowietrzyć?
Sam niewiem już co robić..
Może jest ktoś z Wrocławia/okolic którego możecie polecić do oblookania silnika crdi?
Pomóżcie pliizzzzzzzzz.....
pozdrawiam
Mariusz
może ktoś życzliwy będzie w stanie mi pomóc.
Otóż mam Terracana z silnikiem 2.9 CRDi, jeżdżę nim od 5 miesięcy i nigdy nie miałem kłopotów.
Od jakichś 2 tygodni zaczeła się zpalać kontrolka check silnika. Zdarzało się po odpaleniu - po jakiejś minucie silnikiem zaczynało szarpać (jakby nie palił jeden cylinder), po rozgrzaniu i jeździe zjawisko to znikało.
Pojechałem do ASO - po sprawdzeniu kompa - nie wykazano żadnych błędów poza złym składem spalin. Coś tam technicy podłubali , zresetowali komputer i przebąkneli o lejących wtryskach itp. Generalnie nie bardzo wiedzieli co robić.
Przed 3 dniami postanowiłem wymienić fltr paliwa. No i zaczeły się kłopoty. Po wymianie filtra - odpowietrzyłem filtr pompką przy filtrze, odpalłem silnik i dwa dni było ok.
Wczoraj po odpaleniu, po kilku sekundach silnik zgasł. Po podpompowaniu pompką zaskoczył, znowu pojeżdziłem i było ok.
Niestety dzisiaj nie da się uruchomić silnika wogóle. Próbowałem wszystkiego, sprawdziłem bezpieczniki (wszystko zachowuje się ok), założyłem nawet spowrotem stary filtr, podłączyłem innym wężykiem paliwo bezpośrednio do pompy paliwowej. Długotrwałe kręcenie silnika nie powoduje jego uruchomienia...Może coś jeszcze trzeba odpowietrzyć?
Sam niewiem już co robić..
Może jest ktoś z Wrocławia/okolic którego możecie polecić do oblookania silnika crdi?
Pomóżcie pliizzzzzzzzz.....
pozdrawiam
Mariusz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
- Lokalizacja: Okolice Wrocka
Sprubuję jeszcze podmienić przewody paliwowe. Zobaczymy.hadek pisze:Ja stawiałbym na przewody paliwowe, miałem tak ostatnio u siebie w VW. Jechał, zgasł, zapalił, zgasł, okazało sie ze przewód doprowadzający paliwo do pompy zmarł.
A podłączanie przewodów z paliwem bezpośrednio do pompy, z ominieciem filtra może zakończyc sie regeneracja pompy
Może jeszcze jakieś sugestie?
Dzięki i pozdrawiam.
- lesio jeep
-
- Posty: 5548
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
- lesio jeep
-
- Posty: 5548
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- lesio jeep
-
- Posty: 5548
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- lesio jeep
-
- Posty: 5548
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
to moze jednak nie VM bo sie popsul tak szybko
to jednak bym sie staral doinformowac u producenta silnika
bo na ASO to raczej nie licz zobacz jaki komputer to steruje
i jaki producent pieca i dopiero szukaj magika specjialiste
od diszli tak cos takiego istnieje np delphi

to jednak bym sie staral doinformowac u producenta silnika
bo na ASO to raczej nie licz zobacz jaki komputer to steruje
i jaki producent pieca i dopiero szukaj magika specjialiste
od diszli tak cos takiego istnieje np delphi
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
- Lokalizacja: Okolice Wrocka
No z tym ASO (przynajmniej jednym wrocławskim) to masz Lesio rację....
Silnik to konstrukcja Kia(w Carnivalu zastąpił bodajże od 2001r. 2,9TD)/Hyundai a osprzęt to Delphi.
Jutro/pojutrze ma wpaść do mnie gość z KTS, do sprawdzenia ewentualnych błędów w silniku.
Na razie muszę śmigać płaskim do roboty
, przynajmniej go odkurzę
A tak swoją drogą to troszkę się zdziwiłem jak po piłowaniu sprzed kilku dni (bez efektu) i dzisiejszej próbie, na chwilę silnik "zagadał"
Co ciekawe wogóle nie reagował na dodawanie gazu i po chwilu zgasł...
Potem znowu nic.
To może takie lamerskie pytanie
- czy mogą się zapowietrzyć same wtryski lub listwa rail (zasilająca)? Bo paliwo przez pompę przechodzi. Może na listwie jest jakiś zawór?

Silnik to konstrukcja Kia(w Carnivalu zastąpił bodajże od 2001r. 2,9TD)/Hyundai a osprzęt to Delphi.
Jutro/pojutrze ma wpaść do mnie gość z KTS, do sprawdzenia ewentualnych błędów w silniku.
Na razie muszę śmigać płaskim do roboty


A tak swoją drogą to troszkę się zdziwiłem jak po piłowaniu sprzed kilku dni (bez efektu) i dzisiejszej próbie, na chwilę silnik "zagadał"

Co ciekawe wogóle nie reagował na dodawanie gazu i po chwilu zgasł...
Potem znowu nic.
To może takie lamerskie pytanie

Re:
tylko, że KIA od 1998 to juz wlasność HyundaiaManiekZ pisze:
Silnik to konstrukcja Kia(w Carnivalu zastąpił bodajże od 2001r. 2,9TD)/Hyundai a osprzęt to Delphi.
silnik być moze bazował na tym 2,9 TD ale zarówno do Carnivala jak i terracana wprowadzono go w jednym czasie - w 2001r.
Części łatwiej kupić w KIA - i tańsze
albo zamienniki na
http://www.motocom.pl/sklep.php/pl,,,,, ... odowe.html
http://www.top-serwis.com
z tym osprzetem - masz racje

z okładki ksiazki napraw (dostepna u mnie na stronie)
pozdr
ir
Już bez terka http://www.terracan.pl
Re: CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka
co do samego problemu
- wtryski
opisany ten problem został tu http://terracan.pl.pl/viewtopic.php?f=4&t=38
- wtryski
opisany ten problem został tu http://terracan.pl.pl/viewtopic.php?f=4&t=38
Już bez terka http://www.terracan.pl
Re: CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka
W jednym z 3-miejskch ASO pytałem o Terracana i otrzymałem takie wyjaśnienie problemów z układem paliwowym CRDi:
Podobno zaciera się pompa wysokiego cisnienia i opiłki z niej zatykaja wtryskiwacze? Ktoś może potwierdzić lub zdementować?? Jak skończyły się usterki kolegi MańkaZ???
Podobno zaciera się pompa wysokiego cisnienia i opiłki z niej zatykaja wtryskiwacze? Ktoś może potwierdzić lub zdementować?? Jak skończyły się usterki kolegi MańkaZ???
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka
problem poruszany na http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ck&start=0
Tamże też przypadki Manka Z
Załaczam jeden z postów który najlepiej wyjasnia problem:
[...]
Kia Carnival 2.9 TDI , 2002r , problem kontrolką check (ten sam silnik co w Terku)
No cóż, warto zacząć od komputera ale to nie wszystko. Podejrzany jest jak to już kolega "Maniek z" powiedział układ wtryskowy i to kompletny . Oprócz komputera lub nawet bez niego trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma opiłków przy powrocie paliwa z pompy wtryskowej do filtra paliwa. Jeśli są to niestety cały układ wtryskowy do wymiany czyli wtryski, pompa wtryskowa , listwa itp oraz do czyszczenia zbiornik paliwa i przewody paliwowe ( czyli wszystko ,gdzie opiłki mogły sie roznieść ) .Jeśli nie ma opiłków to koniecznie trzeba sprawdzić tzw przelewy wtryskiwaczy i wymienić wtrysk(i) ,które zbyt mocno leją - doswiadczenie pokazuje ,że jak są do wymiany np 2 to trzeba od razu wymienić 4 bo i tak za chwilę te 2 nie wymienione zaczną przelewać. Uważam niestety a wręcz mam pewność z doświadczenia, że cały układ jest do wymiany - jest to syndrom paliwa kiepskiej jakości oraz układu wtryskowego DELPHI[...]
i dlaczego tak sie dzieje
[...] Opiłki biorą się w wyniku złuszczenia elementów współpracujących w pompie wtryskowej. Najczęściej biorą się one z przypadkowego zatankowania kiepskiego paliwa jednorazowo lub kilkukrotnego. Niech za przykład posłuży opinia Instytutu nafty w Krakowie, gdzie jak wysłałem próbkę podejrzanego paliwa odpowiedź była taka cyt: "Przesłane paliwo nie jest olejem opałowym zawiera jednak taką ilość środków kwasowych, że w kontakcie z rdzeniem metalowym rdzeń koroduje w 1 godzinę od kontaktu ".
W JEDNĄ GODZINĘ
!!! .
Pomyślcie co się dzieje jak takie paliw jest we wtryskach i pompie ,a np tuż po zatankowaniu samochód sobie stoi spokojnie na parkingu przez noc !, (dlatego rzadziej zauważane są problemy z układem wtryskowym u klientów, którzy jeżdżą dużo bo paliwo ciągle jest w ruchu).
Podsumowując opiłki to właśnie ta korozja czy inaczej mówiąc złuszczanie wewnętrznych elementów metalowych najczęściej pompy wtryskowej. [...]
Ja swoim jezdze na codzień (około 100km dziennie) i nie mam żadnych problemów z wtryskami przy przebiegu 200 tyś.
ir
Tamże też przypadki Manka Z
Załaczam jeden z postów który najlepiej wyjasnia problem:
[...]
Kia Carnival 2.9 TDI , 2002r , problem kontrolką check (ten sam silnik co w Terku)
No cóż, warto zacząć od komputera ale to nie wszystko. Podejrzany jest jak to już kolega "Maniek z" powiedział układ wtryskowy i to kompletny . Oprócz komputera lub nawet bez niego trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma opiłków przy powrocie paliwa z pompy wtryskowej do filtra paliwa. Jeśli są to niestety cały układ wtryskowy do wymiany czyli wtryski, pompa wtryskowa , listwa itp oraz do czyszczenia zbiornik paliwa i przewody paliwowe ( czyli wszystko ,gdzie opiłki mogły sie roznieść ) .Jeśli nie ma opiłków to koniecznie trzeba sprawdzić tzw przelewy wtryskiwaczy i wymienić wtrysk(i) ,które zbyt mocno leją - doswiadczenie pokazuje ,że jak są do wymiany np 2 to trzeba od razu wymienić 4 bo i tak za chwilę te 2 nie wymienione zaczną przelewać. Uważam niestety a wręcz mam pewność z doświadczenia, że cały układ jest do wymiany - jest to syndrom paliwa kiepskiej jakości oraz układu wtryskowego DELPHI[...]
i dlaczego tak sie dzieje
[...] Opiłki biorą się w wyniku złuszczenia elementów współpracujących w pompie wtryskowej. Najczęściej biorą się one z przypadkowego zatankowania kiepskiego paliwa jednorazowo lub kilkukrotnego. Niech za przykład posłuży opinia Instytutu nafty w Krakowie, gdzie jak wysłałem próbkę podejrzanego paliwa odpowiedź była taka cyt: "Przesłane paliwo nie jest olejem opałowym zawiera jednak taką ilość środków kwasowych, że w kontakcie z rdzeniem metalowym rdzeń koroduje w 1 godzinę od kontaktu ".
W JEDNĄ GODZINĘ

Pomyślcie co się dzieje jak takie paliw jest we wtryskach i pompie ,a np tuż po zatankowaniu samochód sobie stoi spokojnie na parkingu przez noc !, (dlatego rzadziej zauważane są problemy z układem wtryskowym u klientów, którzy jeżdżą dużo bo paliwo ciągle jest w ruchu).
Podsumowując opiłki to właśnie ta korozja czy inaczej mówiąc złuszczanie wewnętrznych elementów metalowych najczęściej pompy wtryskowej. [...]
Ja swoim jezdze na codzień (około 100km dziennie) i nie mam żadnych problemów z wtryskami przy przebiegu 200 tyś.
ir
Już bez terka http://www.terracan.pl
Re: CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka
Dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedź.migawki pisze:......
Ja swoim jezdze na codzień (około 100km dziennie) i nie mam żadnych problemów z wtryskami przy przebiegu 200 tyś.
ir
Czyli jest sznsa że auto z rynku niemieckiego, które nie tankowało w PL będzie chodzić

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka
e tam....
moje cały przebieg zrobiło w PL i jest dobrze.
moim zdaniem - wszystko zalezy na czym i ile bedzie jeżdzone.
ManiekZ toczyl auto zadko (raz lub dwa w tygodniu - tak pisal) i jak tak stało z kiepskim paliwem to cos sie mogło spie...
Potem wymienił tylko wtryski (opiłki pozostały) i wszystko musiał zaczynac od nowa.
Potem już go nie lubił ;) i sprzedał
pozdr
ir
PS. Teraz dobre ceny na karakany sa. Znajomy dał mi taka rade :
Co do zakupu w Niemczech - mobile sobie daruj. Tamtejsze dziady sprzedają
poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej. Najlepiej wejdź w kontakt z
handlarzami kupującymi w Niemczech /każdy ma określony teren/, wyszukają Ci
takie auto za niewielką prowizję i co najważniejsze pomogą kupić. Warunek
korzystnego kupna samochodu od starego Niemca jest jeden, musisz mówić i
wyglądać jak...... Niemiec. Kiedy kapnie się że sprzedaje Polakowi to: cena
błyskawicznie rośnie, rozmyślił się i nie sprzedaje, przypomniał sobie że
auto jest uszkodzone itp. Inna medoda to znajomy Niemiec i wróć do pkt
Pozdr.
Ir
moje cały przebieg zrobiło w PL i jest dobrze.
moim zdaniem - wszystko zalezy na czym i ile bedzie jeżdzone.
ManiekZ toczyl auto zadko (raz lub dwa w tygodniu - tak pisal) i jak tak stało z kiepskim paliwem to cos sie mogło spie...
Potem wymienił tylko wtryski (opiłki pozostały) i wszystko musiał zaczynac od nowa.
Potem już go nie lubił ;) i sprzedał
pozdr
ir
PS. Teraz dobre ceny na karakany sa. Znajomy dał mi taka rade :
Co do zakupu w Niemczech - mobile sobie daruj. Tamtejsze dziady sprzedają
poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej. Najlepiej wejdź w kontakt z
handlarzami kupującymi w Niemczech /każdy ma określony teren/, wyszukają Ci
takie auto za niewielką prowizję i co najważniejsze pomogą kupić. Warunek
korzystnego kupna samochodu od starego Niemca jest jeden, musisz mówić i
wyglądać jak...... Niemiec. Kiedy kapnie się że sprzedaje Polakowi to: cena
błyskawicznie rośnie, rozmyślił się i nie sprzedaje, przypomniał sobie że
auto jest uszkodzone itp. Inna medoda to znajomy Niemiec i wróć do pkt
Pozdr.
Ir
Już bez terka http://www.terracan.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość