CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » ndz lis 26, 2006 5:28 pm

Witam.
może ktoś życzliwy będzie w stanie mi pomóc.
Otóż mam Terracana z silnikiem 2.9 CRDi, jeżdżę nim od 5 miesięcy i nigdy nie miałem kłopotów.
Od jakichś 2 tygodni zaczeła się zpalać kontrolka check silnika. Zdarzało się po odpaleniu - po jakiejś minucie silnikiem zaczynało szarpać (jakby nie palił jeden cylinder), po rozgrzaniu i jeździe zjawisko to znikało.
Pojechałem do ASO - po sprawdzeniu kompa - nie wykazano żadnych błędów poza złym składem spalin. Coś tam technicy podłubali , zresetowali komputer i przebąkneli o lejących wtryskach itp. Generalnie nie bardzo wiedzieli co robić.
Przed 3 dniami postanowiłem wymienić fltr paliwa. No i zaczeły się kłopoty. Po wymianie filtra - odpowietrzyłem filtr pompką przy filtrze, odpalłem silnik i dwa dni było ok.
Wczoraj po odpaleniu, po kilku sekundach silnik zgasł. Po podpompowaniu pompką zaskoczył, znowu pojeżdziłem i było ok.
Niestety dzisiaj nie da się uruchomić silnika wogóle. Próbowałem wszystkiego, sprawdziłem bezpieczniki (wszystko zachowuje się ok), założyłem nawet spowrotem stary filtr, podłączyłem innym wężykiem paliwo bezpośrednio do pompy paliwowej. Długotrwałe kręcenie silnika nie powoduje jego uruchomienia...Może coś jeszcze trzeba odpowietrzyć?
Sam niewiem już co robić..
Może jest ktoś z Wrocławia/okolic którego możecie polecić do oblookania silnika crdi?
Pomóżcie pliizzzzzzzzz.....
pozdrawiam
Mariusz

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz lis 26, 2006 8:11 pm

Spróbuj u Gienka na ul.Terenowej pierwszy elektryk po prawej stronie od ul.Bufrowej
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » ndz lis 26, 2006 8:28 pm

Dzięki Klucz za odzew.
Myślisz że to coś z elektryką?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz lis 26, 2006 8:31 pm

ManiekZ pisze:Dzięki Klucz za odzew.
Myślisz że to coś z elektryką?
Raczej tak ale podłączy kompa i sprawdzi jest u niego taki koleś bardzo kumaty i myśli o tym co robi
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » ndz lis 26, 2006 8:47 pm

To ok.
Mam nadzieję że zgodzi sę ze mną podjechać za Wrocław.....

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz lis 26, 2006 9:21 pm

ManiekZ pisze:To ok.
Mam nadzieję że zgodzi sę ze mną podjechać za Wrocław.....
Wątpię bo to gowno nie robota w terenie podjedź umów się syfa na krawat i do warkstatu :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » ndz lis 26, 2006 10:00 pm

ManiekZ pisze:Dzięki Klucz za odzew.
Myślisz że to coś z elektryką?
zmień se lepiej auto na nie koreańskie a będzie na pewno robić :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » pn lis 27, 2006 9:47 am

Ja stawiałbym na przewody paliwowe, miałem tak ostatnio u siebie w VW. Jechał, zgasł, zapalił, zgasł, okazało sie ze przewód doprowadzający paliwo do pompy zmarł.
A podłączanie przewodów z paliwem bezpośrednio do pompy, z ominieciem filtra może zakończyc sie regeneracja pompy :wink:
Lepiej pózno niz wcale

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » pn lis 27, 2006 3:20 pm

mudder pisze:
ManiekZ pisze:Dzięki Klucz za odzew.
Myślisz że to coś z elektryką?
zmień se lepiej auto na nie koreańskie a będzie na pewno robić :)21
Tia.....
Ale lubię go. Przyzwyczaiłem się.

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » pn lis 27, 2006 3:24 pm

hadek pisze:Ja stawiałbym na przewody paliwowe, miałem tak ostatnio u siebie w VW. Jechał, zgasł, zapalił, zgasł, okazało sie ze przewód doprowadzający paliwo do pompy zmarł.
A podłączanie przewodów z paliwem bezpośrednio do pompy, z ominieciem filtra może zakończyc sie regeneracja pompy :wink:
Sprubuję jeszcze podmienić przewody paliwowe. Zobaczymy.
Może jeszcze jakieś sugestie?

Dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5548
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » sob gru 02, 2006 12:44 am

To bylo auta z piecem VM nie kupowac :)21
bo znane ze wybuchowe i w ogule do dupy
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » sob gru 02, 2006 7:38 pm

Lesio , a po czym wnosisz że to silnik VM?

Poza tym nie wybuchł tylko się mocno zapowietrzył.....

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5548
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » sob gru 02, 2006 10:53 pm

czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob gru 02, 2006 11:13 pm

to jeszcze popracuj nad zrozumieniem tego co znajdziesz w necie
o terracanie tam nie ma słowa
#noichuj

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5548
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » sob gru 02, 2006 11:18 pm

bo tam nalezy jeszcze znalesc odnosnik do CRD i wszystko sie wyjasni
:lol:
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob gru 02, 2006 11:35 pm

pokaż...
:)21
#noichuj

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » ndz gru 03, 2006 5:27 pm

Też nie zauważyłem tam Hyundai Terracana..... :roll:

Lesio....
obiecuję że następnego kupię Jeepa

pozdrawiam

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5548
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » pn gru 04, 2006 7:50 pm

to moze jednak nie VM bo sie popsul tak szybko :lol:
to jednak bym sie staral doinformowac u producenta silnika
bo na ASO to raczej nie licz zobacz jaki komputer to steruje
i jaki producent pieca i dopiero szukaj magika specjialiste
od diszli tak cos takiego istnieje np delphi
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » wt gru 05, 2006 7:56 pm

No z tym ASO (przynajmniej jednym wrocławskim) to masz Lesio rację.... :evil:
Silnik to konstrukcja Kia(w Carnivalu zastąpił bodajże od 2001r. 2,9TD)/Hyundai a osprzęt to Delphi.
Jutro/pojutrze ma wpaść do mnie gość z KTS, do sprawdzenia ewentualnych błędów w silniku.
Na razie muszę śmigać płaskim do roboty 8) , przynajmniej go odkurzę :D
A tak swoją drogą to troszkę się zdziwiłem jak po piłowaniu sprzed kilku dni (bez efektu) i dzisiejszej próbie, na chwilę silnik "zagadał" :o
Co ciekawe wogóle nie reagował na dodawanie gazu i po chwilu zgasł...
Potem znowu nic.
To może takie lamerskie pytanie :oops: - czy mogą się zapowietrzyć same wtryski lub listwa rail (zasilająca)? Bo paliwo przez pompę przechodzi. Może na listwie jest jakiś zawór?

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: migawki » pn kwie 13, 2009 6:48 am

ManiekZ pisze:
Silnik to konstrukcja Kia(w Carnivalu zastąpił bodajże od 2001r. 2,9TD)/Hyundai a osprzęt to Delphi.
tylko, że KIA od 1998 to juz wlasność Hyundaia
silnik być moze bazował na tym 2,9 TD ale zarówno do Carnivala jak i terracana wprowadzono go w jednym czasie - w 2001r.
Części łatwiej kupić w KIA - i tańsze
albo zamienniki na
http://www.motocom.pl/sklep.php/pl,,,,, ... odowe.html
http://www.top-serwis.com

z tym osprzetem - masz racje
Obrazek
z okładki ksiazki napraw (dostepna u mnie na stronie)

pozdr
ir
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka

Post autor: migawki » pn kwie 13, 2009 7:23 am

co do samego problemu
- wtryski

opisany ten problem został tu http://terracan.pl.pl/viewtopic.php?f=4&t=38
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka

Post autor: Masmo » pn cze 15, 2009 10:55 pm

W jednym z 3-miejskch ASO pytałem o Terracana i otrzymałem takie wyjaśnienie problemów z układem paliwowym CRDi:
Podobno zaciera się pompa wysokiego cisnienia i opiłki z niej zatykaja wtryskiwacze? Ktoś może potwierdzić lub zdementować?? Jak skończyły się usterki kolegi MańkaZ???
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka

Post autor: migawki » wt cze 16, 2009 9:21 am

problem poruszany na http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ck&start=0

Tamże też przypadki Manka Z

Załaczam jeden z postów który najlepiej wyjasnia problem:

[...]
Kia Carnival 2.9 TDI , 2002r , problem kontrolką check (ten sam silnik co w Terku)

No cóż, warto zacząć od komputera ale to nie wszystko. Podejrzany jest jak to już kolega "Maniek z" powiedział układ wtryskowy i to kompletny . Oprócz komputera lub nawet bez niego trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma opiłków przy powrocie paliwa z pompy wtryskowej do filtra paliwa. Jeśli są to niestety cały układ wtryskowy do wymiany czyli wtryski, pompa wtryskowa , listwa itp oraz do czyszczenia zbiornik paliwa i przewody paliwowe ( czyli wszystko ,gdzie opiłki mogły sie roznieść ) .Jeśli nie ma opiłków to koniecznie trzeba sprawdzić tzw przelewy wtryskiwaczy i wymienić wtrysk(i) ,które zbyt mocno leją - doswiadczenie pokazuje ,że jak są do wymiany np 2 to trzeba od razu wymienić 4 bo i tak za chwilę te 2 nie wymienione zaczną przelewać. Uważam niestety a wręcz mam pewność z doświadczenia, że cały układ jest do wymiany - jest to syndrom paliwa kiepskiej jakości oraz układu wtryskowego DELPHI[...]

i dlaczego tak sie dzieje

[...] Opiłki biorą się w wyniku złuszczenia elementów współpracujących w pompie wtryskowej. Najczęściej biorą się one z przypadkowego zatankowania kiepskiego paliwa jednorazowo lub kilkukrotnego. Niech za przykład posłuży opinia Instytutu nafty w Krakowie, gdzie jak wysłałem próbkę podejrzanego paliwa odpowiedź była taka cyt: "Przesłane paliwo nie jest olejem opałowym zawiera jednak taką ilość środków kwasowych, że w kontakcie z rdzeniem metalowym rdzeń koroduje w 1 godzinę od kontaktu ".

W JEDNĄ GODZINĘ !!!!! .

Pomyślcie co się dzieje jak takie paliw jest we wtryskach i pompie ,a np tuż po zatankowaniu samochód sobie stoi spokojnie na parkingu przez noc !, (dlatego rzadziej zauważane są problemy z układem wtryskowym u klientów, którzy jeżdżą dużo bo paliwo ciągle jest w ruchu).
Podsumowując opiłki to właśnie ta korozja czy inaczej mówiąc złuszczanie wewnętrznych elementów metalowych najczęściej pompy wtryskowej. [...]

Ja swoim jezdze na codzień (około 100km dziennie) i nie mam żadnych problemów z wtryskami przy przebiegu 200 tyś.

ir
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka

Post autor: Masmo » wt cze 16, 2009 9:42 am

migawki pisze:......
Ja swoim jezdze na codzień (około 100km dziennie) i nie mam żadnych problemów z wtryskami przy przebiegu 200 tyś.
ir
Dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedź.
Czyli jest sznsa że auto z rynku niemieckiego, które nie tankowało w PL będzie chodzić ??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: CRDi nie chce odpalić.....Pomocy okolice Wrocka

Post autor: migawki » wt cze 16, 2009 9:55 am

e tam....
moje cały przebieg zrobiło w PL i jest dobrze.

moim zdaniem - wszystko zalezy na czym i ile bedzie jeżdzone.
ManiekZ toczyl auto zadko (raz lub dwa w tygodniu - tak pisal) i jak tak stało z kiepskim paliwem to cos sie mogło spie...
Potem wymienił tylko wtryski (opiłki pozostały) i wszystko musiał zaczynac od nowa.
Potem już go nie lubił ;) i sprzedał

pozdr
ir

PS. Teraz dobre ceny na karakany sa. Znajomy dał mi taka rade :
Co do zakupu w Niemczech - mobile sobie daruj. Tamtejsze dziady sprzedają
poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej. Najlepiej wejdź w kontakt z
handlarzami kupującymi w Niemczech /każdy ma określony teren/, wyszukają Ci
takie auto za niewielką prowizję i co najważniejsze pomogą kupić. Warunek
korzystnego kupna samochodu od starego Niemca jest jeden, musisz mówić i
wyglądać jak...... Niemiec. Kiedy kapnie się że sprzedaje Polakowi to: cena
błyskawicznie rośnie, rozmyślił się i nie sprzedaje, przypomniał sobie że
auto jest uszkodzone itp. Inna medoda to znajomy Niemiec i wróć do pkt

Pozdr.
Ir
Już bez terka http://www.terracan.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość