
Hyundai Terracan - lift zawieszenia
Moderator: Mroczny
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Hyundai Terracan - lift zawieszenia
Witam, Poszukuję info na temat gotowych zestawów do liftu 1-2". Znajomy nabył takowe auto i sporo spędza czasu na leśnych drogach. Jeśli ktoś zna namiary i kto to robi, to byłbym wdzięczny za info 

To jest oznaczenie sprężyn z katalogu zawieszeń TJM XGSmdeja pisze:Myślisz Bartku ze Koreany nic tam nie pomajstrowały? Nic a nic? Tanio można teraz Terracana kupic
770RP51A 1 pair Coils rear RSD HD Pajero V20 -00
150kg to GVM prog, 50mm, Terracan +40mm
Tak więc mają plus 150 kg są progresywne i dają lekko zróżnicowany lift tylnej osi
drugi przykład amortyzatory przednie:
650XGS2543S 2 Pcs XGS shocks front Pajero V20 05/91-00
(NH-NL) Hyundai Terracan 11/01+ Triton/L200 MK/MY 9/96+,
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
- Lokalizacja: Okolice Wrocka
Witam
fajną ofertę ma też polski Dobinson's. Sam o tym myślałem ale długo trzeba czekać na części (przynajmniej jakiś czas temu). No i ta cena....
Tu szczegóły liftu do Terka:
http://www.dobinsons.pl/?id=357
pozdrawiam
fajną ofertę ma też polski Dobinson's. Sam o tym myślałem ale długo trzeba czekać na części (przynajmniej jakiś czas temu). No i ta cena....
Tu szczegóły liftu do Terka:
http://www.dobinsons.pl/?id=357
pozdrawiam
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
- Lokalizacja: Okolice Wrocka
[........drugi przykład amortyzatory przednie:
650XGS2543S 2 Pcs XGS shocks front Pajero V20 05/91-00
(NH-NL) Hyundai Terracan 11/01+ Triton/L200 MK/MY 9/96+,[/quote]
@Eskapada
ja jeszcze takie lajkonickie pytanko
, bo mam już do robienia zawieszenie (coś tam lekutko postukuje). Czy takie przednie amorki jak piszesz dają lekki lift? czy cósik tam jeszcze trzeba....
Jesli tak to ile można nimi pociągnąć? Nie jestem żadnym hardkorowcem - ale mały 1-2" przy okazji robienia zawiechy by się przydał.
Czy w naszej okolicy gdzieś to można uczciwie zrobić?
pozdrawiam
650XGS2543S 2 Pcs XGS shocks front Pajero V20 05/91-00
(NH-NL) Hyundai Terracan 11/01+ Triton/L200 MK/MY 9/96+,[/quote]
@Eskapada
ja jeszcze takie lajkonickie pytanko

Jesli tak to ile można nimi pociągnąć? Nie jestem żadnym hardkorowcem - ale mały 1-2" przy okazji robienia zawiechy by się przydał.
Czy w naszej okolicy gdzieś to można uczciwie zrobić?
pozdrawiam
Same amortyzatory auta nie podniosą - drążki skrętne trzeba zamontować z napięciem wstępnym - czyli "podkręcić drążki"ManiekZ pisze: ... takie przednie amorki jak piszesz dają lekki lift? czy cósik tam jeszcze trzeba....

Polecałbym podkręcenie drążków (chyba, że są już mocno zużyte), wymianę amortyzatorów (kompletu) i wymianę tylnych sprężyn. Do tego wypadałoby przejrzeć wszystkie tulejki. Po takiej operacji nie poznasz auta

Life's Too Short For A Full Time Job
Faktycznie pasi. W sumie jest to ciekawe auto a ceny używek w Niemczech są dobre - konkurencyjne do wanów itd. Może kiedyś jako placka go kupieEskapada pisze:To jest oznaczenie sprężyn z katalogu zawieszeń TJM XGSmdeja pisze:Myślisz Bartku ze Koreany nic tam nie pomajstrowały? Nic a nic? Tanio można teraz Terracana kupic
770RP51A 1 pair Coils rear RSD HD Pajero V20 -00
150kg to GVM prog, 50mm, Terracan +40mm
Tak więc mają plus 150 kg są progresywne i dają lekko zróżnicowany lift tylnej osi
drugi przykład amortyzatory przednie:
650XGS2543S 2 Pcs XGS shocks front Pajero V20 05/91-00
(NH-NL) Hyundai Terracan 11/01+ Triton/L200 MK/MY 9/96+,
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Jak już to 2 komplety opon i MT a nie AT. Terracan to ciężka bestia i w błoto moim zdaniem potrzebuje MTeka. AT są w miare dobre dla lekkiego samuraja a nie cięzkiego kloca. W długiej Vitarze słabo robiłyManiekZ pisze:Wow
i to się mnie marzy....
Do tego jeszcze oponki ATeki - i byłoby git.
Ale w naszej okolicy chyba trudno kogoś wyszukać na okoliczność zrobienia takiego liftu....
Może jakie info @Eskapada podeśle....
pozdrawiam
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
- Lokalizacja: Okolice Wrocka
Masz rację - Terek ponad 2T waży....
Ale sporo też jeżdżę nim po czarnym (choć to 2 auto w rodzinie) - trzeba jakoś na te nadrzeczne błotka dojechać
Choć po spięciu napędów i włączeniu reduktora jakoś daje radę na oponkach ST. Wtedy czuję się jak bym jeździł po lodzie.....
Po lekturze forum wydawało mi się że AT-eki to optymalny kompromis pomiędzy jako taką dzielnością terenową a komfortem na czarnym.
Ale sporo też jeżdżę nim po czarnym (choć to 2 auto w rodzinie) - trzeba jakoś na te nadrzeczne błotka dojechać

Choć po spięciu napędów i włączeniu reduktora jakoś daje radę na oponkach ST. Wtedy czuję się jak bym jeździł po lodzie.....
Po lekturze forum wydawało mi się że AT-eki to optymalny kompromis pomiędzy jako taką dzielnością terenową a komfortem na czarnym.
Na początku też tak myślałem. Ale długie godziny machania tirforem mi uświadomiły mój błąd - a Vitara Long ważyła moja 1.6 tony. Więc mniej.ManiekZ pisze:Po lekturze forum wydawało mi się że AT-eki to optymalny kompromis pomiędzy jako taką dzielnością terenową a komfortem na czarnym.
Oczywiście MT na codzień to taka sobie opona - głośniejsza, gorzej hamuje, wymaga uwagi na mokrej kostce. Ale ta z BFG jest niezła na co dzień a w terenie pomoże. A namawiam Cie na 2 komplet - dobrych szosówek - one dadzą komfort
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
- Lokalizacja: Okolice Wrocka
I tak chyba zrobię. Choć pewnie będzie dylemat kiedy jakie kapcie zakładać (bo cóż zrobić jak nagle przyjdzie chętka zjechać z czarnego...).
Choć na razie priorytetem jest zawiecha ( no i może przy okazji znajdę kogoś kto mi delikatnie podliftuje to autko). Mam troszkę materiału poglądowego dotyczącego liftu z australijskich stron - tam dość mocno ćwiczą Terka, podobnie hiszpanie.
Choć na razie priorytetem jest zawiecha ( no i może przy okazji znajdę kogoś kto mi delikatnie podliftuje to autko). Mam troszkę materiału poglądowego dotyczącego liftu z australijskich stron - tam dość mocno ćwiczą Terka, podobnie hiszpanie.
Mam pytanko ... Co to jest to ATT czy jak sie to wabi ten system dołaczajacy przedni naped "elektronicznie"
to cos jak haldex w vw
i czy po zapodaniu reduktora naped jest staly 4X4 zblokowany
czy nie ...
i ciekawe jak to dziala bo o ile widze sens takiego wynalazku z dołaczanym tylnym napedem to jakos dalaczany przod na szybkim luku bedzie jak musztarda po objedzie ... ?




i ciekawe jak to dziala bo o ile widze sens takiego wynalazku z dołaczanym tylnym napedem to jakos dalaczany przod na szybkim luku bedzie jak musztarda po objedzie ... ?
Maniek 2 i co w końcu zrobiłeś z tym zawieszeniem? Jakie masz założone opony - chodzi mi o rozmiar. Bo sie zastanawiam troche nad terracanem. Znajomy ma do sprzedania w ciekawych pieniądzach.
Jakie spalanie średnie Ci wychodzi w tym aucie?
Jakie spalanie średnie Ci wychodzi w tym aucie?
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
po oględzinach i po oględzinach Terracan wylądował na trader.plmdeja pisze:Maniek 2 i co w końcu zrobiłeś z tym zawieszeniem? Jakie masz założone opony - chodzi mi o rozmiar. Bo sie zastanawiam troche nad terracanem. Znajomy ma do sprzedania w ciekawych pieniądzach.
Jakie spalanie średnie Ci wychodzi w tym aucie?

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
- Lokalizacja: Okolice Wrocka
Był taki zamysł by go opylić po konsultacjach z @Eskapadą....ale w końcu zdecydowałem że zostaje w rodzinie.
Do katowania szukam czegoś innego.
Faktycznie za takie pieniądze ciężko tej klasy dupowóz
@Mdeja - Co do liftu i innych rzeczy skrobnę ci (jak będę miał chwilkę) na PW - jak się sprawy mają.
Nie dam pożywki tej loży szyderców
pozdrawiam
Do katowania szukam czegoś innego.
Faktycznie za takie pieniądze ciężko tej klasy dupowóz

@Mdeja - Co do liftu i innych rzeczy skrobnę ci (jak będę miał chwilkę) na PW - jak się sprawy mają.
Nie dam pożywki tej loży szyderców


pozdrawiam
A coś go tak zniechęcał heheheEskapada pisze:po oględzinach i po oględzinach Terracan wylądował na trader.plmdeja pisze:Maniek 2 i co w końcu zrobiłeś z tym zawieszeniem? Jakie masz założone opony - chodzi mi o rozmiar. Bo sie zastanawiam troche nad terracanem. Znajomy ma do sprzedania w ciekawych pieniądzach.
Jakie spalanie średnie Ci wychodzi w tym aucie?

kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
- Lokalizacja: Okolice Wrocka
ATT - to active torque transfer, czyli system automatycznego dołączania napędu przedniego (gdzieniegdzie zwany TOD - torque on demand). I nie jest to haldex ale system Borg Warnera złączający napęd przodu i tyłu. W połączeniu z blokowaną tylną osią - LSD daje dość przyzwoite możliwości w terenie. Blokowanie jest realizowane za pomocą systemu płytek i sprzęgła elektromagnetycznego. Opóźnienie jest na tyle małe że daję radę w szybkich zakrętach. System na bieżąco śledzi uślizg tylnych kół i spina przednie (przypominam w wersji AT),bbvp pisze:Mam pytanko ... Co to jest to ATT czy jak sie to wabi ten system dołaczajacy przedni naped "elektronicznie"to cos jak haldex w vw
i czy po zapodaniu reduktora naped jest staly 4X4 zblokowany
czy nie ...
![]()
i ciekawe jak to dziala bo o ile widze sens takiego wynalazku z dołaczanym tylnym napedem to jakos dalaczany przod na szybkim luku bedzie jak musztarda po objedzie ... ?
Jeśli chodzi o blokadę - to tu jest różnie. W wersji auto - po włączeniu reduktora jest pełna blokada. Natomiast w wersjach manual do pełnej blokady jest niezbedny zakup i montaż kitu Hyundaia spinającego w 100% napęd - 91123-H1A00.
pozdrawiam
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
- Lokalizacja: Okolice Wrocka
No niestety nie...
Szczegóły tu: http://www.clubterracan.net/modules/sec ... e&artid=19
Jest tam też parę filmów na YTubie o co chodzi z tym spięciem napędu w manualu.
Generalnie - sporo z Terka chłopaki wyciągają....
Szczegóły tu: http://www.clubterracan.net/modules/sec ... e&artid=19
Jest tam też parę filmów na YTubie o co chodzi z tym spięciem napędu w manualu.
Generalnie - sporo z Terka chłopaki wyciągają....
Re: Hyundai Terracan - lift zawieszenia
Właśnie wykonałem pierwszy krok dla podnoszenia zdolności terenowych Karakona. Założyłem mu oponki 31 cali BFG AT - zmieściły się. Niestety mam wersję na felgach 15 cali i nie mogłem przez to zanabyć rozmiaru 265/75/16. ATek to kompromis - bo mocno rozważałem Kumho KL71 ale te opony odkładam na później ( 2 komplet). Auto musze podnieść co nieco -przód na drązkach a tył jeszcze nie wiem jak ...(podkładki albo Dobinsony max 2 cale)
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość