Hyundai Terracan - lift zawieszenia

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Hyundai Terracan - lift zawieszenia

Post autor: seba4x4 » śr lip 16, 2008 11:45 am

Witam, Poszukuję info na temat gotowych zestawów do liftu 1-2". Znajomy nabył takowe auto i sporo spędza czasu na leśnych drogach. Jeśli ktoś zna namiary i kto to robi, to byłbym wdzięczny za info :wink:
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr lip 16, 2008 2:58 pm

całe kompletne zawiesznie to Pajero II :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr lip 16, 2008 4:57 pm

Myślisz Bartku ze Koreany nic tam nie pomajstrowały? Nic a nic? Tanio można teraz Terracana kupic
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr lip 16, 2008 5:25 pm

mdeja pisze:Myślisz Bartku ze Koreany nic tam nie pomajstrowały? Nic a nic? Tanio można teraz Terracana kupic
To jest oznaczenie sprężyn z katalogu zawieszeń TJM XGS

770RP51A 1 pair Coils rear RSD HD Pajero V20 -00
150kg to GVM prog, 50mm, Terracan +40mm

Tak więc mają plus 150 kg są progresywne i dają lekko zróżnicowany lift tylnej osi

drugi przykład amortyzatory przednie:

650XGS2543S 2 Pcs XGS shocks front Pajero V20 05/91-00
(NH-NL) Hyundai Terracan 11/01+ Triton/L200 MK/MY 9/96+,
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » śr lip 16, 2008 6:19 pm

Witam
fajną ofertę ma też polski Dobinson's. Sam o tym myślałem ale długo trzeba czekać na części (przynajmniej jakiś czas temu). No i ta cena....
Tu szczegóły liftu do Terka:
http://www.dobinsons.pl/?id=357

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr lip 16, 2008 6:32 pm

Jakościowo Dobinson's jest OK :)2 :)2 :)2 Ceny amorków, sprężyn też są na dobrym poziome cenowym. Co prawda sprężyna jest tylko wersji standard i medium no ale to nie problem. Nie mniej jednak drążki skrętne firmowane logo Dobinson to lekkie przegięcie cenowe :-?
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » śr lip 16, 2008 6:46 pm

[........drugi przykład amortyzatory przednie:

650XGS2543S 2 Pcs XGS shocks front Pajero V20 05/91-00
(NH-NL) Hyundai Terracan 11/01+ Triton/L200 MK/MY 9/96+,[/quote]

@Eskapada
ja jeszcze takie lajkonickie pytanko :oops: , bo mam już do robienia zawieszenie (coś tam lekutko postukuje). Czy takie przednie amorki jak piszesz dają lekki lift? czy cósik tam jeszcze trzeba....
Jesli tak to ile można nimi pociągnąć? Nie jestem żadnym hardkorowcem - ale mały 1-2" przy okazji robienia zawiechy by się przydał.
Czy w naszej okolicy gdzieś to można uczciwie zrobić?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » śr lip 16, 2008 8:08 pm

ManiekZ pisze: ... takie przednie amorki jak piszesz dają lekki lift? czy cósik tam jeszcze trzeba....
Same amortyzatory auta nie podniosą - drążki skrętne trzeba zamontować z napięciem wstępnym - czyli "podkręcić drążki" :wink:
Polecałbym podkręcenie drążków (chyba, że są już mocno zużyte), wymianę amortyzatorów (kompletu) i wymianę tylnych sprężyn. Do tego wypadałoby przejrzeć wszystkie tulejki. Po takiej operacji nie poznasz auta :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr lip 16, 2008 8:27 pm

Eskapada pisze:
mdeja pisze:Myślisz Bartku ze Koreany nic tam nie pomajstrowały? Nic a nic? Tanio można teraz Terracana kupic
To jest oznaczenie sprężyn z katalogu zawieszeń TJM XGS

770RP51A 1 pair Coils rear RSD HD Pajero V20 -00
150kg to GVM prog, 50mm, Terracan +40mm

Tak więc mają plus 150 kg są progresywne i dają lekko zróżnicowany lift tylnej osi

drugi przykład amortyzatory przednie:

650XGS2543S 2 Pcs XGS shocks front Pajero V20 05/91-00
(NH-NL) Hyundai Terracan 11/01+ Triton/L200 MK/MY 9/96+,
Faktycznie pasi. W sumie jest to ciekawe auto a ceny używek w Niemczech są dobre - konkurencyjne do wanów itd. Może kiedyś jako placka go kupie
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » śr lip 16, 2008 8:30 pm

Wow
i to się mnie marzy....
Do tego jeszcze oponki ATeki - i byłoby git.
Ale w naszej okolicy chyba trudno kogoś wyszukać na okoliczność zrobienia takiego liftu....
Może jakie info @Eskapada podeśle....

pozdrawiam

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr lip 16, 2008 8:33 pm

ManiekZ pisze:Wow
i to się mnie marzy....
Do tego jeszcze oponki ATeki - i byłoby git.
Ale w naszej okolicy chyba trudno kogoś wyszukać na okoliczność zrobienia takiego liftu....
Może jakie info @Eskapada podeśle....

pozdrawiam
Jak już to 2 komplety opon i MT a nie AT. Terracan to ciężka bestia i w błoto moim zdaniem potrzebuje MTeka. AT są w miare dobre dla lekkiego samuraja a nie cięzkiego kloca. W długiej Vitarze słabo robiły
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » śr lip 16, 2008 8:42 pm

Masz rację - Terek ponad 2T waży....
Ale sporo też jeżdżę nim po czarnym (choć to 2 auto w rodzinie) - trzeba jakoś na te nadrzeczne błotka dojechać :wink:
Choć po spięciu napędów i włączeniu reduktora jakoś daje radę na oponkach ST. Wtedy czuję się jak bym jeździł po lodzie.....
Po lekturze forum wydawało mi się że AT-eki to optymalny kompromis pomiędzy jako taką dzielnością terenową a komfortem na czarnym.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr lip 16, 2008 9:23 pm

ManiekZ pisze:Po lekturze forum wydawało mi się że AT-eki to optymalny kompromis pomiędzy jako taką dzielnością terenową a komfortem na czarnym.
Na początku też tak myślałem. Ale długie godziny machania tirforem mi uświadomiły mój błąd - a Vitara Long ważyła moja 1.6 tony. Więc mniej.
Oczywiście MT na codzień to taka sobie opona - głośniejsza, gorzej hamuje, wymaga uwagi na mokrej kostce. Ale ta z BFG jest niezła na co dzień a w terenie pomoże. A namawiam Cie na 2 komplet - dobrych szosówek - one dadzą komfort
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » czw lip 17, 2008 6:00 pm

I tak chyba zrobię. Choć pewnie będzie dylemat kiedy jakie kapcie zakładać (bo cóż zrobić jak nagle przyjdzie chętka zjechać z czarnego...).
Choć na razie priorytetem jest zawiecha ( no i może przy okazji znajdę kogoś kto mi delikatnie podliftuje to autko). Mam troszkę materiału poglądowego dotyczącego liftu z australijskich stron - tam dość mocno ćwiczą Terka, podobnie hiszpanie.

bbvp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 12:46 pm
Lokalizacja: Krakow

Post autor: bbvp » czw wrz 25, 2008 3:46 pm

Mam pytanko ... Co to jest to ATT czy jak sie to wabi ten system dołaczajacy przedni naped "elektronicznie" ?? to cos jak haldex w vw ?? i czy po zapodaniu reduktora naped jest staly 4X4 zblokowany ?? czy nie ... :roll:
i ciekawe jak to dziala bo o ile widze sens takiego wynalazku z dołaczanym tylnym napedem to jakos dalaczany przod na szybkim luku bedzie jak musztarda po objedzie ... ?

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob lis 08, 2008 1:09 pm

Maniek 2 i co w końcu zrobiłeś z tym zawieszeniem? Jakie masz założone opony - chodzi mi o rozmiar. Bo sie zastanawiam troche nad terracanem. Znajomy ma do sprzedania w ciekawych pieniądzach.
Jakie spalanie średnie Ci wychodzi w tym aucie?
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob lis 08, 2008 5:05 pm

mdeja pisze:Maniek 2 i co w końcu zrobiłeś z tym zawieszeniem? Jakie masz założone opony - chodzi mi o rozmiar. Bo sie zastanawiam troche nad terracanem. Znajomy ma do sprzedania w ciekawych pieniądzach.
Jakie spalanie średnie Ci wychodzi w tym aucie?
po oględzinach i po oględzinach Terracan wylądował na trader.pl :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » sob lis 08, 2008 5:17 pm

Był taki zamysł by go opylić po konsultacjach z @Eskapadą....ale w końcu zdecydowałem że zostaje w rodzinie.
Do katowania szukam czegoś innego.

Faktycznie za takie pieniądze ciężko tej klasy dupowóz :D
@Mdeja - Co do liftu i innych rzeczy skrobnę ci (jak będę miał chwilkę) na PW - jak się sprawy mają.
Nie dam pożywki tej loży szyderców :D :D
pozdrawiam

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob lis 08, 2008 6:31 pm

Eskapada pisze:
mdeja pisze:Maniek 2 i co w końcu zrobiłeś z tym zawieszeniem? Jakie masz założone opony - chodzi mi o rozmiar. Bo sie zastanawiam troche nad terracanem. Znajomy ma do sprzedania w ciekawych pieniądzach.
Jakie spalanie średnie Ci wychodzi w tym aucie?
po oględzinach i po oględzinach Terracan wylądował na trader.pl :)21
A coś go tak zniechęcał hehehe :wink:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » sob lis 08, 2008 9:15 pm

No Mitsu rządzi.....
:D :D :D

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » sob lis 08, 2008 10:49 pm

bbvp pisze:Mam pytanko ... Co to jest to ATT czy jak sie to wabi ten system dołaczajacy przedni naped "elektronicznie" ?? to cos jak haldex w vw ?? i czy po zapodaniu reduktora naped jest staly 4X4 zblokowany ?? czy nie ... :roll:
i ciekawe jak to dziala bo o ile widze sens takiego wynalazku z dołaczanym tylnym napedem to jakos dalaczany przod na szybkim luku bedzie jak musztarda po objedzie ... ?
ATT - to active torque transfer, czyli system automatycznego dołączania napędu przedniego (gdzieniegdzie zwany TOD - torque on demand). I nie jest to haldex ale system Borg Warnera złączający napęd przodu i tyłu. W połączeniu z blokowaną tylną osią - LSD daje dość przyzwoite możliwości w terenie. Blokowanie jest realizowane za pomocą systemu płytek i sprzęgła elektromagnetycznego. Opóźnienie jest na tyle małe że daję radę w szybkich zakrętach. System na bieżąco śledzi uślizg tylnych kół i spina przednie (przypominam w wersji AT),
Jeśli chodzi o blokadę - to tu jest różnie. W wersji auto - po włączeniu reduktora jest pełna blokada. Natomiast w wersjach manual do pełnej blokady jest niezbedny zakup i montaż kitu Hyundaia spinającego w 100% napęd - 91123-H1A00.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob lis 08, 2008 11:22 pm

Czyli co? Terracan o ręcznej skrzyni biegów nie ma możliwości zablokowania na sztywno napędu 4x4 w proporcji 50-50%?
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » sob lis 08, 2008 11:39 pm

No niestety nie...
Szczegóły tu: http://www.clubterracan.net/modules/sec ... e&artid=19

Jest tam też parę filmów na YTubie o co chodzi z tym spięciem napędu w manualu.

Generalnie - sporo z Terka chłopaki wyciągają....

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr gru 10, 2008 12:03 pm

No to sie przywitam oficjalnie. Wczoraj zanabyłem terracana lokalnie na miejscu w Nowym Saczu. W miare poznawania będe się odzywał :lol:
Może kanał hundaja założymy?
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Hyundai Terracan - lift zawieszenia

Post autor: mdeja » czw kwie 09, 2009 2:19 pm

Właśnie wykonałem pierwszy krok dla podnoszenia zdolności terenowych Karakona. Założyłem mu oponki 31 cali BFG AT - zmieściły się. Niestety mam wersję na felgach 15 cali i nie mogłem przez to zanabyć rozmiaru 265/75/16. ATek to kompromis - bo mocno rozważałem Kumho KL71 ale te opony odkładam na później ( 2 komplet). Auto musze podnieść co nieco -przód na drązkach a tył jeszcze nie wiem jak ...(podkładki albo Dobinsony max 2 cale)
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość