Hyundai terracan 2.9CRDI
Moderator: Mroczny
Hyundai terracan 2.9CRDI
Na poczatku witam wszystkim, ja nowy jestem:)
Pragne zapytac fachowców o model Terracan gdyz takowy zapragnołem sobie kupic a ze wiem o nim bardzo niewiele a w zasadzie nic, to tez pozwoliłem sobie tu zawitac i z prośba się zwrócić. Podajcie co wiecie mili Panowie a głowy zawaracać więcej nie będe.
Pozdrawiam
WB
Pragne zapytac fachowców o model Terracan gdyz takowy zapragnołem sobie kupic a ze wiem o nim bardzo niewiele a w zasadzie nic, to tez pozwoliłem sobie tu zawitac i z prośba się zwrócić. Podajcie co wiecie mili Panowie a głowy zawaracać więcej nie będe.
Pozdrawiam
WB
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
Podłącze się pod wątek.
Robiąc długosieżne plany i szukając auta do miasta, na budowę, na wakacyjne wypady nad ciepłe morza (np z camperem) i w zimie w Alpy, a może kiedyś Maramuresz i Sahara wpadł mi w oko Terracan. Ceny na rynku wtórnym nie są wygórowane.
Wygooglowałem o tym aucie że:
1. W Australii używają tego auta w prawdziwym terenie,
2. Ironman robi zestaw do liftu rzędu 40 mm który jest mocno chwalony i kosztuje tam koło 1000$,
3. Pasuje ARB z Pajero II,
4. Inne duperele na Antypodach też można kupić,
5. W seryjnym można zmieścic 265/70R16 co już jest sympatycznym kołem dla wyprawówki,
6. Jak by było mało można zrobić bodylift,
7. Ma LSD w tylnym możcie, reduktor i miedzy osiowy na sprzęgle eloktromagnetycznym co pozwala poczuć się pewniej na czarnym w zimie.
8. Silnik podobno oszczędny i mocny.
Czy ktoś coś wie o tym aucie więcej? Czy ktoś próbował przystosować to autko w teren? Nie myslę tu o żadnym upalaniu po klamki ale o terenie rozumianym w kategoriach wyprawowych. Czy doposarzony w lift, ARB-a z przodu i dobre opony przejechałby Maramuresz
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
BTW: Dla niedowiarków Terracan na 35":
http://www.arctictrucks.com/Frontpage/B ... racan/AT35

Robiąc długosieżne plany i szukając auta do miasta, na budowę, na wakacyjne wypady nad ciepłe morza (np z camperem) i w zimie w Alpy, a może kiedyś Maramuresz i Sahara wpadł mi w oko Terracan. Ceny na rynku wtórnym nie są wygórowane.
Wygooglowałem o tym aucie że:
1. W Australii używają tego auta w prawdziwym terenie,
2. Ironman robi zestaw do liftu rzędu 40 mm który jest mocno chwalony i kosztuje tam koło 1000$,
3. Pasuje ARB z Pajero II,
4. Inne duperele na Antypodach też można kupić,
5. W seryjnym można zmieścic 265/70R16 co już jest sympatycznym kołem dla wyprawówki,
6. Jak by było mało można zrobić bodylift,
7. Ma LSD w tylnym możcie, reduktor i miedzy osiowy na sprzęgle eloktromagnetycznym co pozwala poczuć się pewniej na czarnym w zimie.
8. Silnik podobno oszczędny i mocny.
Czy ktoś coś wie o tym aucie więcej? Czy ktoś próbował przystosować to autko w teren? Nie myslę tu o żadnym upalaniu po klamki ale o terenie rozumianym w kategoriach wyprawowych. Czy doposarzony w lift, ARB-a z przodu i dobre opony przejechałby Maramuresz

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
BTW: Dla niedowiarków Terracan na 35":
http://www.arctictrucks.com/Frontpage/B ... racan/AT35

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
Mam od dwóch lat
Używam raczej w łatwym terenie i w dalekie wyjazdy (wygoda) chociaż na autostradzie sporo pali przy prędkości ponad 120km/h ponad 3500 obr. Za to poza nia całkiem sobie radzi. Chociaż ostatnio powiesiłem go na ramie (zsunąłem się muldy na miękkie pobocze, koła smętnie sie kręciły i pomógł dopiero traktor, który UNIÓSŁ auto za hak bo wyciągnąć nie dało rady)
ale to dla mnie raczej rzadkość taka jazda

Używam raczej w łatwym terenie i w dalekie wyjazdy (wygoda) chociaż na autostradzie sporo pali przy prędkości ponad 120km/h ponad 3500 obr. Za to poza nia całkiem sobie radzi. Chociaż ostatnio powiesiłem go na ramie (zsunąłem się muldy na miękkie pobocze, koła smętnie sie kręciły i pomógł dopiero traktor, który UNIÓSŁ auto za hak bo wyciągnąć nie dało rady)
ale to dla mnie raczej rzadkość taka jazda

Już bez terka http://www.terracan.pl
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
1. Domyślam się że będzie palić więcej niż plaskacz, ale sporo tzn ile? Możesz to podac np z powiązaniem z prędkością średnią. Zuważyłem z plaskacza dość ścisłe powiażanie średniej predkości ze średnim spalaniemmigawki pisze:Mam od dwóch lat
Używam raczej w łatwym terenie i w dalekie wyjazdy (wygoda) chociaż na autostradzie sporo pali przy prędkości ponad 120km/h ponad 3500 obr. ....


2. Jak to jest z tym 4WD w tym aucie. W Australii piszą cos o full-time 4WD a w zdjęciach tych aut z ogłoszeń widzę pokrętło z znajomym opisem 2H, 4H i 4L. Coś gdzieś doczytałem że są dwie wersje skrzyni rozdielczej

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
jazda 80km/h - 2000 obr - spalanie 8,4l/100 (zmierzone)Masmo pisze: 1. Domyślam się że będzie palić więcej niż plaskacz, ale sporo tzn ile? Możesz to podac np z powiązaniem z prędkością średnią. Zuważyłem z plaskacza dość ścisłe powiażanie średniej predkości ze średnim spalaniem
jazda miejska - Warszawa - zgodnie z przepisami (bez szaleństw) - 11,6l/100km
autostrada - 120 km/h 3500 obr, pełne obciążenie (bagażnik pełen klamotów i rodzina) - około 10l/100km (z pamięci)
Masmo pisze: 2. Jak to jest z tym 4WD w tym aucie. W Australii piszą cos o full-time 4WD a w zdjęciach tych aut z ogłoszeń widzę pokrętło z znajomym opisem 2H, 4H i 4L. Coś gdzieś doczytałem że są dwie wersje skrzyni rozdielczej.


Za maniekZ z forum4x4.pl
ATT - to active torque transfer, czyli system automatycznego dołączania napędu przedniego (gdzieniegdzie zwany TOD - torque on demand). I nie jest to haldex ale system Borg Warnera złączający napęd przodu i tyłu. W połączeniu z blokowaną tylną osią - LSD daje dość przyzwoite możliwości w terenie. Blokowanie jest realizowane za pomocą systemu płytek i sprzęgła elektromagnetycznego. Opóźnienie jest na tyle małe że daję radę w szybkich zakrętach. System na bieżąco śledzi uślizg tylnych kół i spina przednie (przypominam w wersji AT),
Jeśli chodzi o blokadę - to tu jest różnie. W wersji auto - po włączeniu reduktora jest pełna blokada. Natomiast w wersjach manual do pełnej blokady jest niezbedny zakup i montaż kitu Hyundaia spinającego w 100% napęd - 91123-H1A00.
strony z instrukcji


pozdr
ir
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 2:01 pm przez migawki, łącznie zmieniany 1 raz.
Już bez terka http://www.terracan.pl
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
Jak na terenówkę tej wielkości to chyba dość przyzwoiciemigawki pisze: jazda 80km/h - 2000 obr - spalanie 8,4l/100 (zmierzone)
jazda miejska - Warszawa - zgodnie z przepisami (bez szaleństw) - 11,6l/100km
autostrada - 120 km/h 3500 obr, pełne obciążenie (bagażnik pełen klamotów i rodzina) - około 10l/100km (z pamięci)

W instrukcji jest opis klasycznej skrzyni redukcyjnej bez automatycznego rozdziału napędu. A które auta mają tego Borg Warneramigawki pisze:Masmo pisze: 2. Jak to jest z tym 4WD w tym aucie. W Australii piszą cos o full-time 4WD a w zdjęciach tych aut z ogłoszeń widzę pokrętło z znajomym opisem 2H, 4H i 4L. Coś gdzieś doczytałem że są dwie wersje skrzyni rozdielczej.
![]()
Za maniekZ z forum4x4.pl
ATT - to active torque transfer, czyli system automatycznego dołączania napędu przedniego (gdzieniegdzie zwany TOD - torque on demand). I nie jest to haldex ale system Borg Warnera złączający napęd przodu i tyłu. W połączeniu z blokowaną tylną osią - LSD daje dość przyzwoite możliwości w terenie. Blokowanie jest realizowane za pomocą systemu płytek i sprzęgła elektromagnetycznego. Opóźnienie jest na tyle małe że daję radę w szybkich zakrętach. System na bieżąco śledzi uślizg tylnych kół i spina przednie (przypominam w wersji AT),
Jeśli chodzi o blokadę - to tu jest różnie. W wersji auto - po włączeniu reduktora jest pełna blokada. Natomiast w wersjach manual do pełnej blokady jest niezbedny zakup i montaż kitu Hyundaia spinającego w 100% napęd - 91123-H1A00.
strony z instrukcji...
......
pozdr
ir


Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 7:20 pm przez Masmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
W L200 (nowe) spalanie może spaśc nawet poniżej 7 litrów (u mistrza eco jazdy, którego znam)Masmo pisze:Jak na terenówkę tej wielkości to chyba dość przyzwoiciemigawki pisze: jazda 80km/h - 2000 obr - spalanie 8,4l/100 (zmierzone)
jazda miejska - Warszawa - zgodnie z przepisami (bez szaleństw) - 11,6l/100km
autostrada - 120 km/h 3500 obr, pełne obciążenie (bagażnik pełen klamotów i rodzina) - około 10l/100km (z pamięci)Swoją drogą dość krótka ta skrzynia, przy V max będzie już sie krecił bardzo szybko jak na diesla.
A ze brakuje 6-tki? Niestety tak.
Porównanie spalania z autami w tej klasie
Model_____________Cykl miejski_______Cykl pozamiejski_____Cykl mieszany
Terracan 2,9 CRDi____12,7 l/100km_____9,4 l/100km________11,4 l/100km
Mitsubishi Pajero III___14.9 l/100km____10.0 l/100km_________11.5 l/100km
Discovery II__________13.4 l/100km_____9.2 l/100km_________10.5 l/100km
za http://www.autocentrum.pl/
Automatykę maja auta wypozazone w ten przełącznik:Masmo pisze:W instrukcji jest opis klasycznej skrzyni redukcyjnej bez automatycznego rozdziału napędu. A które auta mają tego Borg WarneraJa wolałbym własnie tą wersję z automatycznym dopędzaniem przodu do auta wyprawowo-codziennego. To jest system analogiczny jak w SUV-ach (np. Tucson?)
Jeździłem troche Tucsonem i bardzo mi ta automatyka odpowiadała. Radziła sobie dobrze w terenie a w zimie była naprawde świetna.

Zwykle w standardzie wyposażano w nia auta do 2003 włacznie.
Mam, jeżdżę i sobie chwalę. Jak trzeba sie gdzieś przedzierać - zawsze można właczyć reduktor i blokade.
Co do Bog Warnera niech ManiekZ sie wypowie. To on tak twierdził.
ir
PS. Możesz skrócić cytaty? Chociaż o zdjęcia (po co maja być 2x)
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 2:02 pm przez migawki, łącznie zmieniany 1 raz.
Już bez terka http://www.terracan.pl
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
Do 2003migawki pisze:.....Automatykę maja auta wypozazone w ten przełącznik:
Zwykle w standardzie wyposażano w nia auta do 2003 włacznie.
Mam, jeżdżę i sobie chwalę. Jak trzeba sie gdzieś przedzierać - zawsze można właczyć reduktor i blokade......



Też tak kombinuje. Jak trzeba wjechać w prawdziwy teren i tak trzeba włączyć reduktor, a zimą na śliskim i w jakimś piaseczku to automatyka (ta która znam z Tucsona) sobie poradzi bez problemu.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- mawey
-
- Posty: 111
- Rejestracja: śr paź 05, 2005 6:25 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
- Kontaktowanie:
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
A wiecie moze jaka to ma dopuszczalna mase przyczepy?
XJ 4.0 HO, BFG MT 32", Lift 4"
"Błoto stwarza czasami pozory głebi" Stanisław J. Lec
"Błoto stwarza czasami pozory głebi" Stanisław J. Lec
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
u mnie w DR stoi
700 bez hamulca
2800 z hamulcem
pozdr
ir
700 bez hamulca
2800 z hamulcem
pozdr
ir
Już bez terka http://www.terracan.pl
- mawey
-
- Posty: 111
- Rejestracja: śr paź 05, 2005 6:25 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
- Kontaktowanie:
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
Dzieki wielkie!
XJ 4.0 HO, BFG MT 32", Lift 4"
"Błoto stwarza czasami pozory głebi" Stanisław J. Lec
"Błoto stwarza czasami pozory głebi" Stanisław J. Lec
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
mam pytanko. Dwa w zasadzie.
Ile pali 2.9 z automatem i czy w 04 roku jest normalny napęd czy już wprowadzono to badziewne sprzęgło elektromagnetyczne? Jeśli normalny to jak jest realizowany i czy da się przerobić na manualne sprzęgiełka?
Ile pali 2.9 z automatem i czy w 04 roku jest normalny napęd czy już wprowadzono to badziewne sprzęgło elektromagnetyczne? Jeśli normalny to jak jest realizowany i czy da się przerobić na manualne sprzęgiełka?
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
Mroku zaiteresowaleś się Hyundaiem?Mroczny pisze:mam pytanko. Dwa w zasadzie.
Ile pali 2.9 z automatem i czy w 04 roku jest normalny napęd czy już wprowadzono to badziewne sprzęgło elektromagnetyczne? Jeśli normalny to jak jest realizowany i czy da się przerobić na manualne sprzęgiełka?
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
Terracan to jedno z najbardziej obiecujących aut terenowych ma wiele zalet
- w terenie dobry - subiektywna opinia - patrz filmy na tubie.
- tani,
- przestronny,
- doskonały dla rodzinki i wyprawy,
- generalnie na bazie pajero II więc i wiele elementów podobnych.
Wady
- mało jest ich na rynku,
- trochę kłopot jest z częściami mimo wszystko
- w terenie dobry - subiektywna opinia - patrz filmy na tubie.
- tani,
- przestronny,
- doskonały dla rodzinki i wyprawy,
- generalnie na bazie pajero II więc i wiele elementów podobnych.
Wady
- mało jest ich na rynku,
- trochę kłopot jest z częściami mimo wszystko
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
Uzytkownicy Terracanów w automacie rapostuja spalanie 12 - 15 l/100 km w mieście.Mroczny pisze: Mam pytanko. Dwa w zasadzie.
Ile pali 2.9 z automatem ?
Opinie o spalaniu na forum terracanowym http://terracan.pl.pl/viewtopic.php?f=24&t=4
Opinie na http://www.autocentrum.pl/spalanie/hyundai/terracan/
Minimalne średnie spalanie (w l/100km - 10.6
Maksymalne średnie spalanie (w l/100km) - 12.4
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe
na długiej trasie (w l/100km): - 9.3
Oczywiście manual jest oszczedniejszy od automamtu ( u mnie okolo litra poniżej średniej)
Za napęd 4WD odpowiada skrzynka od Borg WarneraMroczny pisze:Czy w 04 roku jest normalny napęd czy już wprowadzono to badziewne sprzęgło elektromagnetyczne? Jeśli normalny to jak jest realizowany i czy da się przerobić na manualne sprzęgiełka?
W gre wchodzi tylko sterowanie pokretłem. W 2004 r stosowano w standardzie manualny przełacznik 2H/4H/4L


Nie wiem czy ci to pomoże ale wyjaśniam jak potrafię
Już bez terka http://www.terracan.pl
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
link http://www.youtube.com/results?search_q ... ting&hl=plcordoba_2004 pisze:w terenie dobry - subiektywna opinia - patrz filmy na tubie.
Jak najbardziej tak. 2000 l pojemnosci bagażnika po zlożeniu foteli to nie jest malo. We wnetrzu dla kierowcy i pasażerów jest sporo miejsca i do dyspozycji są wygodne fotele (oprócz trzeciej osoby na kanapie z tyłu - siedzi na twardym podłokietniku)cordoba_2004 pisze: - tani,
- przestronny,
- doskonały dla rodzinki i wyprawy,
- generalnie na bazie pajero II więc i wiele elementów podobnych.
Może mało ale jednak coraz wiecej. Cześci o tyle trudne do zdobycia, że jesli chcemy nowe i akurat nie ma w magazycie centralnym to trzeba czekac do 3 tyg.cordoba_2004 pisze: Wady
- mało jest ich na rynku,
- trochę kłopot jest z częściami mimo wszystko
Za to bardzo tanio cześci do wyrwania na allegro. Sporo tych aut rozebrano na części (angielskie wersje) i kupic rozrusznik za 200 zl lub cały tylny most za 1200 zł to nie sztuka
Już bez terka http://www.terracan.pl
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
zgadza się nic dodać nic ująć
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
dzięki panowie.. Dumam nad alternatywą dla citroena. Zasadniczo chcę montereya ale to nie idzie znaleźć w ludzkim stanie. Muszę się wczytać w hyundaiowe napędy..
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
Sprzęgiełka ... można się bawić - tylko po to żeby półosie w trybie 2h się nie kręciły.Mroczny pisze:dzięki panowie.. Dumam nad alternatywą dla citroena. Zasadniczo chcę montereya ale to nie idzie znaleźć w ludzkim stanie. Muszę się wczytać w hyundaiowe napędy..
Przy kołach są stałe zabieraki =- dokręcane imbusami. Pewno w to miejsce podpasowałbyś jakieś manuale AISINa. Półoś jest przyłączana w dyfrze przednim- musi troche obrotu koło wykonać zanim to zapnie. Zapewne jest to patent taki jak w Grand Vitarach - podciśnienie albo elektromagnetycznie. Jak dasz sprzęgiełka to będziesz na 2 raty napęd załączał
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
Marcin - nie tyle chodzi mi o rozłączanie sprzęgiełkami ale o nierozłączanie półosią.. głupie to i awaryjne w każdej postaci
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
migawki pisze:link http://www.youtube.com/results?search_q ... ting&hl=plcordoba_2004 pisze:w terenie dobry - subiektywna opinia - patrz filmy na tubie.
ale ten z filmu ma sztywny most z przodu i na sprezynach, wiec nie ma co porownywac z seria ...

- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
zobacz na innych filmach, owszem może do przepraw się nie nadaje ale dla zwykłego terenowca aż za dość. Zresztą produkcja prawdziwych terenówek i tak się kończy tak czy owak, trzeba się cieczyć tym co się ma.
A a tu masz auto młode wiekiem, w dobrych pieniążkach, wygodne itd.....
A a tu masz auto młode wiekiem, w dobrych pieniążkach, wygodne itd.....
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Hyundai terracan 2.9CRDI
A dawcą był Jeep...redzik pisze: ale ten z filmu ma sztywny most z przodu i na sprezynach, wiec nie ma co porownywac z seria ...
Nissan-y
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość