Hyundai terracan 2.9CRDI

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

Wojo66
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 10:44 pm

Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: Wojo66 » ndz lis 23, 2008 10:49 pm

Na poczatku witam wszystkim, ja nowy jestem:)
Pragne zapytac fachowców o model Terracan gdyz takowy zapragnołem sobie kupic a ze wiem o nim bardzo niewiele a w zasadzie nic, to tez pozwoliłem sobie tu zawitac i z prośba się zwrócić. Podajcie co wiecie mili Panowie a głowy zawaracać więcej nie będe.
Pozdrawiam
WB

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » ndz lis 23, 2008 10:59 pm

no brzydki jest :wink:

ManiekZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 7:30 am
Lokalizacja: Okolice Wrocka

Post autor: ManiekZ » pn lis 24, 2008 7:30 pm

Mnie tam się podoba :D

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: Masmo » pn mar 30, 2009 11:12 pm

Podłącze się pod wątek.
Robiąc długosieżne plany i szukając auta do miasta, na budowę, na wakacyjne wypady nad ciepłe morza (np z camperem) i w zimie w Alpy, a może kiedyś Maramuresz i Sahara wpadł mi w oko Terracan. Ceny na rynku wtórnym nie są wygórowane.
Wygooglowałem o tym aucie że:
1. W Australii używają tego auta w prawdziwym terenie,
2. Ironman robi zestaw do liftu rzędu 40 mm który jest mocno chwalony i kosztuje tam koło 1000$,
3. Pasuje ARB z Pajero II,
4. Inne duperele na Antypodach też można kupić,
5. W seryjnym można zmieścic 265/70R16 co już jest sympatycznym kołem dla wyprawówki,
6. Jak by było mało można zrobić bodylift,
7. Ma LSD w tylnym możcie, reduktor i miedzy osiowy na sprzęgle eloktromagnetycznym co pozwala poczuć się pewniej na czarnym w zimie.
8. Silnik podobno oszczędny i mocny.

Czy ktoś coś wie o tym aucie więcej? Czy ktoś próbował przystosować to autko w teren? Nie myslę tu o żadnym upalaniu po klamki ale o terenie rozumianym w kategoriach wyprawowych. Czy doposarzony w lift, ARB-a z przodu i dobre opony przejechałby Maramuresz ??
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

BTW: Dla niedowiarków Terracan na 35":
http://www.arctictrucks.com/Frontpage/B ... racan/AT35
:)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: migawki » pt kwie 10, 2009 8:17 pm

Mam od dwóch lat
Używam raczej w łatwym terenie i w dalekie wyjazdy (wygoda) chociaż na autostradzie sporo pali przy prędkości ponad 120km/h ponad 3500 obr. Za to poza nia całkiem sobie radzi. Chociaż ostatnio powiesiłem go na ramie (zsunąłem się muldy na miękkie pobocze, koła smętnie sie kręciły i pomógł dopiero traktor, który UNIÓSŁ auto za hak bo wyciągnąć nie dało rady)

ale to dla mnie raczej rzadkość taka jazda

Obrazek
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: Masmo » ndz kwie 12, 2009 11:32 pm

migawki pisze:Mam od dwóch lat
Używam raczej w łatwym terenie i w dalekie wyjazdy (wygoda) chociaż na autostradzie sporo pali przy prędkości ponad 120km/h ponad 3500 obr. ....
1. Domyślam się że będzie palić więcej niż plaskacz, ale sporo tzn ile? Możesz to podac np z powiązaniem z prędkością średnią. Zuważyłem z plaskacza dość ścisłe powiażanie średniej predkości ze średnim spalaniem :wink: :lol:
2. Jak to jest z tym 4WD w tym aucie. W Australii piszą cos o full-time 4WD a w zdjęciach tych aut z ogłoszeń widzę pokrętło z znajomym opisem 2H, 4H i 4L. Coś gdzieś doczytałem że są dwie wersje skrzyni rozdielczej :roll: .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: migawki » pn kwie 13, 2009 7:05 am

Masmo pisze: 1. Domyślam się że będzie palić więcej niż plaskacz, ale sporo tzn ile? Możesz to podac np z powiązaniem z prędkością średnią. Zuważyłem z plaskacza dość ścisłe powiażanie średniej predkości ze średnim spalaniem
jazda 80km/h - 2000 obr - spalanie 8,4l/100 (zmierzone)
jazda miejska - Warszawa - zgodnie z przepisami (bez szaleństw) - 11,6l/100km
autostrada - 120 km/h 3500 obr, pełne obciążenie (bagażnik pełen klamotów i rodzina) - około 10l/100km (z pamięci)
Masmo pisze: 2. Jak to jest z tym 4WD w tym aucie. W Australii piszą cos o full-time 4WD a w zdjęciach tych aut z ogłoszeń widzę pokrętło z znajomym opisem 2H, 4H i 4L. Coś gdzieś doczytałem że są dwie wersje skrzyni rozdielczej :roll: .
Obrazek Obrazek



Za maniekZ z forum4x4.pl

ATT - to active torque transfer, czyli system automatycznego dołączania napędu przedniego (gdzieniegdzie zwany TOD - torque on demand). I nie jest to haldex ale system Borg Warnera złączający napęd przodu i tyłu. W połączeniu z blokowaną tylną osią - LSD daje dość przyzwoite możliwości w terenie. Blokowanie jest realizowane za pomocą systemu płytek i sprzęgła elektromagnetycznego. Opóźnienie jest na tyle małe że daję radę w szybkich zakrętach. System na bieżąco śledzi uślizg tylnych kół i spina przednie (przypominam w wersji AT),
Jeśli chodzi o blokadę - to tu jest różnie. W wersji auto - po włączeniu reduktora jest pełna blokada. Natomiast w wersjach manual do pełnej blokady jest niezbedny zakup i montaż kitu Hyundaia spinającego w 100% napęd - 91123-H1A00.


strony z instrukcji
Obrazek
Obrazek


pozdr
ir
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 2:01 pm przez migawki, łącznie zmieniany 1 raz.
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: Masmo » pn kwie 13, 2009 5:23 pm

migawki pisze: jazda 80km/h - 2000 obr - spalanie 8,4l/100 (zmierzone)
jazda miejska - Warszawa - zgodnie z przepisami (bez szaleństw) - 11,6l/100km
autostrada - 120 km/h 3500 obr, pełne obciążenie (bagażnik pełen klamotów i rodzina) - około 10l/100km (z pamięci)
Jak na terenówkę tej wielkości to chyba dość przyzwoicie :roll: Swoją drogą dość krótka ta skrzynia, przy V max będzie już sie krecił bardzo szybko jak na diesla.
migawki pisze:
Masmo pisze: 2. Jak to jest z tym 4WD w tym aucie. W Australii piszą cos o full-time 4WD a w zdjęciach tych aut z ogłoszeń widzę pokrętło z znajomym opisem 2H, 4H i 4L. Coś gdzieś doczytałem że są dwie wersje skrzyni rozdielczej :roll: .
Obrazek Obrazek



Za maniekZ z forum4x4.pl

ATT - to active torque transfer, czyli system automatycznego dołączania napędu przedniego (gdzieniegdzie zwany TOD - torque on demand). I nie jest to haldex ale system Borg Warnera złączający napęd przodu i tyłu. W połączeniu z blokowaną tylną osią - LSD daje dość przyzwoite możliwości w terenie. Blokowanie jest realizowane za pomocą systemu płytek i sprzęgła elektromagnetycznego. Opóźnienie jest na tyle małe że daję radę w szybkich zakrętach. System na bieżąco śledzi uślizg tylnych kół i spina przednie (przypominam w wersji AT),
Jeśli chodzi o blokadę - to tu jest różnie. W wersji auto - po włączeniu reduktora jest pełna blokada. Natomiast w wersjach manual do pełnej blokady jest niezbedny zakup i montaż kitu Hyundaia spinającego w 100% napęd - 91123-H1A00.


strony z instrukcji...
......


pozdr
ir
W instrukcji jest opis klasycznej skrzyni redukcyjnej bez automatycznego rozdziału napędu. A które auta mają tego Borg Warnera ?? Ja wolałbym własnie tą wersję z automatycznym dopędzaniem przodu do auta wyprawowo-codziennego. To jest system analogiczny jak w SUV-ach (np. Tucson?) ?? Jeździłem troche Tucsonem i bardzo mi ta automatyka odpowiadała. Radziła sobie dobrze w terenie a w zimie była naprawde świetna.
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 7:20 pm przez Masmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: migawki » pn kwie 13, 2009 7:05 pm

Masmo pisze:
migawki pisze: jazda 80km/h - 2000 obr - spalanie 8,4l/100 (zmierzone)
jazda miejska - Warszawa - zgodnie z przepisami (bez szaleństw) - 11,6l/100km
autostrada - 120 km/h 3500 obr, pełne obciążenie (bagażnik pełen klamotów i rodzina) - około 10l/100km (z pamięci)
Jak na terenówkę tej wielkości to chyba dość przyzwoicie :roll: Swoją drogą dość krótka ta skrzynia, przy V max będzie już sie krecił bardzo szybko jak na diesla.
W L200 (nowe) spalanie może spaśc nawet poniżej 7 litrów (u mistrza eco jazdy, którego znam)
A ze brakuje 6-tki? Niestety tak.

Porównanie spalania z autami w tej klasie


Model_____________Cykl miejski_______Cykl pozamiejski_____Cykl mieszany
Terracan 2,9 CRDi____12,7 l/100km_____9,4 l/100km________11,4 l/100km
Mitsubishi Pajero III___14.9 l/100km____10.0 l/100km_________11.5 l/100km
Discovery II__________13.4 l/100km_____9.2 l/100km_________10.5 l/100km

za http://www.autocentrum.pl/
Masmo pisze:W instrukcji jest opis klasycznej skrzyni redukcyjnej bez automatycznego rozdziału napędu. A które auta mają tego Borg Warnera ?? Ja wolałbym własnie tą wersję z automatycznym dopędzaniem przodu do auta wyprawowo-codziennego. To jest system analogiczny jak w SUV-ach (np. Tucson?) ?? Jeździłem troche Tucsonem i bardzo mi ta automatyka odpowiadała. Radziła sobie dobrze w terenie a w zimie była naprawde świetna.
Automatykę maja auta wypozazone w ten przełącznik:

Obrazek

Zwykle w standardzie wyposażano w nia auta do 2003 włacznie.
Mam, jeżdżę i sobie chwalę. Jak trzeba sie gdzieś przedzierać - zawsze można właczyć reduktor i blokade.

Co do Bog Warnera niech ManiekZ sie wypowie. To on tak twierdził.

ir

PS. Możesz skrócić cytaty? Chociaż o zdjęcia (po co maja być 2x)
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 2:02 pm przez migawki, łącznie zmieniany 1 raz.
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: Masmo » pn kwie 13, 2009 7:24 pm

migawki pisze:.....Automatykę maja auta wypozazone w ten przełącznik:

Obrazek

Zwykle w standardzie wyposażano w nia auta do 2003 włacznie.
Mam, jeżdżę i sobie chwalę. Jak trzeba sie gdzieś przedzierać - zawsze można właczyć reduktor i blokade......
Do 2003 :o . Czyli starsze ?? Późniejsze były już bez automatyki ?? To dokłądnie odwrotnie niż sie spodziewałem.

Też tak kombinuje. Jak trzeba wjechać w prawdziwy teren i tak trzeba włączyć reduktor, a zimą na śliskim i w jakimś piaseczku to automatyka (ta która znam z Tucsona) sobie poradzi bez problemu.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
mawey
 
 
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 05, 2005 6:25 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Kontaktowanie:

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: mawey » śr maja 06, 2009 3:48 pm

A wiecie moze jaka to ma dopuszczalna mase przyczepy?
XJ 4.0 HO, BFG MT 32", Lift 4"
"Błoto stwarza czasami pozory głebi" Stanisław J. Lec

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: migawki » śr maja 06, 2009 7:09 pm

u mnie w DR stoi
700 bez hamulca
2800 z hamulcem

pozdr
ir
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
mawey
 
 
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 05, 2005 6:25 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Kontaktowanie:

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: mawey » czw maja 07, 2009 2:28 pm

Dzieki wielkie!
XJ 4.0 HO, BFG MT 32", Lift 4"
"Błoto stwarza czasami pozory głebi" Stanisław J. Lec

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40638
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: Mroczny » ndz lut 07, 2010 11:57 am

mam pytanko. Dwa w zasadzie.
Ile pali 2.9 z automatem i czy w 04 roku jest normalny napęd czy już wprowadzono to badziewne sprzęgło elektromagnetyczne? Jeśli normalny to jak jest realizowany i czy da się przerobić na manualne sprzęgiełka?

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: majkii » ndz lut 07, 2010 1:28 pm

Mroczny pisze:mam pytanko. Dwa w zasadzie.
Ile pali 2.9 z automatem i czy w 04 roku jest normalny napęd czy już wprowadzono to badziewne sprzęgło elektromagnetyczne? Jeśli normalny to jak jest realizowany i czy da się przerobić na manualne sprzęgiełka?
Mroku zaiteresowaleś się Hyundaiem?
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: cordoba_2004 » ndz lut 07, 2010 1:47 pm

Terracan to jedno z najbardziej obiecujących aut terenowych ma wiele zalet
- w terenie dobry - subiektywna opinia - patrz filmy na tubie.
- tani,
- przestronny,
- doskonały dla rodzinki i wyprawy,
- generalnie na bazie pajero II więc i wiele elementów podobnych.


Wady
- mało jest ich na rynku,
- trochę kłopot jest z częściami mimo wszystko
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: migawki » ndz lut 07, 2010 1:59 pm

Mroczny pisze: Mam pytanko. Dwa w zasadzie.
Ile pali 2.9 z automatem ?
Uzytkownicy Terracanów w automacie rapostuja spalanie 12 - 15 l/100 km w mieście.
Opinie o spalaniu na forum terracanowym http://terracan.pl.pl/viewtopic.php?f=24&t=4
Opinie na http://www.autocentrum.pl/spalanie/hyundai/terracan/

Minimalne średnie spalanie (w l/100km - 10.6
Maksymalne średnie spalanie (w l/100km) - 12.4
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe
na długiej trasie (w l/100km): - 9.3

Oczywiście manual jest oszczedniejszy od automamtu ( u mnie okolo litra poniżej średniej)
Mroczny pisze:Czy w 04 roku jest normalny napęd czy już wprowadzono to badziewne sprzęgło elektromagnetyczne? Jeśli normalny to jak jest realizowany i czy da się przerobić na manualne sprzęgiełka?
Za napęd 4WD odpowiada skrzynka od Borg Warnera
W gre wchodzi tylko sterowanie pokretłem. W 2004 r stosowano w standardzie manualny przełacznik 2H/4H/4L

Obrazek Obrazek

Nie wiem czy ci to pomoże ale wyjaśniam jak potrafię
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: migawki » ndz lut 07, 2010 2:13 pm

cordoba_2004 pisze:w terenie dobry - subiektywna opinia - patrz filmy na tubie.
link http://www.youtube.com/results?search_q ... ting&hl=pl
cordoba_2004 pisze: - tani,
- przestronny,
- doskonały dla rodzinki i wyprawy,
- generalnie na bazie pajero II więc i wiele elementów podobnych.
Jak najbardziej tak. 2000 l pojemnosci bagażnika po zlożeniu foteli to nie jest malo. We wnetrzu dla kierowcy i pasażerów jest sporo miejsca i do dyspozycji są wygodne fotele (oprócz trzeciej osoby na kanapie z tyłu - siedzi na twardym podłokietniku)
cordoba_2004 pisze: Wady
- mało jest ich na rynku,
- trochę kłopot jest z częściami mimo wszystko
Może mało ale jednak coraz wiecej. Cześci o tyle trudne do zdobycia, że jesli chcemy nowe i akurat nie ma w magazycie centralnym to trzeba czekac do 3 tyg.
Za to bardzo tanio cześci do wyrwania na allegro. Sporo tych aut rozebrano na części (angielskie wersje) i kupic rozrusznik za 200 zl lub cały tylny most za 1200 zł to nie sztuka
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: cordoba_2004 » ndz lut 07, 2010 2:22 pm

zgadza się nic dodać nic ująć
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40638
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: Mroczny » ndz lut 07, 2010 8:18 pm

dzięki panowie.. Dumam nad alternatywą dla citroena. Zasadniczo chcę montereya ale to nie idzie znaleźć w ludzkim stanie. Muszę się wczytać w hyundaiowe napędy..

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: mdeja » ndz lut 07, 2010 9:10 pm

Mroczny pisze:dzięki panowie.. Dumam nad alternatywą dla citroena. Zasadniczo chcę montereya ale to nie idzie znaleźć w ludzkim stanie. Muszę się wczytać w hyundaiowe napędy..
Sprzęgiełka ... można się bawić - tylko po to żeby półosie w trybie 2h się nie kręciły.
Przy kołach są stałe zabieraki =- dokręcane imbusami. Pewno w to miejsce podpasowałbyś jakieś manuale AISINa. Półoś jest przyłączana w dyfrze przednim- musi troche obrotu koło wykonać zanim to zapnie. Zapewne jest to patent taki jak w Grand Vitarach - podciśnienie albo elektromagnetycznie. Jak dasz sprzęgiełka to będziesz na 2 raty napęd załączał
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40638
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: Mroczny » ndz lut 07, 2010 9:12 pm

Marcin - nie tyle chodzi mi o rozłączanie sprzęgiełkami ale o nierozłączanie półosią.. głupie to i awaryjne w każdej postaci

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: redzik » ndz lut 07, 2010 9:37 pm

migawki pisze:
cordoba_2004 pisze:w terenie dobry - subiektywna opinia - patrz filmy na tubie.
link http://www.youtube.com/results?search_q ... ting&hl=pl

ale ten z filmu ma sztywny most z przodu i na sprezynach, wiec nie ma co porownywac z seria ... :)21

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: cordoba_2004 » ndz lut 07, 2010 9:54 pm

zobacz na innych filmach, owszem może do przepraw się nie nadaje ale dla zwykłego terenowca aż za dość. Zresztą produkcja prawdziwych terenówek i tak się kończy tak czy owak, trzeba się cieczyć tym co się ma.
A a tu masz auto młode wiekiem, w dobrych pieniążkach, wygodne itd.....
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Hyundai terracan 2.9CRDI

Post autor: wojtek_kom » ndz lut 07, 2010 9:58 pm

redzik pisze: ale ten z filmu ma sztywny most z przodu i na sprezynach, wiec nie ma co porownywac z seria ... :)21
A dawcą był Jeep...
Nissan-y

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość