Galloper - kilka pytań.

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

pinkols
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 08, 2009 8:47 am
Lokalizacja: Warszawa

Galloper - kilka pytań.

Post autor: pinkols » wt wrz 22, 2009 9:36 am

Witam!
Mam kilka pytań co do gallopera2,5TD 99r. Nic na ten temat nie znalazłam na forum.
Chcę zakupić sprzęgiełka, i słyszałam, że automatyczne to straszna padaka jeżeli chodzi o ten model – zacinają się itp. Ma ktoś gallopa? Jakieś wyrobione opinie? No i różnica w cenie jest astronomiczna!
Muszę także wymienić opony – u wulkanizatora powiedzieli mi, że te które mam teraz są za małe do tego modelu (265/70 R15), natomiast w warsztacie u znajomego uzyskałam informację, że są wstawione większe ;D Bądź tu mądra nowicjuszko… [; Gallop jest kupiony przede wszystkim do zabawy w lekkim terenie, sporadycznie wyjeżdża na miasto, więc AT-ki były by najlepszym rozwiązaniem – nie chce mi się bawić w zimowe i letnie (; Tak przynajmniej wyczytałam na forum.
Ze względu na to, że cokolwiek postanowię sama to zawsze wybiorę źle dlatego też proszę o porady [; Jestem kompletną nogą w tych sprawach.

Awatar użytkownika
wrobello
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob gru 20, 2008 12:28 pm
Lokalizacja: Suwałki

Re: Galloper - kilka pytań.

Post autor: wrobello » wt wrz 22, 2009 10:42 am

O AT zapomnij lepiej dolozyc pare zl i kupic MT,zalezy tez czy masz 3d- czy tez 5d.Jesli chodzi o sprzegielka polecam manualne, z tym ze jest jedno ale trzeba wyjsiadac z auta i wlaczyc i wylaczyc. Po za tym za polecam te autko :lol:


pinkols
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 08, 2009 8:47 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Galloper - kilka pytań.

Post autor: pinkols » wt wrz 22, 2009 10:55 am

wrobello pisze:O AT zapomnij lepiej dolozyc pare zl i kupic MT,zalezy tez czy masz 3d- czy tez 5d.Jesli chodzi o sprzegielka polecam manualne, z tym ze jest jedno ale trzeba wyjsiadac z auta i wlaczyc i wylaczyc. Po za tym za polecam te autko :lol:
Właśnie osoby które polecały mi automaty argumentowały to jedynie tym, że nie chce im się wysiadać z auta – mnie to nie przeraża (;
Mam 5d.
Dzięki za linki, zabieram się do czytania.

pinkols
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 08, 2009 8:47 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Galloper - kilka pytań.

Post autor: pinkols » wt wrz 22, 2009 11:39 am

Jeszcze jedno pytanie - podczas zmiany biegów odczuwam lekki wstrząs/szarpnięcie. Podobno podczas zmiany biegu trzeba na luzie trochę przygazować – tak właśnie robię i wszystko jest okej. Usłyszałam, że tak się jeździ dieslami, zatem nie jest to spowodowane uszkodzeniem skrzyni biegów?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Galloper - kilka pytań.

Post autor: Eskapada » wt wrz 22, 2009 12:20 pm

pinkols pisze:
wrobello pisze:O AT zapomnij lepiej dolozyc pare zl i kupic MT,zalezy tez czy masz 3d- czy tez 5d.Jesli chodzi o sprzegielka polecam manualne, z tym ze jest jedno ale trzeba wyjsiadac z auta i wlaczyc i wylaczyc. Po za tym za polecam te autko :lol:
Właśnie osoby które polecały mi automaty argumentowały to jedynie tym, że nie chce im się wysiadać z auta – mnie to nie przeraża (;
Mam 5d.
Dzięki za linki, zabieram się do czytania.
po co masz wysiadać z auto :roll: Ja ostatnio wysiadałem z auta rok temu by zapiać sprzęgiełka i tak jeżdżę cały rok. Napęd na przednią oś i i tak nie będzie realizowany dopóki dopóty nie przełączysz dźwigni w pozycję 4H lub 4L.

Opony kup 31x10,50 R15 :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
wrobello
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob gru 20, 2008 12:28 pm
Lokalizacja: Suwałki

Re: Galloper - kilka pytań.

Post autor: wrobello » pn wrz 28, 2009 7:15 pm

Eskapada dzieki za podpowiedz .... ja zawsze wysiadam zapinam i w teren ale teraz zrobie tak jak mowisz :)2
Kto ci nagadal takich glupot ze przy zmianie biegow trzeba przygazowac ?? Jesli nic nie zgrzyta i nie poka to nie masz brac co do glowy

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Galloper - kilka pytań.

Post autor: Damian » wt wrz 29, 2009 11:32 am

Eskapada pisze: po co masz wysiadać z auto :roll: Ja ostatnio wysiadałem z auta rok temu by zapiać sprzęgiełka i tak jeżdżę cały rok. Napęd na przednią oś i i tak nie będzie realizowany dopóki dopóty nie przełączysz dźwigni w pozycję 4H lub 4L.
Tak, ale jak masz zapięte sprzęgiełka to bezwładnie kręci się przedni most i przedni wał, czyli zauważalnie wzrasta zużycie paliwa jak i elementów, zwłaszcza wału (krzyzaki, wielokliny).

Co do szarpnięcia przy zmianie biegów to zwykle spowodowane jest luzami na wale napędowym - krzyżaki i/lub wielokliny.

Opony tylko MT, jak w teren i tylko okazjonalnie na miasto.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Galloper - kilka pytań.

Post autor: grzes » wt wrz 29, 2009 12:31 pm

Damian pisze:Tak, ale jak masz zapięte sprzęgiełka to bezwładnie kręci się przedni most i przedni wał, czyli zauważalnie wzrasta zużycie paliwa jak i elementów, zwłaszcza wału (krzyzaki, wielokliny).
Ale przynajmniej sie smaruja. W Tyranie sa stale zabieraki i raczej rozwiazanie sie sprawdza.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Galloper - kilka pytań.

Post autor: Damian » wt wrz 29, 2009 3:57 pm

są zady i walety ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości