Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Greenhorn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: Greenhorn » sob sty 02, 2010 7:13 pm

Witam

Proszę Szanownych Kolegów o wskazanie miejsca w którym znajduje się czujnik położenia wału. Mój Galloper odmówił posłuszeństwa na trasie ... Mechanik przeprowadził wszelkie możliwe procedury związane z uruchamianiem diesla. Bezskutecznie. Wszystko funkcjonuje ale silnik nie chce zaskoczyć. Na koniec znalazł przerwany kabelek w okolicach filtra oleju i stwierdził iż może to być prawdopodobnie związane z w/w czujnikiem. Za parę dni przychodzi elektryk i chciałbym w miarę możliwości ułatwić mu robotę.

pozdrawiam
Kobieta jest najlepszym przyjacielem czlowieka

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: cordoba_2004 » ndz sty 24, 2010 9:13 am

zwykle w autach wygląda to tak
http://images.google.pl/images?q=czujni ... =pl&tab=wi
i jest na kole zamachowym z zębami..
i można go sprawdzić oscyloskopem miernikiem zanim się go bezmyślnie wymieni.....może tylko obluzował się przesunął......

Radzę skontaktować się z elektronikiem dobrym będą mniejsze koszty niż w przypadku bezmeślnej wymiany..
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: DamnIt! » ndz sty 24, 2010 6:13 pm

Czujnik położenia wału w 2.5TDI? :)9
Nie wyobrażam sobie tego - niby po co taki czujnik miałby tam być? W okolicach filtra oleju masz czujnik ciśnienia oleju i idzie tam jeden kabel - i nie ma nic wspólnego z możnością odpalenia silnika.

No i czy możesz sprecyzować jakie czynności wykonał mechanik?

No chyba że masz jakiś nowoczesny silnik z CR - ale wtedy to już chyba nie jest on TDI a jakieś CRDI czy cuś.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: cordoba_2004 » ndz sty 24, 2010 7:14 pm

Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

kzh

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: kzh » ndz sty 24, 2010 7:42 pm

czyli ze w starych dizlach nie ma czujnika p.w. ?

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: Masmo » pn sty 25, 2010 5:59 pm

kzh pisze:czyli ze w starych dizlach nie ma czujnika p.w. ?
W tych Galloperach to chyba jest stara poczciwa pompa rotacyjna Bosch i żadnej elektroniki sterującej. Więc raczej sprawdziłbym czy zaworek gaszący ma napięcie a potem czy działa.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Greenhorn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: Greenhorn » pt lut 05, 2010 10:42 pm

Czesio.

Za wszelkie podpowiedzi i sugestie wielkie Bóg zapłać. Się wyjaśniło. Zerwał się krótszy pasek rozrządu. Połamało jakieś krzywki. Mechanik wymienił uszkodzone elementy. Koszt cżęści, pasków, robocizny itp wyniósł 1 700,- złotych. Silnik chodzi bardzo dobrze, jeździ jak dawniej. Niepotrzebnie złamałem starą zasadę, żeby po kupnie auta wymienić paski rozrządu. Ale tez nie wszyscy moi znajomi mechanicy chcieli sie tego podjąć beztoz zwlekałem.

pozdro
Kobieta jest najlepszym przyjacielem czlowieka

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: migawki » sob lut 06, 2010 10:08 am

Greenhorn pisze: Się wyjaśniło. Zerwał się krótszy pasek rozrządu. Połamało jakieś krzywki.
Ciekawe co mówisz.
Nie bardzo widzę w rozrządzie dwa paski

Obrazek

Są dwa ale wielorowkowe

Obrazek
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
Greenhorn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: Greenhorn » sob lut 06, 2010 11:10 am

Jeno cytuję mechanika, jak również informacje z hurtowni gdzie wszędzie wyceniano mi 2 paski, 2 napinacze i pompę
Kobieta jest najlepszym przyjacielem czlowieka

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: Wczasowicz » sob lut 06, 2010 12:22 pm

Na moje oko zerwał się pasek wałków balansowych.

Mój silnik działał również z zerwanym.

I naprawa też nie kosztowała takiej kwoty :roll:

kzh

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: kzh » sob lut 06, 2010 3:12 pm

wystarczy ze zerwany pasek podejdzie pod pasek rozrzadu i wtedy po zawodach.

Awatar użytkownika
Greenhorn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: Greenhorn » sob lut 06, 2010 4:51 pm

Tak chyba właśnie było. Oglądałem jakieś metalowe zmasakrowane i połamane "dinxy". Koszt 2 pasków, 2 napinaczy i pompy wyniósł około 550,- złotych, reszta po uważaniu. Jak się nie znam to się nie targuję. Pozdro
Kobieta jest najlepszym przyjacielem czlowieka

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: Wczasowicz » ndz lut 07, 2010 3:50 am

kzh pisze:wystarczy ze zerwany pasek podejdzie pod pasek rozrzadu i wtedy po zawodach.
wtedy tak, ale nie za 1.700 zł :lol:
Greenhorn pisze:Niepotrzebnie złamałem starą zasadę, żeby po kupnie auta wymienić paski rozrządu. Ale tez nie wszyscy moi znajomi mechanicy chcieli sie tego podjąć beztoz zwlekałem.
Z tymi "znajomymi mechanikami" to się umów na browara...

A naprawę Twojego auta niech robią mechanicy... od samochodów...

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: Wczasowicz » ndz lut 07, 2010 4:08 am

Greenhorn pisze: Mechanik przeprowadził wszelkie możliwe procedury związane z uruchamianiem diesla. Bezskutecznie.
Paliwo, powietrze, grzanie świec...

Znajdź "Pana Janka w berecie od traktorów" z SHR (PGR) lub jakiejkolwiek bazy transportowej, jak kto woli...

Będzie szybciej, bardziej fachowo i taniej...

Awatar użytkownika
Fickus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 10:56 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: Fickus » pn maja 17, 2010 2:50 pm

Są tam trzy paski (oczywiście nie wszystkie od rozrządu ale wymienić należy trzy i pompę wody)
Ja nie wymieniłem pompy wodnej "bo była dobra"
Cieszyłem się tym faktem z pół roku i... musiałem wymienić gdyż padła a jej wymiana wiąże się z rozebraniem i ponownym ustawianiem całego rozrządu ot co!!!
Pozdrówka !

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: robertsw » pn maja 17, 2010 3:07 pm

Ot co to się ciesz ,źe motora nie czas wymienić przerabiałem ten temat.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału

Post autor: DamnIt! » pn maja 17, 2010 4:40 pm

Zrobienie rozrządu w 2.5TDI(4D56)to wymiana 2 pasków i 2 napinaczy. Przy okazji warto wymienić pompę wody i sprawdzić termostat lub od razu wymienić na nowy. A jeśli jest już przód silnika rozebrany to dla świętego spokoju można wymienić komplet simmeringów(4 sztuki) od wału i wałków wszystkich 3. Taki zakres pracy pozwoli na uniknięcie historii kiedy np. miesiąc po wymianie rozrządu pocieknie przez któryś simmering i znowu trzeba będzie obydwa paski rozrządu wymieniać. Części do 4D56 są niedrogie - warto zrobić coś raz a porządnie i spokojnie jeździć.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości