Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Moderator: Mroczny
- Greenhorn
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Witam
Proszę Szanownych Kolegów o wskazanie miejsca w którym znajduje się czujnik położenia wału. Mój Galloper odmówił posłuszeństwa na trasie ... Mechanik przeprowadził wszelkie możliwe procedury związane z uruchamianiem diesla. Bezskutecznie. Wszystko funkcjonuje ale silnik nie chce zaskoczyć. Na koniec znalazł przerwany kabelek w okolicach filtra oleju i stwierdził iż może to być prawdopodobnie związane z w/w czujnikiem. Za parę dni przychodzi elektryk i chciałbym w miarę możliwości ułatwić mu robotę.
pozdrawiam
Proszę Szanownych Kolegów o wskazanie miejsca w którym znajduje się czujnik położenia wału. Mój Galloper odmówił posłuszeństwa na trasie ... Mechanik przeprowadził wszelkie możliwe procedury związane z uruchamianiem diesla. Bezskutecznie. Wszystko funkcjonuje ale silnik nie chce zaskoczyć. Na koniec znalazł przerwany kabelek w okolicach filtra oleju i stwierdził iż może to być prawdopodobnie związane z w/w czujnikiem. Za parę dni przychodzi elektryk i chciałbym w miarę możliwości ułatwić mu robotę.
pozdrawiam
Kobieta jest najlepszym przyjacielem czlowieka
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
zwykle w autach wygląda to tak
http://images.google.pl/images?q=czujni ... =pl&tab=wi
i jest na kole zamachowym z zębami..
i można go sprawdzić oscyloskopem miernikiem zanim się go bezmyślnie wymieni.....może tylko obluzował się przesunął......
Radzę skontaktować się z elektronikiem dobrym będą mniejsze koszty niż w przypadku bezmeślnej wymiany..
http://images.google.pl/images?q=czujni ... =pl&tab=wi
i jest na kole zamachowym z zębami..
i można go sprawdzić oscyloskopem miernikiem zanim się go bezmyślnie wymieni.....może tylko obluzował się przesunął......
Radzę skontaktować się z elektronikiem dobrym będą mniejsze koszty niż w przypadku bezmeślnej wymiany..
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Czujnik położenia wału w 2.5TDI?
Nie wyobrażam sobie tego - niby po co taki czujnik miałby tam być? W okolicach filtra oleju masz czujnik ciśnienia oleju i idzie tam jeden kabel - i nie ma nic wspólnego z możnością odpalenia silnika.
No i czy możesz sprecyzować jakie czynności wykonał mechanik?
No chyba że masz jakiś nowoczesny silnik z CR - ale wtedy to już chyba nie jest on TDI a jakieś CRDI czy cuś.

Nie wyobrażam sobie tego - niby po co taki czujnik miałby tam być? W okolicach filtra oleju masz czujnik ciśnienia oleju i idzie tam jeden kabel - i nie ma nic wspólnego z możnością odpalenia silnika.
No i czy możesz sprecyzować jakie czynności wykonał mechanik?
No chyba że masz jakiś nowoczesny silnik z CR - ale wtedy to już chyba nie jest on TDI a jakieś CRDI czy cuś.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
http://allegro.pl/item892773205_pajero_ ... towie.html
może to coś podpowie
może to coś podpowie
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
czyli ze w starych dizlach nie ma czujnika p.w. ?
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
W tych Galloperach to chyba jest stara poczciwa pompa rotacyjna Bosch i żadnej elektroniki sterującej. Więc raczej sprawdziłbym czy zaworek gaszący ma napięcie a potem czy działa.kzh pisze:czyli ze w starych dizlach nie ma czujnika p.w. ?
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- Greenhorn
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Czesio.
Za wszelkie podpowiedzi i sugestie wielkie Bóg zapłać. Się wyjaśniło. Zerwał się krótszy pasek rozrządu. Połamało jakieś krzywki. Mechanik wymienił uszkodzone elementy. Koszt cżęści, pasków, robocizny itp wyniósł 1 700,- złotych. Silnik chodzi bardzo dobrze, jeździ jak dawniej. Niepotrzebnie złamałem starą zasadę, żeby po kupnie auta wymienić paski rozrządu. Ale tez nie wszyscy moi znajomi mechanicy chcieli sie tego podjąć beztoz zwlekałem.
pozdro
Za wszelkie podpowiedzi i sugestie wielkie Bóg zapłać. Się wyjaśniło. Zerwał się krótszy pasek rozrządu. Połamało jakieś krzywki. Mechanik wymienił uszkodzone elementy. Koszt cżęści, pasków, robocizny itp wyniósł 1 700,- złotych. Silnik chodzi bardzo dobrze, jeździ jak dawniej. Niepotrzebnie złamałem starą zasadę, żeby po kupnie auta wymienić paski rozrządu. Ale tez nie wszyscy moi znajomi mechanicy chcieli sie tego podjąć beztoz zwlekałem.
pozdro
Kobieta jest najlepszym przyjacielem czlowieka
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Ciekawe co mówisz.Greenhorn pisze: Się wyjaśniło. Zerwał się krótszy pasek rozrządu. Połamało jakieś krzywki.
Nie bardzo widzę w rozrządzie dwa paski

Są dwa ale wielorowkowe

Już bez terka http://www.terracan.pl
- Greenhorn
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Jeno cytuję mechanika, jak również informacje z hurtowni gdzie wszędzie wyceniano mi 2 paski, 2 napinacze i pompę
Kobieta jest najlepszym przyjacielem czlowieka
-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Na moje oko zerwał się pasek wałków balansowych.
Mój silnik działał również z zerwanym.
I naprawa też nie kosztowała takiej kwoty
Mój silnik działał również z zerwanym.
I naprawa też nie kosztowała takiej kwoty

Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
wystarczy ze zerwany pasek podejdzie pod pasek rozrzadu i wtedy po zawodach.
- Greenhorn
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Tak chyba właśnie było. Oglądałem jakieś metalowe zmasakrowane i połamane "dinxy". Koszt 2 pasków, 2 napinaczy i pompy wyniósł około 550,- złotych, reszta po uważaniu. Jak się nie znam to się nie targuję. Pozdro
Kobieta jest najlepszym przyjacielem czlowieka
-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
wtedy tak, ale nie za 1.700 złkzh pisze:wystarczy ze zerwany pasek podejdzie pod pasek rozrzadu i wtedy po zawodach.

Z tymi "znajomymi mechanikami" to się umów na browara...Greenhorn pisze:Niepotrzebnie złamałem starą zasadę, żeby po kupnie auta wymienić paski rozrządu. Ale tez nie wszyscy moi znajomi mechanicy chcieli sie tego podjąć beztoz zwlekałem.
A naprawę Twojego auta niech robią mechanicy... od samochodów...
-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Paliwo, powietrze, grzanie świec...Greenhorn pisze: Mechanik przeprowadził wszelkie możliwe procedury związane z uruchamianiem diesla. Bezskutecznie.
Znajdź "Pana Janka w berecie od traktorów" z SHR (PGR) lub jakiejkolwiek bazy transportowej, jak kto woli...
Będzie szybciej, bardziej fachowo i taniej...
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Są tam trzy paski (oczywiście nie wszystkie od rozrządu ale wymienić należy trzy i pompę wody)
Ja nie wymieniłem pompy wodnej "bo była dobra"
Cieszyłem się tym faktem z pół roku i... musiałem wymienić gdyż padła a jej wymiana wiąże się z rozebraniem i ponownym ustawianiem całego rozrządu ot co!!!
Ja nie wymieniłem pompy wodnej "bo była dobra"
Cieszyłem się tym faktem z pół roku i... musiałem wymienić gdyż padła a jej wymiana wiąże się z rozebraniem i ponownym ustawianiem całego rozrządu ot co!!!
Pozdrówka !
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Ot co to się ciesz ,źe motora nie czas wymienić przerabiałem ten temat.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''
Re: Galloper 2,5 TDI - czujnik położenia wału
Zrobienie rozrządu w 2.5TDI(4D56)to wymiana 2 pasków i 2 napinaczy. Przy okazji warto wymienić pompę wody i sprawdzić termostat lub od razu wymienić na nowy. A jeśli jest już przód silnika rozebrany to dla świętego spokoju można wymienić komplet simmeringów(4 sztuki) od wału i wałków wszystkich 3. Taki zakres pracy pozwoli na uniknięcie historii kiedy np. miesiąc po wymianie rozrządu pocieknie przez któryś simmering i znowu trzeba będzie obydwa paski rozrządu wymieniać. Części do 4D56 są niedrogie - warto zrobić coś raz a porządnie i spokojnie jeździć.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości