Terracan lift i koła

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Terracan lift i koła

Post autor: Masmo » pn sty 04, 2010 11:34 pm

Pozwolę sobie założyć 1 post w nowej zakładce. :D

Trochę temat liftów wałkujemy na www.terracan.pl

Są nawet dwa wyliftowane na zawiasie w PL. Obecnie tylko jeden jeździ, bo mój padł ofiarą kretyna za kierownicą małego brzydkiego plaskacza :)11 .

Po krótce:

31/10,5R15; 265/70R16 zmieszczą się praktycznie do seryjnego można podkręcić drażki i trzeba przyciąć 5 mm chlapacza
32" (265/75R16) lift zawiasu 2" + wywalenie nadkoli lub ich modyfikacja (wycinaka)
33" (285/75R16) lift zawiasu 2" + body lift 2" + trymowanie progów...
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Terracan lift i koła

Post autor: mdeja » wt sty 05, 2010 8:15 am

Tak tak - racje ma chłop. Ja wsadziłem i AT 31 cali - w zasadzie bez mydła i przerośnięte 265/75/16 wysokie na 80 cm. Więc PRAWIE 33`.
Przy tych ostatnich trzeba było na maksa pociąć plastiki wewnętrzne nadkoli, ranty poszerzeń przeformować opalarką. Dochodzi problem z blachą mocowania przedniego zderzaka w okolicach reflektorów - ale to rzadko kiedy na pełnych dobiciach.
Jak ktoś chce pytać niech pyta
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Terracan lift i koła

Post autor: grzes » wt sty 05, 2010 9:21 am

Masmo pisze: Po krótce:

31/10,5R15; 265/70R16 zmieszczą się praktycznie do seryjnego można podkręcić drażki i trzeba przyciąć 5 mm chlapacza
32" (265/75R16) lift zawiasu 2" + wywalenie nadkoli lub ich modyfikacja (wycinaka)
33" (285/75R16) lift zawiasu 2" + body lift 2" + trymowanie progów...
widzisz :lol: a pisales ze 33cale bez problemu, kolego Masmo widze ze mozliwosci wsadzenia wiekszych kol w stosunku do T2 sa prawie takie same, jak zapodasz bodylift i wycinanie blacharki to wszystko zalozysz.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Masmo » wt sty 05, 2010 10:14 am

grzes pisze:
Masmo pisze: Po krótce:

31/10,5R15; 265/70R16 zmieszczą się praktycznie do seryjnego można podkręcić drażki i trzeba przyciąć 5 mm chlapacza
32" (265/75R16) lift zawiasu 2" + wywalenie nadkoli lub ich modyfikacja (wycinaka)
33" (285/75R16) lift zawiasu 2" + body lift 2" + trymowanie progów...
widzisz :lol: a pisales ze 33cale bez problemu, kolego Masmo widze ze mozliwosci wsadzenia wiekszych kol w stosunku do T2 sa prawie takie same, jak zapodasz bodylift i wycinanie blacharki to wszystko zalozysz.
Prawie robi wielką różnicę :wink: :lol: .

Pisałem że przeniesienie napędu znosi 33", do żadnego nie liftowanego auta nie zmieścisz 33" (nawet do Parcha :)21 ).
A porównując do T2 ledwo mieścicie 245/75R16 co dla Terracana jest małym kółkiem. W Terracanie do seryjnego wsadzisz 265/70R16 w Terrano możesz tylko o tym pomarzyć.

Ja wolę Terracana bo wyliftowany na zawiasie i z kołem 265/75R16 będzie troszkę lepszy w terenie i fajniejszy na asfalcie niż nie liftowany Terrano. Jakoś nie wyobrażam sobie liftowania Terrano. I bez tego mam wrażenie że niewiele brakuje żeby boka strzelić :)21

No korzyść Terrano przemawia że jest dobre 300 kg lżejszy :o .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Terracan lift i koła

Post autor: mdeja » wt sty 05, 2010 10:18 am

Może i lżejszy - ale jak popatrze na te delikatne przednie wahacze to już wiem na czym różnica masy sie robi. Wole cięższe
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Terracan lift i koła

Post autor: wojtek_kom » wt sty 05, 2010 11:39 am

Masmo pisze: Prawie robi wielką różnicę :wink: :lol: .

Pisałem że przeniesienie napędu znosi 33", do żadnego nie liftowanego auta nie zmieścisz 33" (nawet do Parcha :)21 ).
A porównując do T2 ledwo mieścicie 245/75R16 co dla Terracana jest małym kółkiem. W Terracanie do seryjnego wsadzisz 265/70R16 w Terrano możesz tylko o tym pomarzyć.

Ja wolę Terracana bo wyliftowany na zawiasie i z kołem 265/75R16 będzie troszkę lepszy w terenie i fajniejszy na asfalcie niż nie liftowany Terrano. Jakoś nie wyobrażam sobie liftowania Terrano. I bez tego mam wrażenie że niewiele brakuje żeby boka strzelić :)21

No korzyść Terrano przemawia że jest dobre 300 kg lżejszy :o .
Nie liftowany Parch Y61 mieści 33'' i to bez problemu :)21
Do serynego TII włożysz 265/70/16 usuwając przednie chlapacze :)21, tak jak i 245/75/16 -> różnica między nimi to 4 mm :)23
Do TII SAS bez cięcia i liftu włożysz 285/75/16, przy lifcie 35'' nie jest wyczynem - też bez cięcia.

Zeby Cię pocieszyć, TII na zimówkach 265/75/16 wygląda pedalsko :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Masmo » wt sty 05, 2010 11:59 am

wojtek_kom pisze:.....
Do serynego TII włożysz 265/70/16 usuwając przednie chlapacze :)21, tak jak i 245/75/16 -> różnica między nimi to 4 mm :)23
Różnica na średnicy to jedno, ale różnica na szerokości to drugie. Włożyć może włożysz, ale nie wierzę że nie będzie przycierało przy skręcie. Mi seryjne malutkie oponki przycierały w Terrano II z lekko zmasakrowanym zderzakiem.
wojtek_kom pisze:.....Do TII SAS bez cięcia i liftu włożysz 285/75/16, przy lifcie 35'' nie jest wyczynem - też bez cięcia....
Bez jaj.... rozmawiamy o autach które mają służyć do jazdy uniwersajnej a nie o pomnikach które ani na czarnym ani w terenie....
Nigdy nie zrozumiem po jaką cholerę robić w aucie IFS szywniaka. Jak chesz auto ze sztywnymi kupujesz Parcha...
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Terracan lift i koła

Post autor: alfik » wt sty 05, 2010 1:38 pm

Temat już był, ale bez konkluzji. Wielkość kół ograniczają nadkola, wahacze czy wytrzymałośc mostów, ale też kwestie formalne. Nie spotkałem się jeszcze z jasną wykładnią na temat - koła większe niż seryjne a problemy prawne - przeglądy i ubezpieczenie AC.

Do Kyrona bez przeróbek wejdą 235/85r16 i 265/75r16 (na to są przykłady udokumentowane zdjęciami na forach i moją korespondencją z użytkowanikami oraz prostymi pomiarami luzu jaki mają koła fabryczne). Na przegląd można pojechać na "starych" kołach, ale czy ktokolwiek zna z pewnego żródła przypadek - stłuczka, auto na dużych kołach i brak wypłaty odszkodowania, lub co gorsza odpowiedzialność karna? Jak było w przypadku stłuczki Masmo?
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40638
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Mroczny » wt sty 05, 2010 1:40 pm

gdyby tak na to patrzeć to jedyną modyfikacją jaką możesz bezkarnie zrobić jest zmiana pokrowców na tylnej kanapie

wszelkie zmiany zawiasów, kół czy dłubanie silnika, przekładni itd zmienia np drogę hamowania czy inne parametry wozu.. Dlatego szczególnie cenimy te auta w których można to w miare bezproblemowo robić

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Masmo » wt sty 05, 2010 1:56 pm

alfik pisze:....czy ktokolwiek zna z pewnego żródła przypadek - stłuczka, auto na dużych kołach i brak wypłaty odszkodowania, lub co gorsza odpowiedzialność karna? Jak było w przypadku stłuczki Masmo?
Ja miałem prawie seryjne kółka :)21 . Założenie "troszkę" większych kół i założenienie "ciut" wyższych sprężyn to praktycznie auto seryjne :)21 .

W sumie kwestie te są słabo w PL uregulowane, a praktyka już zupełnie jest w tej kwestii dowolna. Przechodziłem bez żadnych problemów przegląd poprednią furą na sporo większych kołach i z zawieszeniem robionym przez krajowych magików :)21
Zobacz na pocięte zmoty z mostami od innych aut z zawieszeniem wydumanym w garażu przez pewnie bardzo zdolnych magików.... ale jest to bardzo dalekie od jakiejkolwiek homologacji. A na żeby Cię dopuścili do rajdu musisz mieć dowód i OC :)21 .

Ale proszę nie kasztanić tematu:

Temat ma być o tym jaki lift pod jakie koła w TERRACANIE !!
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Terracan lift i koła

Post autor: wojtek_kom » wt sty 05, 2010 2:50 pm

Masmo pisze: Różnica na średnicy to jedno, ale różnica na szerokości to drugie. Włożyć może włożysz, ale nie wierzę że nie będzie przycierało przy skręcie. Mi seryjne malutkie oponki przycierały w Terrano II z lekko zmasakrowanym zderzakiem.
Mam zdjęcia wklejać :)21
Masmo pisze: Bez jaj.... rozmawiamy o autach które mają służyć do jazdy uniwersajnej a nie o pomnikach które ani na czarnym ani w terenie....
Nigdy nie zrozumiem po jaką cholerę robić w aucie IFS szywniaka. Jak chesz auto ze sztywnymi kupujesz Parcha...
O kurcze :)23 mam same pomniki... i nie ma co kupić. Znowu trzeba będzie motać :)21
Terrcana nie kupię, bo ilość potrzebnych przeróbek, aby spełnić moje wymagania mnie przerasta :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Masmo » wt sty 05, 2010 3:25 pm

wojtek_kom pisze:....
Terrcana nie kupię, bo ilość potrzebnych przeróbek, aby spełnić moje wymagania mnie przerasta :)21
To sio z naszego tematu :wink: :lol: .

Załuż sobie temat: dlaczego nie kupię Terracana i tam będziemy dyskutować :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Terracan lift i koła

Post autor: wojtek_kom » wt sty 05, 2010 4:38 pm

Masmo pisze:
wojtek_kom pisze:....
Terrcana nie kupię, bo ilość potrzebnych przeróbek, aby spełnić moje wymagania mnie przerasta :)21
To sio z naszego tematu :wink: :lol: .

Załuż sobie temat: dlaczego nie kupię Terracana i tam będziemy dyskutować :)21
Nie będę zakładał nowego tematu :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Terracan lift i koła

Post autor: mdeja » wt sty 05, 2010 8:38 pm

wojtek_kom pisze:
Terrcana nie kupię, bo ilość potrzebnych przeróbek, aby spełnić moje wymagania mnie przerasta :)21
Nie znasz sie :lol:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Re: Terracan lift i koła

Post autor: leszek » czw sty 07, 2010 7:48 pm

31" wsadziłem do seryjnego tyrana gdybym wiedział że bez bólu wejdzie mi 32" a nie zasugerował się teoretykami takimi jak niektórzy koledzy z forum miał bym teraz 32" i ET pewno -40 twardym trzeba być a nie ....

widziałem marcina karakana w "terenie" robił sympatycznie ale czy lepiej niż tyran to przekonany nie jestem.

co do wypadków zmotami to miałem okazje zabrać pająkiem motocykliste pod koła.
puki się pan prokurator nie przyjebie można się nawet z takiej pokraki wybronić.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Masmo » czw sty 07, 2010 9:13 pm

leszek pisze:31" wsadziłem do seryjnego tyrana gdybym wiedział że bez bólu wejdzie mi 32" a nie zasugerował się teoretykami takimi jak niektórzy koledzy z forum miał bym teraz 32" i ET pewno -40 twardym trzeba być a nie ....

widziałem marcina karakana w "terenie" robił sympatycznie ale czy lepiej niż tyran to przekonany nie jestem.....
Powiedz tylko ile i co trzeba wyciąć żeby 32" wsadzić do Terrano. I jaki masz motor, bo 2,7TD to nawet na seryjnych kapciach nie powala dynamiką. Reduktor w Tyranie też jest za szybki. Jak się przykopie to sprzęgło można z dymem póścić.

Czy lepiej czy gorzej to zależy od stopnia przygotowania i łącznika. Napewno porównując seryjne Terrano ma jakby lepsze kąty i prześwit, ale moim zdaniem motanie Terracana da lepszy efekt.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40638
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Mroczny » pt sty 08, 2010 12:07 am

Masmo pisze:motanie Terracana da lepszy efekt.

zdecydowanie
zostanie więcej sprawnych terrano
:)21

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Terracan lift i koła

Post autor: mdeja » ndz sty 10, 2010 4:36 pm

Mroczny - a czemu akurat Terracana darzysz taką serdecznością :lol: - taką jak ja piosnkę LAST KRISTMAS w okresie Świąt? (czyli prawie czysta bezinteresowana nienawiść)
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40638
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Mroczny » ndz sty 10, 2010 5:47 pm

lubię terracana...
uważam, że jest fajną alternatywą dla kilku innych pojazdów ale sceptycznie podchodzę do "motania" tegoż. Jest to przede wszystkim rodzinne wozidło o nieznacznie większych od subaru własnościach terenowych i do tego ma służyć przede wszystkim. Zdaję sobie sprawę, że tym wozem będziecie się poruszać po autostradach, miastach i bulwarach - więc rzeźbienie niespecjalnie ma sens. Nieznacznie przewymiarowac koło, bieżnik typu at i cieszyć się miłym wozem..

Gdyby mial jakiś mocniejszy i mniej palący silnik - może nawet bym się skusił. Ale nie robiłbym na siłę nic więcj niz ten wspomniany atek. Patrola juz wynaleziono :wink: Edit.. zapomniałem, że jest tam 2.9 - ale nie znam tego silnika

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Marcin-Kraków » ndz sty 10, 2010 6:39 pm

Terracan to taki Monterey :)21
Fajne auto tylko trzeba traktowac go zgodnie z przeznaczeniem.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40638
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Mroczny » ndz sty 10, 2010 6:45 pm

no właśnie o tym mówię.. tyle, że od montereya różni się nieco wnętrzem. W hjundaju jest takie jak.. w hjundaju. Ja nie przyswajam

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Terracan lift i koła

Post autor: grzes » ndz sty 10, 2010 7:11 pm

Masmo pisze: Pisałem że przeniesienie napędu znosi 33", do żadnego nie liftowanego auta nie zmieścisz 33" (nawet do Parcha :)21 ).
A porównując do T2 ledwo mieścicie 245/75R16 co dla Terracana jest małym kółkiem. W Terracanie do seryjnego wsadzisz 265/70R16 w Terrano możesz tylko o tym pomarzyć.
245/75/16 wchodzi do T2 bez niczego, sprawdzone bo kolega jezdzi na tym nawet drazkow nie krecil,i dziala. 265/70/16 rowniez wchodza widzialem naocznie.
33 do Y61 wchodzi bez laski, nawet 35 zmiescisz, poszukaj Igor wklejal zdjecia...


watek mi umknal :)21

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Terracan lift i koła

Post autor: wojtek_kom » ndz sty 10, 2010 8:37 pm

grzes pisze: nawet 35 zmiescisz
37'' :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Terracan lift i koła

Post autor: mdeja » pn sty 11, 2010 9:47 am

Mroczny pisze:no właśnie o tym mówię.. tyle, że od montereya różni się nieco wnętrzem. W hjundaju jest takie jak.. w hjundaju. Ja nie przyswajam
A widziałeś i macałeś oba wnętrza? Terracan to inne czasy projektowania i produkcji aut. Czasy gdy się do jakości przykładano. Monterej - czasy Omegi A czyli plastików twardych że zabić można. Wnętrze odbiega dramatycznie na plus w porównaniu do Galopera.
Silnik 2.9 ma dużo cugu i 150 a potem 163 konie. Moment spory od samego dołu. Może nie jest to konstrukcja najwyższych lotów i daleko mu do dynamiki BMW 3.0 diesla - ale na co dzień wystarczy. I tłoki w piździec nie uciekają jak w nissanowym 3.0 Nie porównuje też dynamiką do zmulonego galopka 2.5 100 kucy bo to inna konstrukcja i inny świat - niestety z układem common rail
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan lift i koła

Post autor: Masmo » pn sty 11, 2010 10:39 am

mdeja pisze:... I tłoki w piździec nie uciekają jak w nissanowym 3.0 Nie porównuje też dynamiką do zmulonego galopka 2.5 100 kucy bo to inna konstrukcja i inny świat - niestety z układem common rail
Ja tam uważam że stety common rail. Każde auto można zajechać, ale ja tam wole wymieniać wtryski niż gowice. A jeżdzenie autem z nowoczesym dieslem a jeżdzenie traktorem to inna bajka.

Ja mam zupełnie inną filozofię niż Mroczny. Właśnie auta z fabrycznymi ograniczeniami w terenie (słabe kąty natarcia, zejścia, rampowy, nie za duży prześwit) za to dobrze jeżdzące po asfalcie MUSZĄ być motane, żeby ich używać w terenie. Umiarkowanie motanie nie upośledza odczuwalnie prowadznia po asfalcie a daje bardzo dużo w terenie. Auto po lifcie 2" i na oponie 31-32" zaczyna robić i trudniej urwać zderzaki.
Taka filozofia wynika z uzytkowania Vitary. Fabryczna nie robi, a po sensownym zmotaniu może zawstydzić Parcha :)21 Dotyczy to wszystkich nisko zawieszonych aut terenowych.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości