Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Moderator: Mroczny
- myslowice4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Witam
Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Jakie ma przełożenia reduktor? Czy mozna dopasować do niego mosty z innego samochodu (do przodu i do tyłu)
Pozdrawiam
Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Jakie ma przełożenia reduktor? Czy mozna dopasować do niego mosty z innego samochodu (do przodu i do tyłu)
Pozdrawiam
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
pytanie z z kosmosu lub braku wiedzy - do każdego auta terenowego bez wzgledu na przełożenia reduktora, rodzaj skrzyni biegów można dopasować mosty w liczbie dwa ( przód / tył ) od innego auta terenowego a nawet od dostawczego ........
ale o co chodzi
ale o co chodzi

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- myslowice4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Przyznaję ..... wiedza narazie na podstawowym poziomie .
Chciałbym wykorzystac samochód po dachowaniu . Zdjąć bude i zespawać klatkę. I w teren.........
Myślimy o takiej przeróbce. Nadmieniam, że mam znajomego, który robił juz klatki dla samochodów off roadowych. Był także uczestnikiem ubiegłorocznego pucharu Ślaśka (Trial Jaworzno). Ja osobiście byłem pilotem w innym samochodzie w dwóch trialach. Stąd sie wzieło moje zainteresowanie.
Mysle, że warto pomyśleć o tej przeróbce ze wzgledu na dobry i niezawodny silnik o sporej mocy.
Warunki do przeróbki tez są.
Jeżdziłem seryjnym samurajem na resorze podniesionym tylko na wieszakach plus opony.
Chcę cos mocniejszego a baza jest !
Pzdr.
Chciałbym wykorzystac samochód po dachowaniu . Zdjąć bude i zespawać klatkę. I w teren.........
Myślimy o takiej przeróbce. Nadmieniam, że mam znajomego, który robił juz klatki dla samochodów off roadowych. Był także uczestnikiem ubiegłorocznego pucharu Ślaśka (Trial Jaworzno). Ja osobiście byłem pilotem w innym samochodzie w dwóch trialach. Stąd sie wzieło moje zainteresowanie.
Mysle, że warto pomyśleć o tej przeróbce ze wzgledu na dobry i niezawodny silnik o sporej mocy.
Warunki do przeróbki tez są.
Jeżdziłem seryjnym samurajem na resorze podniesionym tylko na wieszakach plus opony.
Chcę cos mocniejszego a baza jest !
Pzdr.
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
rozumiem, że karoserie chcecie zastąpić klatka i czymś tam jeszcze wymotanym w warsztacie ale skąd potrzeba wymiany mostów 

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- myslowice4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Nie wiem czy da sobie radę przednie orginalne zawieszenie. Jednak sztywny most jest bardzie wytrzymały i wieksze możliwości liftu zawieszenia............
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Ogólnie rzecz biorąc to uważam że są lepsze auta do robienia pożeraczy terenu niż Galloper. Motanie sztywnego mostu to wydatek min 6 tys. ( 2 tys. most 2 tys. spręzyny +amortyzatory 2 tys. robocizna ). Aczkolwiek uważam,że w 6 tys. się nie zmieścisz. Jeśli już motać to porządnie, tak aby nowy przedni most był trwały dobrze się krzyżował. Tylny most w Galloperze jak Pajero ma kiepski wykrzyż więc trzeba byłyby przerabiać mocowanie tylnego aby to miało ręce i nogi. Pozostaje kwestia przełożeń w moście. Najrozsądniej byłyby jednak zapodać dwa mosty Dana44 z niskimi przełożeniami.... idt itp.myslowice4x4 pisze:Nie wiem czy da sobie radę przednie orginalne zawieszenie. Jednak sztywny most jest bardzie wytrzymały i wieksze możliwości liftu zawieszenia............
Nie prościej sprzedać Galloper i kupić np. Jeepa XJ 4.0
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
myslowice4x4 pisze: ze wzgledu na dobry i niezawodny silnik o sporej mocy.





- myslowice4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Scarab !
Dzieki za szczerość. Byłem na Waszej stronie i widze , że macie ogromne doświadczenie........
No cóż tak naprawdę zaczynam i mam nadzieję, że podzielicie się ze mną swoja wiedzą !
Tak naprawde mam dwie możliwości. Kupiłem dwa podwozia w dobrych pieniądzach:
Jedno to Galloper - sprawny ale kaloseria kompletnie zniszczona ! I tu pomysł na jakiegoś ZMOTA
Drugie to podwozie Jimny kompletne bez kaloserii (anglik).
Pomysł na zabewę powstał dzieki kolegom , którzy wtej chwili przerabiają na Trial Jaworzno Samuraia ( koszt jakieś 40 tyś) .
Ja niestety nie posiadam takich pieniędzy. Założyłem, że po zdjeciu kaloserii i zrobieniu klatki plus opony i ewentalny lift zawieszenia takie jimny lub galloper mógłby spokojnie wygrywać z seryjnymi samurajami lekko podnisionymi na wieszakach jeżdzących na seryjnym resorze
Pzdr.
Dzieki za szczerość. Byłem na Waszej stronie i widze , że macie ogromne doświadczenie........
No cóż tak naprawdę zaczynam i mam nadzieję, że podzielicie się ze mną swoja wiedzą !
Tak naprawde mam dwie możliwości. Kupiłem dwa podwozia w dobrych pieniądzach:
Jedno to Galloper - sprawny ale kaloseria kompletnie zniszczona ! I tu pomysł na jakiegoś ZMOTA
Drugie to podwozie Jimny kompletne bez kaloserii (anglik).
Pomysł na zabewę powstał dzieki kolegom , którzy wtej chwili przerabiają na Trial Jaworzno Samuraia ( koszt jakieś 40 tyś) .
Ja niestety nie posiadam takich pieniędzy. Założyłem, że po zdjeciu kaloserii i zrobieniu klatki plus opony i ewentalny lift zawieszenia takie jimny lub galloper mógłby spokojnie wygrywać z seryjnymi samurajami lekko podnisionymi na wieszakach jeżdzących na seryjnym resorze

Pzdr.
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.




Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Mi teżFlor pisze:silnik to było pierwsze co mi padło w galloperze


Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''
- myslowice4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Dzięki za info
Dzisiaj zrobiłem pierwszy krok i zacząłem demontować bude.........
Silnik chodzi rewelacyjnie ma 118 tysięcy km !
Z tego co wstępnie wyczytałem, skrzynia automatyczna może byc atutem jeśli chodzi o wytrzymałość podzespołow.
Myślę, że zabawa będzie przednia...... narazie zrzucam bude , robimy klatke kupuje opony i zobaczymy jak sobie radzi
Pzdr.
Dzisiaj zrobiłem pierwszy krok i zacząłem demontować bude.........

Silnik chodzi rewelacyjnie ma 118 tysięcy km !
Z tego co wstępnie wyczytałem, skrzynia automatyczna może byc atutem jeśli chodzi o wytrzymałość podzespołow.
Myślę, że zabawa będzie przednia...... narazie zrzucam bude , robimy klatke kupuje opony i zobaczymy jak sobie radzi

Pzdr.
- myslowice4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Słuchajcie ...
Jakie najwieksze opony mogę założyć na seryjne zawieszenie..........
Z tego co wyczytałem to max 33 cale ..........
Czy nie sa za duże jak na seryjne zawieszenie ?
Samochód raczej nie bedzię słuzył na wielkie przeprawy a ponieważ z mojej kaloserii została tylko ściana grodziowa to reszta bedzie tylko rura I Chyba , że zrezygnuje z niej i zrobie z samej rury........
Zastanawiam się jeszcze co z przednią szyba ? Niestety nie ma ramki po auto jest po dachu i nie jest do odzyskania więc zastanawiam sie czy zamiast szyby nie wstawic ze wzgledu na bezpieczeństwo tylko jakiejś lekkiej metalowej siatki ( cos jak Policja ma na szybach)
Jakie najwieksze opony mogę założyć na seryjne zawieszenie..........
Z tego co wyczytałem to max 33 cale ..........
Czy nie sa za duże jak na seryjne zawieszenie ?
Samochód raczej nie bedzię słuzył na wielkie przeprawy a ponieważ z mojej kaloserii została tylko ściana grodziowa to reszta bedzie tylko rura I Chyba , że zrezygnuje z niej i zrobie z samej rury........
Zastanawiam się jeszcze co z przednią szyba ? Niestety nie ma ramki po auto jest po dachu i nie jest do odzyskania więc zastanawiam sie czy zamiast szyby nie wstawic ze wzgledu na bezpieczeństwo tylko jakiejś lekkiej metalowej siatki ( cos jak Policja ma na szybach)

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
bedziesz mial bloto miedzy zebami bez przedniej szyby
grodz zostaw
grodz zostaw
biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
- myslowice4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Cześć Poreb
No tak tylko ja nie ma ramki. Samochód dachował i jest zgnieciona !
Założenie jest takie ,żeby zrobić go całego w rurce a szybe wstawic jakoś niezaleznie w klatke (może na profilach). Chodzi mi oto żeby nie pekała przy ewentualnych naprężeniach klatki
Pzdr.

No tak tylko ja nie ma ramki. Samochód dachował i jest zgnieciona !
Założenie jest takie ,żeby zrobić go całego w rurce a szybe wstawic jakoś niezaleznie w klatke (może na profilach). Chodzi mi oto żeby nie pekała przy ewentualnych naprężeniach klatki
Pzdr.


Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
a to coś, co tam sobie zbudujesz ma przechodzić przeglądy rejestracyjne
Co ma zawieszenie do wielkości kół w twoim przypadku - skoro nie będzie nadwozia to wejdzie Ci 36 calowa opona. Jeśli pytasz a masę nie resorowaną to seryjne amortyzatory, przy szybszej jeździe się zagotują.

Co ma zawieszenie do wielkości kół w twoim przypadku - skoro nie będzie nadwozia to wejdzie Ci 36 calowa opona. Jeśli pytasz a masę nie resorowaną to seryjne amortyzatory, przy szybszej jeździe się zagotują.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
a jak nie do przeprawy to po co ci większe koła
do ścigania 31x10,5 


- myslowice4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Eska...... pojazd nie będzie przechodził przglądów to ma byc rurak !
Rozmiar opony to przecież też jej ciężar więc tak jak mówisz resorowanie to pierwsza sprawa a drugie czy przy tym ciężarze wytrzymaja przeguby np przy oponach 36 Cali?
Chcę zbudować samochód przezde wszystkim do zabawy a drugie to może odważe się wystartować gdzieś i spróbować swoich umiejetności - raczej myślę o trialach a nie o przeprawówce.
Wiem , że to juz bedzie klasa M i niespecjalnie będę wstanie konkurowac z najlepszymi a to przecież zabawa.

Rozmiar opony to przecież też jej ciężar więc tak jak mówisz resorowanie to pierwsza sprawa a drugie czy przy tym ciężarze wytrzymaja przeguby np przy oponach 36 Cali?
Chcę zbudować samochód przezde wszystkim do zabawy a drugie to może odważe się wystartować gdzieś i spróbować swoich umiejetności - raczej myślę o trialach a nie o przeprawówce.
Wiem , że to juz bedzie klasa M i niespecjalnie będę wstanie konkurowac z najlepszymi a to przecież zabawa.


- myslowice4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Flor jak myślisz czy z oponami 31 cali, przy seryjnym zawieszeniu ( ewentualnie coś małego do zmiany), przy obniżeniu maksymalnie masy czyli zamiast kaloserii rurak jest sznasa na dobrą zabawę ?
Prosze Was o opinie
Prosze Was o opinie

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
zawieszenie - elementy zawieszenia takie jak wahacze, amortyzatory wybuchną na imprezach ,, wyścigowych'' .Czy po 5 minutach zabawy czy na 4 imprezie to zależy od stylu jazdy. Do ścigania się opona 31" jest oponą wystarczającą. O przeguby, mosty bym się nie martwił. No jest to wyczynowe auto ale w tym przypadku nie jest źle.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Jeśli to krótki Galloper z automatem to moim zdaniem fajna baza do triali i ścigania. Zrobiłbym tak:
1. Maksymalnie jak się da zmniejszyć wagę.
2. Koło 235/85R16 Maxi cross.
3. Tylny dyfer zaspawać
4. W przedni dyfer Lokka.
Mosty i przełożenia bym zostawił. Terracan ma dość krótki reduktor, Galloper pewnie też ma powyżej 2
Na automacie i reduktorze będzie rwał aż miło
a.... no i off-course MEGA MOCNE amory (takie na jakie Cię będzie stać), minimum B6. Z tyłu ciut dłuższe żeby wykrzyż pokrawić.
1. Maksymalnie jak się da zmniejszyć wagę.
2. Koło 235/85R16 Maxi cross.
3. Tylny dyfer zaspawać
4. W przedni dyfer Lokka.
Mosty i przełożenia bym zostawił. Terracan ma dość krótki reduktor, Galloper pewnie też ma powyżej 2

Na automacie i reduktorze będzie rwał aż miło

a.... no i off-course MEGA MOCNE amory (takie na jakie Cię będzie stać), minimum B6. Z tyłu ciut dłuższe żeby wykrzyż pokrawić.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- myslowice4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Masmo dzieki za wskazówki..........
Masa będzie minimalna bo z kaloserii zostanie tylko grodź po to zeby zamocować pedały i kolumnę kierownicy a reszta to rura precyzyjna 40x2 bez szfu.
Jest to dla mnie pierwszy taki pojazd. Chetnie zainwestował bym więcej ale brak kasy narazie
Pozdrawiam
Masa będzie minimalna bo z kaloserii zostanie tylko grodź po to zeby zamocować pedały i kolumnę kierownicy a reszta to rura precyzyjna 40x2 bez szfu.
Jest to dla mnie pierwszy taki pojazd. Chetnie zainwestował bym więcej ale brak kasy narazie

Pozdrawiam
Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.
Pochwal się jak już zbudujesz Potworka. Będę trzymał kciuki. Też chciałbym sobie zbudować taką zmotkę...myslowice4x4 pisze:Masmo dzieki za wskazówki..........
...

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość