Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
myslowice4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: myslowice4x4 » czw mar 04, 2010 4:49 pm

Witam

Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Jakie ma przełożenia reduktor? Czy mozna dopasować do niego mosty z innego samochodu (do przodu i do tyłu)

Pozdrawiam
Pozdro

Zbyszek
http://www.jeans4x4.pl
Silesia Off-Road Team

Range Rover
Grand Cherokee WJ

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: Eskapada » czw mar 04, 2010 4:53 pm

pytanie z z kosmosu lub braku wiedzy - do każdego auta terenowego bez wzgledu na przełożenia reduktora, rodzaj skrzyni biegów można dopasować mosty w liczbie dwa ( przód / tył ) od innego auta terenowego a nawet od dostawczego ........

ale o co chodzi ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
myslowice4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: myslowice4x4 » czw mar 04, 2010 5:02 pm

Przyznaję ..... wiedza narazie na podstawowym poziomie .

Chciałbym wykorzystac samochód po dachowaniu . Zdjąć bude i zespawać klatkę. I w teren.........
Myślimy o takiej przeróbce. Nadmieniam, że mam znajomego, który robił juz klatki dla samochodów off roadowych. Był także uczestnikiem ubiegłorocznego pucharu Ślaśka (Trial Jaworzno). Ja osobiście byłem pilotem w innym samochodzie w dwóch trialach. Stąd sie wzieło moje zainteresowanie.
Mysle, że warto pomyśleć o tej przeróbce ze wzgledu na dobry i niezawodny silnik o sporej mocy.
Warunki do przeróbki tez są.
Jeżdziłem seryjnym samurajem na resorze podniesionym tylko na wieszakach plus opony.
Chcę cos mocniejszego a baza jest !

Pzdr.
Pozdro

Zbyszek
http://www.jeans4x4.pl
Silesia Off-Road Team

Range Rover
Grand Cherokee WJ

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: Eskapada » czw mar 04, 2010 5:10 pm

rozumiem, że karoserie chcecie zastąpić klatka i czymś tam jeszcze wymotanym w warsztacie ale skąd potrzeba wymiany mostów ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
myslowice4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: myslowice4x4 » czw mar 04, 2010 5:21 pm

Nie wiem czy da sobie radę przednie orginalne zawieszenie. Jednak sztywny most jest bardzie wytrzymały i wieksze możliwości liftu zawieszenia............
Pozdro

Zbyszek
http://www.jeans4x4.pl
Silesia Off-Road Team

Range Rover
Grand Cherokee WJ

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: Eskapada » pt mar 05, 2010 6:13 am

myslowice4x4 pisze:Nie wiem czy da sobie radę przednie orginalne zawieszenie. Jednak sztywny most jest bardzie wytrzymały i wieksze możliwości liftu zawieszenia............
Ogólnie rzecz biorąc to uważam że są lepsze auta do robienia pożeraczy terenu niż Galloper. Motanie sztywnego mostu to wydatek min 6 tys. ( 2 tys. most 2 tys. spręzyny +amortyzatory 2 tys. robocizna ). Aczkolwiek uważam,że w 6 tys. się nie zmieścisz. Jeśli już motać to porządnie, tak aby nowy przedni most był trwały dobrze się krzyżował. Tylny most w Galloperze jak Pajero ma kiepski wykrzyż więc trzeba byłyby przerabiać mocowanie tylnego aby to miało ręce i nogi. Pozostaje kwestia przełożeń w moście. Najrozsądniej byłyby jednak zapodać dwa mosty Dana44 z niskimi przełożeniami.... idt itp.

Nie prościej sprzedać Galloper i kupić np. Jeepa XJ 4.0
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: Flor » pt mar 05, 2010 8:46 am

myslowice4x4 pisze: ze wzgledu na dobry i niezawodny silnik o sporej mocy.
:o podwójnie dobry żart :)21 a po co ci lift :)9 jeżeli motasz budę ?? prześwitu nie powiększysz a koła do zmoty i tak wejdą :)21

Awatar użytkownika
myslowice4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: myslowice4x4 » pt mar 05, 2010 7:43 pm

Scarab !

Dzieki za szczerość. Byłem na Waszej stronie i widze , że macie ogromne doświadczenie........
No cóż tak naprawdę zaczynam i mam nadzieję, że podzielicie się ze mną swoja wiedzą !

Tak naprawde mam dwie możliwości. Kupiłem dwa podwozia w dobrych pieniądzach:

Jedno to Galloper - sprawny ale kaloseria kompletnie zniszczona ! I tu pomysł na jakiegoś ZMOTA
Drugie to podwozie Jimny kompletne bez kaloserii (anglik).

Pomysł na zabewę powstał dzieki kolegom , którzy wtej chwili przerabiają na Trial Jaworzno Samuraia ( koszt jakieś 40 tyś) .
Ja niestety nie posiadam takich pieniędzy. Założyłem, że po zdjeciu kaloserii i zrobieniu klatki plus opony i ewentalny lift zawieszenia takie jimny lub galloper mógłby spokojnie wygrywać z seryjnymi samurajami lekko podnisionymi na wieszakach jeżdzących na seryjnym resorze !!

Pzdr.
Pozdro

Zbyszek
http://www.jeans4x4.pl
Silesia Off-Road Team

Range Rover
Grand Cherokee WJ

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: Flor » pt mar 05, 2010 8:54 pm

:oops: silnik to było pierwsze co mi padło w galloperze :)11 :)21 poczytaj tu http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=69570 podobne plany na misiu :wink:

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: robertsw » pt mar 05, 2010 9:16 pm

Flor pisze:silnik to było pierwsze co mi padło w galloperze
Mi też :) reszta prawie super jest :)
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
myslowice4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: myslowice4x4 » sob mar 06, 2010 7:58 pm

Dzięki za info

Dzisiaj zrobiłem pierwszy krok i zacząłem demontować bude......... :-)
Silnik chodzi rewelacyjnie ma 118 tysięcy km !

Z tego co wstępnie wyczytałem, skrzynia automatyczna może byc atutem jeśli chodzi o wytrzymałość podzespołow.

Myślę, że zabawa będzie przednia...... narazie zrzucam bude , robimy klatke kupuje opony i zobaczymy jak sobie radzi !!

Pzdr.
Pozdro

Zbyszek
http://www.jeans4x4.pl
Silesia Off-Road Team

Range Rover
Grand Cherokee WJ

Awatar użytkownika
myslowice4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: myslowice4x4 » sob mar 06, 2010 9:33 pm

Słuchajcie ...

Jakie najwieksze opony mogę założyć na seryjne zawieszenie..........

Z tego co wyczytałem to max 33 cale ..........

Czy nie sa za duże jak na seryjne zawieszenie ?

Samochód raczej nie bedzię słuzył na wielkie przeprawy a ponieważ z mojej kaloserii została tylko ściana grodziowa to reszta bedzie tylko rura I Chyba , że zrezygnuje z niej i zrobie z samej rury........

Zastanawiam się jeszcze co z przednią szyba ? Niestety nie ma ramki po auto jest po dachu i nie jest do odzyskania więc zastanawiam sie czy zamiast szyby nie wstawic ze wzgledu na bezpieczeństwo tylko jakiejś lekkiej metalowej siatki ( cos jak Policja ma na szybach) :lol:
Pozdro

Zbyszek
http://www.jeans4x4.pl
Silesia Off-Road Team

Range Rover
Grand Cherokee WJ

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: poreb » sob mar 06, 2010 9:56 pm

bedziesz mial bloto miedzy zebami bez przedniej szyby
grodz zostaw
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
myslowice4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: myslowice4x4 » sob mar 06, 2010 10:17 pm

Cześć Poreb

No tak tylko ja nie ma ramki. Samochód dachował i jest zgnieciona !

Założenie jest takie ,żeby zrobić go całego w rurce a szybe wstawic jakoś niezaleznie w klatke (może na profilach). Chodzi mi oto żeby nie pekała przy ewentualnych naprężeniach klatki

Pzdr. :wink: :wink:
Pozdro

Zbyszek
http://www.jeans4x4.pl
Silesia Off-Road Team

Range Rover
Grand Cherokee WJ

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: Eskapada » ndz mar 07, 2010 7:54 am

a to coś, co tam sobie zbudujesz ma przechodzić przeglądy rejestracyjne

??

Co ma zawieszenie do wielkości kół w twoim przypadku - skoro nie będzie nadwozia to wejdzie Ci 36 calowa opona. Jeśli pytasz a masę nie resorowaną to seryjne amortyzatory, przy szybszej jeździe się zagotują.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: Flor » ndz mar 07, 2010 9:59 am

a jak nie do przeprawy to po co ci większe koła ?? do ścigania 31x10,5 :)2

Awatar użytkownika
myslowice4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: myslowice4x4 » ndz mar 07, 2010 10:39 am

Eska...... pojazd nie będzie przechodził przglądów to ma byc rurak !

Rozmiar opony to przecież też jej ciężar więc tak jak mówisz resorowanie to pierwsza sprawa a drugie czy przy tym ciężarze wytrzymaja przeguby np przy oponach 36 Cali?

Chcę zbudować samochód przezde wszystkim do zabawy a drugie to może odważe się wystartować gdzieś i spróbować swoich umiejetności - raczej myślę o trialach a nie o przeprawówce.
Wiem , że to juz bedzie klasa M i niespecjalnie będę wstanie konkurowac z najlepszymi a to przecież zabawa. :D :wink:
Pozdro

Zbyszek
http://www.jeans4x4.pl
Silesia Off-Road Team

Range Rover
Grand Cherokee WJ

Awatar użytkownika
myslowice4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: myslowice4x4 » ndz mar 07, 2010 10:42 am

Flor jak myślisz czy z oponami 31 cali, przy seryjnym zawieszeniu ( ewentualnie coś małego do zmiany), przy obniżeniu maksymalnie masy czyli zamiast kaloserii rurak jest sznasa na dobrą zabawę ?

Prosze Was o opinie :D
Pozdro

Zbyszek
http://www.jeans4x4.pl
Silesia Off-Road Team

Range Rover
Grand Cherokee WJ

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: Eskapada » ndz mar 07, 2010 10:54 am

zawieszenie - elementy zawieszenia takie jak wahacze, amortyzatory wybuchną na imprezach ,, wyścigowych'' .Czy po 5 minutach zabawy czy na 4 imprezie to zależy od stylu jazdy. Do ścigania się opona 31" jest oponą wystarczającą. O przeguby, mosty bym się nie martwił. No jest to wyczynowe auto ale w tym przypadku nie jest źle.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: Masmo » pn mar 08, 2010 3:24 pm

Jeśli to krótki Galloper z automatem to moim zdaniem fajna baza do triali i ścigania. Zrobiłbym tak:
1. Maksymalnie jak się da zmniejszyć wagę.
2. Koło 235/85R16 Maxi cross.
3. Tylny dyfer zaspawać
4. W przedni dyfer Lokka.
Mosty i przełożenia bym zostawił. Terracan ma dość krótki reduktor, Galloper pewnie też ma powyżej 2 ??
Na automacie i reduktorze będzie rwał aż miło :)21

a.... no i off-course MEGA MOCNE amory (takie na jakie Cię będzie stać), minimum B6. Z tyłu ciut dłuższe żeby wykrzyż pokrawić.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
myslowice4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 11, 2009 7:14 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: myslowice4x4 » śr mar 10, 2010 8:30 pm

Masmo dzieki za wskazówki..........

Masa będzie minimalna bo z kaloserii zostanie tylko grodź po to zeby zamocować pedały i kolumnę kierownicy a reszta to rura precyzyjna 40x2 bez szfu.

Jest to dla mnie pierwszy taki pojazd. Chetnie zainwestował bym więcej ale brak kasy narazie :wink:


Pozdrawiam
Pozdro

Zbyszek
http://www.jeans4x4.pl
Silesia Off-Road Team

Range Rover
Grand Cherokee WJ

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Galloper z automatyczna skrzynia biegów 3,0 V6.

Post autor: Masmo » śr mar 10, 2010 8:43 pm

myslowice4x4 pisze:Masmo dzieki za wskazówki..........
...
Pochwal się jak już zbudujesz Potworka. Będę trzymał kciuki. Też chciałbym sobie zbudować taką zmotkę... :D
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość