Terracan a Pajero II

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » wt mar 30, 2010 2:52 pm

Czesc,

Czy ktos jezdzil Terracanem i Pajero II i moglby powiedziec, czy sa miedzy tymi autami istotne roznice przy jezdzie po czarnym i w lekkim terenie oraz przy holowaniu mocno doladowanej przyczepy towarowej (tez w lekkim terenie)? Czy ktorys z nich ma wyrazna przewage nad drugim?

Mam na mysli glownie Terracana w wersji z recznym sterowaniem napedami.
Maciek

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Eskapada » wt mar 30, 2010 3:12 pm

zapowiada się ciekawy temat bo frakcja Terracanów coraz mocniejsza jest.

Moim zdaniem najlepsze jest Pajero II z silnikiem 2.9 CRDI................. :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » wt mar 30, 2010 3:15 pm

Eskapada pisze: Moim zdaniem najlepsze jest Pajero II z silnikiem 2.9 CRDI................. :wink:
W sumie to tez jakas informacja :)
Maciek

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Eskapada » wt mar 30, 2010 3:23 pm

macieqsz pisze:
Eskapada pisze: Moim zdaniem najlepsze jest Pajero II z silnikiem 2.9 CRDI................. :wink:
W sumie to tez jakas informacja :)
dla inteligentnych

:wink:

Nie ma aut idealnych - wybierając między Tymi dwoma autami musisz pójść na jakiś kompromis. Zaletą Terracana jest mocny oszczędny diesel i wiek dużo więcej zalet nie dostrzegam. Przemyśl jeszcze Toyotę Land Cruiser J95 ( Prado ).
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » wt mar 30, 2010 3:28 pm

Toyota jest raczej poza moim zasiegiem finansowym...
Maciek

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » wt mar 30, 2010 3:57 pm

macieqsz pisze:
Eskapada pisze: Moim zdaniem najlepsze jest Pajero II z silnikiem 2.9 CRDI................. :wink:
W sumie to tez jakas informacja :)
Czyli Terracan :)21 .

Tak jak zostało napisane:
1. Terracan ma nowocześniejszy silnik z bezpośrednim wtryskiem comon-rail, który daje większą moc i moment obrotowy. Układ wtryskowy czasem jednak (gdy karmiony trefnym paliwem) może dostarczać kłopotów i kosztów.
2. Terracan ma inną skrzynię rozdzielczą i reduktor produkcji amerykańskiej firmy Borg-Warner. Reduktor ma krótsze przełożenie (2,48 vs 1,90 Pajero) co w terenie jest korzystne. Natomiast w Pajero są montowane najfajniejsze skrzynie typu Super Selekt i blokady tylnego mostu.
3. Terracan ma niżej osadzone nadwozie na identycznej ramie. Zderzaki są niżej więc kąty natarcia i zejścia są gorsze. Można to poprawić robiąc body-lift.

Generalnie są to dość podobne auta. Za daną kwotę można kupić dużo młodszego i mniej zajeżdżonego Terracana i cieszyć się mocniejszym silnikiem. Znaleźć za rozsądne pieniądze Pajero II w dobrym stanie naprawdę nie jest łatwo. W moim przypadku to zadecydowało o wyborze.

W Twoim przypadku jako holownik przyczepy lepszy będzie Terracan ze względu na mocniejszy silnik, który nie będzie zamulał przy ciąganiu przyczepy pod górki.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » wt mar 30, 2010 4:54 pm

Holownikiem to on bedzie czasami. Jak juz zbuduje wszystko, co mam do zbudowania, to i holowanie sie skonczy :)

A jak z miejscem wewnatrz w Terracanie? Bedzie mi latwiej upchnac kobiete i trojke dzieci niz w Pajero?

Czy sa jakies rzeczy, ktore w Terracanie warto prewencyjnie wymienic/przerobic? Mam na mysli glownie zawieszenie, ale tez zderzaki i te wszystkie straszne plastiki, ktore wygladaja jakby tylko czekaly, zeby sie zlamac :p
Maciek

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » wt mar 30, 2010 5:08 pm

macieqsz pisze:Holownikiem to on bedzie czasami. Jak juz zbuduje wszystko, co mam do zbudowania, to i holowanie sie skonczy :)

A jak z miejscem wewnatrz w Terracanie? Bedzie mi latwiej upchnac kobiete i trojke dzieci niz w Pajero?

Czy sa jakies rzeczy, ktore w Terracanie warto prewencyjnie wymienic/przerobic? Mam na mysli glownie zawieszenie, ale tez zderzaki i te wszystkie straszne plastiki, ktore wygladaja jakby tylko czekaly, zeby sie zlamac :p
Miejsca w Terracanie dla 3 maluchów z tyłu jest akurat :wink: i podobnie jak w Pajero długim.

Zarówno w Terracanie (bardziej) jak i w Pajero warto zrobić lift zawieszenia i założyć oponki co najmniej AT 31". Do obu seryjnych 31" wchodzi.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: migawki » wt mar 30, 2010 8:05 pm

Był taki artykuł w Auto Świecie 4x4, "Klasyki za życia"
http://4x4.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... rtykul=130

Tamże porównanie m.in. Pajero Classic i Terracana

i jeszcze w oryginale http://www.terracan.pl/wprowadzenie/Vergleichstest.pdf

Obrazek
Już bez terka http://www.terracan.pl

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » wt mar 30, 2010 8:26 pm

Przeczytalem. Niezbyt pochlebnie o Terracanie. Przeswit 19 cm i slaby wykrzyz to faktycznie spora wada.

Natomiast dowiedzialem sie, ze istnieje cos takiego jak Pajero Classic :o
W zyciu nie slyszalem o takim wynalazku...
Maciek

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » wt mar 30, 2010 8:42 pm

macieqsz pisze:Przeczytalem. Niezbyt pochlebnie o Terracanie. Przeswit 19 cm i slaby wykrzyz to faktycznie spora wada....
19 cm to jest pod gruszką mostu, rama w stokowym jest na ok 25 cm, bak jakieś 22 cm.
Wystarczy założyć 31" zrobić lift zawiasu i masz pod gruchą mostu jakieś 22 cm, ramę ponad 30 cm, bak 27 cm. I takie auto dalej jeździ bardzo dobrze po czarnym.
Podobne parametry będziesz miał u konkurencji z małymi kołami :)21. Terracana na siłe próbowano przerobić w grzecznego SUV-a. Ale proces jest niezwykle łatwy do odwrócenia. :wink:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » wt mar 30, 2010 8:51 pm

A wykrzyz zawieszenia faktycznie jest taki slaby, ze wplywa na trakcje w terenie?
Maciek

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » wt mar 30, 2010 9:12 pm

macieqsz pisze:A wykrzyz zawieszenia faktycznie jest taki slaby, ze wplywa na trakcje w terenie?
Dramatu nie ma. Napewno jest dużo lepiej niż w autach z niezależnym zawiasem z tyłu i gorzej niż autach z 2-ma sztywniakami. IFS niestety nie daje skoku z przodu i to się czuje w terenie, ale za to na czarnym jedzie się bez ciągłej walki z kierą charakterystyczną dla aut na obu sztywnych.

W porównaniu do Terrano II którym też czasem jeżdze seryjny Terracan jest może ciut gorszy, ale po wymianie amorów na dłuższe (lift Ironman +2") jest praktycznie tak samo. Sprawę też ratuje LSD w tylnym moście. Można czasem z kołami w powietrzu przejechać hopkę jeśli nie jest mocno pod górkę:
http://www.youtube.com/watch?v=R_0Qr6Q8whM
http://www.youtube.com/watch?v=ZEcXj5Lp ... re=channel
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Eskapada » śr mar 31, 2010 7:42 am

macieqsz pisze:A wykrzyz zawieszenia faktycznie jest taki slaby, ze wplywa na trakcje w terenie?
potrzebujesz auto do terenu, że pytasz o takie pierdoły czy auta do przyczepy na budowę. Bo jak do przyczepy to wykrzyżami, prześwitami, zderzakami się nie martw. Jak potrzebujesz auto do terenu, do pracy to Land Rover Defender.

Pajero. Pajero ma na pewno lepsze właściwości terenowe w serii niż Terracan bez dwóch zdań. Zderzak przedni jest prawie w całości metalowy i wysoko zawieszony. Zakopanie się po osie i głębiej nie spowoduje urwania się zderzaka czego nie można powiedzieć o Terracan ale nie wiem czy wiesz średnie spalanie Pajero z motorem 2.5 lub 2.8 to 10/12 litrów. Z półtorej tonowa przyczepą spala na trasie 16/18 ON /100km ( na seryjnym ogumieniu )
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » śr mar 31, 2010 8:01 am

Eskapada pisze:....
Pajero. Pajero ma na pewno lepsze właściwości terenowe w serii niż Terracan bez dwóch zdań. Zderzak przedni jest prawie w całości metalowy i wysoko zawieszony. Zakopanie się po osie i głębiej nie spowoduje urwania się zderzaka czego nie można powiedzieć o Terracan ...
Obrazek
Aż takiej tragedi nie ma. Zderzaki faktycznie są z tworzywa sztycznego i szczególnie przedni jest nisko. Ale są dość solidne i zwykłe zakopanie nie powoduje jego urwania. Trzeba natrzeć dużą siła na skrapę lub garb żeby go urwać. Niskie i plastikowe przednie zderzaki to niestety przypadłość wiekszości aut z produkowanych po 2000 r.
Właściwości terenowe to nie tylko zderzaki i kąty. Terracan za to bije Pajero II możliwościami napędu. Ma krótszy reduktor i silnik o większym momencie obrotowym. Kręci kołami jak chce kierownik :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Eskapada » śr mar 31, 2010 8:09 am

Mój przyjaciel zrobił tak:

Obrazek

Zrób podobną figurę bez uszkodzenia zderzaka

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » śr mar 31, 2010 8:22 am

Eskapada pisze: ...Zrób podobną figurę bez uszkodzenia zderzaka
:)21
Zderzak nie przesądza o mobilności auta :)21 . Każdy kto trochę walczył w terenie wie, że pewne elementy w terenie się weryfikują. Zderzak Terracana będzie pewnie jednym z pierwszych elementów zweryfikowanych :)21 . Zawsze można kupić sobie stalowy lub wywalić plastik.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: DamnIt! » śr mar 31, 2010 8:47 am

Pojara 2 to takie coś, pomiędzy żelazem w rodzaju np. Patrola K160 czy Gelendy - a SUVami typu Frontera albo Pajero 3. Od żelaza różni się możliwością dosyć szybkiego i wygodnego poruszania się po czarnym - czemu służą niegłupie silniki, SuperSelect i fajny zawias. Od SUVów różni się tym, że tenże zawias jest dosyć mocny a sam samochód zbudowany jest całkiem rozsądnie i bez elektronicznych fanaberii.

Pajero 2 otrzymało przydomek Classic kiedy pojawiło się Pajero 3. Żeby się nikomu nie myliło, bo oba samochody przez kilka lat były produkowane równocześnie.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » śr mar 31, 2010 9:23 am

DamnIt! pisze: Pajero 2 otrzymało przydomek Classic kiedy pojawiło się Pajero 3.
To cos jest nie tak z ww. artykulem, bo tam autor pisze:
Choć w 1999 r. pokazano super nowoczesną, III generację tych aut, na wielu rynkach w sprzedaży pozostawiono (aż do 2004 r.) równolegle poprzednika. Jednak na próżno szukać tu choćby stałego napędu wszystkich kół (system Super Select), znanego z Pajero II, jedyna oferowana w XXI wieku wersja, to najprostszy turbodiesel z wtryskiem pośrednim oraz dołączany na sztywno napęd kół przedniej osi.
A dwojka przeciez miala SuperSelect.
Maciek

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » śr mar 31, 2010 10:10 am

macieqsz pisze:
DamnIt! pisze: Pajero 2 otrzymało przydomek Classic kiedy pojawiło się Pajero 3.
To cos jest nie tak z ww. artykulem, bo tam autor pisze:
Choć w 1999 r. pokazano super nowoczesną, III generację tych aut, na wielu rynkach w sprzedaży pozostawiono (aż do 2004 r.) równolegle poprzednika. Jednak na próżno szukać tu choćby stałego napędu wszystkich kół (system Super Select), znanego z Pajero II, jedyna oferowana w XXI wieku wersja, to najprostszy turbodiesel z wtryskiem pośrednim oraz dołączany na sztywno napęd kół przedniej osi.
A dwojka przeciez miala SuperSelect.
Z artykułem jest ok. Sporty miały silnik 2,5 o porażającej mocy bodajrze 115KM i Easy Selekta. Oglądałem i jeździłem takim przed kupieniem Terracana. Zdecydowanie mniej przyjemny w codziennej eksploatacji po czarnym od Terracana. Fakt że może dzielniejszy od seryjnego Terracana.

Trzeba sobie uśwaidomić że im auto bardziej heavy duty tym mniej komfortowe i przyjemne w codziennej eksploatacji po czarnym. Def to twarde auto w teren, ale rodziny bym nie skazywał na trasę tym np na Bałkany. Terracanem za to jak najbardziej nadaje się do wozenia dzieciaków i żony a po pewnych modyfikacjach też daleko zajedzie w terenie.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » śr mar 31, 2010 10:20 am

Sport mial EasySelect, a dwojka SuperSelect - ale to dwa rozne modele :)
Maciek

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: DamnIt! » śr mar 31, 2010 10:25 am

macieqsz pisze:
DamnIt! pisze: Pajero 2 otrzymało przydomek Classic kiedy pojawiło się Pajero 3.
To cos jest nie tak z ww. artykulem, bo tam autor pisze:
Choć w 1999 r. pokazano super nowoczesną, III generację tych aut, na wielu rynkach w sprzedaży pozostawiono (aż do 2004 r.) równolegle poprzednika. Jednak na próżno szukać tu choćby stałego napędu wszystkich kół (system Super Select), znanego z Pajero II, jedyna oferowana w XXI wieku wersja, to najprostszy turbodiesel z wtryskiem pośrednim oraz dołączany na sztywno napęd kół przedniej osi.
A dwojka przeciez miala SuperSelect.
Autor artykułu troszkę błądzi - chyba że kluczem jest sformułowanie "na wielu rynkach" oraz interpretacja tekstu "najprostszy turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim" :)21 .

Ty też @masmo błądzisz - mylisz Pajero Sport z Pajero 2. To dosyć różne samochody - oba występowały z Easy Selectem jak i Super Selectem.

Gdyż albowiem produkowano po 2000 roku Pajero 2 z Super Selectem oraz na pewno z silnikami diesla 2.5 i 2.8 - benzyniaki musiałbym sprawdzić. Samochody z końca produkcji miały pompę wtryskową sterowaną elektronicznie(norma czystości spalin) - co już chyba nie bardzo podchodzi pod tekścik o "najprostszym turbodieslu". Zresztą co jakiś czas goszczę znajomka który ma krótką Pojarkę 2 z 2002 roku z silnikiem 2.8TDI(w wersji 140KM), SuperSelectem i blokadą 100% tylnej osi. Pierwszą rejestrację ten samochód miał chyba w Holandii.

A tak wogóle, to takich "fachowych" artykułów polecałbym unikać - znacznie lepiej popytać realnych użytkowników samochodów, zrobić jazdę próbną - a nie brać pod uwagę tego co w kolorowych czasopismach polecają. Wg. dziennikarzy auto-światów i podobnych czasopism, to w terenie najlepiej sprawdzają się nowe samochody. Najlepiej jeszcze model "na ten rok". Przecież mają po 8 poduszek, nowoczesnego diesla z kaman-rejlem i ESP oraz wbudowaną nawigację z językiem polskim. Bez tego przecież ani rusz. :)21

Jeśli znajdziesz Pojarkę 2 w dobrym stanie i bez korozji - to po prostu ją kup. Co za różnica czy ma 2 lata więcej czy mniej? Tego typu samochody można zarżnąć w 4 lata(mam przykład "za płotem"), a można także trafić samochód starszy od kogoś, kto "wiedział o co chodzi". Olej moczem wszelkie elektroniczne gadżety - obejdziesz się bez nich. Zwłaszcza kaman-rejlów w przypadku używanego samochodu o nieznanej przeszłości.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Eskapada » śr mar 31, 2010 10:33 am

@ Massmo mylisz Pajero II produkowane równolegle z Pajero III które dostało przydomek Classic z Mitsubishi Pajero Sport powstałe na bazie Mitsubishi L200.

DamnIt! wyjaśnil kiedy i dla czego Pajero II generacji dostało przydomek Classic.

Pajero II generacji produkowane od 1991/99 były wyposażane w reduktor ES lub SS. Pajero II Classic faktycznie miało reduktor ES. Podobnie było z Pajero III generacji. Na rynku niemieckich czy holenderskim oferowane była III w wersji Classic z 2.5 turbo dieslem lub czasami 3.2 DiD z reduktorem ES. Owa wersja była bez poszerzeń bocznych w podstawowej kompletacji.

Aczkolwiek nie dam sobie głowy uciąć, że Classicki były z SS

:roll:

Poszukajcie ma mobile.de : wyszukiwanie zaawansowane: marka:Mitsubishi model: Pajero dodatkowe oznaczenia ( Variant ): Classic.

Aktualnie jest 54 sztuki oznaczone przez sprzedających jako Classic
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Eskapada » śr mar 31, 2010 10:35 am

Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » śr mar 31, 2010 11:27 am

Eskapada pisze: Aczkolwiek nie dam sobie głowy uciąć, że Classicki były z SS
Byly, sadzac po zdjeciu deski rozdzielczej w tym ogloszeniu:

http://tinyurl.com/ybrbs5k

(http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2)

:)
Sporty miały silnik 2,5 o porażającej mocy bodajrze 115KM i Easy Selekta. Oglądałem i jeździłem takim przed kupieniem Terracana. Zdecydowanie mniej przyjemny w codziennej eksploatacji po czarnym od Terracana.
A mozesz napisac, jak sie rozni prowadzenie jednego i drugiego po czarnym?
Maciek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość