Terracan a Pajero II
Moderator: Mroczny
Terracan a Pajero II
Czesc,
Czy ktos jezdzil Terracanem i Pajero II i moglby powiedziec, czy sa miedzy tymi autami istotne roznice przy jezdzie po czarnym i w lekkim terenie oraz przy holowaniu mocno doladowanej przyczepy towarowej (tez w lekkim terenie)? Czy ktorys z nich ma wyrazna przewage nad drugim?
Mam na mysli glownie Terracana w wersji z recznym sterowaniem napedami.
Czy ktos jezdzil Terracanem i Pajero II i moglby powiedziec, czy sa miedzy tymi autami istotne roznice przy jezdzie po czarnym i w lekkim terenie oraz przy holowaniu mocno doladowanej przyczepy towarowej (tez w lekkim terenie)? Czy ktorys z nich ma wyrazna przewage nad drugim?
Mam na mysli glownie Terracana w wersji z recznym sterowaniem napedami.
Maciek
Re: Terracan a Pajero II
zapowiada się ciekawy temat bo frakcja Terracanów coraz mocniejsza jest.
Moim zdaniem najlepsze jest Pajero II z silnikiem 2.9 CRDI.................
Moim zdaniem najlepsze jest Pajero II z silnikiem 2.9 CRDI.................

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Terracan a Pajero II
W sumie to tez jakas informacjaEskapada pisze: Moim zdaniem najlepsze jest Pajero II z silnikiem 2.9 CRDI.................

Maciek
Re: Terracan a Pajero II
dla inteligentnychmacieqsz pisze:W sumie to tez jakas informacjaEskapada pisze: Moim zdaniem najlepsze jest Pajero II z silnikiem 2.9 CRDI.................

Nie ma aut idealnych - wybierając między Tymi dwoma autami musisz pójść na jakiś kompromis. Zaletą Terracana jest mocny oszczędny diesel i wiek dużo więcej zalet nie dostrzegam. Przemyśl jeszcze Toyotę Land Cruiser J95 ( Prado ).
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Terracan a Pajero II
Czyli Terracanmacieqsz pisze:W sumie to tez jakas informacjaEskapada pisze: Moim zdaniem najlepsze jest Pajero II z silnikiem 2.9 CRDI.................

Tak jak zostało napisane:
1. Terracan ma nowocześniejszy silnik z bezpośrednim wtryskiem comon-rail, który daje większą moc i moment obrotowy. Układ wtryskowy czasem jednak (gdy karmiony trefnym paliwem) może dostarczać kłopotów i kosztów.
2. Terracan ma inną skrzynię rozdzielczą i reduktor produkcji amerykańskiej firmy Borg-Warner. Reduktor ma krótsze przełożenie (2,48 vs 1,90 Pajero) co w terenie jest korzystne. Natomiast w Pajero są montowane najfajniejsze skrzynie typu Super Selekt i blokady tylnego mostu.
3. Terracan ma niżej osadzone nadwozie na identycznej ramie. Zderzaki są niżej więc kąty natarcia i zejścia są gorsze. Można to poprawić robiąc body-lift.
Generalnie są to dość podobne auta. Za daną kwotę można kupić dużo młodszego i mniej zajeżdżonego Terracana i cieszyć się mocniejszym silnikiem. Znaleźć za rozsądne pieniądze Pajero II w dobrym stanie naprawdę nie jest łatwo. W moim przypadku to zadecydowało o wyborze.
W Twoim przypadku jako holownik przyczepy lepszy będzie Terracan ze względu na mocniejszy silnik, który nie będzie zamulał przy ciąganiu przyczepy pod górki.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Terracan a Pajero II
Holownikiem to on bedzie czasami. Jak juz zbuduje wszystko, co mam do zbudowania, to i holowanie sie skonczy 
A jak z miejscem wewnatrz w Terracanie? Bedzie mi latwiej upchnac kobiete i trojke dzieci niz w Pajero?
Czy sa jakies rzeczy, ktore w Terracanie warto prewencyjnie wymienic/przerobic? Mam na mysli glownie zawieszenie, ale tez zderzaki i te wszystkie straszne plastiki, ktore wygladaja jakby tylko czekaly, zeby sie zlamac :p

A jak z miejscem wewnatrz w Terracanie? Bedzie mi latwiej upchnac kobiete i trojke dzieci niz w Pajero?
Czy sa jakies rzeczy, ktore w Terracanie warto prewencyjnie wymienic/przerobic? Mam na mysli glownie zawieszenie, ale tez zderzaki i te wszystkie straszne plastiki, ktore wygladaja jakby tylko czekaly, zeby sie zlamac :p
Maciek
Re: Terracan a Pajero II
Miejsca w Terracanie dla 3 maluchów z tyłu jest akuratmacieqsz pisze:Holownikiem to on bedzie czasami. Jak juz zbuduje wszystko, co mam do zbudowania, to i holowanie sie skonczy
A jak z miejscem wewnatrz w Terracanie? Bedzie mi latwiej upchnac kobiete i trojke dzieci niz w Pajero?
Czy sa jakies rzeczy, ktore w Terracanie warto prewencyjnie wymienic/przerobic? Mam na mysli glownie zawieszenie, ale tez zderzaki i te wszystkie straszne plastiki, ktore wygladaja jakby tylko czekaly, zeby sie zlamac :p

Zarówno w Terracanie (bardziej) jak i w Pajero warto zrobić lift zawieszenia i założyć oponki co najmniej AT 31". Do obu seryjnych 31" wchodzi.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Terracan a Pajero II
Był taki artykuł w Auto Świecie 4x4, "Klasyki za życia"
http://4x4.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... rtykul=130
Tamże porównanie m.in. Pajero Classic i Terracana
i jeszcze w oryginale http://www.terracan.pl/wprowadzenie/Vergleichstest.pdf

http://4x4.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... rtykul=130
Tamże porównanie m.in. Pajero Classic i Terracana
i jeszcze w oryginale http://www.terracan.pl/wprowadzenie/Vergleichstest.pdf

Już bez terka http://www.terracan.pl
Re: Terracan a Pajero II
Przeczytalem. Niezbyt pochlebnie o Terracanie. Przeswit 19 cm i slaby wykrzyz to faktycznie spora wada.
Natomiast dowiedzialem sie, ze istnieje cos takiego jak Pajero Classic
W zyciu nie slyszalem o takim wynalazku...
Natomiast dowiedzialem sie, ze istnieje cos takiego jak Pajero Classic

W zyciu nie slyszalem o takim wynalazku...
Maciek
Re: Terracan a Pajero II
19 cm to jest pod gruszką mostu, rama w stokowym jest na ok 25 cm, bak jakieś 22 cm.macieqsz pisze:Przeczytalem. Niezbyt pochlebnie o Terracanie. Przeswit 19 cm i slaby wykrzyz to faktycznie spora wada....
Wystarczy założyć 31" zrobić lift zawiasu i masz pod gruchą mostu jakieś 22 cm, ramę ponad 30 cm, bak 27 cm. I takie auto dalej jeździ bardzo dobrze po czarnym.
Podobne parametry będziesz miał u konkurencji z małymi kołami


Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Terracan a Pajero II
A wykrzyz zawieszenia faktycznie jest taki slaby, ze wplywa na trakcje w terenie?
Maciek
Re: Terracan a Pajero II
Dramatu nie ma. Napewno jest dużo lepiej niż w autach z niezależnym zawiasem z tyłu i gorzej niż autach z 2-ma sztywniakami. IFS niestety nie daje skoku z przodu i to się czuje w terenie, ale za to na czarnym jedzie się bez ciągłej walki z kierą charakterystyczną dla aut na obu sztywnych.macieqsz pisze:A wykrzyz zawieszenia faktycznie jest taki slaby, ze wplywa na trakcje w terenie?
W porównaniu do Terrano II którym też czasem jeżdze seryjny Terracan jest może ciut gorszy, ale po wymianie amorów na dłuższe (lift Ironman +2") jest praktycznie tak samo. Sprawę też ratuje LSD w tylnym moście. Można czasem z kołami w powietrzu przejechać hopkę jeśli nie jest mocno pod górkę:
http://www.youtube.com/watch?v=R_0Qr6Q8whM
http://www.youtube.com/watch?v=ZEcXj5Lp ... re=channel
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Terracan a Pajero II
potrzebujesz auto do terenu, że pytasz o takie pierdoły czy auta do przyczepy na budowę. Bo jak do przyczepy to wykrzyżami, prześwitami, zderzakami się nie martw. Jak potrzebujesz auto do terenu, do pracy to Land Rover Defender.macieqsz pisze:A wykrzyz zawieszenia faktycznie jest taki slaby, ze wplywa na trakcje w terenie?
Pajero. Pajero ma na pewno lepsze właściwości terenowe w serii niż Terracan bez dwóch zdań. Zderzak przedni jest prawie w całości metalowy i wysoko zawieszony. Zakopanie się po osie i głębiej nie spowoduje urwania się zderzaka czego nie można powiedzieć o Terracan ale nie wiem czy wiesz średnie spalanie Pajero z motorem 2.5 lub 2.8 to 10/12 litrów. Z półtorej tonowa przyczepą spala na trasie 16/18 ON /100km ( na seryjnym ogumieniu )
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Terracan a Pajero II
Eskapada pisze:....
Pajero. Pajero ma na pewno lepsze właściwości terenowe w serii niż Terracan bez dwóch zdań. Zderzak przedni jest prawie w całości metalowy i wysoko zawieszony. Zakopanie się po osie i głębiej nie spowoduje urwania się zderzaka czego nie można powiedzieć o Terracan ...

Aż takiej tragedi nie ma. Zderzaki faktycznie są z tworzywa sztycznego i szczególnie przedni jest nisko. Ale są dość solidne i zwykłe zakopanie nie powoduje jego urwania. Trzeba natrzeć dużą siła na skrapę lub garb żeby go urwać. Niskie i plastikowe przednie zderzaki to niestety przypadłość wiekszości aut z produkowanych po 2000 r.
Właściwości terenowe to nie tylko zderzaki i kąty. Terracan za to bije Pajero II możliwościami napędu. Ma krótszy reduktor i silnik o większym momencie obrotowym. Kręci kołami jak chce kierownik

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Terracan a Pajero II
Mój przyjaciel zrobił tak:

Zrób podobną figurę bez uszkodzenia zderzaka

Zrób podobną figurę bez uszkodzenia zderzaka

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Terracan a Pajero II
Zderzak nie przesądza o mobilności autaEskapada pisze: ...Zrób podobną figurę bez uszkodzenia zderzaka


Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Terracan a Pajero II
Pojara 2 to takie coś, pomiędzy żelazem w rodzaju np. Patrola K160 czy Gelendy - a SUVami typu Frontera albo Pajero 3. Od żelaza różni się możliwością dosyć szybkiego i wygodnego poruszania się po czarnym - czemu służą niegłupie silniki, SuperSelect i fajny zawias. Od SUVów różni się tym, że tenże zawias jest dosyć mocny a sam samochód zbudowany jest całkiem rozsądnie i bez elektronicznych fanaberii.
Pajero 2 otrzymało przydomek Classic kiedy pojawiło się Pajero 3. Żeby się nikomu nie myliło, bo oba samochody przez kilka lat były produkowane równocześnie.
Pajero 2 otrzymało przydomek Classic kiedy pojawiło się Pajero 3. Żeby się nikomu nie myliło, bo oba samochody przez kilka lat były produkowane równocześnie.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Terracan a Pajero II
To cos jest nie tak z ww. artykulem, bo tam autor pisze:DamnIt! pisze: Pajero 2 otrzymało przydomek Classic kiedy pojawiło się Pajero 3.
A dwojka przeciez miala SuperSelect.Choć w 1999 r. pokazano super nowoczesną, III generację tych aut, na wielu rynkach w sprzedaży pozostawiono (aż do 2004 r.) równolegle poprzednika. Jednak na próżno szukać tu choćby stałego napędu wszystkich kół (system Super Select), znanego z Pajero II, jedyna oferowana w XXI wieku wersja, to najprostszy turbodiesel z wtryskiem pośrednim oraz dołączany na sztywno napęd kół przedniej osi.
Maciek
Re: Terracan a Pajero II
Z artykułem jest ok. Sporty miały silnik 2,5 o porażającej mocy bodajrze 115KM i Easy Selekta. Oglądałem i jeździłem takim przed kupieniem Terracana. Zdecydowanie mniej przyjemny w codziennej eksploatacji po czarnym od Terracana. Fakt że może dzielniejszy od seryjnego Terracana.macieqsz pisze:To cos jest nie tak z ww. artykulem, bo tam autor pisze:DamnIt! pisze: Pajero 2 otrzymało przydomek Classic kiedy pojawiło się Pajero 3.
A dwojka przeciez miala SuperSelect.Choć w 1999 r. pokazano super nowoczesną, III generację tych aut, na wielu rynkach w sprzedaży pozostawiono (aż do 2004 r.) równolegle poprzednika. Jednak na próżno szukać tu choćby stałego napędu wszystkich kół (system Super Select), znanego z Pajero II, jedyna oferowana w XXI wieku wersja, to najprostszy turbodiesel z wtryskiem pośrednim oraz dołączany na sztywno napęd kół przedniej osi.
Trzeba sobie uśwaidomić że im auto bardziej heavy duty tym mniej komfortowe i przyjemne w codziennej eksploatacji po czarnym. Def to twarde auto w teren, ale rodziny bym nie skazywał na trasę tym np na Bałkany. Terracanem za to jak najbardziej nadaje się do wozenia dzieciaków i żony a po pewnych modyfikacjach też daleko zajedzie w terenie.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Terracan a Pajero II
Sport mial EasySelect, a dwojka SuperSelect - ale to dwa rozne modele 

Maciek
Re: Terracan a Pajero II
Autor artykułu troszkę błądzi - chyba że kluczem jest sformułowanie "na wielu rynkach" oraz interpretacja tekstu "najprostszy turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim"macieqsz pisze:To cos jest nie tak z ww. artykulem, bo tam autor pisze:DamnIt! pisze: Pajero 2 otrzymało przydomek Classic kiedy pojawiło się Pajero 3.
A dwojka przeciez miala SuperSelect.Choć w 1999 r. pokazano super nowoczesną, III generację tych aut, na wielu rynkach w sprzedaży pozostawiono (aż do 2004 r.) równolegle poprzednika. Jednak na próżno szukać tu choćby stałego napędu wszystkich kół (system Super Select), znanego z Pajero II, jedyna oferowana w XXI wieku wersja, to najprostszy turbodiesel z wtryskiem pośrednim oraz dołączany na sztywno napęd kół przedniej osi.

Ty też @masmo błądzisz - mylisz Pajero Sport z Pajero 2. To dosyć różne samochody - oba występowały z Easy Selectem jak i Super Selectem.
Gdyż albowiem produkowano po 2000 roku Pajero 2 z Super Selectem oraz na pewno z silnikami diesla 2.5 i 2.8 - benzyniaki musiałbym sprawdzić. Samochody z końca produkcji miały pompę wtryskową sterowaną elektronicznie(norma czystości spalin) - co już chyba nie bardzo podchodzi pod tekścik o "najprostszym turbodieslu". Zresztą co jakiś czas goszczę znajomka który ma krótką Pojarkę 2 z 2002 roku z silnikiem 2.8TDI(w wersji 140KM), SuperSelectem i blokadą 100% tylnej osi. Pierwszą rejestrację ten samochód miał chyba w Holandii.
A tak wogóle, to takich "fachowych" artykułów polecałbym unikać - znacznie lepiej popytać realnych użytkowników samochodów, zrobić jazdę próbną - a nie brać pod uwagę tego co w kolorowych czasopismach polecają. Wg. dziennikarzy auto-światów i podobnych czasopism, to w terenie najlepiej sprawdzają się nowe samochody. Najlepiej jeszcze model "na ten rok". Przecież mają po 8 poduszek, nowoczesnego diesla z kaman-rejlem i ESP oraz wbudowaną nawigację z językiem polskim. Bez tego przecież ani rusz.

Jeśli znajdziesz Pojarkę 2 w dobrym stanie i bez korozji - to po prostu ją kup. Co za różnica czy ma 2 lata więcej czy mniej? Tego typu samochody można zarżnąć w 4 lata(mam przykład "za płotem"), a można także trafić samochód starszy od kogoś, kto "wiedział o co chodzi". Olej moczem wszelkie elektroniczne gadżety - obejdziesz się bez nich. Zwłaszcza kaman-rejlów w przypadku używanego samochodu o nieznanej przeszłości.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Terracan a Pajero II
@ Massmo mylisz Pajero II produkowane równolegle z Pajero III które dostało przydomek Classic z Mitsubishi Pajero Sport powstałe na bazie Mitsubishi L200.
DamnIt! wyjaśnil kiedy i dla czego Pajero II generacji dostało przydomek Classic.
Pajero II generacji produkowane od 1991/99 były wyposażane w reduktor ES lub SS. Pajero II Classic faktycznie miało reduktor ES. Podobnie było z Pajero III generacji. Na rynku niemieckich czy holenderskim oferowane była III w wersji Classic z 2.5 turbo dieslem lub czasami 3.2 DiD z reduktorem ES. Owa wersja była bez poszerzeń bocznych w podstawowej kompletacji.
Aczkolwiek nie dam sobie głowy uciąć, że Classicki były z SS
Poszukajcie ma mobile.de : wyszukiwanie zaawansowane: marka:Mitsubishi model: Pajero dodatkowe oznaczenia ( Variant ): Classic.
Aktualnie jest 54 sztuki oznaczone przez sprzedających jako Classic
DamnIt! wyjaśnil kiedy i dla czego Pajero II generacji dostało przydomek Classic.
Pajero II generacji produkowane od 1991/99 były wyposażane w reduktor ES lub SS. Pajero II Classic faktycznie miało reduktor ES. Podobnie było z Pajero III generacji. Na rynku niemieckich czy holenderskim oferowane była III w wersji Classic z 2.5 turbo dieslem lub czasami 3.2 DiD z reduktorem ES. Owa wersja była bez poszerzeń bocznych w podstawowej kompletacji.
Aczkolwiek nie dam sobie głowy uciąć, że Classicki były z SS

Poszukajcie ma mobile.de : wyszukiwanie zaawansowane: marka:Mitsubishi model: Pajero dodatkowe oznaczenia ( Variant ): Classic.
Aktualnie jest 54 sztuki oznaczone przez sprzedających jako Classic
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Terracan a Pajero II
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Terracan a Pajero II
Byly, sadzac po zdjeciu deski rozdzielczej w tym ogloszeniu:Eskapada pisze: Aczkolwiek nie dam sobie głowy uciąć, że Classicki były z SS
http://tinyurl.com/ybrbs5k
(http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2)

A mozesz napisac, jak sie rozni prowadzenie jednego i drugiego po czarnym?Sporty miały silnik 2,5 o porażającej mocy bodajrze 115KM i Easy Selekta. Oglądałem i jeździłem takim przed kupieniem Terracana. Zdecydowanie mniej przyjemny w codziennej eksploatacji po czarnym od Terracana.
Maciek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość