wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: zielony_rog » śr paź 13, 2010 11:02 pm

Czym diesle Galloperow roznia sie od diesli Pajero? U Hyundaia 2,5 TDI wystepuje wersjach 99 KM i 105 KM, a w Pajero jest to o ile pamietam 90 KM bez intercoolera i 99 z intercoolerem.

I pytanie pomocnicze - co z silnikow i osprzetu nie jest wymienne miedzy P 1 a Gallopkiem?
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: tybero » śr paź 13, 2010 11:06 pm

sie nie orientuje do konca, ale mitsubuszi jest japonskie a hyundai koreanski?
to wtedy by sie zgadzalo - japonskie konie mocniesze niz chinskie z korei :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: zielony_rog » śr paź 13, 2010 11:14 pm

No ale przeciez w koniach sie liczy ilosc, a nie jakosc :wink:
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: rudypajero.koszalin » czw paź 14, 2010 8:19 am

Teoretycznie to ten sam silnik (4D56) ale ponieważ Hyunday robił go na licencji Mitsubishi to wprowadził kilka zmian i modyfikacji. Zaczynają się od pokrywy zaworów, inne są mocowania klimy, sprzęgła, rozmieszczenie pasków klinowych, konstrukcja pompy wtryskowej, itp. Zmiany czasami były większe czasami mniejsze i nie wiem od czego były zależne. 8)
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: zielony_rog » czw paź 14, 2010 8:40 pm

Hmmm, pompa w Galopkach jest inna, ale czy mozna zamontowac taka z Mitsu? Bo u sprzedawcow czesci mozna zobaczyc pompe opisana jako pasujaca do Gallopera, Pajero i L200 za jednym zamachem.
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
druciarz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 6:14 pm

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: druciarz » pt paź 15, 2010 12:16 am

zacznijmy od tego ze byly 3 wersje dizla. td, td intercooler oraz tci.
pompy wtryskowe sa te same co w pozniejszych wersjach pajero i oraz ii. sprzegla niby sa rozne w katalogach ale tak naprawde sa zamienne. nie wiem o co chodzi z paskami klinowymi ale nie widze roznicy.
jedyna zauwazalna roznica i wplywajaca jakos na serwis to inne krzyzaki walu tylnego i nie pasuja z zadnego mitsu. reszta wozka to wsio to samo.

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: zielony_rog » pt paź 15, 2010 12:58 am

A ta wersja tci to co dokladnie - jakies elektroniczne sterowanie pompa ma?
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
druciarz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 6:14 pm

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: druciarz » pt paź 15, 2010 1:32 am

dokladnie.
przypomniala mi sie jeszcze jedna roznica.
klocki hamulcowe nie pasuja ani z p1 ani z p2.
pasuja tylko od gallopera, ale ciekawostka : u mnie ktos wsadzil od pajero 3 :)21 troche okladzina wystawala poza obrys tarczy poza tym bez problemu dzialalo :)

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: zielony_rog » ndz paź 17, 2010 3:18 pm

A jakie parametry mial hyundaiowski silnik 2.5 TD bez intercoolera - czy to dokladnie to samo, co 2.5 TD bez "i" w Pajero 1?
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
druciarz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 6:14 pm

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: druciarz » ndz paź 17, 2010 8:08 pm

zielony_rog pisze:A jakie parametry mial hyundaiowski silnik 2.5 TD bez intercoolera - czy to dokladnie to samo, co 2.5 TD bez "i" w Pajero 1?
a jakie to ma znaczenie? co Ty znow uskuteczniasz?

byly 88, 99(tdi) i 105(tci) km.

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: zielony_rog » ndz paź 17, 2010 8:15 pm

Fakty zbieram :) W konfrontacji z wybujala wyobraznia handlarzy trzeba sie na czyms opierac.

Najchetniej zbieralbym z literatury/danych technicznych w sieci, ale tego jest jak na lekarstwo.
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
druciarz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 6:14 pm

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: druciarz » ndz paź 17, 2010 8:33 pm

moze kup wreszcie jakies auto?

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: zielony_rog » ndz paź 17, 2010 9:45 pm

Nie omieszkam, jak tylko znajde odpowiedniego kandydata.
...gonimy kroliczka...

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: zielony_rog » pn lis 08, 2010 10:02 am

Odgrzebuje temat - czy Galloper wystepowal w wersji z dieslem bez turbo, jak stare Pajero?
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: Jogi4x4 » pn lis 08, 2010 10:25 am

Na rynku Europejskim nie, gdzie indziej nie wiem, w Europie były tylko tak jak wyżej.
Galloper LWB - turysta

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: zielony_rog » pn lis 08, 2010 9:40 pm

Znalazlem w sieci 2 wypowiedzi, z ktorych wynika, ze byla taka wersja w Korei. Ale 80 koni, to musi juz byc straszna slabizna do takiego klocka...
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: Misiek Cypr » pn lis 08, 2010 10:28 pm

2.5d w Pajero II mialo 72PS :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: zielony_rog » pn lis 08, 2010 10:35 pm

A hyundajowskie 80. Ciekaw jestem, jak te klekoty jezdzily...
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: wersje silnika 2,5 TD w Galloperach

Post autor: Misiek Cypr » pn lis 08, 2010 10:41 pm

Mialem 2.5d w krotkim Pajero II i dalo sie jezdzic, ale zdarzalo sie mu na dwojce z reduktorem zaslabnac, gdzie na jedynce, juz bylo za wolno. Tam gdzie TDI wdrapywalem sie na dwojce bez problemu, diesel wolnossacy sie zsiadal, podobnie jak patrol 3.3d

Dalo sie tym pobawic, ale uczylo pokory. W 2.5 TDI nigdy mi mocy nie zabraklo. Zaznaczam, ze wszystkie jezdzily na 31"
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości