Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
Moderator: Mroczny
Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
Mam takie pytanie jestem od prawie trzech lat posiadaczem Hyundaia terracan 2,9CRDI ze skrzynia manualna ostatnio zauważyłem że w w bagnistym terenie os tylna przenosi większa sile napędowa niż przód ponieważ przy lekkim dodaniu gazu samochód zarzuca tak jak by tylko jechał napędzany tyłem i powstaje uślizg który przy większej prędkości pokonywania terenu jest trudne do opanowania może po między tymi mostami występuje jakaś tarcza która przenosić ma napęd na przód lub jakiś układ elektroniczny który rozdziela siłę napędu na poszczególne mosty.
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
A w ogóle działa CI przedni napęd?
W tyl;nym moście masz blokadę LSD która na zakrętach pokonywanych pełną pytą powoduje zarzucanie tyłem. Drifting po prostu
W tyl;nym moście masz blokadę LSD która na zakrętach pokonywanych pełną pytą powoduje zarzucanie tyłem. Drifting po prostu
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
napęd przedni jest tylko chodzi mi o to czy w reduktorze lub przednim moście są jakieś tarcze po przy dużym obciążeniu w trudnym terenie pali mi tarcze tylko nie wiem czy sprzęgłową bo dopiero co całe sprzęgło było założone nowe jeśli nie to po prostu to nowe sprzęegło jest do du.... albo mechanik który to robił
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
Jaki masz rodzaj napędu 4x4 - TOD (2 położeniowy przełącznik napędów - 4Auto i 4Low) czy może w pełni manualny z przełącznikiem 3 położeniowym 2H, 4H, 4L?
Wyjdźmy od tego.
W pewnym stopniu za nadrzucanie może odpowiadać to że masz w tylnym moście mechanizm LSD czyli tzw. szperę (rodzaj automatycznej blokady tylnego dyfra, działającej na zasadzie wiskotycznej, która jednak nie w pełni blokuje koła)
Wyjdźmy od tego.
W pewnym stopniu za nadrzucanie może odpowiadać to że masz w tylnym moście mechanizm LSD czyli tzw. szperę (rodzaj automatycznej blokady tylnego dyfra, działającej na zasadzie wiskotycznej, która jednak nie w pełni blokuje koła)
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
Mam skrzynie biegów manualna a zatem przełącznik reduktora ma trzy pozycje 2H 4H 4L
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
W tym układzie nie widzę możliwości żeby przód "słabiej" ciągnął niż tył jeżeli masz takie same koła na przedniej i tylnej osi i jeżeli masz takie same przełożenia w mostach napędowych przednim i tylnym. Nie widzę szansy w teracanie żeby się różniły przełożenia mostów. Zarzucanie tyłem w terenie się zdarza na śliskimi - trzeba jechać z wyczuciem.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
1. Wiesz w terenie używa się reduktora (4L)!bodo pisze:.....czy w reduktorze lub przednim moście są jakieś tarcze po przy dużym obciążeniu w trudnym terenie pali mi tarcze tylko nie wiem czy sprzęgłową bo dopiero co całe sprzęgło było założone nowe jeśli nie to po prostu to nowe sprzęegło jest do du.... albo mechanik który to robił
2. Każde auto 4x4 na śliskim depnęte zarzuci tyłem. To nie FWD.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
było by lepiej aby to przednia os była wiodąca a nie tył dzięki za rady czyli tak musi być
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
Tak jest w SUVach z dołączanym automatycznie tylnym napędem , w proporcji 60 % przód 40 % tył.
Jeśli tak uważasz to kupiłeś złe auto
Jeśli tak uważasz to kupiłeś złe auto
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
Za dużo czytacie kolorowych folderów. Jeździłem po śliskim ćwicząc driftymdeja pisze:Tak jest w SUVach z dołączanym automatycznie tylnym napędem , w proporcji 60 % przód 40 % tył.
Jeśli tak uważasz to kupiłeś złe auto

Po prostu trzeba się nauczyć jeździć autem które się posiada. Napęd to nie wszystko, o nad lub pod sterowności decyduje rozłożenie ciężarów na osie itp. W dużej mierze można to kotrolować i gazem i hamulcem zmieniać pod sterowność w nad sterowność i odwrotnie. Trzeba tylko ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć... Teraz są świetne ku tem warunki

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
jaki ty mądry jesteś
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
No niemdeja pisze:jaki ty mądry jesteś



Wnerwiają mnie opisy w stylu 40%/60% 50%/50% ale niby czego? Momentu? Przy jakich obciążeniach? W jakich warunkach? A jak się to ma do obciążeń osi? To jest zdecydowanie bardziej skąplikowane niż maketingowy bełkot. Tak czy owak dla przeciętnego użytkownika jest to napęd 4x4 i może zrobić kuku jak się nie potrafi zrobić kontry i operować gazem. Wcale 4x4 nie jest automatycznie bezpiecznijeszym napędem. Dla skrajnie słabo jeżdzących FWD jest chyba bezpieczniejsze.
Nie twierdzę że jestem taki mocny. Też się ciąglę uczę a teraz okazji nie brakuje.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
Panowie bez niepotrzebnych nerwów to jest tylko wymiana pewnych spostrzeżeń, doświadczeń i informacji które w efekcie mają dać wnioski do wyciągnięcia dla każdego kto chce dobrowolnie uczestniczyć w tym forum. Ja otrzymałem tyle informacji z tych postów że wiem :lol: co chciałem wiedzieć, pozdrawiam :lol:
Re: Rozłożenie siły napędu pomiędzy przodem i tyłem
bodo pisze:Panowie bez niepotrzebnych nerwów




Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości