Terracan 2,9 CRDI
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: wt mar 25, 2008 10:51 pm
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Terracan 2,9 CRDI
Witam przymierzam się do kupna Hyundai Terracan 2,9 CRDI rocznik 2004 - 2006 i mam kilka pytań :
1. Silnik 2,9 CRDI jaka to produkcja i jakie awarie mogą wystąpić ?
2. Skrzynia automatyczna jaka to produkcja i jakie awarie mogą wystąpić ?
3. Reduktor jaka to produkcja i jakie awarie mogą wystąpić ?
4. Mosty napędowe jaka to produkcja i jakie awarie mogą wystąpić ?
5.Czy przedni napęd jest uruchamiany sprzęgiełkami na podciśnienie ?
6. Czy w występuje koło dwumasowe ?
1. Silnik 2,9 CRDI jaka to produkcja i jakie awarie mogą wystąpić ?
2. Skrzynia automatyczna jaka to produkcja i jakie awarie mogą wystąpić ?
3. Reduktor jaka to produkcja i jakie awarie mogą wystąpić ?
4. Mosty napędowe jaka to produkcja i jakie awarie mogą wystąpić ?
5.Czy przedni napęd jest uruchamiany sprzęgiełkami na podciśnienie ?
6. Czy w występuje koło dwumasowe ?
Re: Terracan 2,9 CRDI
Już Ci odpowiedziałem tu:
http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 49206f517e
1. Silnik produkcji koreańskiej na licencji VM motrori (włochy). Dość bezawaryjny, awarie raczej dotyczą systemu wtryskowego Delphi;
2. Skrzynia autoamtycza ASIN japońska. Solidna i trwała, choć zwiększa zużycie paliwa (jak wszystkie tradycyjne automaty hydrokinetyczne);
3. Reduktor Borg-Warner (USA) przy prawidłowej ekspoatacji raczej niezawodny;
4. Mosty koreańskie: Przód skopiowany żywcem z Pajero II, tył nawet solidniejszy (grubość półosi jak w Patolu ). Jeśli zalewane właściwym olejem raczej bezawaryjne;
5. W wersji z 3 pozycyjnym reduktorem rozłączana półoś w przedni moście było o awariach na forum...
6. W wersji 163 KM z ręczną skrzyną napewno jest (jeden z kolegów się bolesnie przekonał ). W automacie oczywiście nie ma
Wszystkie odpowiedzi znajdziesz na formu jak więcej poczytasz. Mój jest prawie absolutnie bezawaryjny (jedyne co padło miedzy 122 a 163 kkm to alternator) , a stawiam mu czasem niezłe wyzwania. Ostatnio jeździ na kółkach 265/75R16.
http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 49206f517e
1. Silnik produkcji koreańskiej na licencji VM motrori (włochy). Dość bezawaryjny, awarie raczej dotyczą systemu wtryskowego Delphi;
2. Skrzynia autoamtycza ASIN japońska. Solidna i trwała, choć zwiększa zużycie paliwa (jak wszystkie tradycyjne automaty hydrokinetyczne);
3. Reduktor Borg-Warner (USA) przy prawidłowej ekspoatacji raczej niezawodny;
4. Mosty koreańskie: Przód skopiowany żywcem z Pajero II, tył nawet solidniejszy (grubość półosi jak w Patolu ). Jeśli zalewane właściwym olejem raczej bezawaryjne;
5. W wersji z 3 pozycyjnym reduktorem rozłączana półoś w przedni moście było o awariach na forum...
6. W wersji 163 KM z ręczną skrzyną napewno jest (jeden z kolegów się bolesnie przekonał ). W automacie oczywiście nie ma
Wszystkie odpowiedzi znajdziesz na formu jak więcej poczytasz. Mój jest prawie absolutnie bezawaryjny (jedyne co padło miedzy 122 a 163 kkm to alternator) , a stawiam mu czasem niezłe wyzwania. Ostatnio jeździ na kółkach 265/75R16.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Terracan 2,9 CRDI
można prosić o naświetlenie tematu?Masmo pisze:...
6. W wersji 163 KM z ręczną skrzyną napewno jest (jeden z kolegów się bolesnie przekonał )...
pozdr.
Re: Terracan 2,9 CRDI
http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... aef5800d9awiking10 pisze:można prosić o naświetlenie tematu?Masmo pisze:...
6. W wersji 163 KM z ręczną skrzyną napewno jest (jeden z kolegów się bolesnie przekonał )...
pozdr.
Kolega wkleił ostro, katował sprzęgło i dwumasa umarła ....
Chyba musiał kupić komplet w ASO coś koło 5 kzł.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Terracan 2,9 CRDI
padanie dwumasy to w współczesnych samochodach zjawisko powszechne bez znaczenia na markę konstruktorzy dążą bo maksymalnego wyeliminowania wibracji więc montują koła dwumasowe a ona nie wytrzymuje miałem peugeota i 3x wymieniałem a mechanicy twierdzili te typy tak mają 

Pachero 3,0 cabrio gekon off road team
Re: Terracan 2,9 CRDI
Terracan.. zaraz podpowiem
Re: Terracan 2,9 CRDI
Kupiłem w 2007 r wówczas 3 letni przebiegu nie pamiętam ,po pół roku zaczeły się problemy układ paliwowy ,poliwo orlenowskie,serwis rozłożył ręce ,nie znali koreańskiego .W końcu diagnoza układ paliwowy 20ktys .Wymienili i już pojazd nie był taki sam ,zainteresowanych zapraszam na priv ,przerobiłek 3 kpl wtryskiwaczy 2 pompy paliwa i silnik
Re: Terracan 2,9 CRDI
A do tych 163 konnych też pasuje ten zestaw bez dwumasy ?Masmo pisze:
Kolega wkleił ostro, katował sprzęgło i dwumasa umarła ....
Chyba musiał kupić komplet w ASO coś koło 5 kzł.
Dwumasę można zregenerować za około sześćstów.
Wg znajomych mechaników takie regenerowane dają radę.
Jeżeli to prawda to w sumie chyba lepiej regenerować i założyć takie sprzęgło jak do dwumasy i chyba taniej.
Zdrapek i poharatka
-
-
- Posty: 259
- Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:16 pm
- Lokalizacja: Klucze k/Olkusza
- Kontaktowanie:
Re: Terracan 2,9 CRDI
Załóż jednomasę jeśli to możliwe. Takie manewry w plaskaczach robią. Ale w tercu...?
Nie ważne czym ale dokąd zmierzasz.
Re: Terracan 2,9 CRDI
Wg. firmy Iparts nie ma "zwykłego" sprzęgła do 163 konnego terracana.
A sprzęgło z dwumasą kompletne bagatela 6500 pln.
A sprzęgło z dwumasą kompletne bagatela 6500 pln.
Zdrapek i poharatka
-
-
- Posty: 259
- Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:16 pm
- Lokalizacja: Klucze k/Olkusza
- Kontaktowanie:
Re: Terracan 2,9 CRDI
. O rzesz ty. To cena jak za auto całkiem sprawne. Chyba bym regenerował. Gwarancję chyba dają.kal-gary pisze:A sprzęgło z dwumasą kompletne bagatela 6500 pln.
Nie ważne czym ale dokąd zmierzasz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość