galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

masteriusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm

galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: masteriusz » wt wrz 03, 2013 8:56 am

Troszkę irytujący i czasami niebezpieczny problem - na nierównościach muszę trzymać kurczowo oburącz kierownice bo kilka razy zdarzyło mi się, ze wyrwało mi ja z rąk. geometria ustawiona, końcówki drążków kier. wymienione luzu w zawieszeniu nie ma.
Jedynie co zauważyłem delikatny luz na podporze drążka środkowego ale minimalny i dziwne zachowanie przekładnia mianowicie:

gdy koła są prosto to nie ma żadnego luzu na kierownicy, nawet najmniejszy ruch kierownica przekłada sie na ruch kołami, natomiast jak skręcę koła w lewo lub prawo prawie na max i wtedy ruszam kierownicą to jest bardzo duży luz - można ruszać kierownicą lewo-prawo a koła nie reagują...

na przekładnie jest regulacja tylko nie wiem czy wkręcenie śruby zmiesza luz czy wykręcenie?

Aha wspomaganie chodzi dobrze pompa cicho olej wymieniony a układ odpowietrzony na pompie...

ogumienie to standardowe 265/70R15 (na takich kołach mój egzemplarz opuścił fabrykę - były tez 235/75)

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: қzh » śr wrz 04, 2013 9:00 am

masz wyiebane tuleje wahaczy
juz ci to pisalem ostatnio. tylko nie pisz ze na przegladzie nic nie wyszlo :)21
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

masteriusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: masteriusz » czw wrz 05, 2013 7:36 am

nie powiązałem tego z wahaczami - tych objawów :P na przeglądzie nic.. a specjalnie poprosiłem diagnostę żeby go porządnie wyszarpał :) jedynie delikatny luz na łożyskach i to wszystko... nic wiecej

a co z tym luzem na przekładki jak koła skręcone ??

Adamo
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: Adamo » czw wrz 05, 2013 7:46 am

masteriusz pisze:nie powiązałem tego z wahaczami - tych objawów :P na przeglądzie nic.. a specjalnie poprosiłem diagnostę żeby go porządnie wyszarpał :) jedynie delikatny luz na łożyskach i to wszystko... nic wiecej

a co z tym luzem na przekładki jak koła skręcone ??
Na przeglądzie nic nie wyjdzie, bo szarpaki są za słabe... Kiedyś szukałem luzów w Tyranie to na szarpakach nic nie wychodziło, a po "rozpięciu" zawieszenia luz był ponad centymetr :)21

masteriusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: masteriusz » pt wrz 06, 2013 5:31 pm

tulejami sie zajmę a co z przekładnią?

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: pojara90 » pt wrz 06, 2013 6:23 pm

Przy skręconych kołach zawsze jest większy luz, to normalne. Luz ustawiasz/kasujesz przy kołach ustawionych na wprost.
W160
PajeroLong SS

masteriusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: masteriusz » pt wrz 06, 2013 10:17 pm

na wprost jest OK :) ale tak z ciekawości - w którą stronę kręcić śrubą regulacyjną żeby zmniejszyć luz?

masteriusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: masteriusz » czw wrz 19, 2013 9:10 pm

Dostałem dzisiaj tuleje od aso, w sumie sa to tylko metalowe elementy, wiec co się mogło w moich wyklepać?? muszę się przyjrzeć konstrukcji tych wahaczy.

Mam pytanie bo sa to nagwintowane elementy i czy za ich pomocą nie ustawia się kąta wyprzedzenia sworznia??

i trzecie pytanie kąt pochylenie koła powinien być ujemny czy dodatni? bo z tego co pamiętam z serwisówki( po rusku:P) to chyab dodatni i chyba 0.95* ale nie jestem pewien

jarosan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr gru 07, 2011 9:42 am
Lokalizacja: małopolska

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: jarosan » sob wrz 21, 2013 7:24 am

jak już wszystko sprawdziłeś to został Ci jeszcze wspornik drążka kierowniczego, on jest
h..owo skonstruowany ( prześlę fotkę jak go przerobić ), a tak naprawdę to wyrywanie kierownicy jest częste np. przy szybszej jeździe po dziurach, lub jak ktoś ma duże koła.
Przydałby się amortyzator skrętu, a póki co.... trzymaj kciuki na zewnątrz :)2
...whiskey in the jaro...

masteriusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: masteriusz » sob wrz 21, 2013 2:28 pm

u mnie na oponach 235 było OK na 265 jest masakra ale tylko ona koleinach i dziurach, np na autostradzie idze jednym palcem trzymać:) ale 265 to seryjne opony na których wyjechał z fabryki

drążek środkowy to pręt z otworami co tam przerabiać?:D prawa podpora drażka ma delikatny luz ale na prawdę ledwo wyczuwalny, wiem ze prawe koło ma luż jak się popchnie górną krawędź opony do wnęki koła, w poniedziałek biorę auto na garaż bo na do mnie przyjść skrzynia biegów to zacznę rozbieranie :)

jarosan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr gru 07, 2011 9:42 am
Lokalizacja: małopolska

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: jarosan » ndz wrz 22, 2013 7:47 am

Nie drążek środkowy, tylko wspornik. Oryginał jest mocowany na blaszce z trzema śrubami do ramy a sam wspornik ma mocowanie tylko od góry (patrz 1 zdjęcie na filmie) przerobiłem tak, aby blacha mocowana do ramy miała 8mm a ramię usztywniłem dodając mocowanie dolne ( ostatnie zdjęcie) . Wszystko na teflonie + kalamitka i teraz trzyma się "pancernie"http://www.youtube.com/watch?v=kxtXzOY1 ... e=youtu.be
...whiskey in the jaro...

masteriusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: masteriusz » ndz wrz 22, 2013 8:15 am

z tego co się orientuje to oryginał ma 2 tuleje gumowe - z góry i od dołu a całość skręcona śrubą, jakie rozwiązanie jest u Ciebie? patent fajny :) pomyslę u siebie :)

jarosan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr gru 07, 2011 9:42 am
Lokalizacja: małopolska

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: jarosan » ndz wrz 22, 2013 10:31 am

To nawet nie są gumy tylko kiepski plastik a śruba jest wtopiona w główkę i tylko na niej się trzyma dlatego po jakimś czasie to goni we wszystkie strony. U mnie jest teflon i śruba na przelot skręcana, złapana na dwóch obejmach góra i dół plus kalamitka do smarowania.
...whiskey in the jaro...

masteriusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: masteriusz » sob wrz 28, 2013 5:24 pm

Wracając do kąta pochylenia koła lewego, dzisiaj zdjąłem koło i gumę zakrywająca przekładnie i mocowanie wahacza, nie ma tam żadnego luzu, po czym poznać zużycie ewentualnie zlą regulację?

masteriusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk

Post autor: masteriusz » pt paź 04, 2013 6:43 pm

қzh pisze:masz wyiebane tuleje wahaczy

a jednak nie tuleje, wymieniłem je na nowe, nawet kupiłem wahacz drugi bo moj ktoś zaspawał.... koło jeszcze bardziej pochylone bo zewnątrz :-?

dopiero ustawienie odpowiedniego kąta wyprzedzenia sworznia i dodanie 1mm podkładki pod mocowania wahacza wyprostowało koło a stare tuleje hmm mimo ze były zaspawane działały OK

nie byio jeszcze jazdy testowej ale wizualnie wygląda bardzo dobrze, juz ten kat pochylenia koła jest dożo mniejszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości