galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm
galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
Troszkę irytujący i czasami niebezpieczny problem - na nierównościach muszę trzymać kurczowo oburącz kierownice bo kilka razy zdarzyło mi się, ze wyrwało mi ja z rąk. geometria ustawiona, końcówki drążków kier. wymienione luzu w zawieszeniu nie ma.
Jedynie co zauważyłem delikatny luz na podporze drążka środkowego ale minimalny i dziwne zachowanie przekładnia mianowicie:
gdy koła są prosto to nie ma żadnego luzu na kierownicy, nawet najmniejszy ruch kierownica przekłada sie na ruch kołami, natomiast jak skręcę koła w lewo lub prawo prawie na max i wtedy ruszam kierownicą to jest bardzo duży luz - można ruszać kierownicą lewo-prawo a koła nie reagują...
na przekładnie jest regulacja tylko nie wiem czy wkręcenie śruby zmiesza luz czy wykręcenie?
Aha wspomaganie chodzi dobrze pompa cicho olej wymieniony a układ odpowietrzony na pompie...
ogumienie to standardowe 265/70R15 (na takich kołach mój egzemplarz opuścił fabrykę - były tez 235/75)
Jedynie co zauważyłem delikatny luz na podporze drążka środkowego ale minimalny i dziwne zachowanie przekładnia mianowicie:
gdy koła są prosto to nie ma żadnego luzu na kierownicy, nawet najmniejszy ruch kierownica przekłada sie na ruch kołami, natomiast jak skręcę koła w lewo lub prawo prawie na max i wtedy ruszam kierownicą to jest bardzo duży luz - można ruszać kierownicą lewo-prawo a koła nie reagują...
na przekładnie jest regulacja tylko nie wiem czy wkręcenie śruby zmiesza luz czy wykręcenie?
Aha wspomaganie chodzi dobrze pompa cicho olej wymieniony a układ odpowietrzony na pompie...
ogumienie to standardowe 265/70R15 (na takich kołach mój egzemplarz opuścił fabrykę - były tez 235/75)
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
masz wyiebane tuleje wahaczy
juz ci to pisalem ostatnio. tylko nie pisz ze na przegladzie nic nie wyszlo
juz ci to pisalem ostatnio. tylko nie pisz ze na przegladzie nic nie wyszlo

Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
nie powiązałem tego z wahaczami - tych objawów
na przeglądzie nic.. a specjalnie poprosiłem diagnostę żeby go porządnie wyszarpał
jedynie delikatny luz na łożyskach i to wszystko... nic wiecej
a co z tym luzem na przekładki jak koła skręcone


a co z tym luzem na przekładki jak koła skręcone

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
Na przeglądzie nic nie wyjdzie, bo szarpaki są za słabe... Kiedyś szukałem luzów w Tyranie to na szarpakach nic nie wychodziło, a po "rozpięciu" zawieszenia luz był ponad centymetrmasteriusz pisze:nie powiązałem tego z wahaczami - tych objawówna przeglądzie nic.. a specjalnie poprosiłem diagnostę żeby go porządnie wyszarpał
jedynie delikatny luz na łożyskach i to wszystko... nic wiecej
a co z tym luzem na przekładki jak koła skręcone

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
tulejami sie zajmę a co z przekładnią?
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
Przy skręconych kołach zawsze jest większy luz, to normalne. Luz ustawiasz/kasujesz przy kołach ustawionych na wprost.
W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
na wprost jest OK
ale tak z ciekawości - w którą stronę kręcić śrubą regulacyjną żeby zmniejszyć luz?

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
Dostałem dzisiaj tuleje od aso, w sumie sa to tylko metalowe elementy, wiec co się mogło w moich wyklepać?? muszę się przyjrzeć konstrukcji tych wahaczy.
Mam pytanie bo sa to nagwintowane elementy i czy za ich pomocą nie ustawia się kąta wyprzedzenia sworznia??
i trzecie pytanie kąt pochylenie koła powinien być ujemny czy dodatni? bo z tego co pamiętam z serwisówki( po rusku:P) to chyab dodatni i chyba 0.95* ale nie jestem pewien
Mam pytanie bo sa to nagwintowane elementy i czy za ich pomocą nie ustawia się kąta wyprzedzenia sworznia??
i trzecie pytanie kąt pochylenie koła powinien być ujemny czy dodatni? bo z tego co pamiętam z serwisówki( po rusku:P) to chyab dodatni i chyba 0.95* ale nie jestem pewien
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
jak już wszystko sprawdziłeś to został Ci jeszcze wspornik drążka kierowniczego, on jest
h..owo skonstruowany ( prześlę fotkę jak go przerobić ), a tak naprawdę to wyrywanie kierownicy jest częste np. przy szybszej jeździe po dziurach, lub jak ktoś ma duże koła.
Przydałby się amortyzator skrętu, a póki co.... trzymaj kciuki na zewnątrz
h..owo skonstruowany ( prześlę fotkę jak go przerobić ), a tak naprawdę to wyrywanie kierownicy jest częste np. przy szybszej jeździe po dziurach, lub jak ktoś ma duże koła.
Przydałby się amortyzator skrętu, a póki co.... trzymaj kciuki na zewnątrz

...whiskey in the jaro...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
u mnie na oponach 235 było OK na 265 jest masakra ale tylko ona koleinach i dziurach, np na autostradzie idze jednym palcem trzymać:) ale 265 to seryjne opony na których wyjechał z fabryki
drążek środkowy to pręt z otworami co tam przerabiać?:D prawa podpora drażka ma delikatny luz ale na prawdę ledwo wyczuwalny, wiem ze prawe koło ma luż jak się popchnie górną krawędź opony do wnęki koła, w poniedziałek biorę auto na garaż bo na do mnie przyjść skrzynia biegów to zacznę rozbieranie
drążek środkowy to pręt z otworami co tam przerabiać?:D prawa podpora drażka ma delikatny luz ale na prawdę ledwo wyczuwalny, wiem ze prawe koło ma luż jak się popchnie górną krawędź opony do wnęki koła, w poniedziałek biorę auto na garaż bo na do mnie przyjść skrzynia biegów to zacznę rozbieranie

Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
Nie drążek środkowy, tylko wspornik. Oryginał jest mocowany na blaszce z trzema śrubami do ramy a sam wspornik ma mocowanie tylko od góry (patrz 1 zdjęcie na filmie) przerobiłem tak, aby blacha mocowana do ramy miała 8mm a ramię usztywniłem dodając mocowanie dolne ( ostatnie zdjęcie) . Wszystko na teflonie + kalamitka i teraz trzyma się "pancernie"http://www.youtube.com/watch?v=kxtXzOY1 ... e=youtu.be
...whiskey in the jaro...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
z tego co się orientuje to oryginał ma 2 tuleje gumowe - z góry i od dołu a całość skręcona śrubą, jakie rozwiązanie jest u Ciebie? patent fajny
pomyslę u siebie 


Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
To nawet nie są gumy tylko kiepski plastik a śruba jest wtopiona w główkę i tylko na niej się trzyma dlatego po jakimś czasie to goni we wszystkie strony. U mnie jest teflon i śruba na przelot skręcana, złapana na dwóch obejmach góra i dół plus kalamitka do smarowania.
...whiskey in the jaro...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
Wracając do kąta pochylenia koła lewego, dzisiaj zdjąłem koło i gumę zakrywająca przekładnie i mocowanie wahacza, nie ma tam żadnego luzu, po czym poznać zużycie ewentualnie zlą regulację?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 06, 2012 12:58 pm
Re: galloper na wybojach wyrywa kierownicę z rąk
қzh pisze:masz wyiebane tuleje wahaczy
a jednak nie tuleje, wymieniłem je na nowe, nawet kupiłem wahacz drugi bo moj ktoś zaspawał.... koło jeszcze bardziej pochylone bo zewnątrz

dopiero ustawienie odpowiedniego kąta wyprzedzenia sworznia i dodanie 1mm podkładki pod mocowania wahacza wyprostowało koło a stare tuleje hmm mimo ze były zaspawane działały OK
nie byio jeszcze jazdy testowej ale wizualnie wygląda bardzo dobrze, juz ten kat pochylenia koła jest dożo mniejszy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości