Progi

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Progi

Post autor: poborcapodatkowy » ndz paź 11, 2009 9:23 pm

Sposób na gnijące progi:

Pomysł: mój.
Wykonenie: wspólnie z ojcem.
W skrócie: 2 profile 50x50 na stronę, grubość ścianek 2 mm albo 2,5 (pamięć :oops: )
Ilustracja graficzna:
Obrazek

Galeria: :)21

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Progi

Post autor: bartekbp01 » ndz paź 11, 2009 9:28 pm

super
ja jak skończe z tyłem to biore sie ca progi tylko myslałem nad tym zeby je połączyć z podłużnicami jeszcze 8)
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Progi

Post autor: Svenson » ndz paź 11, 2009 9:30 pm

Dobry patent :)2 , ja kupiłem progi po 65 PLNów za szt. ale tylko końcówki po wymieniam moze całosc. Zobaczymy jak wyjdzie , narazie czasu brak :roll: z zima idzie :)16
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 9:43 pm przez Svenson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Progi

Post autor: poborcapodatkowy » ndz paź 11, 2009 9:39 pm

bartekbp01 pisze:super
ja jak skończe z tyłem to biore sie ca progi tylko myslałem nad tym zeby je połączyć z podłużnicami jeszcze 8)
Połączyć z podłużnicami, wzmocnić podłużnice, zrobić ramę...(żart :)21 )



Jeszcze parę pomysłów mam, ale wakacje się skończyły a samochód potrzebny na co dzień :)16
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Progi

Post autor: bartekbp01 » ndz paź 11, 2009 9:42 pm

poborcapodatkowy pisze:
Jeszcze parę pomysłów mam, ale wakacje się skończyły a samochód potrzebny na co dzień :)16
witam w klubie
a rama to nic złego :)21 :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Progi

Post autor: maxers » pn paź 12, 2009 9:56 am

blacha grubsza wiec i tak szybko jej nie wezmie . (a no i proponowałbym abys porobił dziurki do odpływu wody oraz konserwacji od srodka)

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Progi

Post autor: Sniper » pn paź 12, 2009 11:26 am

poborcapodatkowy, sadzisz że jesteś cwany i przechytrzysz tym sposobem rudą? :)21

Nic z tego bo ta cholera przyjdzie od któregoś z boków albo nawet z góry, profili nie ruszy ale osłabi ich mocowanie i pierdut!! :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Progi

Post autor: poborcapodatkowy » pn paź 12, 2009 4:16 pm

maxers pisze:blacha grubsza wiec i tak szybko jej nie wezmie . (a no i proponowałbym abys porobił dziurki do odpływu wody oraz konserwacji od srodka)
Dziurki będą, olej też :)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Progi

Post autor: poborcapodatkowy » pn paź 12, 2009 4:34 pm

Sniper pisze:poborcapodatkowy, sadzisz że jesteś cwany i przechytrzysz tym sposobem rudą? :)21

Nic z tego bo ta cholera przyjdzie od któregoś z boków albo nawet z góry, profili nie ruszy ale osłabi ich mocowanie i pierdut!! :)21
Z rudą trzeba się zaprzyjaźnić :)21
Rzecz w tym tylko, by nie pozwalać na zbyt wiele :)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Progi

Post autor: maxers » pn paź 12, 2009 5:05 pm

nie powinno byc tak zle ,w końcu najgorzej jest jak woda (błotko)stoi w któryms miejscu wtedy najszybciej bierze blache rudzik, po za tym spawy punktowe sa h,,, mocne ,fakt ze zdrowa blache najlepiej sie spawa zreszta ubytki zostałe wyciete wiec trzeba bedzie troche poczekac az znów zaczenie żrec LD ale sadze jak bedzie regularnie konserwowana to nie powinna gnic

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Progi

Post autor: Sniper » wt paź 13, 2009 11:16 am

poborcapodatkowy pisze:
Sniper pisze:poborcapodatkowy, sadzisz że jesteś cwany i przechytrzysz tym sposobem rudą? :)21

Nic z tego bo ta cholera przyjdzie od któregoś z boków albo nawet z góry, profili nie ruszy ale osłabi ich mocowanie i pierdut!! :)21
Z rudą trzeba się zaprzyjaźnić :)21
Rzecz w tym tylko, by nie pozwalać na zbyt wiele :)21
Ruda w nivie jest dość podstępna i atakuje częstokroć skrycie :roll: a o stopniu zgnilizny jaki poczyniła dowiadujesz się wiele razy wręcz niespodziewanie - dopiero podczas weryfikacji praktycznej w terenie :)21

Bez obrazy ale dla mnie coś takiego to raczej przerost (i to znaczny) formy nad treścią - bo jeśli tyle samo pracy, chęci i czasu włożyłbyś w zastosowanie fabrycznego rozwiązania, oczywiście opartego na grubszych blachach to efekty w postaci należytej wytrzymałości byłyby równie dobre - bo przecież testy wytrzymałościowe i tak musisz wykonywać w obu przypadkach i o oba rozwiązania należy dbać.
Akurat dodatkowa kwestia zwiększenia wagi auta i ewentualnego obniżenia prześwitu pod progiem jest drugorzędna bo w Twoim przypadku zrekompensowana ciężarem wywalonej kanapy :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Progi

Post autor: kugel2 » wt paź 13, 2009 12:02 pm

Sniper pisze:
poborcapodatkowy pisze:
Sniper pisze:poborcapodatkowy, sadzisz że jesteś cwany i przechytrzysz tym sposobem rudą? :)21

Nic z tego bo ta cholera przyjdzie od któregoś z boków albo nawet z góry, profili nie ruszy ale osłabi ich mocowanie i pierdut!! :)21
Z rudą trzeba się zaprzyjaźnić :)21
Rzecz w tym tylko, by nie pozwalać na zbyt wiele :)21
Ruda w nivie jest dość podstępna i atakuje częstokroć skrycie :roll: a o stopniu zgnilizny jaki poczyniła dowiadujesz się wiele razy wręcz niespodziewanie - dopiero podczas weryfikacji praktycznej w terenie :)21

Bez obrazy ale dla mnie coś takiego to raczej przerost (i to znaczny) formy nad treścią - bo jeśli tyle samo pracy, chęci i czasu włożyłbyś w zastosowanie fabrycznego rozwiązania, oczywiście opartego na grubszych blachach to efekty w postaci należytej wytrzymałości byłyby równie dobre - bo przecież testy wytrzymałościowe i tak musisz wykonywać w obu przypadkach i o oba rozwiązania należy dbać.
Akurat dodatkowa kwestia zwiększenia wagi auta i ewentualnego obniżenia prześwitu pod progiem jest drugorzędna bo w Twoim przypadku zrekompensowana ciężarem wywalonej kanapy :)21

No sory sniper
Wymiana progu na coś takiego jest uzasadniona. Sam mam podobne rozwiązanie tylko z jednego profila . Mogę gwoździe prostować na progu. Zawiśnięcie np. na jakiejś skałce czy korzeniu to tylko ze szkodą dla skałki lub korzenia. W każdym miejscu progu wstawiasz podnośnik lub drąga czy cuś innego i jeszcze raz sory ale nie masz racji. Waga :wink: Całe dwa profile mogą ważyć 3,59 kg;. Po obiedzie moja waga zwiększa się popdobnie. :D :D
Nie doliczam kompotu :)21
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Progi

Post autor: kugel2 » wt paź 13, 2009 12:11 pm

Dodam, że prześwit pod progiem powinien się zmniejszyć. Przynajmniej o 0,001. Jak nie wierzysz to sprawdź :wink:
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Progi

Post autor: maxers » wt paź 13, 2009 4:39 pm

tez jestem zwolennikiem mocniejszych progów (u mnie podobnie jest)

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Progi

Post autor: kugel2 » wt paź 13, 2009 4:40 pm

Dodam jeszcze link.
Jeden bok podnosiłem i może na zdjęciu to słabo widać ale, punkt oparcia to śrut z łożyska.
http://farm4.static.flickr.com/3496/400 ... 0d3b45.jpg
Wiem podnośnik puszcza :D
O oponkach nie dyskutujmy :)3
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: Progi

Post autor: michalxl600 » wt paź 13, 2009 4:49 pm

kugel2 pisze:
No sory sniper
Wymiana progu na coś takiego jest uzasadniona. Sam mam podobne rozwiązanie tylko z jednego profila . Mogę gwoździe prostować na progu. Zawiśnięcie np. na jakiejś skałce czy korzeniu to tylko ze szkodą dla skałki lub korzenia. W każdym miejscu progu wstawiasz podnośnik lub drąga czy cuś innego i jeszcze raz sory ale nie masz racji. Waga :wink: Całe dwa profile mogą ważyć 3,59 kg;. Po obiedzie moja waga zwiększa się popdobnie. :D :D
Nie doliczam kompotu :)21
pewnie ,że tak. Bardzo solidny patent. :)2 i to z dwóch kwadratowych.... ładnie to kolega ulepił.

( a z kompotem trzeba ostroznie :)21 )
Moja jeżdżąca nie wymaga ( jeszcze ;) - poszukam gdzie przyczaiła się ta ruda , starsi ludzie powiadali, że przyjaźń z rudą
może pomóc przetrwać ciężką zimę - nie wiem czy o tej samej piękności mówili :wink: ).
Poszukam w tej starszej Nivce - na razie ż długimi przerwami na oddech dłubię sprawy napędu .
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: Progi

Post autor: jarcion » wt paź 13, 2009 7:06 pm

Ciężko będzie zabezpieczyć powierzchnie styku obu profili- tam ruda zaatakuje:roll:
Natomiast co do zastosowania pancernych progów... widziałem jak w bodajże fiata132 weszło drzewo z boku- zatrzymało się na drugim fotelu. Na forum ktoś cieniasem/sejem przywalił w drogowskaz- masakra. Progi w starej niwce mocniejsze nie będa, więc chociażby z tego względu warto zrobić takie pancerne.
W mojej chciałem cały próg zastąpić rurą kwadratową 10x10x3, bo z pomiarów mi wyszło, że taki profil można ładnie wpasować. Niestety wówczas jeszcze nie miałem czasu i umiejętności (w patrolku (z)robiłem już sam, ale to inna historia) i dałem do zrobienia w warsztacie kolegi. Niestety (też działa ładnych parę latek) jego blacharz zrobił po swojemu i zewnętrzny profil zastąpił połową tej rury, czyli kątownikiem 10x10x3... druga cześć progu, tą od podwozia już sam łatałem blachą 3 z okazji remontu mocowania tylnych wahaczy
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Progi

Post autor: poborcapodatkowy » pt paź 16, 2009 10:30 pm

kugel2 pisze:Dodam, że prześwit pod progiem powinien się zmniejszyć. Przynajmniej o 0,001. Jak nie wierzysz to sprawdź :wink:
Powiem więcej, zwiększył się :) Nie mierzyłem, ale pamiętam, że przybyło mniej niż wyciąłem :D
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Progi

Post autor: poborcapodatkowy » pt paź 16, 2009 10:31 pm

jarcion pisze:Ciężko będzie zabezpieczyć powierzchnie styku obu profili- tam ruda zaatakuje:roll:
Pozostaje zdać się na właściwości penetrujące oleju :)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość