Spalanie
Moderator: Albert_N
- Piom
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: czw lut 05, 2004 12:13 am
- Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Spalanie
Zastanawiam sie nad kupnem Nivy.
Prosze wlascicieli o info na temat spalania -
miasto / trasa (przy jakich predkosciach) / teren (las itp)
zarowno benzyna i gaz
Jaka predkoscia mozna podrozowac w trasie ? (Czasem chcialbym gdzies pojechac dalej za krakow)
Czy ktos wie ile moze kosztowac zalozenie instalacji gazowej ?
Szukalem takich informacji na forum, znalazlem tylko 13l gazy na 100km. Ale nie bylo szczegółów w jakich warunkach.
Prosze wlascicieli o info na temat spalania -
miasto / trasa (przy jakich predkosciach) / teren (las itp)
zarowno benzyna i gaz
Jaka predkoscia mozna podrozowac w trasie ? (Czasem chcialbym gdzies pojechac dalej za krakow)
Czy ktos wie ile moze kosztowac zalozenie instalacji gazowej ?
Szukalem takich informacji na forum, znalazlem tylko 13l gazy na 100km. Ale nie bylo szczegółów w jakich warunkach.
-
pm(nosp@m)autocom.peel
-
pm(nosp@m)autocom.peel
-
proponuję zrobić ankietę
spalanie zależy od egzemplarza, ale musisz liczyć tak około 14l
teraz juz nie pamiętam dokładnie jak to było, ale i benz. i gaz w porównywalnych ilościach
założenie instalacji gazowej w wawie około 1000 kosztuje
hmm.... prędkości to nie da się dokładnie określić
przy wycentrowanej skrzyni z reduktorem powyżej 100, jeśli nie to około 80km/h
jeśli chodzi o coś więcej niech się wypowiedzą "czynni" NIVIARZE


spalanie zależy od egzemplarza, ale musisz liczyć tak około 14l
teraz juz nie pamiętam dokładnie jak to było, ale i benz. i gaz w porównywalnych ilościach
założenie instalacji gazowej w wawie około 1000 kosztuje
hmm.... prędkości to nie da się dokładnie określić




od 2003 NIVKI '84 niet
O ile dobrze pamietam to moja ś.p. nivka
paliła:
miasto jazda dynamiczna: 12-13 gazu
trasa: mniej niz 12 przy czym prędkości nieprzekraczające 100 km/h
Gdy zaczynałem jeździć szybciej jak 110 spalanie wychodziło odrazu kosmicznie duze. (16-17 gazu)
Benzynki uzywalem sporadycznie i w sumie to wiecej mi parowalo przez nieszczelny korek wlewu niz wyjeździłem.
Max wszechczasów. 130 km/h z górki z wiatrem i modlitwą na ustach
Nivą sie fajnie jedzie jesli nieprzekraczasz magicznej 90. Pózniej wszystko zaczyna latac, brzęczeć wyć i huczeć. Ale i tak za nią tęsknie..

miasto jazda dynamiczna: 12-13 gazu
trasa: mniej niz 12 przy czym prędkości nieprzekraczające 100 km/h
Gdy zaczynałem jeździć szybciej jak 110 spalanie wychodziło odrazu kosmicznie duze. (16-17 gazu)
Benzynki uzywalem sporadycznie i w sumie to wiecej mi parowalo przez nieszczelny korek wlewu niz wyjeździłem.
Max wszechczasów. 130 km/h z górki z wiatrem i modlitwą na ustach

Nivą sie fajnie jedzie jesli nieprzekraczasz magicznej 90. Pózniej wszystko zaczyna latac, brzęczeć wyć i huczeć. Ale i tak za nią tęsknie..
Witam!
Moja Niviasta (nie mam w niej gazu) dotychczas na trasie np. w bieszczady ( kręta droga, traktowana raczej widokowo) około 10-11l
Na trasie np z Gdańska do Krakowa przy prędkościach 100-120 km/h wyszło mi 12,5 l/100km ( na oponach MT)(zrobiliśmy to w około 9 h) W terenie poalila od 14-17 l.
Pisze to w czasie przeszłym bo ostatnio po sylwestrze na trasie z Mazur do Krakowa spalila mi 16l/100km. I nie wiem czy to przez zimowa porę, czy przez większe i szersze opony ( ale bieżnik AT) czy tez przez brudny filtr powietrza jeszcze po kozackich wertepach?
Co do Vmax to z górki na autostradzie osiągnąłem 150 km/h ( na oponach bieżnikowanych MT - samobójstwo co nie?????)
Na prostej osiągam 120 km/h i jestem w stanie utrzymać tą prędkość dlużej ale na 4 biegu ( na 5 po jakims czasie spada, a zwłascza jak wywęszy jakąś górkę) Natomiast mam problem z wycentowaniem skrzyni rozdzielczej i faktycznie około 80 km dostaje różnych wibracji, ale powyżej 100km to w ogólnym jazgocie nie ma to większego znaczenia, zresztą sam w tym momencie zaczynam tracić poczucie świadomości i doznaje wrażeń jakie towarzyszyły bochaterom gwiezdnych wojen przy przejściu w nadprzestrzeń. ( Nota bene , kto wie czy Lukas kiedyś nie śmigał Niviastą i nie przeniósł tych wrażeń na plan filmowy Gwiezdnych Wojen)
W świetle tego co wyżej napisałem zastanawiam się czy nie zamontować gazu, ale ile Ta Niviasta już wtedy będzie ważyc ( tyle co LR lub GR ale zawias i napędy dalej będą rachityczne z Lady)
Moja Niviasta (nie mam w niej gazu) dotychczas na trasie np. w bieszczady ( kręta droga, traktowana raczej widokowo) około 10-11l
Na trasie np z Gdańska do Krakowa przy prędkościach 100-120 km/h wyszło mi 12,5 l/100km ( na oponach MT)(zrobiliśmy to w około 9 h) W terenie poalila od 14-17 l.
Pisze to w czasie przeszłym bo ostatnio po sylwestrze na trasie z Mazur do Krakowa spalila mi 16l/100km. I nie wiem czy to przez zimowa porę, czy przez większe i szersze opony ( ale bieżnik AT) czy tez przez brudny filtr powietrza jeszcze po kozackich wertepach?
Co do Vmax to z górki na autostradzie osiągnąłem 150 km/h ( na oponach bieżnikowanych MT - samobójstwo co nie?????)
Na prostej osiągam 120 km/h i jestem w stanie utrzymać tą prędkość dlużej ale na 4 biegu ( na 5 po jakims czasie spada, a zwłascza jak wywęszy jakąś górkę) Natomiast mam problem z wycentowaniem skrzyni rozdzielczej i faktycznie około 80 km dostaje różnych wibracji, ale powyżej 100km to w ogólnym jazgocie nie ma to większego znaczenia, zresztą sam w tym momencie zaczynam tracić poczucie świadomości i doznaje wrażeń jakie towarzyszyły bochaterom gwiezdnych wojen przy przejściu w nadprzestrzeń. ( Nota bene , kto wie czy Lukas kiedyś nie śmigał Niviastą i nie przeniósł tych wrażeń na plan filmowy Gwiezdnych Wojen)
W świetle tego co wyżej napisałem zastanawiam się czy nie zamontować gazu, ale ile Ta Niviasta już wtedy będzie ważyc ( tyle co LR lub GR ale zawias i napędy dalej będą rachityczne z Lady)
Nivką też można
-
- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Jezdzilem na trzech typach opon i nadal jezdze.
Odpowiednio:
1. 175/80R16 klasyczny bieznik terenowy rosyjski M + S;
2. 185/75R16 bieznik niva 4x4 klasy AT 4x4 (185/75R16)
oraz obecnie
3. 195/R15 bieznik MT klasy Armstrong (nalewka Polgomu).
Posiadam auto i silnik 1.7i z monowtryskiem z 2000 roku. Zalozylem instalacje Lovatto II generacji. Przebieg obecny auta 30. 000 km. Przejechany dystans od zakupu auta 16.000 km.
Spalanie:
1. na szosie: ponad 13 litrow LPG przy okolo 4.000 obrotow i predkosci do 120 km/h w przypadku 175/80R16
2. na szosie: okolo 12 litrow, ale nie wiecej i jak wyzej dla opon niva 4x4
3. na szosie: okolo 12 litrow i jak wyzej
W terenie? W tym czy innym. a kto to liczy?
Odpowiednio:
1. 175/80R16 klasyczny bieznik terenowy rosyjski M + S;
2. 185/75R16 bieznik niva 4x4 klasy AT 4x4 (185/75R16)
oraz obecnie
3. 195/R15 bieznik MT klasy Armstrong (nalewka Polgomu).
Posiadam auto i silnik 1.7i z monowtryskiem z 2000 roku. Zalozylem instalacje Lovatto II generacji. Przebieg obecny auta 30. 000 km. Przejechany dystans od zakupu auta 16.000 km.
Spalanie:
1. na szosie: ponad 13 litrow LPG przy okolo 4.000 obrotow i predkosci do 120 km/h w przypadku 175/80R16
2. na szosie: okolo 12 litrow, ale nie wiecej i jak wyzej dla opon niva 4x4
3. na szosie: okolo 12 litrow i jak wyzej
W terenie? W tym czy innym. a kto to liczy?
pozdrawiam,
YJ 4.0
YJ 4.0
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Moja Niva 1,6 (tylko benzyna) z 1994 roku, na oponkach "uniwersalnych" 175/75/16C spala:
1) trasa w lecie z czterema osobami na pokładzie i nieprzekraczaniem 90 km/h: 10 l/100km
2) miasto w lecie z jedną - dwiema osobami na pokładzie i nieużywaniem 5 biegu: 14 l/100km
3) w zimie to trzeba doliczyć jeszcze jakieś 10 do 20% więcej
Po zagazowaniu 3 000 km temu, wychodzi gazu:
ad. 1 - 11l/100km
ad. 2 - 15l/100km
1) trasa w lecie z czterema osobami na pokładzie i nieprzekraczaniem 90 km/h: 10 l/100km
2) miasto w lecie z jedną - dwiema osobami na pokładzie i nieużywaniem 5 biegu: 14 l/100km
3) w zimie to trzeba doliczyć jeszcze jakieś 10 do 20% więcej
Po zagazowaniu 3 000 km temu, wychodzi gazu:
ad. 1 - 11l/100km
ad. 2 - 15l/100km
Ostatnio zmieniony pn kwie 18, 2005 3:22 pm przez Niva'94, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: pn lis 22, 2004 11:38 am
- Lokalizacja: Pruszkow
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: pn lis 22, 2004 11:38 am
- Lokalizacja: Pruszkow
Na skreconym gazniku i przy kolach 215/60R16(typowych szosowkach) na trasie do warszawy spalila mi kiedys 7.6 litra, ale predkosc podrozna 80km/h
. To byl moj zyciowy rekord. Teraz na nowym gazniku i oponach prawie 30 calowych spalanie na trasie ok 9 litrow przy 90-100km/h a w zimie jak deptam po miescie to wezmie nawet 14l ale generalnie przy normalnej jezdzie po miescie trzeba z 12litrow liczyc 


w sumie w wypowiedzi widze pewne brakiMariusz S100 pisze:Moja Łada z 1999r pali średnio ok.9l , natomiast na trasie , a jeżdziłem do Zielonej Góry tj. 430km spalała ok. 6,5l - wynika z tego że jest wyjątkowa. A w terenie to się nie patrzy na zbiornik tylko jeździ.![]()
może chodziło o Nive z Dieslem??
wtedy.. no całkiem możliwe przy braku reduktora

-
- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Bo porownujecie gaznik 1.6, 1.7 na monowtrysku albo 1.7 ale juz na wielowtrysku. I tez zalezy, czy jest driver tylko, driver, pajlot i ekipa, jak wczesniej oraz butla gazowa, ktora wazy 40 kilo, lift 13 kg, takie czy inne opony etc ...Bart03 pisze:Dlaczego coraz mniej o ile ja dobrze czytam to pali w granicach 9-14 czyli tyle co podaje fabryka.

1.7 na mpi, czyli wielowtrysku z jedna osoba na pokladzie bez zamontowanego LPG, czyli bez obciazenia przez butle i szpejow, na ateku, na prostej drodze jak katowicka spali 8 litrow. i nie wiecej. ale w 6.5 litra, to faktycznie nie wierze.
pozdrawiam,
YJ 4.0
YJ 4.0
-
- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość