problem z motorem 1600
Moderator: Albert_N
problem z motorem 1600
witam i prosze o rade mianowicie zrobiłem mały remoncik motoru mn.pierścienie uszczelki głowice z planowaniem i docieraniem zaworów i uszczelniacze . I teraz mam problem z ustawieniem zapłonu bo jak ustawie do lampy na znakach to dziwnie pracuje i nie da rady jechać a jak ustawie tak na oko żeby w miare pracował to jak lampą sprawdze to znak mam cofnięty ze 2-3 cm możliwe jest żeby tak się działo może rozrząd mam przestawiony co o tym myślicie
Re: problem z motorem 1600
rozrząd może być przestawiony,albo źle wlożony aparat-jeśli jest taka możliwość,już niepamiętam nivkę 1,6 miałem 10/12lat temu
Re: problem z motorem 1600
a napisze mi ktoś jak poprawnie ustawić rożrząd bo nie daje mi spokoju i rozkrece żeby sprawdzić
- dejwid1
- jestem tu nowy...
- Posty: 84
- Rejestracja: pt sty 15, 2010 1:34 pm
- Lokalizacja: Sosnowica woj. lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: problem z motorem 1600
Może to coś pomoże
https://picasaweb.google.com/1000020718 ... 7156554354
https://picasaweb.google.com/1000020718 ... 7156554354
Niva - moje prywatne miejsce brudu -była
http://picasaweb.google.com/100002071854880445281/NIVA#
http://picasaweb.google.com/100002071854880445281/NIVA#
Re: problem z motorem 1600
miałem tak* jak kupiłem autko i jeździło... wpadła mi w łapki lampka, ustawiłem wg. książki i przestawała jeździć- odpalenie, 15 jazdy, brak mocy zgasła odpalenie 15m... powrót do poprzedniego ustawienia i wszystko ok.
Po wymianie wału korbowego (pękł) nowy rozrząd ustawiony na znaki, aparat także i znowu autko nie jeździło. Przestawiłem rozrząd o chyba jeden ząbek (wg. starego łańcucha- zaznaczyłem przed zdjęciem i profilaktycznie na nowy przeniosłem), zapłon po staremu i wszystko ok. (nie licząc kilku spalonych kondensatorów, ale to chyba była wina cewki).
* zapłon 1-2 cm przed pierwszym z trzech znaków
Jak znajdziesz rozwiązanie zagadki, to pisz.
Po wymianie wału korbowego (pękł) nowy rozrząd ustawiony na znaki, aparat także i znowu autko nie jeździło. Przestawiłem rozrząd o chyba jeden ząbek (wg. starego łańcucha- zaznaczyłem przed zdjęciem i profilaktycznie na nowy przeniosłem), zapłon po staremu i wszystko ok. (nie licząc kilku spalonych kondensatorów, ale to chyba była wina cewki).
* zapłon 1-2 cm przed pierwszym z trzech znaków
Jak znajdziesz rozwiązanie zagadki, to pisz.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Re: problem z motorem 1600
Chrzań całkowicie ustawienie pod lampę i nie panikuj, że coś masz nie tak. Ustaw tak aby dobrze (a nie jedynie w miarę dobrze) chodził i aby auto miało wyraźnego kopa w czasie jazdy. Nie ma na to efektywniejszego sposobu. Popróbuj te ustawienia i weryfikuj od razu jazdą w praktyce. Jeśli 90 km/h na 3 biegu osiąga dość prędko i nie ma żadnego problemu z osiąganiem 120km/h na 4 i możliwością dalszego przyspieszania to jest GITborek1986 pisze: mam problem z ustawieniem zapłonu bo jak ustawie do lampy na znakach to dziwnie pracuje i nie da rady jechać a jak ustawie tak na oko żeby w miare pracował to jak lampą sprawdze to znak mam cofnięty ze 2-3 cm możliwe jest żeby tak się działo może rozrząd mam przestawiony co o tym myślicie

Ręce precz od GENERAŁA!...


Re: problem z motorem 1600
witam doszłem wkońcu do przyczyny tego zapłonu aparat miał luzy i szajba ta co jest na wale była pęknięta i miała luz przez to przy ustawieniu do lampy znak mi tak skakał ale i tak juz nie ustawiałem do lampy tylko na oko ale do 100 czy 120 km to nie rozpędze więc trzeba się pobawić tym aparatem i próbować skoro mówisz że ma tak śmigać .
Dodam ze po remoncie to ćisnienie na cylindrach ma 12 atmoser to chyba dobrze więc powinna mieć jad tylko skrzynie mam 4
Dodam ze po remoncie to ćisnienie na cylindrach ma 12 atmoser to chyba dobrze więc powinna mieć jad tylko skrzynie mam 4
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: problem z motorem 1600
Może oprócz zapłonu wyregulujesz jeszcze gaźnik, To że masz skrzynię 4 nie przeszkadza w rozpędzeniu się, zwłaszcza do prędkości podświetlnej 120 

1,6 '92, 1,7i '98.....
Re: problem z motorem 1600
a jak go się reguluje bo jedni mówią ze nie ma regulacji a przecież musi być coś do regulacj tylko ja mam gażnik od lady 2140 ale mam w garażu od 2107 a może od poloneza założyć
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: problem z motorem 1600
borek1986 pisze:a jak go się reguluje bo jedni mówią ze nie ma regulacji a przecież musi być coś do regulacj ...



Nie widziałem jeszcze gaźnika bez regulacji

A wogóle to se ściągnij KSIĄŻKĘ i czytaj do poduszki, zamiast słuchać jakichś matołków. To była pierwsza rzecz jaką zrobiłem po kupieniu łady, nawet jeszcze przed znalezieniem tego foruma.
Jest w niej pięknie opisany sposób sprawdzania i regulacji gaźnika. Linki są na forum, nawet niedawno widziałem, tylko sorki, nie chce mi się szukać za Ciebie.
1,6 '92, 1,7i '98.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości