problem z motorem 1600

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

borek1986
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 01, 2011 1:42 pm

problem z motorem 1600

Post autor: borek1986 » czw sty 27, 2011 6:49 pm

witam i prosze o rade mianowicie zrobiłem mały remoncik motoru mn.pierścienie uszczelki głowice z planowaniem i docieraniem zaworów i uszczelniacze . I teraz mam problem z ustawieniem zapłonu bo jak ustawie do lampy na znakach to dziwnie pracuje i nie da rady jechać a jak ustawie tak na oko żeby w miare pracował to jak lampą sprawdze to znak mam cofnięty ze 2-3 cm możliwe jest żeby tak się działo może rozrząd mam przestawiony co o tym myślicie

ŻNIVA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 5:18 pm

Re: problem z motorem 1600

Post autor: ŻNIVA » czw sty 27, 2011 7:20 pm

rozrząd może być przestawiony,albo źle wlożony aparat-jeśli jest taka możliwość,już niepamiętam nivkę 1,6 miałem 10/12lat temu

borek1986
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 01, 2011 1:42 pm

Re: problem z motorem 1600

Post autor: borek1986 » czw sty 27, 2011 9:45 pm

a napisze mi ktoś jak poprawnie ustawić rożrząd bo nie daje mi spokoju i rozkrece żeby sprawdzić

Awatar użytkownika
dejwid1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: pt sty 15, 2010 1:34 pm
Lokalizacja: Sosnowica woj. lubelskie
Kontaktowanie:

Re: problem z motorem 1600

Post autor: dejwid1 » pt sty 28, 2011 9:38 am

Niva - moje prywatne miejsce brudu -była
http://picasaweb.google.com/100002071854880445281/NIVA#

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: problem z motorem 1600

Post autor: jarcion » pt sty 28, 2011 1:27 pm

miałem tak* jak kupiłem autko i jeździło... wpadła mi w łapki lampka, ustawiłem wg. książki i przestawała jeździć- odpalenie, 15 jazdy, brak mocy zgasła odpalenie 15m... powrót do poprzedniego ustawienia i wszystko ok.
Po wymianie wału korbowego (pękł) nowy rozrząd ustawiony na znaki, aparat także i znowu autko nie jeździło. Przestawiłem rozrząd o chyba jeden ząbek (wg. starego łańcucha- zaznaczyłem przed zdjęciem i profilaktycznie na nowy przeniosłem), zapłon po staremu i wszystko ok. (nie licząc kilku spalonych kondensatorów, ale to chyba była wina cewki).

* zapłon 1-2 cm przed pierwszym z trzech znaków

Jak znajdziesz rozwiązanie zagadki, to pisz.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: problem z motorem 1600

Post autor: Sniper » wt lut 01, 2011 6:39 pm

borek1986 pisze: mam problem z ustawieniem zapłonu bo jak ustawie do lampy na znakach to dziwnie pracuje i nie da rady jechać a jak ustawie tak na oko żeby w miare pracował to jak lampą sprawdze to znak mam cofnięty ze 2-3 cm możliwe jest żeby tak się działo może rozrząd mam przestawiony co o tym myślicie
Chrzań całkowicie ustawienie pod lampę i nie panikuj, że coś masz nie tak. Ustaw tak aby dobrze (a nie jedynie w miarę dobrze) chodził i aby auto miało wyraźnego kopa w czasie jazdy. Nie ma na to efektywniejszego sposobu. Popróbuj te ustawienia i weryfikuj od razu jazdą w praktyce. Jeśli 90 km/h na 3 biegu osiąga dość prędko i nie ma żadnego problemu z osiąganiem 120km/h na 4 i możliwością dalszego przyspieszania to jest GIT :)2
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

borek1986
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 01, 2011 1:42 pm

Re: problem z motorem 1600

Post autor: borek1986 » pt lut 04, 2011 7:10 pm

witam doszłem wkońcu do przyczyny tego zapłonu aparat miał luzy i szajba ta co jest na wale była pęknięta i miała luz przez to przy ustawieniu do lampy znak mi tak skakał ale i tak juz nie ustawiałem do lampy tylko na oko ale do 100 czy 120 km to nie rozpędze więc trzeba się pobawić tym aparatem i próbować skoro mówisz że ma tak śmigać .
Dodam ze po remoncie to ćisnienie na cylindrach ma 12 atmoser to chyba dobrze więc powinna mieć jad tylko skrzynie mam 4

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: problem z motorem 1600

Post autor: silverstone » pt lut 04, 2011 7:22 pm

Może oprócz zapłonu wyregulujesz jeszcze gaźnik, To że masz skrzynię 4 nie przeszkadza w rozpędzeniu się, zwłaszcza do prędkości podświetlnej 120 :)21
1,6 '92, 1,7i '98.....

borek1986
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 01, 2011 1:42 pm

Re: problem z motorem 1600

Post autor: borek1986 » pt lut 04, 2011 8:13 pm

a jak go się reguluje bo jedni mówią ze nie ma regulacji a przecież musi być coś do regulacj tylko ja mam gażnik od lady 2140 ale mam w garażu od 2107 a może od poloneza założyć

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: problem z motorem 1600

Post autor: silverstone » pt lut 04, 2011 11:24 pm

borek1986 pisze:a jak go się reguluje bo jedni mówią ze nie ma regulacji a przecież musi być coś do regulacj ...
:o :o :o
Nie widziałem jeszcze gaźnika bez regulacji :)23
A wogóle to se ściągnij KSIĄŻKĘ i czytaj do poduszki, zamiast słuchać jakichś matołków. To była pierwsza rzecz jaką zrobiłem po kupieniu łady, nawet jeszcze przed znalezieniem tego foruma.
Jest w niej pięknie opisany sposób sprawdzania i regulacji gaźnika. Linki są na forum, nawet niedawno widziałem, tylko sorki, nie chce mi się szukać za Ciebie.
1,6 '92, 1,7i '98.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości