szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
- GENDOR
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: pn cze 28, 2010 7:02 pm
- Lokalizacja: północny zachód
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Przerywacz jest pod włącznikiem świateł awaryjnych? Przynajmniej u mnie tam jest.
Niva 1,7i 2000r. Biodegradowalna w każdym calu
- zywik
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 9:17 pm
- Lokalizacja: Mrozy
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Hi.
Potrzebuję schemat podłączenia kabli do stacyjki 6 pinowej.
Pozdr
Żywik
Potrzebuję schemat podłączenia kabli do stacyjki 6 pinowej.
Pozdr
Żywik
one.point.six niva `86
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
oznaczenia kolorow kabli stacyjki
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/Galler ... 2.jpg.html
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/Galler ... 2.jpg.html
niva '85 1,8(vw,) lpg, wspomaganie el. , lift byl i sie zmyl, 215r15
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dobre
jak dzisiaj wymieniałem u siebie przekaźnik swiateł mijania sprawdziłem stacyjke
u mnie kolor jest jeden -> wypłowiały

jak dzisiaj wymieniałem u siebie przekaźnik swiateł mijania sprawdziłem stacyjke

u mnie kolor jest jeden -> wypłowiały

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Przerywacz jest pod włącznikiem świateł awaryjnych, czyli gdzieś w obudowie kolumny kierowniczej...?
BYŁO:
LADA NIVA 1.6 1994r
LR Discovery 2.5 300Tdi 1996r
JEST:
LADA NIVA 1.7i 1997r
Only in a Niva!
LADA NIVA 1.6 1994r
LR Discovery 2.5 300Tdi 1996r
JEST:
LADA NIVA 1.7i 1997r
Only in a Niva!
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Masy szukaj najpierw przy tylnych lampach, tam gubi sie najczesciej i zaczyna sie dyskoteka.Grabb pisze:...Tak mi kierunkowskazy migają, że nie sposób tego zobaczyć, tzn. krócej się pali jak nie, żarówka nie zdąży się dobrze zaświecić i już gaśnie. A może to coś z masą? Jak tak to gdzie tej masy szukać?...
Ale objaw wskazuje raczej na przerywacz, o ile miganie dotyczy wszystkich zarowek - no bo jak ktoras jest przepalona to reszta z radoscia oddaje sie szalenstwu z nadmiaru mocy;)
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Scibor1 pięknie to ująłeś "szaleństwu z nadmiaru mocy;)". Właśnie tak się zachowują jakby słaba masa, czy to lewa, czy prawa strona, czy awaryjne. Szukać gdzieś przy lampach tylnych, OK zajrzymy Dziękuję. I jeszcze ten ukrywający się przerywacz
ABTOBA3 świadomy wybór

ABTOBA3 świadomy wybór
BYŁO:
LADA NIVA 1.6 1994r
LR Discovery 2.5 300Tdi 1996r
JEST:
LADA NIVA 1.7i 1997r
Only in a Niva!
LADA NIVA 1.6 1994r
LR Discovery 2.5 300Tdi 1996r
JEST:
LADA NIVA 1.7i 1997r
Only in a Niva!
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Przerywacz kierunków często jest gdzieś schowany za ścianką środkowej konsoli od strony kierowcy. Teoretycznie powinien być przymocowany za górną część swojej obudowy http://jacars.pl/przerywacz-kierunkowsk ... -3655.html .
Niva 1,7 MPI, 2002.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dziś poświęciłem dzień dla swojego wniedarożnika. Okazuje się, że ma centralny zamek (poprzedni właściciel nic mi o tym nie powiedział) i alarm (ukryta syrena pod obudową filtra powietrza). Tylko że nie działa. Rozbierając trochę deski rozdzielczej, pod zegarami znalazłem "centralkę" sterowania tym wszystkim, odłączając kostkę, i ponownie ją wpinając do tej centralki przez jakiś czas mrugają awaryjki tak jak powinny, regularne odstępy, i odpowiednie rozżarzenie się żarówek, do tego wyraźnie słyszalne "tik tak", brak tylko migania zielonej kontrolki w zespole wskaźników. A fabrycznego przerywacza niet. Elektryka tak zaawansowana w tak zaawansowanym pojeździe to nie dla mnie. Po regulacji zaworów i napięciu łańcucha jedzie do alarmowców.
Dziękuję Panowie za Pomoc, temat z przerywaczem uważam za zamknięty.
Pozdrawiam
GRABB!
Dziękuję Panowie za Pomoc, temat z przerywaczem uważam za zamknięty.
Pozdrawiam
GRABB!
BYŁO:
LADA NIVA 1.6 1994r
LR Discovery 2.5 300Tdi 1996r
JEST:
LADA NIVA 1.7i 1997r
Only in a Niva!
LADA NIVA 1.6 1994r
LR Discovery 2.5 300Tdi 1996r
JEST:
LADA NIVA 1.7i 1997r
Only in a Niva!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 69
- Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
- Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Szanowni forumowicze potrzebuję szybkiej odpowiedzi .Mierzyłem dziś napięcie ładowania i nie przekracza 12,5 V a po włączeniu świateł równe 12 V .Czy to jest w tym aucie normalne bo np w Samarze napięcie oscyluje w granicach 13V a np w Vw Golfie 14,2 V .Ładowanie jest bo w niedzielę z rozładowanym akumulatorem po odpaleniu z 2 akumulatora na kable włączyłem światła , voltomierz podczas jazdy ( mam założony taki obok wspomnianego przechyłomierza ) pokazywał około 12V , auto nie gasło tylko napięcie przy mniejszych obrotach spadało i tak dojechałem do domu .Czy występują regulatory napięcia do Nivy które gwarantują ciut wyższe napięcie czy takie coś to normal? Dodam , że auto jest na wielopunkcie Boscha i jest z 2006 roku , a i jeszcze jedno czy w Nivach były montowane alternatory 55A mi się zdaje że ja mam taki , Jutro wjadę na kanał i się upewnię , a co do regulatorów zajrzałem na stonę jacarsa i jest np alternator 80 A i regulator 14V także teraz to ja nic nie rozumiem .Chyba , że poprzedni właściciel upalił alternator i założył pierwszy lepszy ( auto mam ze spółdzielni rolniczej ). Pozdrawiam i czekam odpowiedzi
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Kaczortasior 12V to jest za mało.W mojej 1.7MPi z 2004 roku jest alternator o mocy 80 amper i akumulator o pojemności 55 amperogodzin.O alternatorach 55A w Nivie nie słyszałem.W mojej Nivie prąd ładowania jest w tych granicach 13.5-14.2V i to jest jak najbardziej w normie.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Mam w Nivce przerobiony układ chłodzenia pochodzący od Forda. Z racji na prawie równy poziom odpowietrznika i poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym mam kłopoty z chłodzeniem. Wiatrak jest elektryczny ale czujnik jest obok odpowietrznika i nie zawsze zaskoczy.
Ale do rzeczy. Chcę przywrócić oryginał i założyć chłodnicę Ładowską. Czy mechaniczny wiatrak na pompie wody radzi sobie a chłodzeniem czy lepiej coś zamotać elektrycznego?
W większości Nivka nie ma lekko i jeździ na reduktorze więc prędkość żadna a obroty silnika spore.
Ale do rzeczy. Chcę przywrócić oryginał i założyć chłodnicę Ładowską. Czy mechaniczny wiatrak na pompie wody radzi sobie a chłodzeniem czy lepiej coś zamotać elektrycznego?
W większości Nivka nie ma lekko i jeździ na reduktorze więc prędkość żadna a obroty silnika spore.
Niva `88 1.6 zagazowana
- PIOTRek NIVA
-
- Posty: 185
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
- Lokalizacja: sosnowiec / UK
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t=3320 tu masz przedstawione kilka rozwiązań teoretycznych z których kilka nawet sprawdziło się w praktycecerber67 pisze:Mam w Nivce przerobiony układ chłodzenia pochodzący od Forda. Z racji na prawie równy poziom odpowietrznika i poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym mam kłopoty z chłodzeniem. Wiatrak jest elektryczny ale czujnik jest obok odpowietrznika i nie zawsze zaskoczy.
Ale do rzeczy. Chcę przywrócić oryginał i założyć chłodnicę Ładowską. Czy mechaniczny wiatrak na pompie wody radzi sobie a chłodzeniem czy lepiej coś zamotać elektrycznego?
W większości Nivka nie ma lekko i jeździ na reduktorze więc prędkość żadna a obroty silnika spore.

POZDRO
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 69
- Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
- Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Masz rację , odkręciłem alternator rzeczywiście jest 80 A .Poczyściłem styki .I niestety nic się nie zmieniło , napięcie nie wzrosło , Jeszcze sprawdzę jutro połączenie od klemy ujemnej do budy bo mi się wydaje trochę przyśniedziałe jak to nic nie da znaczy że leży regulator , w sumie mogłem go sprawdzić jak miałem wyjęty według książki ale... jakoś nie sprawdziłem a w sumie 15 min roboty ...Sprawdzenie polega na przyłożeniu najpierw 12V + do kabelka i styku kontaktronowego a - do obudowy , do szczotek podłącza się żaróweczkę 1-3 W .Przy 12V żarówka świeci a po podwyższeniu do 15-16 V powinna zgasnąć .tak się dzieje przy sprawnym .Inne przypadki to uszkodzenie .Tak przynajmniej sprawdzałem przy Samarze wg książki serwisowej .Janusz73 pisze:Kaczortasior 12V to jest za mało.W mojej 1.7MPi z 2004 roku jest alternator o mocy 80 amper i akumulator o pojemności 55 amperogodzin.O alternatorach 55A w Nivie nie słyszałem.W mojej Nivie prąd ładowania jest w tych granicach 13.5-14.2V i to jest jak najbardziej w normie.
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Kaczortasior 80 amperowy alternator ma regulator napięcia zespolony ze szczotkotrzymaczem i może on szwankuje.Ja napięcie ładowania sprawdzam miernikiem na biegunach akumulatora.Zauważam taka rzecz,że dużo użytkowników Nivek 1.7MPi ma prędzej lub póżniej problemy właśnie z tym 80 amperowym alternatorem.Dlaczego?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 69
- Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
- Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Z moim alternatorem wygląda tak jak założyłem nowy regulator napięcia bo stary faktycznie padnięty napięcie się unormowało ale zauważyłem , że świeci kontrolka ładowania wyjąłem okazało się że prasła jedna z diód na zespole prostowniczym jutro spróbuję ją wyjąć , znajomy mechanik ma mi poszukać w alternatorach u siebie na składzie byleby była od co najmniej 80 a jak nie to taką się kupi i wprawi , ojciec mi mówił jak jak był w Libii parę lat temu to elektrycy robili niemożliwe wybijali diody i wprawiali i jeździło...
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Kaczortasior są do tych alternatorów całe mostki prostownicze.Z doświadczenia wiem kiedy "padają "diody w alternatorze-jak komuś użyczamy lub sami pożyczamy od kogoś prąd za pomocą kabli rozruchowych i żle wykonujemy tą procedure.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 69
- Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
- Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ja właśnie w niedzielę "brałem "prąd od sąsiada ... mostek jest u Jacarsa za 50zł , zamówię sobie ale na jutro muszę auto sobie uruchomić bo potrzebne.Przyjdzie cały mostek to przełożę , mam kanał i tak +- godzinka na przerzucenie ,tak przy okazji jaką kolejność trzeba zachować przy zapinaniu 2 akumulatora , gdzieś to słyszałem tylko wyleciało z głowy ...
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
@maciej91
sorki za zwłokę, ale dopiero dzisiaj dokopałem się do książeczki (świąteczne porządki
) Ergo tak: wg książeczki "Łaziki" były do niwki fabrycznie wrzucane silniki 1300 i wychodziło to jako WAZ 21211.
Wesołych Świąt wszystkim życzę.
sorki za zwłokę, ale dopiero dzisiaj dokopałem się do książeczki (świąteczne porządki

Wesołych Świąt wszystkim życzę.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 69
- Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
- Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wczoraj wziąłem rurkę aluminiową pod spód dałem drugą po odcięciu zepsutej lekko pukłem 10dekowym młoteczkiem i dioda wypadła ,i niespodzianka dowiedziałem się że do alternatora nivoskiego powinien pasować regulator Bosch np od starej polówki...
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam.
Nie doszukałem się.
Jaki jest luz zaworowy w Nivce 2004 rok 1,7 na monowtrysku?
Nie doszukałem się.
Jaki jest luz zaworowy w Nivce 2004 rok 1,7 na monowtrysku?
FON 666 131 133
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
na chłodnym silniku:
- dolotowy 0,2 mm
- wydechowy 0,4 mm
tolerancja +\- 0,05mm
więcej na:
http://www.automn.ru/chevrolet-niva/che ... -1784.html
- dolotowy 0,2 mm
- wydechowy 0,4 mm
tolerancja +\- 0,05mm
więcej na:
http://www.automn.ru/chevrolet-niva/che ... -1784.html
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Czy przy kompresji: 3,5 - 5,5 - 5,0 - 6,0 w cylindrach /oczywiście to ciśnienie Atm a nie stopień sprężania/ to już czas zajrzeć pod głowicę czy jeszcze pomęczyć Nivkę?
Co prawda zapala w miarę dobrze i się odpycha ale pod górkę to już trzeba wachlować biegami.
No i tak ze zwykłej ciekawości - jakie powinno być ciśnienie w cylindrach?
Co prawda zapala w miarę dobrze i się odpycha ale pod górkę to już trzeba wachlować biegami.
No i tak ze zwykłej ciekawości - jakie powinno być ciśnienie w cylindrach?
Niva `88 1.6 zagazowana
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość