szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
GENDOR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn cze 28, 2010 7:02 pm
Lokalizacja: północny zachód

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: GENDOR » czw mar 22, 2012 11:22 am

Przerywacz jest pod włącznikiem świateł awaryjnych? Przynajmniej u mnie tam jest.
Niva 1,7i 2000r. Biodegradowalna w każdym calu

Awatar użytkownika
zywik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn lut 13, 2012 9:17 pm
Lokalizacja: Mrozy
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zywik » pt mar 23, 2012 7:10 pm

Hi.

Potrzebuję schemat podłączenia kabli do stacyjki 6 pinowej.

Pozdr
Żywik
one.point.six niva `86

Awatar użytkownika
sawyer505
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: śr sty 19, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: Suwałki

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: sawyer505 » pt mar 23, 2012 7:40 pm

niva '85 1,8(vw,) lpg, wspomaganie el. , lift byl i sie zmyl, 215r15

Awatar użytkownika
zywik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn lut 13, 2012 9:17 pm
Lokalizacja: Mrozy
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zywik » pt mar 23, 2012 9:16 pm

:)2

Dziękować.
one.point.six niva `86

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Svenson » pn mar 26, 2012 7:01 pm

Dobre :)21

jak dzisiaj wymieniałem u siebie przekaźnik swiateł mijania sprawdziłem stacyjke :)21

u mnie kolor jest jeden -> wypłowiały :)20

Grabb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 08, 2009 12:08 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Grabb » pn mar 26, 2012 7:53 pm

Przerywacz jest pod włącznikiem świateł awaryjnych, czyli gdzieś w obudowie kolumny kierowniczej...?
BYŁO:
LADA NIVA 1.6 1994r
LR Discovery 2.5 300Tdi 1996r
JEST:
LADA NIVA 1.7i 1997r

Only in a Niva!

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: scibor1 » wt mar 27, 2012 6:24 am

Grabb pisze:...Tak mi kierunkowskazy migają, że nie sposób tego zobaczyć, tzn. krócej się pali jak nie, żarówka nie zdąży się dobrze zaświecić i już gaśnie. A może to coś z masą? Jak tak to gdzie tej masy szukać?...
Masy szukaj najpierw przy tylnych lampach, tam gubi sie najczesciej i zaczyna sie dyskoteka.
Ale objaw wskazuje raczej na przerywacz, o ile miganie dotyczy wszystkich zarowek - no bo jak ktoras jest przepalona to reszta z radoscia oddaje sie szalenstwu z nadmiaru mocy;)
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

Grabb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 08, 2009 12:08 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Grabb » wt mar 27, 2012 8:13 pm

Scibor1 pięknie to ująłeś "szaleństwu z nadmiaru mocy;)". Właśnie tak się zachowują jakby słaba masa, czy to lewa, czy prawa strona, czy awaryjne. Szukać gdzieś przy lampach tylnych, OK zajrzymy Dziękuję. I jeszcze ten ukrywający się przerywacz :)16

ABTOBA3 świadomy wybór
BYŁO:
LADA NIVA 1.6 1994r
LR Discovery 2.5 300Tdi 1996r
JEST:
LADA NIVA 1.7i 1997r

Only in a Niva!

Awatar użytkownika
majus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 20, 2011 6:06 pm
Lokalizacja: Zgierz

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: majus » wt mar 27, 2012 10:40 pm

Przerywacz kierunków często jest gdzieś schowany za ścianką środkowej konsoli od strony kierowcy. Teoretycznie powinien być przymocowany za górną część swojej obudowy http://jacars.pl/przerywacz-kierunkowsk ... -3655.html .
Niva 1,7 MPI, 2002.

Grabb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 08, 2009 12:08 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Grabb » sob mar 31, 2012 9:12 pm

Dziś poświęciłem dzień dla swojego wniedarożnika. Okazuje się, że ma centralny zamek (poprzedni właściciel nic mi o tym nie powiedział) i alarm (ukryta syrena pod obudową filtra powietrza). Tylko że nie działa. Rozbierając trochę deski rozdzielczej, pod zegarami znalazłem "centralkę" sterowania tym wszystkim, odłączając kostkę, i ponownie ją wpinając do tej centralki przez jakiś czas mrugają awaryjki tak jak powinny, regularne odstępy, i odpowiednie rozżarzenie się żarówek, do tego wyraźnie słyszalne "tik tak", brak tylko migania zielonej kontrolki w zespole wskaźników. A fabrycznego przerywacza niet. Elektryka tak zaawansowana w tak zaawansowanym pojeździe to nie dla mnie. Po regulacji zaworów i napięciu łańcucha jedzie do alarmowców.

Dziękuję Panowie za Pomoc, temat z przerywaczem uważam za zamknięty.

Pozdrawiam

GRABB!
BYŁO:
LADA NIVA 1.6 1994r
LR Discovery 2.5 300Tdi 1996r
JEST:
LADA NIVA 1.7i 1997r

Only in a Niva!

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kaczortasior » śr kwie 04, 2012 7:27 pm

Szanowni forumowicze potrzebuję szybkiej odpowiedzi .Mierzyłem dziś napięcie ładowania i nie przekracza 12,5 V a po włączeniu świateł równe 12 V .Czy to jest w tym aucie normalne bo np w Samarze napięcie oscyluje w granicach 13V a np w Vw Golfie 14,2 V .Ładowanie jest bo w niedzielę z rozładowanym akumulatorem po odpaleniu z 2 akumulatora na kable włączyłem światła , voltomierz podczas jazdy ( mam założony taki obok wspomnianego przechyłomierza ) pokazywał około 12V , auto nie gasło tylko napięcie przy mniejszych obrotach spadało i tak dojechałem do domu .Czy występują regulatory napięcia do Nivy które gwarantują ciut wyższe napięcie czy takie coś to normal? Dodam , że auto jest na wielopunkcie Boscha i jest z 2006 roku , a i jeszcze jedno czy w Nivach były montowane alternatory 55A mi się zdaje że ja mam taki , Jutro wjadę na kanał i się upewnię , a co do regulatorów zajrzałem na stonę jacarsa i jest np alternator 80 A i regulator 14V także teraz to ja nic nie rozumiem .Chyba , że poprzedni właściciel upalił alternator i założył pierwszy lepszy ( auto mam ze spółdzielni rolniczej ). Pozdrawiam i czekam odpowiedzi
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » śr kwie 04, 2012 9:07 pm

Kaczortasior 12V to jest za mało.W mojej 1.7MPi z 2004 roku jest alternator o mocy 80 amper i akumulator o pojemności 55 amperogodzin.O alternatorach 55A w Nivie nie słyszałem.W mojej Nivie prąd ładowania jest w tych granicach 13.5-14.2V i to jest jak najbardziej w normie.

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » czw kwie 05, 2012 8:24 am

Mam w Nivce przerobiony układ chłodzenia pochodzący od Forda. Z racji na prawie równy poziom odpowietrznika i poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym mam kłopoty z chłodzeniem. Wiatrak jest elektryczny ale czujnik jest obok odpowietrznika i nie zawsze zaskoczy.
Ale do rzeczy. Chcę przywrócić oryginał i założyć chłodnicę Ładowską. Czy mechaniczny wiatrak na pompie wody radzi sobie a chłodzeniem czy lepiej coś zamotać elektrycznego?
W większości Nivka nie ma lekko i jeździ na reduktorze więc prędkość żadna a obroty silnika spore.
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
PIOTRek NIVA
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
Lokalizacja: sosnowiec / UK

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: PIOTRek NIVA » czw kwie 05, 2012 12:42 pm

cerber67 pisze:Mam w Nivce przerobiony układ chłodzenia pochodzący od Forda. Z racji na prawie równy poziom odpowietrznika i poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym mam kłopoty z chłodzeniem. Wiatrak jest elektryczny ale czujnik jest obok odpowietrznika i nie zawsze zaskoczy.
Ale do rzeczy. Chcę przywrócić oryginał i założyć chłodnicę Ładowską. Czy mechaniczny wiatrak na pompie wody radzi sobie a chłodzeniem czy lepiej coś zamotać elektrycznego?
W większości Nivka nie ma lekko i jeździ na reduktorze więc prędkość żadna a obroty silnika spore.
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t=3320 tu masz przedstawione kilka rozwiązań teoretycznych z których kilka nawet sprawdziło się w praktyce :P


POZDRO
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kaczortasior » czw kwie 05, 2012 6:39 pm

Janusz73 pisze:Kaczortasior 12V to jest za mało.W mojej 1.7MPi z 2004 roku jest alternator o mocy 80 amper i akumulator o pojemności 55 amperogodzin.O alternatorach 55A w Nivie nie słyszałem.W mojej Nivie prąd ładowania jest w tych granicach 13.5-14.2V i to jest jak najbardziej w normie.
Masz rację , odkręciłem alternator rzeczywiście jest 80 A .Poczyściłem styki .I niestety nic się nie zmieniło , napięcie nie wzrosło , Jeszcze sprawdzę jutro połączenie od klemy ujemnej do budy bo mi się wydaje trochę przyśniedziałe jak to nic nie da znaczy że leży regulator , w sumie mogłem go sprawdzić jak miałem wyjęty według książki ale... jakoś nie sprawdziłem a w sumie 15 min roboty ...Sprawdzenie polega na przyłożeniu najpierw 12V + do kabelka i styku kontaktronowego a - do obudowy , do szczotek podłącza się żaróweczkę 1-3 W .Przy 12V żarówka świeci a po podwyższeniu do 15-16 V powinna zgasnąć .tak się dzieje przy sprawnym .Inne przypadki to uszkodzenie .Tak przynajmniej sprawdzałem przy Samarze wg książki serwisowej .
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw kwie 05, 2012 7:19 pm

Kaczortasior 80 amperowy alternator ma regulator napięcia zespolony ze szczotkotrzymaczem i może on szwankuje.Ja napięcie ładowania sprawdzam miernikiem na biegunach akumulatora.Zauważam taka rzecz,że dużo użytkowników Nivek 1.7MPi ma prędzej lub póżniej problemy właśnie z tym 80 amperowym alternatorem.Dlaczego?

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kaczortasior » czw kwie 05, 2012 8:22 pm

Z moim alternatorem wygląda tak jak założyłem nowy regulator napięcia bo stary faktycznie padnięty napięcie się unormowało ale zauważyłem , że świeci kontrolka ładowania wyjąłem okazało się że prasła jedna z diód na zespole prostowniczym jutro spróbuję ją wyjąć , znajomy mechanik ma mi poszukać w alternatorach u siebie na składzie byleby była od co najmniej 80 a jak nie to taką się kupi i wprawi , ojciec mi mówił jak jak był w Libii parę lat temu to elektrycy robili niemożliwe wybijali diody i wprawiali i jeździło...
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » sob kwie 07, 2012 6:07 am

Kaczortasior są do tych alternatorów całe mostki prostownicze.Z doświadczenia wiem kiedy "padają "diody w alternatorze-jak komuś użyczamy lub sami pożyczamy od kogoś prąd za pomocą kabli rozruchowych i żle wykonujemy tą procedure.

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kaczortasior » sob kwie 07, 2012 6:26 am

Ja właśnie w niedzielę "brałem "prąd od sąsiada ... mostek jest u Jacarsa za 50zł , zamówię sobie ale na jutro muszę auto sobie uruchomić bo potrzebne.Przyjdzie cały mostek to przełożę , mam kanał i tak +- godzinka na przerzucenie ,tak przy okazji jaką kolejność trzeba zachować przy zapinaniu 2 akumulatora , gdzieś to słyszałem tylko wyleciało z głowy ...
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: jarcion » sob kwie 07, 2012 10:25 pm

@maciej91

sorki za zwłokę, ale dopiero dzisiaj dokopałem się do książeczki (świąteczne porządki ;-) ) Ergo tak: wg książeczki "Łaziki" były do niwki fabrycznie wrzucane silniki 1300 i wychodziło to jako WAZ 21211.

Wesołych Świąt wszystkim życzę.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kaczortasior » ndz kwie 08, 2012 9:02 am

Wczoraj wziąłem rurkę aluminiową pod spód dałem drugą po odcięciu zepsutej lekko pukłem 10dekowym młoteczkiem i dioda wypadła ,i niespodzianka dowiedziałem się że do alternatora nivoskiego powinien pasować regulator Bosch np od starej polówki...
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: alban » wt kwie 10, 2012 1:27 pm

Witam.

Nie doszukałem się.

Jaki jest luz zaworowy w Nivce 2004 rok 1,7 na monowtrysku?
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kb-autostyle » wt kwie 10, 2012 3:16 pm

na chłodnym silniku:
- dolotowy 0,2 mm
- wydechowy 0,4 mm
tolerancja +\- 0,05mm

więcej na:
http://www.automn.ru/chevrolet-niva/che ... -1784.html
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: alban » wt kwie 10, 2012 5:48 pm

Bardzo spasiba :)21
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » czw kwie 12, 2012 3:28 pm

Czy przy kompresji: 3,5 - 5,5 - 5,0 - 6,0 w cylindrach /oczywiście to ciśnienie Atm a nie stopień sprężania/ to już czas zajrzeć pod głowicę czy jeszcze pomęczyć Nivkę?
Co prawda zapala w miarę dobrze i się odpycha ale pod górkę to już trzeba wachlować biegami.
No i tak ze zwykłej ciekawości - jakie powinno być ciśnienie w cylindrach?
Niva `88 1.6 zagazowana

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość