PALI jak smok ;)

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

wiciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 4:00 pm
Lokalizacja: Gliwice/ Krzyzowa

PALI jak smok ;)

Post autor: wiciu » ndz kwie 24, 2005 9:48 am

czy 23 l LPG/100 po miescie (nie pałowanie auta)... to norma ?? :o
dodam tylko ze czesto chodzi na ziiimnym silniku i jezdzi krótkie dystanse.
mam uno 1.1 na LPG i w zimę jak ciagle na niedogrzanym jezdziłem spalił mi 13l... jak tam u Was ze spozyciem

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » ndz kwie 24, 2005 1:23 pm

Niva 1600 gaźnikowa zimą paliła mi 12 litrów gazu na 100 km na oponach 185/80 15", latem pali 10 - przy normalnej jeździe

wiciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 4:00 pm
Lokalizacja: Gliwice/ Krzyzowa

Post autor: wiciu » ndz kwie 24, 2005 1:57 pm

mentor pisze:Niva 1600 gaźnikowa zimą paliła mi 12 litrów gazu na 100 km na oponach 185/80 15", latem pali 10 - przy normalnej jeździe
cholera ja mam oponki seryjne 185... wiec cos jest nie tak - ja myslałem ze palic bedzie do 13 ...

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » ndz kwie 24, 2005 2:53 pm

:o
to moje audi quattro 2,6 pali 15-16 litrow LPG po miescie i wcale go nie oszczedzam
pozdrawiam
michal
u 404

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » ndz kwie 24, 2005 8:39 pm

Mi jak założyli nową instalacje LPG to do pierwszej regulacji spaliła mi 25l po mieście (krótkie odcinki,zimne starty ale lato było) ale wygar to miała dobry jak na nive.
Teraz zimą na trasie pali 13,5 l , latem na trasie z przyczepą i 500kg ładunku spalała 14,5-15,5 l LPG a benzyny 11,5 l ale gaźnik był przytkany
Jesienią po mieście pali 15-17 l LPG (krótkie odcinki,zimne starty) i uważam ,że to za dużo a ma 40000 km przejechane. Z hamulcami musze coś zrobić bo coś ciężko się toczy (może tak ma być, w końcu to ruskie dwa napędy) i może to dlatego.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MIRMIL
 
 
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 6:31 am
Lokalizacja: Mielec/podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: PALI jak smok ;)

Post autor: MIRMIL » pn kwie 25, 2005 5:26 am

wiciu pisze:czy 23 l LPG/100 po miescie (nie pałowanie auta)... to norma ?? :o
dodam tylko ze czesto chodzi na ziiimnym silniku i jezdzi krótkie dystanse.
mam uno 1.1 na LPG i w zimę jak ciagle na niedogrzanym jezdziłem spalił mi 13l... jak tam u Was ze spozyciem
Ford fiesta 1100, w zimie,odcinki po 5 km spalal 10 l.A jezdze w miare lekko.Za to na trasie,zima czy lato spala 6-6,5 lpg.
Wiec chyba spoko,ale pod warunkiem,ze zima i krotkie przebiegi.

Mirmil

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pn kwie 25, 2005 8:25 am

a ja ciagle około 16l-LPG/100km się obracam ;-( ... i nie wiem co z tym zrobić. Na 205/70R15 po mieście.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

wiciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 4:00 pm
Lokalizacja: Gliwice/ Krzyzowa

Post autor: wiciu » pn kwie 25, 2005 10:26 am

nie wiem czy nie pogrzebac troche przy zapłonie...na gazie lepiet roche przyspieszyc - tak robie w uno.
chyba sie za to wezme bo na gazie ani buta nie ma... a pali jak smoczyca;) :wink:
ale generalnie przy tej masie i przy tych obciazeniach(4x4) nie ma cudów auto musi swoje palic

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn kwie 25, 2005 11:05 am


Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt kwie 26, 2005 2:30 pm

wiciu pisze: ale generalnie przy tej masie i przy tych obciazeniach(4x4) nie ma cudów auto musi swoje palic
Dobrze dobrze ale to akurat przesada :roll:
wiciu pisze:nie wiem czy nie pogrzebac troche przy zapłonie...na gazie lepiet roche przyspieszyc - tak robie w uno.
No jasne próbuj, kombinuj z tym zapłonem - warto :)2
Możesz nawet się zdziwić jakie będą efekty właściwej jego regulacji.
I nie dawaj tego do robienia w żadnym ASO - gdzie do tego używaja m.in lamp stroboskopowych zamiast młota :)21
Naucz się regulowac to samodzielnie - 1.reguluj 2.przejedź się 3. oceń
Powodzenia !!
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » czw kwie 28, 2005 6:22 am

Zmieniłem w swojej nivie tylne bębny i wyregulowałem szczęki. Na rezie odczułem, że samochód lżej się toczy, z małej górki nie zwalnia tak jak przedtem a przy rozpędzaniu na biegu szybciej nabiera prędkości. Pozostaje zbadać teraz zużycie paliwa.
No i jeszcze z zapłonem muisze sie pobawić bo go nawet nie tknąłem.

Zdrówko.
:wink:

wiciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 4:00 pm
Lokalizacja: Gliwice/ Krzyzowa

Post autor: wiciu » czw maja 05, 2005 8:42 pm

ojciec jechał teraz ... gliwice korbielów korbieló gliwice ... + przyczepa pełna w 1 stronę i 3 osoby ...260 km (ale nie na liczniku ;) ) i srednio wyszło 16 l gazu ....
dobrze czy zle ... ja uwazam ze OK jak na jazde z obciazeniem

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » pt maja 06, 2005 6:24 am

To tak jak moja z przyczepą obciążoną ok. 500kg.
Wychodziło mi 14.5-15.5 l LPG. Trasa Chrzanów - troche za Skalbmierz
16l zależy jakie obciążenie miała twoja niva uważam za przyzwoity wynik.

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » ndz maja 08, 2005 1:33 pm

Wczoraj zrobiłem ponownie tą samą trase wraz z przyczepą (z betoniarką)
I spaliła 12.5 l LPG na 100km.
Jednak wymiana bębnów dużo dała.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » ndz maja 08, 2005 2:22 pm

Mobutu pisze: Jednak wymiana bębnów dużo dała.
To nieźle to wcześniej tarło... i pewnie też się mocno grzało.
Ogólnie od utrzymania właściwie małych oporów toczenia w nivie wiele zależy choć dokonenie tego na jakiś dłuższy okres czasu wydaje się być dość trudne do dokonania...
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

wiciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 4:00 pm
Lokalizacja: Gliwice/ Krzyzowa

Post autor: wiciu » ndz maja 15, 2005 10:11 am

Mobutu pisze:Wczoraj zrobiłem ponownie tą samą trase wraz z przyczepą (z betoniarką)
I spaliła 12.5 l LPG na 100km.
Jednak wymiana bębnów dużo dała.
jezdziłem po mieście z 4 osobami na pokładzie ... podjechłam na stacje i wlizło 27l do butli ... tzn spalanie wyszło 16 l na 100
szkoda ze na gazie nie ma takiego BUTA jak na Pb ... róznica jest straszna.

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » ndz maja 15, 2005 11:43 am

eee tam ...


holowalem kiedys nivke z ustrzyk na prage poludnie w wawce. wyszlo 14 czy 16 litrow LPG. co tu porownywac z betoniarka. :)21 . a jak wyruszylismy o 10 rano, to o 17-tej bylismy w jankach. moze wczesniej ...

PS. swieto lotnictwa bylo w Radomiu bylo wtedy. ...., a trasa krakowska miala przebudowe.
pozdrawiam,
YJ 4.0

mmb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 10:27 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mmb » pn cze 13, 2005 9:53 am

Mój wynik z ostatniej jazdy na Słowację - 6,4 l ON/100 km (Niva 1,9 D) - 4 osoby na pokładzie + cały plecak piwa i innych trunków, dużo kręcenia po serpentynach, podjazdów, zjazdów itp. ! ;)))... Aż sam byłem zdziwiony... ;)

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: JAREK Ż » pn cze 13, 2005 6:46 pm

Nieźle :)2 mnie peugeot 405 1.9 D na takiej trasie też pali ok 6, ale w Niwce większe opory są.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn cze 13, 2005 7:53 pm

i o jedną oś więcej napędza motor :wink:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

flatmetal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 04, 2005 9:05 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: flatmetal » pn cze 13, 2005 9:35 pm

Trasa Gorzów Wlkp - Zopchau (tam gdzie robią MZ) 800 w dwie strony. Luty, ztery osoby, kupa ubrań i śpiworów, dwa namioty piwo żarcie i nawet kanister z paliwem. Spaliła dokładnie 80 litrów. A w mieście pali 15! :cry:
Teraz SJ 410
Była Niva

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » pn cze 13, 2005 10:29 pm

a mi 10-12 gazu i roznie sie jezdzi
ale nie ma co narzekac 2 mosty robia swoje
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: JAREK Ż » wt cze 14, 2005 10:01 pm

Sniper pisze:i o jedną oś więcej napędza motor :wink:

Chodziło mi między innymi o takie opory :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości