Pytanie dotyczące ustawiania zapłonu stroboskopem

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

adam242
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Pytanie dotyczące ustawiania zapłonu stroboskopem

Post autor: adam242 » czw gru 15, 2005 9:39 pm

Chodzi mi o to czy podczas ustawiania zapłonu za pomocą stroboskopu należy wcześniej rozłączyć urządzenie do podciśnieniowej regilacji kąta wyprzedzenia zapłonu. W instrukcji serwisowej do NIVKI nie ma o tym mowy ale w instrukcji obsługi stroboskopu jest wyraźnie napisane że należy wężyk podciśniwniowy odłączyć ( nawet rysunek jest) !! Tak na chłopski rozum też uważam że powinno się to zrobić ale chciałbym zasięgnąć Waszych opinii na ten temat.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw gru 15, 2005 9:42 pm

odlacz i zaslep wezyk...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » czw gru 15, 2005 10:44 pm

pewnie po co ci to pozbac sie tego calkiem 8)

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt gru 16, 2005 1:15 am

Wogóle daruj sobie ustawianie zapłonu w nivce przy pomocy stroboskopu :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt gru 16, 2005 9:26 am

Sniper pisze:Wogóle daruj sobie ustawianie zapłonu w nivce przy pomocy stroboskopu :D
:)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

adam242
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: adam242 » pt gru 16, 2005 3:11 pm

Ok , ale dla czego ???? Zapłon chcę sprawdzić tak , czy inaczej. Zrobienie tego stroboskopem nie zajmie więcej czasu niż ustawienie znaków na kołach. To ta sama robota a z doświadczenia wiem że ustawienia metodami statycznymi są mniej dokładne. Czemu więc uważacie żeby to sobie odpuścić ?

hajdi - może Ty pozbądź się tego całkiiem skoro uważasz że to niepotrzebne . Można bez tego jeździć - owszem ale auto jest bardziej oporne na gwałtowne wciskanie pedału przyspieszenia ! Jeśli nie zauważyłeś tego to znaczy że u Ciebie wogóle to nie działa a Ty nic o tym nie wiesz stary :)21

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 16, 2005 6:06 pm

Jezeli masz standardowy przerywacz i cala reszte czyli podcisnienia i odsrodkowy w porzadku to ustaw statycznie.

Jezeli masz juz nowoczesniejszy uklad o co bym nie podejrzewal CCCP to ustaw dynamicznie. I mozesz ustawic normalnie na podcisnieniach bez ich zdejmowania. I tak ustawiasz punkt na wolnych obrotach.

I milo wiedziec ze zyjesz :)21 sporo lat minelo :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

adam242
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: adam242 » pt gru 16, 2005 8:13 pm

Dzięki za konkretną odpowiedź .
Mam standardowy przerywacz póki co. Nie ma tam niczego nowocześniejszego.
Kombinuję nad zmontowaniem układu bezrozdzielaczowego opartego na elektronice a zapłon chciałem sprawdzić bo po tym jak ostatnio wyczyściłem przerywacz i jego okolice to auto nie chciało mi odpalać na benzynie wogóle .

Żyję , żyję. Dzięki.
Czasem na chwilke wychodzę z podziemi :)21

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt gru 20, 2005 1:25 pm

adam242 pisze: To ta sama robota a z doświadczenia wiem że ustawienia metodami statycznymi są mniej dokładne.
Ta teoria nie dotyczy nivki 8) - czy dokonałeś już regulacji przy pomocą lampy stroboskopowej ?? jeśli tak to jak to chodzi?? :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » wt gru 20, 2005 1:28 pm

hajdi pisze:pewnie po co ci to pozbac sie tego calkiem 8)
na czas pomiaru oczywiscie...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

adam242
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: adam242 » wt gru 20, 2005 5:22 pm

Sniper. Najpierw ustawiłem na znaki - cofnąłem prawie o milimetr !!! Przejechałem około 50km . Silnik chodzi płynniej a obroty nie skaczą bardzo gwałtownie do góry przy lekkim wciskaniu pedału gazu (bo poprzednio tak było).
Wczoraj dopiero ustawiałem na stroboskop i wyszło mi że musiałem jeszcze troszkę obrócić aparat. Odległość była naprawdę nieznaczna. Po tym przejechałem jakieś 30km . Różnicy żadnej NIE zauważyłem. Cieszę się że wogóle ten zapłon sprawdziłem bo jakoś dziwnie "przyspieszony" był (przez poprzedniego właściciela samochodu).
Acha . Po ustawieniu zapłonu musiałem ustawić obroty biegu jałowego bo mi zaczął gasnąć na światłach !!! Teraz jest wszystko OK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości