zo zrobić? pali 19l LPG

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » czw gru 29, 2005 9:32 pm

petercapri pisze:... bo wolne obroty ustawia sie na gazniku. Po odkreceniu w kierunku bogatszej mieszanki auto lepiej sie zbiera, a w kierunku ubozszej...
Jezeli sie nie myle, wykrecanie sruby (w lewo) = zwiekszanie dawki gazu.
Tak mam na Lovato i na BRC.
Skoro wolne obroty ustawiasz na gażniku (w co jakoś nie do końca wierzę) to jakie znaczenie ma marka instalacji gazowej. Przecież gażnik i tak jest ruski. Albo mówimy nie o tym samym :-?[/quote]

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » pt gru 30, 2005 3:45 pm

silverstone pisze:Gardziele w gaźniku mają 28 i 35mm średnicy. W palniku mam chyba obie po około 26mm.

Dziwne , moja ma 23 na I i 24 na II. Może pomyliłeś z średnicą komory mieszankowej?
Wszystkiego dobrego w 2006r.
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pt gru 30, 2005 3:55 pm

Silverstone, obroty ustawiasz sruba z boku gaznika, prostopadla do bloku (nie ta mala pod katem, bo to mieszanka na paliwie).

Sruba na reduktorze to odpowiednik sruby skladu mieszanki na gazniku.

A producent instalacji ma znaczenie o tyle, ze kazdy reduktor wyglada inaczej i w innym miejscu ma regulacje ;-)

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pt gru 30, 2005 4:13 pm

janek4411 pisze:
silverstone pisze:Gardziele w gaźniku mają 28 i 35mm średnicy. W palniku mam chyba obie po około 26mm.

Dziwne , moja ma 23 na I i 24 na II. Może pomyliłeś z średnicą komory mieszankowej?
Wszystkiego dobrego w 2006r.
Nie pomylilem, może masz inny gażnik. Mówię o starym z silnika 1600. Zresztą po drodze nie ma żadnego mniejszego przelotu. Mam gażnik na stole, suwmiarke tez :wink:

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt gru 30, 2005 4:24 pm

silverstone pisze: Mówię o starym z silnika 1600. Zresztą po drodze nie ma żadnego mniejszego przelotu. Mam gażnik na stole, suwmiarke tez :wink:
Ale rodzajów gażników do 1,6 było całe multum więc obaj macie racje :lol: :)2
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » pt gru 30, 2005 5:54 pm

silverstone pisze:

Nie pomylilem, może masz inny gażnik. Mówię o starym z silnika 1600. Zresztą po drodze nie ma żadnego mniejszego przelotu. Mam gażnik na stole, suwmiarke tez :wink:

Pomyliłeś się, sprawdź jeszcze raz. Tylko mierz gardziel i nie suwmiarka.Nawet na zdrowy rozum nie trzyma się to kupy. :D
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pt gru 30, 2005 9:29 pm

Jeśli się pomylilem, to najwyżej o 2mm z niechlujswa pomiaru.
A rozum mam zdrowy, a suwmiarką przy umiejętnym użyciu (z elementani pomocniczymi) można zmierzyć dużo, a gażnik jest stary i nie upieram się że fabryczny(ot taki mialem zamontowany), A Ty się naucz sztuki prowadzenia rozmowy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pt gru 30, 2005 11:12 pm

Moze po prostu piszecie o roznych rzeczach. Co innego srednica przepustnic, co innego srednica wlotow do gaznika, a co innego srednica zwezki w korpusie. Mam dane gaznikow w jakims poradniku serwisowym, nie roznily sie az tak bardzo.

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » sob gru 31, 2005 12:16 am

ot prosze jak to z konkretnego problemu może wywiązać sie dyskusja...zblizona gatunkowo do wyższości świąt nad świętami :D
w nowym roku mało problemów z Nivkami , spalania na poziomie tak 6,5 litra i jeżdżenia i jeżdżenia...

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » sob gru 31, 2005 12:22 am

tomek pisze: w nowym roku mało problemów z Nivkami , spalania na poziomie tak 6,5 litra i jeżdżenia i jeżdżenia...
Podpisuję sie oboma ręcami :)2

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » sob gru 31, 2005 1:55 am

silverstone pisze:
tomek pisze: w nowym roku mało problemów z Nivkami , spalania na poziomie tak 6,5 litra i jeżdżenia i jeżdżenia...
Podpisuję sie oboma ręcami :)2
Również wszystkiego nadwyraz optymistycznego :)2 :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » sob gru 31, 2005 7:31 pm

silverstone pisze: A Ty się naucz sztuki prowadzenia rozmowy.

Wybacz, jeśli Ci w czymś uchybiłem, czasem tak mam (za szybko myślę),(prawdę mówiąc nie wiem, co źle zrobiłem).
Tylko widzisz, suwmiarką raczej nie da się zmierzyć średnicy gardzieli. Nawet, jeśli jest wyposażona w szczeki do pomiarów wewnętrznych. Gardziel jest to najwęższa część w gaźniku, umiejscowiona najczęściej bezpośrednio za rozpylaczem, czasem rozpylacz nawet w nią wchodzi. W przypadku Niwiasty jest mniejsza niż średnica palnika. Teraz rozumiesz?
Myślenie nie boli!

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » sob sty 07, 2006 4:41 pm

mi palila 35 l na 160 km a przyczyna byly .... swiece ;]
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » sob sty 07, 2006 4:46 pm

a z tymi swiecami to co było tak konkretniej?Bo świece mam w miarę świeże tylko zastanawiam się nad wielkością przerwy...

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » sob sty 07, 2006 9:44 pm

Odstęp elektrod wynosi 0,5-0,6mm. Dogadałes się już z gazem ??
Myślenie nie boli!

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » ndz sty 08, 2006 9:24 am

hmm po prostu zapomnialem ze je sie wymienia co 10-15 tys km :roll: jak zmienilem wsio gra ;] a przerwe to na oko walilem ;]
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » ndz sty 08, 2006 4:25 pm

No, spalanie ustabilizowało się: ok 16l dłuższe przeloty, 18l miasto częste postoje-na mrozie nie za bardzo się zdąży zagrzać...Przyspieszony trochę zapłon, i lekko skręcona w stosunku do analizatora na śrubach regulacyjnych...dalej trochę dużo ale pomysłów już brak...

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » ndz sty 08, 2006 7:30 pm

u mnie max 17 l wynosi po miescie wiec zdaje mi sie ze ekologi nie osiagniesz ... jakosc gazu tez ma znaczenie (rozne satcje i zawartosc)
podlacz komputer niech sprawdza jaka mieszanka idze itd. jak domowe sposoby ic nie daja

zaznaczam ze... jezdze na felach od honkera wiec sa duzo szersze od seryjnych temu mam takie spalanie 8)
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » ndz sty 08, 2006 9:19 pm

ja straciłem wiarę we wpływ szerokości opon na spalanie! :DBo jak śmigałem na 255 to w 16litrach zawsze się mieściłem!a teraz na oponkach 175 wychodzi więcej...

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » pn sty 09, 2006 10:11 pm

W którą stronę masz skierowany wlot powietrza do filtra ??
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » wt sty 10, 2006 12:49 pm

Patrząc zza kierownicy to w prawo...

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » wt sty 10, 2006 11:20 pm

jak zalozylem w uazie snorkela to zaczal palic mi o 3l wiecej, moze masz poprostu zatkany filter powietrza
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » czw sty 12, 2006 9:42 am

tomek pisze:Patrząc zza kierownicy to w prawo...
Mnie interesuje w którą strone skierowany jest wlot do filtra , do przodu czy do tyłu?
Jesli chodzi o analizatory, polecam stary analogowy (ze wskazówką, powinna stac na wolnych obrotach w okolicach 13).Nowe do gazu nie koniecznie się sprawdzają.
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pt sty 13, 2006 8:59 am

O matko. Jakie analizatory? Jakie wskazowki??
Do wyregulowania wszystkiego wystarczy srubokret, pare kluczy i szczelinomierz. Analizator do niczego sie nie przyda, bo instalacja LPG ma to do siebie ze wymaga podregulowania co jakis czas, chociazby z powodu brudzenia sie filtra albo odkladania "blota" w reduktorze.
Wazne sa swiece, kable, platynki, wyprzedzenie zaplonu, rodzaj mixera, ustawienie zaworow, stan zaworow i gniazd...
Czy silnik w ogole pracuje rowno na wolnych obrotach? (nie ma prawa wypadac zaplon - pykanie z wydechu)

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » pt sty 13, 2006 2:23 pm

hm, nie jestem pewien czy to jest taki objaw ale od czasu do czasu zdarza sie pykniecie z rury...
tylko od razu mowię że zapłon ustawiany, swiece świeże, przewody WN tez...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości