Felgi 16 i mocny silnik!

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Felgi 16 i mocny silnik!

Post autor: Mały Staś » pn wrz 25, 2006 6:55 pm

Dopisuje jeszcze jedno pytanie do tematu:
Podpowiedzcie jaki silnik można w miare bezproblemowo zaadoptować do nivki- tieri wsadził 2.0 fiata z tego co pamiętam ale było sporo przeróbek, może jest jeszcze jakaś alternatywa? Diesle mnie nie interesują-tylko benzyna! minimum 90km, na gaźniku w miare popularny.

Witam. Od czego można felgi 16 dopasować do nivki? Oczywiście pomijając seryjne.Coś słyszałem o honkerze..? Rozmiar najlepiej zbliżony do orginału(16 na 5 szerokości), ale odsadzenie większe !!
Zaznaczam że chodzi o 16-stki! i nie szersze niż 5-5,5cala! Help!
Ostatnio zmieniony wt wrz 26, 2006 8:11 pm przez Mały Staś, łącznie zmieniany 1 raz.
...

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn wrz 25, 2006 7:05 pm

z żuka, tylko trzeba otwór powiększyć do 111


:)21
LJ 70

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Post autor: Mały Staś » wt wrz 26, 2006 2:24 pm

Dzięki, już jest jakis trop. Musze najpierw zważyć bo pewnie pancerne są a potrzebuje w miare lekkich.
...

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt wrz 26, 2006 7:59 pm

lublin 3,5T ma 16x6"- tylko takze trzeba powiekszyc otwor centralny jak w zuku na 111 i nakretki wymienic na nieco wieksze lub zmienic szpilki na zukowskie ewentualnie uazowskie.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Post autor: Mały Staś » wt wrz 26, 2006 8:13 pm

6 cali to już chyba za dużo ja na opone 6x16, nawet na detkach, ale dzięki za podpowiedź :)2
...

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt wrz 26, 2006 8:30 pm

mam takie roztaczane z żuka, moge fotke zrobic
i nie sa takie ciężkie, na pewno lżejsze od uazowych


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » wt wrz 26, 2006 8:31 pm

z silników to chyba fiatowskie tylnonapędowce-132, 131 ale to już wiekowe będą...może jeszcze dwulitrówka Forda sierry,tak jak w polonezie wsadzali?A może warto podrasowaś orginalny motor?W plaskatych Ladach to coś ze 150 koni te motory miały w wyczynowych wersjach, w rajdach i wyścigach...Ale to w czasach RWPG było :D

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » śr wrz 27, 2006 6:43 am

podrasowane silniki powinny chodzić w wysokich zakresach obrotów 4 - 6 ko/min, a do terenu tylko niskoobrotowe, bo inaczej w błocie będziesz palił przęgło albo grób sobie kołami wykopiesz. No chyba, że robimy bulwarówkę do palenia gum na asfalcie.

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Post autor: Mały Staś » śr wrz 27, 2006 7:58 am

Marek D. pisze:podrasowane silniki powinny chodzić w wysokich zakresach obrotów 4 - 6 ko/min, a do terenu tylko niskoobrotowe, bo inaczej w błocie będziesz palił przęgło albo grób sobie kołami wykopiesz. No chyba, że robimy bulwarówkę do palenia gum na asfalcie.
Masz dużo racji z tym wolnoobrotowym, ale...popatrz na samuraje-silniki wysokoobrotowe z kosiarki a radzą sobie w terenie bardzo dobrze i wlaściciele nie narzekają.
A co do bulwarówki i palenia gum... :lol: lachony chyba nie lecą na stare łady z ogumieniem rolniczym :)21 chociaż kto wie, może pod jakąś remizą na peryferiach zrobiłbym furore :wink:
...

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Post autor: Mały Staś » śr wrz 27, 2006 8:04 am

Mag69 pisze:mam takie roztaczane z żuka, moge fotke zrobic
i nie sa takie ciężkie, na pewno lżejsze od uazowych


:)21
A masz może foto jak to na nivie wygląda?
Myśle też o obróceniu orginałów choć niektórzy to odradzają:roll:
...

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr wrz 27, 2006 8:54 am

Mały Staś pisze:
A masz może foto jak to na nivie wygląda?
Myśle też o obróceniu orginałów choć niektórzy to odradzają:roll:
jak wyglada na nivce to nie wiem, ale na tych felgach mam załozone opony z nivy (175/75/16)


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » śr wrz 27, 2006 10:21 am

Stasiek przy wyłażeniu z błocka, zabawa polega na tym, aby nie zerwać
kół. Musi grać silnik i sprzęgło. jeżeli silnik na niskich obrotach nie ma mocy,
a sprzęgło ma krutki skok to po ptakach. miałem 1,6 w nivce - nie ukrywam silnik zajebisty, ale przy lekko trafionej pompie sprzęgła niva właściwości terenowe miała porównywalne z 126p. bez bicia przyznaję się, że samurajem nie jeździłem więc nie wiem jak to w terenie robi
:cry:

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » śr wrz 27, 2006 11:18 am

Witam kolegów.Jeżel9i chodzi o silnik to tylko lekki diesel i około 100 KM mocy.W trakcie jazdy nie zapominać o mocy. :D
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » śr wrz 27, 2006 12:00 pm

Ford Pinto 2.0 R4 nie wejdzie bo jest za dlugi (sprawdzalem ;-).
Koeln V6 ma szanse sie zmiescic, jest krotki i zwarty. Ale na pewno bedzie wymagal duzych przerobek, no i skrzynie od Lady moze szybko zmielic.
Podkrecone silniki Lady to sie nadaja tylko do rajdowek. Moment wysoko, dolot caly odkryty i prawie brak wolnych obrotow :)

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » czw paź 05, 2006 9:27 am

Jakieś jeszcze silniki wchodzą w rachubę ??
GR'RED TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości