szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Pytanko o dźwięk: wycie z przodu przy hamowaniu silnikiem jak w starym PKSie - mój mechanik: "to skrzynia, to normalne" ale mi się wydaje, że on się jednak nie zna na takim sprzęcie i to wycie to znak, że przedni most może wymagać wymiany łożysk... jakieś rady co do diagnostyki?
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
P0mian zmień mechanika jak twierdzi,że przy hamowaniu wyje skrzynia co uważa za normalne.Wojtek jak się dobrze oznaczy położenie reduktora przed odkręceniem to nie ma problemu z jego ustawianiem.Teraz ja mam pytanie-przymierzam sie do wymiany uszczelniacza wału korbowego przód w 1.7MPi i dziwie się ,że u mnie to koło jest inne od wystawianych na aukcjach internetowych.U mnie jest z takim jakby "obciąznikiem" i płaskim kluczem 38mm nie mam szans go odkręcić,bo musze mieć nasadke.Moje pytanie brzmi-ten "obciąznik" się jakoś odkreca od reszty koła czy to jest z kołem pasowym całość,coś na styl tłumika drgań skrętnych?Dodam że to nie jest jakas forma tuningu,bo z takim kołem pasowym odebrałem Nive z salonu.
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
mam zamiar zmienić. ale najpierw chciałbym upewnić się co do mojej diagnozy - czy w nivie wycie z przodu przy hamowaniu silnikiem może dobiegać jeszcze z czegoś innego niż mostu przedniego? czy warto najpierw (przed rozkręceniem całości) sprawdzić moment oporu na łożyskach mostu (tak jak podaje książka wyregulować luz).
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Mam 3 różne regulatory i za nowości żaden nie dawał więcej niż 14V bez obciążenia...Wojtek pisze:Regulator powinien obcinać napięcie na 14,5 V , po podłączeniu max obciążenia na 14,0 V. Jak jest inaczej, wymień regulator! Nie powinno być z tym problemu - nie wiem jaki model masz - ale jeśli regulator zespolony ze szczotkami to trzeba jedynie uważać żeby przy wkładaniu w gniazdo nie połamać szczotek.
Choć teraz dwa z nich dają 13V... Zaczynam zastanawiać się nad wyciągnięciem regulatora na zewnątrz i zastosowaniu klasycznego a'la Duży Fiat

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
A może to reduktorek pogwizduje, nie most?
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Daj do przejrzenia alternator... Jeśli jedna z diod wzbudzenia siadła, to będzie podobny efekt. Samemu raczej nie zdiagnozujesz, stąd sugestia warsztatu. Tak się dzieje po topieniu, jak nie masz szczelnego zespołu szczotki-komutator.górni$ pisze:Mam 3 różne regulatory i za nowości żaden nie dawał więcej niż 14V bez obciążenia...Wojtek pisze:Regulator powinien obcinać napięcie na 14,5 V , po podłączeniu max obciążenia na 14,0 V. Jak jest inaczej, wymień regulator! Nie powinno być z tym problemu - nie wiem jaki model masz - ale jeśli regulator zespolony ze szczotkami to trzeba jedynie uważać żeby przy wkładaniu w gniazdo nie połamać szczotek.
Choć teraz dwa z nich dają 13V... Zaczynam zastanawiać się nad wyciągnięciem regulatora na zewnątrz i zastosowaniu klasycznego a'la Duży Fiat
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
da się sprawdzić bez jazdy pod samochodem?dandan pisze:A może to reduktorek pogwizduje, nie most?

niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
P0mian podpowiem Ci tak-to co możesz sprawdzić w warunkach domowych to sprawdż czy flansza (część do której przykręcony jest wał) przedniego mostu nie wykazuje luzów góra-dół.Jeżeli wyczujesz jakikolwiek luz to nie dziw się że most hałasuje.Dobrze piszesz o naciągu łożysk ale w mostach to jest już dość skomplikowana sprawa,bo naciąg łożysk wiąże się z luzem międzyzębnym wałka atakującego i koła talerzowego,czyli zaczniesz regulować łożyska i tym samym zaczniesz zmieniać luz międzyzębny.A jak ten luz jest za duży lub za mały to most wydaje najróżniejsze dżwięki.Następna sprawa to jak most pracował kiedykolwiek bez oleju to już regulacja,a nawet wymiana tylko łożysk nic nie da.Mozesz całkiem wykręcić przedni wał i przejechać się na włączonej blokadzie,jeżeli wtedy będzie cisza przy hamowaniu silnikiem to masz 100% pewności,że hałasuje most.Reduktor też może hałasować ale raczej nie byłoby go słychać z przodu tak jak piszesz.
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
dzięki za konkretne odpowiedzi.
Czy da się gdzieś w polsce kupić części mostu (łożyska ataku, tuleję odległościową, pierścień regulacyjny)?
będę miał chyba też problem ze znalezieniem mechanika z dynamometrem obrotowym albo kluczem w takiej skali...
Czy da się gdzieś w polsce kupić części mostu (łożyska ataku, tuleję odległościową, pierścień regulacyjny)?
będę miał chyba też problem ze znalezieniem mechanika z dynamometrem obrotowym albo kluczem w takiej skali...
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Do Nivy da sie kupić wszystko.Jeżeli jesteś pewny,że to przedni most to przekalkuluj cene części i naprawy a zakup nowego mostu.P0mian,a felgi i opony masz wszystkie takie same i o podobnym stopniu zużycia?
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
pewien to jeszcze nie jestem ale poprzedni właściciel wymienił w nim bebechy więc podejrzewam, że mógł atak źle wyregulować i łożyska siadają. Powiedział, że jeździli na początku na "niedokręconej śrubce" i zębatki się popsuły więc wymienili wszystko w środku.
opony są ok (równe) ale trochę duże, felgi przespawane na szerszy rozstaw.
opony są ok (równe) ale trochę duże, felgi przespawane na szerszy rozstaw.
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Jeżeli ktoś już wcześniej grzebał w moście to masz szansę na różne przełożenia. Tył / przód.
I się wtedy wyrabia. A co do samodzielnego dłubania to posłuchaj Janusza73. Policz czy to aby opłacalne. Nowy jest nowy i wyregulowany.
I się wtedy wyrabia. A co do samodzielnego dłubania to posłuchaj Janusza73. Policz czy to aby opłacalne. Nowy jest nowy i wyregulowany.
Niva `88 1.6 zagazowana
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
ok, będę diagnozował - jeśli się most potwierdzi pomyślę o nowym.
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Patrząc na Twoją Nivę, to przeszłość ona może mieć.
http://01-studio.pl/pliki/niva.jpg
Ja na początek przejechałbym się na zwykłych, "cywilnych" kołach, może masz od kogoś na chwilę pożyczyć i wtedy posłuchać wszystkich dźwięków.
Opony to jedno, a felgi to drugie, jak zostały fachowo zespawane.
Można chociaż na wyważarce pokręcić,czy nie kiwają się, jak w starych Kamazach.
Potem zabieraj się za mosty, albo raczej daj komuś, kto to robi i się zna.
Pamiętaj o różnych stosowanych przełożeniach.
Oby nie o 1 most za daleko.

Bo potem jest dział :sprzedam Nivę"
No. Powodzenia.
http://01-studio.pl/pliki/niva.jpg
Ja na początek przejechałbym się na zwykłych, "cywilnych" kołach, może masz od kogoś na chwilę pożyczyć i wtedy posłuchać wszystkich dźwięków.
Opony to jedno, a felgi to drugie, jak zostały fachowo zespawane.
Można chociaż na wyważarce pokręcić,czy nie kiwają się, jak w starych Kamazach.
Potem zabieraj się za mosty, albo raczej daj komuś, kto to robi i się zna.
Pamiętaj o różnych stosowanych przełożeniach.
Oby nie o 1 most za daleko.


Bo potem jest dział :sprzedam Nivę"

No. Powodzenia.
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
dzięki za rady.
myślę, że przeszłości nie ma zbyt terenowej bo najprawdopodobniej:
1. przerobił ją mietek kupując rdzewiaka za 2K w 2011/12 (nie przerejestrował) - pospawał podwozie, zabezpieczył bitexem, zaszpachlował, polakierował przerobił koła i chłodzenie, dał opony, możliwe, że trochę jeździł w terenie ale po roku sprzedał januszom za 4k
2. janusze woziły graty na budowę i szaleli po polu przy domu, popsuli most i wymienili w nim flaki, wymienili gumy/tuleje w tylnym zawieszeniu, po roku sprzedali mi za 3,8k
3. ja gdy ją kupiłem wymieniłem na razie olej w silniku i filtry, uzupełniłem ubytki oleju wszędzie indziej (1,5l w sumie) i pojechałem w teren - odkryłem, że tył dobija ze względu na na duże opony i.... zrobiło się nacięcie na bieżniku - w nadkolu po naprawie mietka wystawał kawałek blachy - stąd wniosek, że najprawdopodobniej nikt nie wjechał nią w teren na tyle trudny by spowodować dobicie kuł do nadkoli bo bieżnik już by się uszkodził wcześniej.
i na marginesie pytanie: lepiej podnieść tył o 5cm czy podciąć nadkola?
myślę, że przeszłości nie ma zbyt terenowej bo najprawdopodobniej:
1. przerobił ją mietek kupując rdzewiaka za 2K w 2011/12 (nie przerejestrował) - pospawał podwozie, zabezpieczył bitexem, zaszpachlował, polakierował przerobił koła i chłodzenie, dał opony, możliwe, że trochę jeździł w terenie ale po roku sprzedał januszom za 4k
2. janusze woziły graty na budowę i szaleli po polu przy domu, popsuli most i wymienili w nim flaki, wymienili gumy/tuleje w tylnym zawieszeniu, po roku sprzedali mi za 3,8k
3. ja gdy ją kupiłem wymieniłem na razie olej w silniku i filtry, uzupełniłem ubytki oleju wszędzie indziej (1,5l w sumie) i pojechałem w teren - odkryłem, że tył dobija ze względu na na duże opony i.... zrobiło się nacięcie na bieżniku - w nadkolu po naprawie mietka wystawał kawałek blachy - stąd wniosek, że najprawdopodobniej nikt nie wjechał nią w teren na tyle trudny by spowodować dobicie kuł do nadkoli bo bieżnik już by się uszkodził wcześniej.
i na marginesie pytanie: lepiej podnieść tył o 5cm czy podciąć nadkola?
niva challenge accepted
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
A po co Ci kowal i co w Nivce można kuć - chyba, że "takie auto to byle kowal naprawi" ?p0mian pisze: dobicie kuł
Co tam już stryjenka sobie winszuje - jak była spawana, to wycięcie blach jej nie zaszkodzi; podnoszenie porąbie geometrię zawieszenia.p0mian pisze:i na marginesie pytanie: lepiej podnieść tył o 5cm czy podciąć nadkola?
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
sory nie łapię czy to ironiaWojtek pisze:A po co Ci kowal i co w Nivce można kuć - chyba, że "takie auto to byle kowal naprawi" ?p0mian pisze: dobicie kuł


EDIT:
obadałem sprężyny - wyglądają na już podniesione - widać tam jakąś taśmę gumową owijającą coś na szczycie sprężyny
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
A widział ktoś kiedyś taką Ładę? http://olx.pl/oferta/dla-kolekcjonera-k ... 61f7949305 

- wycior_2007
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: wt lip 07, 2009 8:53 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
więc w weekend sprawdziłem altek i ładuje mi 17-18 VBrowar Johnson pisze:Jak napięcie skacze do 15,5V to lepiej przejrzeć ten regulator i jego połączenia i masy. Wskoczy takie napięcie na dłużej to po jakimś czasie ugotuje akumulator, a to będzie większy problem.

nie chciało mi sie go rozbierać bo w garażu zalegał mi altek od dużego fiata i sobie go zmotam, jest na 100% sprawny i mocowanie bardzo podobne ale mam pytanie jak go podłączyć ? do altaka idą dwa przewody grubszy i cieńszy który jest od czego ?
tak ten altek od fiata wygląda

na wzór nie podłącze bo ten padnięty też jest jakiś motany od czegoś innego i cholera wie o co chodzi
elektryka samochodowa to nie jest moja najmocniejsza strona

Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2014 5:19 pm przez vader19925, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz sie 10, 2014 9:50 am
- Lokalizacja: woj. Łódzkie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zdjęcie nie działa.
Gdzie mierzysz to napięcie ? Ja bym mierzył na akumulatorze, upewniając się wcześniej, że wszystkie masy "stykają" i połączenia do akumulatora też są dobrze skręcone i nie skorodowane. Powyłączałbym grubsze odbiorniki prądu (głównie chodzi o światła) i przy sprawnym alternatorze i regulatorze napięcie powinno się zatrzymać w okolicach 14,4V.
Jaka pewność, że miernik nie oszukuje ?
Schemat połączeń alternatora od 125p z regulatorem i instalacją jest prosty jak świński ogon i ogólnodostępny w sieci, jak wpiszesz w goglach "alternator 125p" i przełączysz na grafikę, zaraz gdzieś tam z brzegu skan z książki będzie. Nie wiem czy wypada wklejać bezpośrednio link do takiego skanu, który to znajduje się na dodatek na inszym forum.
Gdzie mierzysz to napięcie ? Ja bym mierzył na akumulatorze, upewniając się wcześniej, że wszystkie masy "stykają" i połączenia do akumulatora też są dobrze skręcone i nie skorodowane. Powyłączałbym grubsze odbiorniki prądu (głównie chodzi o światła) i przy sprawnym alternatorze i regulatorze napięcie powinno się zatrzymać w okolicach 14,4V.
Jaka pewność, że miernik nie oszukuje ?
Schemat połączeń alternatora od 125p z regulatorem i instalacją jest prosty jak świński ogon i ogólnodostępny w sieci, jak wpiszesz w goglach "alternator 125p" i przełączysz na grafikę, zaraz gdzieś tam z brzegu skan z książki będzie. Nie wiem czy wypada wklejać bezpośrednio link do takiego skanu, który to znajduje się na dodatek na inszym forum.
126p 1982
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
mierzyłem miernikiem uniwersalnym sprawny bo sprawdziłem na dwóch samochodach i pokazywał tyle co trzeba
kleme plusową miałem słabą wymieniłem na nową porządnie podłączyłem przewody a mase jakoś w lipcu przeglądałem i oczyściłem
mierzyłem na aku przy wł silnik i wszystkie odbiorniki wyłączone napięcie oscylowało w granicach 17,5-17,8 [V]
popatrzyłem w sieci te schematy i już wiem mniej więcej jak podłączyć po prostu moja niva ma tyle patentów po poprzednim właścicielu głównie elektrycznych że się człowiek gubi i przy naprawie ku**icy można dostać
będę w sobotę walczyć
jako rodzynek "patentów poprzedniego właściciela" powiem ciekawostkę chciałem krzyżaki na wałach wymienić i co widzę, zamiast pierścieni segera spawy
przedni wal jakoś się porozcina, ale tylny do wyj**nia ...
kleme plusową miałem słabą wymieniłem na nową porządnie podłączyłem przewody a mase jakoś w lipcu przeglądałem i oczyściłem
mierzyłem na aku przy wł silnik i wszystkie odbiorniki wyłączone napięcie oscylowało w granicach 17,5-17,8 [V]
popatrzyłem w sieci te schematy i już wiem mniej więcej jak podłączyć po prostu moja niva ma tyle patentów po poprzednim właścicielu głównie elektrycznych że się człowiek gubi i przy naprawie ku**icy można dostać
będę w sobotę walczyć
jako rodzynek "patentów poprzedniego właściciela" powiem ciekawostkę chciałem krzyżaki na wałach wymienić i co widzę, zamiast pierścieni segera spawy

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ale skoro zdecydowałeś się na taki samochód w okazyjnej cenie, to pretensji do poprzednika nie masz? 
Co do alternatora ze zdjęcia, to jest starego typu, do którego potrzebny jest jeszcze dodatkowo (sprawny
) regulator zewnętrzny.
Nie wiem,czy powinieneś się motać.
Za 50 zł dostaniesz używany od Opla na gotowo do wkręcenia w Nivkę.
Albo nowy regulator do dotychczasowego alternatora.
Twój wybór.

Co do alternatora ze zdjęcia, to jest starego typu, do którego potrzebny jest jeszcze dodatkowo (sprawny

Nie wiem,czy powinieneś się motać.
Za 50 zł dostaniesz używany od Opla na gotowo do wkręcenia w Nivkę.
Albo nowy regulator do dotychczasowego alternatora.
Twój wybór.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
oj tam pretensji to może nie mam, po prostu jestem szokowany zmysłem artystycznym poprzednika
no to dobrze że mówisz, popatrzę te altki od opli i zobaczymy co wyjdzie

no to dobrze że mówisz, popatrzę te altki od opli i zobaczymy co wyjdzie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zlituj się i powiedz od jakiego Opla, bo oryginalny alternator najchętniej pół roku temu bym wy...rzuciłdandan pisze:
Za 50 zł dostaniesz używany od Opla na gotowo do wkręcenia w Nivkę.
Albo nowy regulator do dotychczasowego alternatora.
Twój wybór.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość