Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

kamiloskop
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
Lokalizacja: Bełżyce

Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: kamiloskop » śr paź 17, 2012 9:09 pm

Witam !!
Jak w temacie.
Zakładałem już 2 nowe, niby płaszczyzna na półosi jest ok, nie widać zadr itp.
wszystko przed składaniem myte itp.uszczelniacz wkładany delikatnie na pewno nie uszkodzony ale nadal cieknie.

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: silverstone » śr paź 17, 2012 9:46 pm

Anie masz przypadkiem krzywej półosi ?
I sprawdź drożność odpowietrznika, bo jak zasyfiony, to momentalnie bokiem olej wywala.
I koniecznie nasmaruj przed złożeniem całości łożysko, bo cieknący olej wypłukał smar i jak przestaje cieknąć łożysko chodzi na sucho i po miesiącu do wymiany.
I może kup jakiejś innej firmy, bo też różnie się zachowują. Mi całkiem nieźle chodziły ruskie.
1,6 '92, 1,7i '98.....

kamiloskop
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
Lokalizacja: Bełżyce

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: kamiloskop » śr paź 17, 2012 9:51 pm

dziękuje kolego za cenne wskazówki !!
qrde nie wiem czy krzywa czy prosta nie wygląda na krzywą.
A co do tego odpowietrznika to nawet nie wiedziałem ze coś takiego istnieje :o
Jutro po pracy siądę znowu zobaczę gdzie to tam jest :)9
Kupowałem z Rzeszowa ale teraz kupie 2 rodzaj bo maja 2.
Pozdrawiam i jeszcze raz thx.

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: silverstone » śr paź 17, 2012 11:27 pm

Daj rzeczone koło na lewarek, zdejmij oponkę i bęben i na obrotach ( dwójeczka bez ssania :)21 ) zobacz czy i jakie bicie ma piasta. Będzie w miarę jasność.
1,6 '92, 1,7i '98.....

kamiloskop
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
Lokalizacja: Bełżyce

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: kamiloskop » czw paź 18, 2012 11:28 pm

Kolego wiem ze pytanie nie na miejscu ale nie mogę zlokalizować tego odpowietrznika :oops:
os prosta i tak jak mówisz wywala bokiem simeringa oliwę :)16

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: cerber67 » pt paź 19, 2012 7:28 am

Odpowietrznik jest na górze "gruchy" dyferencjału. Taki króciec z ruchomym kapturkiem. Masz coś takiego na reduktorze, skrzyni biegów i dyferencjale przednim. No chyba, że poprzednik zaspawał żeby było szczelne.
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: silverstone » pt paź 19, 2012 1:05 pm

Możesz jeszcze spróbować kupić w sklepie z uszczelnieniami simering 30x45x7 (o ile dobrze pamiętam) a nie jak fabryczny x8. Wówczas warga wypadnie w ciut innym miejscu i jeśli półoś jest nawet minimalnie wyrobiona od starego to nieco obok może być dobrze. Też z tym walczyłem namiętnie. Z sukcesem, jak zwykle chwilowym. Oby ta chwila jak najdłużej trwała :)21 :)21 :)21
1,6 '92, 1,7i '98.....

kamiloskop
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
Lokalizacja: Bełżyce

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: kamiloskop » pt paź 19, 2012 1:14 pm

Witam !!
Kolego właśnie tak mam zamiar zrobić bo simmering pasuje od VW AUDI itp.
Kolega pracuje w serwisie tych marek mam wieczorem mieć plastikowy a nie metalowy kołnierz.
Pozdrawiam !



Założyłem nowy ale niestety odpowietrznika nie ma.
Szukałem na schematach nie znalazłem u siebie tez brak.
Z przodu jest wszędzie jest ale z tyłu brak.
Czy ktoś może wskazać na jakimś foto do hole.. gdzie to jest :)11 :)11 :)11 :)11
Z góry bardzo dziękuje !!



witam ponownie :)
problem rozwiązany mianowicie założony simmering firmy CORTECO i odpowietrznik zrobiony wg solucji podanej przez kolegę ttr.
Minął tydzień i sucho aż miło :)

Awatar użytkownika
okhuti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt lut 12, 2008 11:13 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: okhuti » śr gru 12, 2012 9:54 am

Witam Kolegów,
podłączę się do tego tematu co by nie robić śmietnika.
Czy przy zakładaniu tylnych półosi wskazane jest założenie pierścienia i łożyska na półoś czy raczej w obudowę mostu?
Dziękuję i pozdrawiam
sat okh

kamiloskop
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
Lokalizacja: Bełżyce

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: kamiloskop » śr gru 12, 2012 10:40 am

kolego na gorąco pierścień idzie na półoś wiec łożysko też jako pierwsze

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: Wojt@s » śr gru 12, 2012 10:43 am

Tak jak napisali powyżej, najpierw metalowa osłona łożyska ( którą przykręca się do mostu na 4 śruby z drobnym gwintem!! ) , później łożysko , później pierścień, pierścień na gorąco by doszedł do samego końca.
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
okhuti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt lut 12, 2008 11:13 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: okhuti » śr gru 12, 2012 11:29 am

a dziękować, dziękować :)
sat okh

kamiloskop
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
Lokalizacja: Bełżyce

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: kamiloskop » śr gru 12, 2012 12:56 pm

czasami ten pierścień i grzanie jego nie pomaga i trzeba lekko zaspawać punktowo.polecam symerring firmy Corteco.
Przerabiałem ten temat i tylko ten mi trzymał sprawnie oliwę w moście

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: Janusz73 » śr gru 12, 2012 1:26 pm

Kamiloskop ogólnie nie powinno sie pierścienia punktowo "lapać" ale ludzie tak robią i dobrze jest.Nie wiem jak w starszych Nivach,ale ja myslałem że łożysko półosi to jak w dużym fiacie i polonezie ma wymiar 6306.Jednak w 1.7MPI jest łożysko 62208 co mnie zdziwiło.

kamiloskop
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
Lokalizacja: Bełżyce

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: kamiloskop » śr gru 12, 2012 1:46 pm

kolego zgodzę się z tobą bo w 1 mojej z 89r. miałem takie pierścienie nowe ze do czerwoności rozgrzane i nic nie rozszerzało się.
Nie dawno wymieniałem w 2 z 98r to już grzanie pomogło i nie trzeba było spawać.

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: silverstone » śr gru 12, 2012 9:00 pm

kamiloskop pisze: miałem takie pierścienie nowe ze do czerwoności rozgrzane i nic nie rozszerzało się.
A co Ty takie bzdury pitolisz :-o Praw fizyki Pan nie zmienisz, jak coś rozgrzejesz do czerwoności, to się rozszerzy. Znając współczynnik rozszerzalności stali i +/- różnicę temperatur możesz nawet policzyć o ile się powiększy.
A to że był źle (za ciasno) zrobiony i mimo grzanie nie osiągnął odpowiedniego rozmiaru coby w miarę swobodnie go włożyć, to już inna sprawa :)21
1,6 '92, 1,7i '98.....

kamiloskop
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
Lokalizacja: Bełżyce

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: kamiloskop » czw gru 13, 2012 1:06 am

silverstone pisze:
kamiloskop pisze: miałem takie pierścienie nowe ze do czerwoności rozgrzane i nic nie rozszerzało się.
A to że był źle (za ciasno) zrobiony i mimo grzanie nie osiągnął odpowiedniego rozmiaru coby w miarę swobodnie go włożyć, to już inna sprawa :)21
Ale dokładny jesteś :) To nie forum fizyczne :D
I to to właśnie mi chodziło

luckylm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob lut 25, 2012 7:52 pm

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: luckylm » ndz lut 07, 2016 10:33 pm

Witam zmieniałem uszczelniacz na tylnej półosi i odkręcając wyleciał mi ten oring łożyska półosi, kupiłem nowy i nie wiem gdzie dokładnie ma być osadzony, przed łożyskiem (od strony mostu) tylko że tam jest tak jakby za duży, czy dopiero za łożyskiem pod tą obudową przykręcaną na 4 śruby? nie wiem czy jasno wytłumaczyłem, zamontowałem go przed tą obudową (ciężko było go tam ustawić żeby nie spadł) i pojeździłem jakieś 2dni i znów cieknie więc albo go źle zamontowałem albo w złym miejscu. W manualu nie widzę nigdzie żadnego opisu.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: Janusz73 » pn lut 08, 2016 7:28 am

Luckylm.Ten oring zakładasz na łożysko i on ustawi się sam w trakcie montażu.On nie ma nic wspólnego z uszczelnieniem oleju,pełni tylko funkcje osłony przeciwkurzowej.Jak wymienisz uszczelniacz w moście to potem trzeba bardzo delikatnie wprowadzać półoś,a jak na niej masz wyrobione miejsce współpracy z uszczelniaczem to w krótkim czasie olej znowu się pokaże.

luckylm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob lut 25, 2012 7:52 pm

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: luckylm » pt lut 12, 2016 1:47 pm

Dzieki za szybką odp Janusz73, gdzieś w sieci czytałem, że tam ma być uszczelniacz 29x45x8 a nie 30x45x8 może taki tam wejdzie, albo tak jak ktoś wyżej już wspomniał 30x45x7 a nie "8", wyciągnę jutro tą półoś i zobaczę w jakim jest dokładnie stanie bo ostatnio to szczerze mówiąc dokładnie się nie przyglądałem tylko tak na szybko ale nie zauważyłem żadnych "rowków". A teraz pyt z innej beczki sory że tak w tym dziele ale kurcze szukam i nie potrafię znaleźć nic (od niedawna na tym forum jestem) chcę zrobić progi z rury i blachy ryflowanej i widziałem że montują je do tych miejsc na lewarek i szukam pomysłu jak to rozwiązać żeby dało się w miarę szybko zdemontować w razie potrzeby włożenia lewarka.

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: cerber67 » pt lut 12, 2016 5:35 pm

A po kiego chcesz demontować próg do lewarka? Zrób solidny próg i lewarek pod niego.
Prościej się chyba nie da:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niva `88 1.6 zagazowana

luckylm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob lut 25, 2012 7:52 pm

Re: Nieszczelny symmering półosi tylniego mostu.

Post autor: luckylm » pt lut 12, 2016 6:21 pm

O to właśnie mi chodziło! Dzięki za foty :D myślałem o demontowaniu żeby podnosić lewarkiem oryginalnym co wchodzi w te właśnie otwory. Uszczelniacz właśnie założyłem ale teraz ten 29x45x8 siedzi na półosi bardziej ciasno, 30x45x8 był chyba za luźny ale i tak nie wiem czy to cos da bo lekki rowek da sie wyczuć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość