Wysokie wolne obroty,

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: przemek406 » śr sty 28, 2015 12:40 pm

Z zaworami gazu raczej wszystko ok bo jesli chodzi na gazie i zakrece zawór przy butli to zgasnie wiem narazie gazu nie uzywam,dopóki nie uporam sie z tymi obrotami.

No i właśnie chyba problem jest gdzies w zasilaniu krokowca albo padł komputer, bo po właczeniu zapłonu nic sie nie dzieje z krokowcem-czekalem kilkanascie sekund i nic. Zaś po wyłączeniu, też trzeba chwilke zaczekac i właśnie wtedy się wysuwa i odrobine cofa...
Z tego co wnioskuje on stoi w jedej pozycji-w takiej jak sie ustawi własnie po wylaczeniu kluczyka i przez to ma sporo powietrza wiec i obroty wysokie zawsze jednakowe 3tys.
Czy jeśli by się okazalo że to komputer to pasuje od poloneza? czy bede zmuszony szukac nivowskiego?

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: p0mian » śr sty 28, 2015 5:11 pm

nie znam się na polonezach i nie łączyłem się z kompem nivy ale na oko to jest taki jak w corsie Bosch Motronic. To ustawianie krokowca opisałem na podstawie tego co pamiętam z corsy. Zanim wywalisz kompa lepiej niech ktoś to dobrze sprawdzi. Można na wstępie sprawdzić czy podaje napięcie na krokowca, może ustawić grzybek ręcznie w odpowiedniej pozycji i odpalić z odłączonym kablem krokowca, potem podłączyć i odpalić jeszcze raz, jeśli zacznie wtedy regulować i podnosić obroty to raczej jakiś czujnik...

jeśli piszę coś głupiego to niech ktoś śmiało skoryguje!
niva challenge accepted

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: dandan » śr sty 28, 2015 10:03 pm

dandan pisze:przemek406, nie macie tam jakiegoś kumatego warsztatu, który żyje z elektroniki samochodowej???
Niech zlutują w końcu ten czerwony kabelek i trochę pociesz się jazdą.
Z całą sympatią, ale dalej tak to widzę. Półtora chyba już miesiąca w plecy.
Albo lubisz warsztatowy sadomasochozm i nie narzekasz, albo lubisz jeździć i chcesz jak najsprawniej pozbyć się usterki. Nie wiem, czy ja mam poszukać speca np. w Mińsku M., bo to nie moje rejony.
Jak trzeba, to spróbuję.

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: przemek406 » śr sty 28, 2015 10:44 pm

dandan sprawa wyglada tak, że ja w domu kiedy moge cokolwiek zajrzeć do tego auta jestem siednio co 3 tygodnie wiec jeżeli w najblizszym czasie nic nie ogarne samemu to pozostanie tylko jakiś warsztat. A pisząc na forum próbuje zebrać jak najwięcej info,żeby jak już mam możliwość sprawdzić wszystkie podpowiedzi od życzliwych posiadaczy ładzianek i nie tylko.

Lepiej mi powiedz gdzie moge zakupić czujnik temp. powietrza ten z filtra bo nigdzie nie moge namierzyć? a może ktoś ma zbędny?

Pozdro!

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: górni$ » pt sty 30, 2015 1:34 pm

U mnie na benzynie robią się większe cyrki z pracą silnika niż na gazie :D Niva.

Jeśli krokowiec Ci nie chodzi spróbuj wykręcić grzybek, założyć go na nowo i od razu włożyć w korpus. U mnie to pomogło od ręki. Nie wiem czy to jest jakaś auto regulacja na sprężynie czy coś, ale zadziałało.


A jeśli masz dosyć to zaślep boczny przelot od krokowca, wyjmij zaślepkę z ręcznej regulacji uchylenia przepustnicy, wyreguluj wolne obroty na ciepłym silniku i zapomnij o problemie.
Na zimnym czy pod dużym obciążeniem mogą spadać-wiadomo, ustawione są ręcznie w jednej pozycji, nie jak w wypadku krokowca który dynamicznie ustawia wolne obroty.

A sterownik....

Obrazek

Tak wyglądają oznaczenia w mojej. 2000r.
Przy okazji, czy wie ktoś od czego jest maxi bezpiecznik przyczepiony do wiązki po prawej stronie komputera? Na zdjęciu nawet trochę go widać.

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: przemek406 » pt sty 30, 2015 8:33 pm

Dzieki górni$ za podpowiedź,mam nadzieję że to tylko/aż wina krokowca.

A jakby zamiast niego wsadzić to:
http://jacars.pl/ekonomizer-gaznika-zaw ... -3613.html

podejdzie do przepustnicy z 1,7i ?

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: p0mian » pt sty 30, 2015 10:13 pm

Sprawdziłem dzisiaj w ładzie - krokowiec ustawia się na pewno po wyłączeniu zapłonu bo go słychać. a przed odpaleniem to nie jestem pewny bo też pompa buczy.
niva challenge accepted

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: przemek406 » sob sty 31, 2015 12:54 am

Ok, dzięki. Ja to swojego sprawdzałem trzymajac go w reku po wyciagnieciu z przepustnicy a 2 osoba włączała kluczyk, ale po włączeniu u mnie nie ma żadnej reakcji tylko po wyłaczeniu zaplonu tak jak mówisz.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: Janusz73 » sob sty 31, 2015 11:56 am

Górni$.Instrukcja mówi,że jest to bezpiecznik od podgrzewania kolektora ssącego w jednopunkcie.Wartość,aż 50 Amper.

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: górni$ » sob sty 31, 2015 8:02 pm

Ten ekonomizer to chyba zupełnie inna bajka, pewnie nie podejdzie.

A za opis bezpiecznika podziękuję, jak ktoś mi wytłumaczy co to i gdzie to jest ten podgrzewacz...:)

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: przemek406 » pn lut 09, 2015 8:16 pm

Sprawdziłem ten ekonomizer, bo dostałem gaźnik od nivy w gratach od poprzedniego właściciela i spełnia on chyba podobne zadanie jak tutaj krokowy ale niestety jest prawie 2xmniejszy od silniczka krok. wiec nie nadaje się.

Reasumując, zrobiłem tak:
wyciągnąłem silniczek krokowy z przepustnicy,wyciagnalem maksymalnie trzpien z niego,psiuknąłem do silniczka WD i z powrotem wsadzilem grzybek na miejsce,tyle ze jakby samą końcówką trzpienia aby tylko załapał w srodku i wkrecilem krokowca do przepustnicy. Troche na siłę bo grzybek był bardziej wysuniety niż kazały mu impulsy z ECU wiec miałęm pewnosć że zamknął kanał powietrza przez który leci powietrze potrzebne do wolnych obrotów.
Odpalam->złapał->zgasł,jeszcze raz-to samo. Teraz powtórka z wciśnietym pedałem gazu,chodzi na takich obrotach jak trzymam pedał wiec niby ok.
Silnik krokowy cały czas odłaczony,podłożyłem coś pod ucho uchwytu linki gazu coby miał jakies tam wolne obroty, nawet w miare trafilem ze chodzil,troche za male bo w okolicach 600. Jazda próbna, cały czas na samej benzynie ale coś nie szło jechac bo strasznie strzelał w filtr powietrza,dusił się. Stwierdzilem że za malo powietrza ma wiec wrocilem do domu,odkleilem tasme spod uchwytu linki,podłaczylem krokowca i...jakoś tam chodzi na wolnych:) Różne ma te obroty,ale jestem pewny co mam wymienić, W KOŃCU!

Jedno się wyjaśniło,ale mam jeszcze 2 rzeczy troche denerwujace tylko nie wiem czy w tym temacie moge pisać o sprzegle i rozrządzie czy założyć nowy?Jak myślicie?

Ale felieton wyszedł! Mam nadzieje że was na zanudziłem,ale może komuś się przyda.


Pozdro!

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: przemek406 » pt lut 27, 2015 9:54 pm

Niestety! Wymiana silnika krokowego na nowy-oryginalny GM nie przyniosło rozwiazania problemu:( nie wiem może ten cały komputer podaje jakieś złe sygnały na krokowca i dlatego ma takie duze obroty:( Brak pomysłu na rozwiazanie problemu....

Awatar użytkownika
Dirgo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw sie 22, 2013 2:14 am

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: Dirgo » ndz mar 01, 2015 12:52 am

Ja kupiłem krokowca z bodajże vectry na monowtrysku, kształt grzybka taki sam jak w ładzie. A krokowiec też ustawia się po włączeniu zapłonu(słyszałem jak miałem odłączoną pompę paliwa).
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: przemek406 » ndz mar 01, 2015 12:49 pm

No tak,tylko u mnie chyba musi być coś z ECU, że podaje mu jakieś błędne info i ten źle przelicza kroki i przez to ma takie obroty.
A podłaczajac Łade pod kompa nic nie moge odczytac, poniewaz interfejs diagnostyczny nie reaguje na podlaczenie do gniezda w aucie-najwidoczniej jakis poprzedni wlasciciel cos kombinowal bo kontrolki CE tez nigdy nie widziałem, a żaróweczka sprawna. Wiec ogólnie lipa ;/

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: górni$ » pn lip 27, 2015 11:04 pm

Ktoś kiedyś jakiś patent musiał mieć na tę kontrolkę, u mnie jest to samo-nigdy nie pali się a żarówka i instalacja przy liczniku ok.

BTW, ćwiczył ktoś downgrade zapłonu i/lub zasilania na rozwiązania klasyczne, tj zwykły aparat zapłonowy z gaźnikiem lub coś w podobie? Coś, co można normalnie zdiagnozować, naprawić i nie zastanawiać się, czemu interfejs nie widzi sterownika...

Awatar użytkownika
Dirgo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw sie 22, 2013 2:14 am

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: Dirgo » śr wrz 16, 2015 7:22 pm

Posiada ktoś może info jak mają być podłączone podciśnienia w nivie 1.7 monowtrysk?
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG

bigmak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: czw maja 14, 2015 8:10 pm

Re: Wysokie wolne obroty,

Post autor: bigmak » pn sie 08, 2016 10:21 am

Witam, kupiłem nivkę rok temu 1,7 i. Remont trochę się przeciągał ale po remoncie głównym silnika miałem problemy z wysokimi obrotami i była to walka z wiatrakami, aż do momentu kiedy zaczęły mi łapać przednie hamulce samoistnie. Wymieniłem serwo na nowe i tu niespodzianka, obroty spadły z 1500-2000 na 600-700 /nawet mechanik był zdziwiony/.

Było dobrze ze 2 tygodnie, teraz obroty mam momentami za niskie, po rozgrzaniu silnika i dłuższej jeździe przy hamowaniu mi gaśnie /obroty spadają do zera/. Niezależnie czy na benzynie czy gazie. Proszę o sugestie. Sygnałem, że zgaśnie przy hamowaniu jest zapalenie się podczas jazdy lampki z silnikiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości