3000 RPMów na jałowych obrotach

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
lanaczko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt gru 19, 2014 10:04 pm
Lokalizacja: Gdańsk

3000 RPMów na jałowych obrotach

Post autor: lanaczko » pt sty 27, 2017 3:23 pm

Mam nadzieję, że tutaj znajdę jakąś pomoc bo mi już trochę witki opadają.

Otóż na jałowych obrotach silnik trzyma 3000 obrotów i nie chce spaść, czy to zimny czy nagrzany. Tak jest od kilku dni. Pacjent to 1.7 monowtrysk.
Jakiś rok temu wymieniony czujnik położenia przepustnicy, świece, kable WN (piszę informacyjnie, że nie mają 10 lat czy coś). Dzisiaj wymieniony silnik krokowy i dalej bez zmian. Linka gazu jest luźna (przez te mrozy Niwka stała na dworzu, ale widać, że linka nie przymarzła), przepustnica jest zamknięta, a mimo to silnik wyje jak wściekły. Check Engine wymruguje tylko błąd 22, czyli zaniżone napięcie czujnika przepustnicy, ale ten błąd pojawia się od kiedy mam tę niwkę (przy okazji - to jest ok, że ten błąd wyskakuje? Silnik oczywiście jest zgaszony, etc).
Sprawdziłem też miernikiem wiązkę od czujnika przepustnicy i na jednym z pinów jest 5V, na reszcie 0.
Co jeszcze sprawdzić, zrobić?

EDIT: po podpowiedzi z FB, wyszło, że przewód który idzie od bagentu (jest tam taki na dole wpięty), u mnie nie był nigdzie podłączony, a powienien być wpięty do króćca pod białym przewodem podciśnienia. Jest lepiej (obroty spadają do 1kRPM), ale czasami utrzymują się na 2kRPM, i generalnie falują.
Co to za przewody są?
Niva 2000r., 1.7SPI, bez LPG

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: 3000 RPMów na jałowych obrotach

Post autor: bartekbp01 » sob sty 28, 2017 9:46 pm

Jak dobrze rozumiem to przepustnica jest zamknięta a silnik nadal chodzi na wysokich obrotach?? To w takim razie musi coś być nie tak z dawką paliwa wtryskiwaną , może wtrysk leje jak szalony albo co też jest możliwe zawariował czujnik temperatury powietrza dolotowego wskazująć minus 40 i silniczek chodzi na ssaniu.Nie do końca pamiętam jak tak jest rozwiązany ten układ wtryskowy. Sprawdź te dwie rzeczy w pomiarach parametrów albo podmień z innego auta.
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
lanaczko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt gru 19, 2014 10:04 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 3000 RPMów na jałowych obrotach

Post autor: lanaczko » pn sty 30, 2017 3:22 pm

bartekbp01 pisze:Jak dobrze rozumiem to przepustnica jest zamknięta a silnik nadal chodzi na wysokich obrotach??
Tak, dokładnie, chociaż patrząc po przekrojach układów przepustnicy, to dolot dla ssania sterowane silniczkiem krokowym może być osobnym kanałem omijającym przepustnicę, ale jak pisałem, silniczek krokowy jest nowy, więc zakładam, że to nie on.
bartekbp01 pisze: zawariował czujnik temperatury powietrza dolotowego
A wiesz Ty albo ktoś z forum czy to jest ten czujnik w filtrze powietrza?
Niva 2000r., 1.7SPI, bez LPG

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: 3000 RPMów na jałowych obrotach

Post autor: eleinfroot » pn sty 30, 2017 4:49 pm

Czujnik temperatury powietrza najszybciej będzie zintegrowany z przepływomierzem. Na wszystkich schematach jakie posiadam nie ma takiego czujnika, ale tam przepływki są 4-przewodowe (2 od podgrzewacza, 2 od czujnika), a u mnie z kolei jest 5 przewodów, więc sądzę że u mnie jest czujnik temperatury zasysanego powietrza - sprawdź jak masz u siebie. Tylko że nie dam głowy że tak jest na pewno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość