falujące obroty powyżej 2000
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: pn paź 24, 2016 9:50 am
falujące obroty powyżej 2000
Witam mam taki problem łada jest z roku 2006 silnik 1.7 mpi . Silnik nie chce pracować powyżej 2000 obr silnik zaczyna falować nie można nawet ruszyć z miejsca przy pełnym gazie na postoju jest to samo chwilami słychać metaliczny dzięgław w silniku .Dodam że wymieniłem już
świece
przewody
cewka
czujnik położenia wału
czujnik położenia wałka rozrządu
dodam że tak samo pracuje na benzynie i na gazie proszę o pomoc ponieważ w okolicy niema mechanika który chciał by się zająć nivą żaden nie posiada oprogramowania
świece
przewody
cewka
czujnik położenia wału
czujnik położenia wałka rozrządu
dodam że tak samo pracuje na benzynie i na gazie proszę o pomoc ponieważ w okolicy niema mechanika który chciał by się zająć nivą żaden nie posiada oprogramowania
Re: falujące obroty powyżej 2000
Nie chcę martwić,ale według mnie to jest usterka mechaniczna w silniku.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: pn paź 24, 2016 9:50 am
Re: falujące obroty powyżej 2000
to nie jest usterka silnika dzieje się tak nie za każdym razem nieraz jedzie normalnie a nieraz nie można przekroczyć 2000 obr jest tak jakby odcinało zapłon ponieważ po rozpędzeniu na 5 biegu przy redukcji gaśnie i odpala poniżej 2000 wymieniłem przepływomierz bo był chyba uszkodzony bo brakowało jej mocy górkę widziała z daleka trochę się poprawiło ale to jeszcze nie to co powinno być nadal brakuje jej mocy i za dużo pali może macie pomysły jaki czujnik może być odpowiedzialny za to
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: falujące obroty powyżej 2000
A sprawdzałeś napięcie łańcucha rozrządu? Może napinacz hydrauliczny padł, albo łańcuch na tyle się rozciągnął, że regulator nie daje rady odpowiednio go napiąć.
Re: falujące obroty powyżej 2000
Andrzej207.Najbardziej niepokojący jest ten metaliczny dżwięk z silnika,ale skoro wykluczasz usterkę mechaniczną to może i tak jest.Eleinfroot dobrze podpowiada,może być coś z rozrządem.Piszesz,że objaw jest taki jakby wyłączało zapłon i za to może być odpowiedzialny czujnik spalania stukowego.Znajduje się on przy rozruszniku i dostęp do niego jest fatalny.Może być lużny ,może kostka żle kontaktuje,a może być uszkodzony mechanicznie gdy ktoś nerwowo wyjmował lub montował rozrusznik do silnika.Bo wyjąć rozrusznik z 1.7MPI gdy są wszystkie jego osłony to trzeba być naprawdę bardzo cierpliwym facetem.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: falujące obroty powyżej 2000
Raczej nie KS - u mnie czasem ma problem i CE się włącza, ale efektów nie odczuwam. Metaliczny dźwięk wskazywałby raczej na łańcuch albo jego ślizgi - jak któryś klęknie to i napinacz nie pomoże i będzie się o obudowę obijał. Zdejmij pokrywę zaworów i z pomocą latarki sprawdź czy ślizgi się nie rozleciały.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: pn paź 24, 2016 9:50 am
Re: falujące obroty powyżej 2000
a czy to nie będzie wina sondy ponieważ pali około 15 l na asfalcie przepływomierz już wymieniony troszkę się poprawiło ale wygląda na to że dławi się paliwem nieraz uda się przekroczyć magiczną barierę 2000-2200 obr i ciągnie obrotami normalnie tylko brak jej mocy może ktoś podpowie jak ją podpiąć pod komputer ponieważ nie łączy się z żadnym programem przez OBD2 i usb
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: falujące obroty powyżej 2000
Wątpię żeby sonda była przyczyną tego metalicznego dźwięku o którym piszesz - najszybciej to łańcuch rozrządu lub hydroregulator luzu zaworowego.
Co do OBD to używam najprostszego interfejsu BlueTooth z allegro za jakieś 40PLN i programu Torque i ScanMaster na smartfona. Na początku też nie chciał się dogadać z ECU, ale okazało się że styki w gnieździe diagnostycznym były zaśniedziałe. Kiedy się próbujesz łączyć? Bo jeśli nie odblokujesz immobilisera to na bank się nie połączysz.
Co do OBD to używam najprostszego interfejsu BlueTooth z allegro za jakieś 40PLN i programu Torque i ScanMaster na smartfona. Na początku też nie chciał się dogadać z ECU, ale okazało się że styki w gnieździe diagnostycznym były zaśniedziałe. Kiedy się próbujesz łączyć? Bo jeśli nie odblokujesz immobilisera to na bank się nie połączysz.
Re: falujące obroty powyżej 2000
Andrzej na próbę zakręć gaz przy butli jak masz taką możliwość i wtedy zobacz jak pracuje na benzynie.Jak to nic nie da to może być uszkodzony dwupinowy czujnik temperatury płynu,a jak to nic nie da to może Twoja Niva ma kłopot z wydechem jest przytkany lub nieszczelny od silnika do pierwszej sondy.Nie wiem jaką masz instalacje LPG,bo instalacja drugiej generacji nie współpracuje z sondą,a jak sekwencyjna to nie wiem.Jeżeli to nic nie da to usterka tkwi w silniku,pisałem już że ten metaliczny dżwięk jest niepokojący.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: pn paź 24, 2016 9:50 am
Re: falujące obroty powyżej 2000
dźwięku już niema silnik pracuje cicho tylko na wolnych obrotach chodzi jak traktor nie zarówno po przełączeniu na gaz spadają mu obroty (gaz sekwencja) zostaje dławienie silnika za bogata mieszanka tak mi się wydaje a czy czujnik płynu będzie miał coś z tak dużym spalaniem powyżej 15 litrów i brakiem mocy górkę widzi już z daleka nieraz w czasie jazdy muszę zgasić silnik bo przestaje ciągnąć przechodzi tak jakby w tryb awaryjny i nie reaguje na gaz po odpaleniu znowu jest chwilę normalnie , apropo mobi jest już usunięty bo nie załączał zapłonu i pompy paliwa
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: falujące obroty powyżej 2000
To skoro immobiliser został usunięty, to czy wszystkie blokowane przez niego sygnały zostały połączone? Chodzi o to że sygnał K-line z ECU który był przez niego podłączany do złącza, należy podłączyć teraz bezpośrednio. Czyli przewody żółto-czarny z biało-czarnym, które były we wtyku immo muszą być teraz spięte razem.
Re: falujące obroty powyżej 2000
Andrzej207.Czujnik temperatury płynu w 1.7MPi to bardzo ważny element układu wtryskowego,może być uszkodzony i sterownik otrzymuje od niego zły sygnał lub w ogóle nie otrzymuje i przechodzi w tryb pracy awaryjnej,a wtedy spalanie jest ogromne.Mam na myśli czujnik dwupinowy umieszczony koło pompy wody.Bo jest jeszcze drugi czujnik temperatury od zegara i znajduje się on w okolicy czwartej świecy,cylinder od strony kabiny.Ja już troszkę się gubię z tą elektroniką w Nivie-u mnie immobilizer nie blokuje pompy paliwa,a zapłon i pracę wtryskiwaczy.Przekręcam kluczyk w pozycję zapłon i słychać pracę pompy,rozrusznik też się uruchomi ale silnik nie zapali.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: pn paź 24, 2016 9:50 am
Re: falujące obroty powyżej 2000
eleinfroot dzięki za podpowiedz ale u mnie niema takich kolorów przewodów do imo ale podpiołem cały układ i połączyło z kompem i tu kolejny problem wyświetla tylko błąd oczekujący P1606 czujnik niejednostajnego biegu - nieprawidłowy impuls co to za czujnik i czy on może mieć wpływ na szarpanie .Komputer miałem podpięty podczas jazdy i w czasie szarpania nic nie pokazało w błędach .Po odpięci przepustnicy czujnika temperatury silnika krokowego wyskakuje błąd czyli są sprawne ,apropo po odpięciu czujnika płynu odrazu startują wentylatory Już nie wiem o co chodzi
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 11:46 pm
- Lokalizacja: W-wa Wesoła & Radziwiłłów
Re: falujące obroty powyżej 2000
A odpinasz czujnik temp w głowicy czy na rurze do chłodnicy ze startują wentylatory.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: pn paź 24, 2016 9:50 am
Re: falujące obroty powyżej 2000
dwu pinowy na pompie wody
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 11:46 pm
- Lokalizacja: W-wa Wesoła & Radziwiłłów
Re: falujące obroty powyżej 2000
To nie czujnik temp tylko włącznik bimetaliczny wentylatorow, i zdjecie wtyczki zalacza wentylatory.
Czyjnik temp na zegary i do kompa bedziesz mial w glowicy.
Czyjnik temp na zegary i do kompa bedziesz mial w glowicy.
Re: falujące obroty powyżej 2000
a co to za komputer podłaczacie? jakis dobry sprzet, sprobuj kompem zczytac temperature plynu chlodzacego i cisnienie. Poza tym moze ktoras kostka ma slaby styk ( wilgoc, brud sniedz itp). Moze przejrzec, ew profilaktycznie spryskac kontakt-szprejem.
Re: falujące obroty powyżej 2000
Osii nie wprowadzaj ludzi w błąd.Dwupinowy czujnik nad pompą wody to czujnik wysyłający informacje do sterownika.Niva 1.7MPi nie ma włącznika termicznego wentylatorów.Sterownik poprzez duży przekażnik znajdujący się nad nim załącza wentylatory.Andrzej207 nie ściągaj w trakcie pracy kostki z tego czujnika,bo narobisz sobie biedy.Ja w innym samochodzie na wielopunktowym wtrysku w trakcie pracy zdjąłem kostkę z czujnika temperatury to wentylator wyłączył dopiero serwis.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 11:46 pm
- Lokalizacja: W-wa Wesoła & Radziwiłłów
Re: falujące obroty powyżej 2000
Przepraszam najmocniej w mojej z 2000r jest tak jak pisałem, bylem przekonany ze w mpi jest tak samo.Janusz73 pisze:Osii nie wprowadzaj ludzi w błąd.Dwupinowy czujnik nad pompą wody to czujnik wysyłający informacje do sterownika.Niva 1.7MPi nie ma włącznika termicznego wentylatorów.Sterownik poprzez duży przekażnik znajdujący się nad nim załącza wentylatory.Andrzej207 nie ściągaj w trakcie pracy kostki z tego czujnika,bo narobisz sobie biedy.Ja w innym samochodzie na wielopunktowym wtrysku w trakcie pracy zdjąłem kostkę z czujnika temperatury to wentylator wyłączył dopiero serwis.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość