szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam
Przy wymianie dolnej śruby długiej na wahaczach dolnych zauważyłem że otwór w belce jest owalny ma taki być? Czy powinien być idealnie okrągły.
pozdr
Przy wymianie dolnej śruby długiej na wahaczach dolnych zauważyłem że otwór w belce jest owalny ma taki być? Czy powinien być idealnie okrągły.
pozdr
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Panowie... owiewki na szyby
http://allegro.pl/owiewki-lada-niva-2-d ... 23246.html
takie dadzą radę?
Jakieś inne polecane ?
Myślałem też o bagażniku rowerowym. Z racji że nie mam haka to taki temat przykuł uwagę:
http://allegro.pl/bagaznik-na-rower-row ... 20029.html
jakieś sugestie się nasuwają ?
http://allegro.pl/owiewki-lada-niva-2-d ... 23246.html
takie dadzą radę?
Jakieś inne polecane ?
Myślałem też o bagażniku rowerowym. Z racji że nie mam haka to taki temat przykuł uwagę:
http://allegro.pl/bagaznik-na-rower-row ... 20029.html
jakieś sugestie się nasuwają ?
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Cheko.Ten otwór ma być idealnie okrągły.Tak się dzieje,gdy śruba jest dokręcona niewłaściwym momentem i wachacz pracuje wraz z śrubą,a nie na tulejkach gumowo-metalowych.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Pewnie to samo ale nieco taniej: http://www.e-heko.com/pl/Model/NIVA/karmal pisze:Panowie... owiewki na szyby
http://allegro.pl/owiewki-lada-niva-2-d ... 23246.html
takie dadzą radę?
Jakieś inne polecane ?
Tylko trzeba się nieco pobawić z blaszkami, bo zadzior który ma blokować blaszkę jest za nisko i trzeba samemu dorobić wyżej (bliżej zagięcia).
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Panowie, może orientujecie się ile mm grubości ma nowa tarcza sprzęgła do nivy 1.7?
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
http://jacars.pl/nakladki-ozdobne-tylne ... -7258.html
tylko ozdobny temat czy coś powietrza więcej wpada?
i pytanie o wlot powietrza na maske...
http://jacars.pl/nakladka-wlotu-powietr ... -7517.html
i
http://jacars.pl/nakladka-wlotu-powietr ... -1472.html
ten większy więcej łapie ? lepszy?
ma ktoś?
Pozdr
tylko ozdobny temat czy coś powietrza więcej wpada?
i pytanie o wlot powietrza na maske...
http://jacars.pl/nakladka-wlotu-powietr ... -7517.html
i
http://jacars.pl/nakladka-wlotu-powietr ... -1472.html
ten większy więcej łapie ? lepszy?
ma ktoś?
Pozdr
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
jeśli chodzi o kratki z tyłu to są one raczej wylotowe i te plastiki ustawione są chyba tyłem do kierunku jazdy. Na wlot z przodu patrzałbym raczej wizualnie - który pasuje do stylu auta. Obawiam się, że plastik jest niskiej jakości. Z tego co widziałem wygląda znośnie dopiero po polakierowaniu - podobnie jak z poszerzeniami nadkoli z jacars.
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Mam szybkie pytanie, od czego mozna dopasowac wentylator na chlodnice?? W zasadzie starczylby sam silnik wentylatora.
Niva 1.7 MPi
Niva 1.7 MPi
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dzieki, czyli do wymiany belkaJanusz73 pisze:Cheko.Ten otwór ma być idealnie okrągły.Tak się dzieje,gdy śruba jest dokręcona niewłaściwym momentem i wachacz pracuje wraz z śrubą,a nie na tulejkach gumowo-metalowych.

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zamówiłem ten większy wlot... niby tuning. Dziś paczka dotarła.p0mian pisze:jeśli chodzi o kratki z tyłu to są one raczej wylotowe i te plastiki ustawione są chyba tyłem do kierunku jazdy. Na wlot z przodu patrzałbym raczej wizualnie - który pasuje do stylu auta. Obawiam się, że plastik jest niskiej jakości. Z tego co widziałem wygląda znośnie dopiero po polakierowaniu - podobnie jak z poszerzeniami nadkoli z jacars.
Tandeta tego plastiku, woła o pomstę do nieba



Z kratek zrezygnowałem bo tak jak piszesz, wylotowe.
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Kupiłem te kratki wylotowe tylko po to aby mi zbytnio woda tam nie lała się do środka( a i tak w 100% jej nie zarzymają), wykonanie taka ciut lepsza tandeta jak przelece je jakims "barankiem' to bedą jako tako wyglądaćkarmal pisze: Zamówiłem ten większy wlot... niby tuning. Dziś paczka dotarła.
Tandeta tego plastiku, woła o pomstę do niebaMiałeś racje
![]()
![]()
Z kratek zrezygnowałem bo tak jak piszesz, wylotowe.


Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz 

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Niekoniecznie. Moźesz wymienić te tuleje, tylko u dobrego tokarza. Ja u siebie tak zrobiłem i jestem zadowolony. Problemem są tuleje których u nas nie można dostać (w rosji są).cheeko pisze:Dzieki, czyli do wymiany belkaJanusz73 pisze:Cheko.Ten otwór ma być idealnie okrągły.Tak się dzieje,gdy śruba jest dokręcona niewłaściwym momentem i wachacz pracuje wraz z śrubą,a nie na tulejkach gumowo-metalowych.
Mam pytanie odnośnie przekładni kierowniczej. Po wymianie zdaje mi się że łada teraz ma mniejszy promień skrętu. Możliwe to jest? Przekładnie kupiłem na szrocie, nie wiem od jakiej łady, z zewnątrz wygląda identycznie jak stara przekładnia.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
To jeszcze jedno pytanie odnośnie przekładni
W serwisówce piszą, że do regulacji luzu w przekładni kierowniczej potrzebne są specjalne blaszki/podkładki. Wiecie może gdzie to kupić? Może znacie jakiegoś mechanika z okolic trójmiasta który potrafi to porządnie zrobić?

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
I jeszcze jedno
Znak ktoś może średnice wężyków odpowietrzenia baku? Te które, idą do separatora paliwa?
EDIT:
Gdyby ktoś w przyszłości szukał odpowiedzi to autopsja wykazała 3.2MM. Skubańce były już tak stare, że łamały się co chwile powodując wylewanie się benzyny z baku na podjazdach. Zapchany zawór odpowietrzający też nie pomagał...

EDIT:
Gdyby ktoś w przyszłości szukał odpowiedzi to autopsja wykazała 3.2MM. Skubańce były już tak stare, że łamały się co chwile powodując wylewanie się benzyny z baku na podjazdach. Zapchany zawór odpowietrzający też nie pomagał...

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
poszerzenia błotników takie jak na aukcji....
http://allegro.pl/show_item.php?item=6861836240#
gdzie można kupić?
na allegro jest troche tego, na jacarsie też... ale chodzi mi konkretnie o te
http://allegro.pl/show_item.php?item=6861836240#
gdzie można kupić?
na allegro jest troche tego, na jacarsie też... ale chodzi mi konkretnie o te
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
- MrRav3N
- jestem tu nowy...
- Posty: 44
- Rejestracja: pn sty 25, 2016 1:19 am
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ładowania (braku) szukam.. Nie jestem mechanikiem, jak czegoś nie zrozumiecie to sry 
Niva, 1.7i, 2008 rok
1. Może to zbieg okoliczności ale ładowanie poszło w pis.. dzień po wymianie pasków od wspomagania i alternatora.
Bez obciążenia "ładowanie" było w okolicach 13.3V, przy włączonych elektrowentylatorach i światłach 11.8 - 11.9.
Nivką nie jeżdżę tylko po czarnym więc podejrzenie padło na alternator, słychać było już łożysko więc wymontowaliśmy dziada i pojechałem z nim do elektryka. Sprawdził go na maszynie i stwierdził, że jest sprawny: 13.5V a przy obciążeniu będzie więcej. Robić mu się chyba za bardzo nie chciało, bo łożysko "na razie" kazał olać (poza tym "to nie to"), skoro altek działa. Wyczyściłem styki te które mogłem (po jaką cholerę jest tam ta kostka ~30cm od alternatora?) i altek wrócił na miejsce, ładowania oczywiście brak.
Zdecydowałem się na zakup nowego alternatora - kupiłem master-sport 100A (planuję dołożyć trochę oświetlenia, może kiedyś małą wyciągarkę) w tarmot4x4. Co się zmieniło?
Bez obciążenia nadal 13.3V (bezpośrednio z alternatora, z pominięciem tej kostki 14.5V), po obciążeniu ~12.2V
Gdzie mam szukać, od czego zacząć? Kabel (wzbudzenia?), który łączy się w tej kostce idzie sobie chyba wraz z innymi do kabiny - gdzie? Jest tam jakiś przekaźnik? bezpiecznik? Co jeszcze do sprawdzenia?
2. Może ma to związek z 1 a może nie..
Czasami na 2 biegu + reduktor auto zbiera się od samego dołu (ze startu), nie trzeba czekać aż wkręci się na obroty, żeby miało moc, stale rozpędza się nawet pod większe, piaskowe górki, a czasami mam wrażenie jakbym ruszał z 3, 4 biegu, mocy brak i muszę zmieniać na 1. Czy brak odpowiedniego ładowania może być przyczyną?
3. Skoro już się rozpędziłem z pytaniami..
Po zapięciu blokady obroty silnika na jałowym biegu są niższe (?) i są wyczuwalne drgania. Tak ma być?

Niva, 1.7i, 2008 rok
1. Może to zbieg okoliczności ale ładowanie poszło w pis.. dzień po wymianie pasków od wspomagania i alternatora.
Bez obciążenia "ładowanie" było w okolicach 13.3V, przy włączonych elektrowentylatorach i światłach 11.8 - 11.9.
Nivką nie jeżdżę tylko po czarnym więc podejrzenie padło na alternator, słychać było już łożysko więc wymontowaliśmy dziada i pojechałem z nim do elektryka. Sprawdził go na maszynie i stwierdził, że jest sprawny: 13.5V a przy obciążeniu będzie więcej. Robić mu się chyba za bardzo nie chciało, bo łożysko "na razie" kazał olać (poza tym "to nie to"), skoro altek działa. Wyczyściłem styki te które mogłem (po jaką cholerę jest tam ta kostka ~30cm od alternatora?) i altek wrócił na miejsce, ładowania oczywiście brak.
Zdecydowałem się na zakup nowego alternatora - kupiłem master-sport 100A (planuję dołożyć trochę oświetlenia, może kiedyś małą wyciągarkę) w tarmot4x4. Co się zmieniło?
Bez obciążenia nadal 13.3V (bezpośrednio z alternatora, z pominięciem tej kostki 14.5V), po obciążeniu ~12.2V
Gdzie mam szukać, od czego zacząć? Kabel (wzbudzenia?), który łączy się w tej kostce idzie sobie chyba wraz z innymi do kabiny - gdzie? Jest tam jakiś przekaźnik? bezpiecznik? Co jeszcze do sprawdzenia?
2. Może ma to związek z 1 a może nie..
Czasami na 2 biegu + reduktor auto zbiera się od samego dołu (ze startu), nie trzeba czekać aż wkręci się na obroty, żeby miało moc, stale rozpędza się nawet pod większe, piaskowe górki, a czasami mam wrażenie jakbym ruszał z 3, 4 biegu, mocy brak i muszę zmieniać na 1. Czy brak odpowiedniego ładowania może być przyczyną?
3. Skoro już się rozpędziłem z pytaniami..

Nowe Forum dedykowane Nivie 4x4: www.niva4x4forum.pl
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Mam pytanie o to czy NIVA 2003 MPi ma przekaźnik świateł mijania - drogowych. Jeśli tak to gdzie on jest - ewentualnie za co jeszcze odpowiada , ewentualnie na jaki podmienić . Objaw to to że światła raz są a raz ich nie ma - być może się w nocy przydadzą nie
. Jeżeli podmianka przekaźnika nie dopomoże to pewnie wyłącznik w desce rozdzielczej , jak go wydłubać . P o z d r a w i a m 



Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Landeus.Z rocznika który opisujesz przekażniki są po prawej stronie kolumny kierowniczej-trzeba się mocno schylić pod deskę rozdzielczą.Kolejności nie znam,ale tam są trzy przekażniki takie same od mijania,drogowych,ogrzewania tylnej szyby i przy nich jest jeden przekażnik dużo większy od tylnych świateł przeciwmgłowych.A jeżeli chodzi o włącznik to wyciągasz go z kostką mocno ciągnąc za sam klawisz,nie za jego ramkę.Ogólnie masy przednich reflektorów należy często sprawdzać,a nawet je przerobić "wyciągając masy reflektorów gdzieś pod maskę,gdzie nie ma kontaktu z błotem i wodą.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Sprawdź też kostki reflektorów bo potrafią się styki luzować. Jeśli oba na raz znikają i się pojawiają to jak wyżej - masa do poprawki.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
dziękować bardzo za podpowiedzi 

- MrRav3N
- jestem tu nowy...
- Posty: 44
- Rejestracja: pn sty 25, 2016 1:19 am
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wyrzuciłem stary (nowy
) pasek, założyłem porządny nowy, poczyściłem co się dało przy okazji i ładowanie wróciło ~14,1V przy włączonych światłach.
Co do mojego drugiego pytania to będę miał okazję sprawdzić w najbliższą niedzielę.
Trzecie cały czas aktualne

Co do mojego drugiego pytania to będę miał okazję sprawdzić w najbliższą niedzielę.
Trzecie cały czas aktualne

Nowe Forum dedykowane Nivie 4x4: www.niva4x4forum.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 69
- Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
- Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Tak się jeszcze podczepię pod temat forumowicza landeus , Przy wyjęciu tych przekaźników oprócz styków na kostkach dobrze jest sprawdzić sam przekaźnik . U mnie nie wyłączały się światła mijania , powodem było przypalenie styków w przekaźniku . Przekaźnik łatwo się rozbiera , wystarczy zdjąć plastik który jest jednocześnie obudową , wsuwamy mały śrubokręt pod zapadkę i wysuwamy , ja oczyściłem styk stały i kotwicę papierem 2000 ale bardzo delikatnie tylko z tego można powiedzieć nagaru , umyłem alkoholem i kropla preparatu kontakt , sprawa załatwiona i od 2 lat ani jednego zacięcia przekaźnika .
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
MrRav3N.Według mnie w tym roczniku włączenie blokady nie ma nic do obrotów silnika.Może Niva z 2009 roku tzw."M" która ma więcej elektroniki coś takiego ma ale,naprawdę nie wiem.W reduktorze masz tylko czujnik załączonej blokady który sygnalizuje kontrolką,że masz włączoną blokadę i nie ma on nic wspólnego z obrotami silnika na biegu jałowym.Możesz łatwo to sprawdzić,po prostu wymontuj osłonę tunelu,ściągnij przewody z czujnika na reduktorze i wtedy zobacz co będzie się działo.
- MrRav3N
- jestem tu nowy...
- Posty: 44
- Rejestracja: pn sty 25, 2016 1:19 am
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dzięki Janusz, przy najbliższej okazji sprawdzę.Janusz73 pisze: ↑ndz lip 16, 2017 7:52 pmMrRav3N.Według mnie w tym roczniku włączenie blokady nie ma nic do obrotów silnika.Może Niva z 2009 roku tzw."M" która ma więcej elektroniki coś takiego ma ale,naprawdę nie wiem.W reduktorze masz tylko czujnik załączonej blokady który sygnalizuje kontrolką,że masz włączoną blokadę i nie ma on nic wspólnego z obrotami silnika na biegu jałowym.Możesz łatwo to sprawdzić,po prostu wymontuj osłonę tunelu,ściągnij przewody z czujnika na reduktorze i wtedy zobacz co będzie się działo.
Aktualnie jestem na etapie zamawiania elementów mechanizmu różnicowego tylnego mostu. W ostatnią niedzielę próbowałem wytargać wklejonego Samuraja i wybiłem Nivce zęby


Mam zamiar zamówić:
1. Satelity mech. różnicowego - 2x mała, 2x duża + ośka + podkładki
2. Łożyska mostu - 2x na kosz + 1x na łożysko wałka atakującego małe + 1x duże
3. Simmering wałka atakującego (?) - tak to się nazywa?
Kosz wygląda na cały, chociaż są w dwóch miejscach delikatnie załamane krawędzie (od strony podkładek). Mogę to po zeszlifowaniu zostawić czy lepiej zamówić kompletny mechanizm różnicowy?
Coś jeszcze warto wymienić przy okazji? Bo ceny jak to w Nivie przyjazne kieszeni

Nowe Forum dedykowane Nivie 4x4: www.niva4x4forum.pl
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
MrRav3N.Złożyć tylny most to nie sztuka,sztuką jest go dobrze wyregulować.Tym bardziej,że zmieniasz łożyska.Jak masz dobrego speca od mostów to kup jeszcze tuleję rozprężną łożysk wałka atakującego.A jak nie masz speca od mostów to kup cały wkład z uwzględnieniem przełożenia.No chyba,że wiesz jak naciągnąć łożyska wałka atakującego,jak naciągnąć łożyska mechanizmu różnicowego i jaki ustawić luz międzyzębny wałek-koło talerzowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość