Uszczelka pod głowica?
Moderator: Albert_N
Re: Uszczelka pod głowica?
Nie wiem o jaki chodzi na wężu.Baca1051 mi chodzi o ten za pompą wody,trudny jest do niego dostęp i jest on od strony akumulatora.Dokładniej-za kołem pasowym pompy wody.Przykładowo moja 1,7MPI ma podgrzewaną obudowę przepustnicy i jak napełniam układ bez zdjęcia jednego przewodu z niej (obudowy przepustnicy) to wchodzi mi 6 litrów i koniec,a jak zdejme przewód i napełniam to wchodzi prawie 10 litrów.Ogólnie praca silnika z pustą głowicą jest niebezpieczna-może być po uszczelce.
Re: Uszczelka pod głowica?
Ja mam jeden czujnik na zegary i jest on na bloku, drugi jest na kolanku węża który zalacza wentylatory. Ja mam 1.7i. I właśnie tego się boję że głowica mogła kleknac...
Re: Uszczelka pod głowica?
Poddaje się...
Wkręciłem chłodnica i całą przeplukalem pod ciśnieniem, oczywiście w środku. Następnie całą zalalem octem i tak stała prawie dobę. Wyplukalem, założyłem nowa pompę, zalalem układ. Odpaliłem i złapalo idealna temperaturę 90, ale wszystkie węże gorące oprócz tego od termostatu. Ten otworzył się jak było około 110 stopni ( nowy termostat vernet). W chłodnicy pojawił sie brązowy korzuch, który pachnie rdza...jak odkrecilem korek chłodnicy i wywaliło płyn. Później na rozgrzanym jak odkrecikem nie wywaliło płynu i nie było już tego korzucha tylko jakieś brązowe fuzle było ich bardzo dużo. Samochód nie kopci, olej czysty....katastrofa
Wkręciłem chłodnica i całą przeplukalem pod ciśnieniem, oczywiście w środku. Następnie całą zalalem octem i tak stała prawie dobę. Wyplukalem, założyłem nowa pompę, zalalem układ. Odpaliłem i złapalo idealna temperaturę 90, ale wszystkie węże gorące oprócz tego od termostatu. Ten otworzył się jak było około 110 stopni ( nowy termostat vernet). W chłodnicy pojawił sie brązowy korzuch, który pachnie rdza...jak odkrecilem korek chłodnicy i wywaliło płyn. Później na rozgrzanym jak odkrecikem nie wywaliło płynu i nie było już tego korzucha tylko jakieś brązowe fuzle było ich bardzo dużo. Samochód nie kopci, olej czysty....katastrofa
Re: Uszczelka pod głowica?
Ten czujnik na zegar jest nad czwartą świecą w głowicy.To go poluzuj i sprawdż czy wypływa płyn.Mi się wydaje,że jednopunkt też ma dwupinowy czujnik temperatury za kołem pasowym pompy.
Re: Uszczelka pod głowica?
Co wy na te objawy?
Re: Uszczelka pod głowica?
Jak najbardziej ten czujnik występuje też w jednopunkcie i nie jest tak zasłonięty jak w MPI.Jest w miejscu gdzie wychodzi z głowicy górny przewód do chłodnicy.Baca1051 zaryzykuj i wymień jeszcze raz termostat.Co prawda Vernet jest dobrą firmą ale może zdarzył się bubel.
Re: Uszczelka pod głowica?
Kur*a obawiam się że zakatowalem silnik i uszczelka poszła....
Re: Uszczelka pod głowica?
Zamówiłem termostat, założę i zobaczę. Ale powoli tracę nadzieję na rozwiązanie problemu tzn.na rozwiązanie kosztowe poniżej wymiany uszczelki i planowania głowicy.
Re: Uszczelka pod głowica?
Trzeba było nie zamawiać nowego. Tylko wywalić środek ze starego i sprawdzić czy będzie OK.
Lada Niva 1.7i 97'
Re: Uszczelka pod głowica?
Malos86
Ty zawsze masz cos mądrego do powiedzenia, poradzisz cos? Teraz jak na złość przestał działać wentylatory które były przerobione do manualnego włączania w kabinie...
Ty zawsze masz cos mądrego do powiedzenia, poradzisz cos? Teraz jak na złość przestał działać wentylatory które były przerobione do manualnego włączania w kabinie...
Re: Uszczelka pod głowica?
W sumie nasunęła mi się jedna myśl. Wentylatory masz włączane z włącznika. Sprawdzałeś może czy kręcą się w dobrą stronę? Może ktoś pozamieniał + z - i zamiast zasysać chłodne powietrze w stronę silnika to wyciągają gorące powietrze z komory ślinika. Mieliśmy kiedyś taki problem w fiacie punto po wymianie wentylatora przez mechanika. Po zrobieniu tak jak być powinno problem ustał.
I jeszcze jedno z tego co pamiętam, masz lpg. Zdejmij więc górny wąż z płynem z parownika może się coś odpowietrzy. (Ja musiałem tak zrobić)
I jeszcze jedno z tego co pamiętam, masz lpg. Zdejmij więc górny wąż z płynem z parownika może się coś odpowietrzy. (Ja musiałem tak zrobić)
Lada Niva 1.7i 97'
Re: Uszczelka pod głowica?
Tak, kręcą w dobra stronę tzn.krecily. zastanawia mnie jedna rzecz 90 stopni a przewód chlodnica termostat...zimny. grzeje się powiedzmy około 110 stopni.
Re: Uszczelka pod głowica?
Baca1051 tak szczerze to nie widzę żeby to była już uszczelka pod głowicą.Jakby kompresja waliła w płyn to przewody by były twarde jak kamień.
Re: Uszczelka pod głowica?
Janusz w swoim Volvo mam twardsze, tu dwoma palcami mogę ściskac, wiadomo że nie jest lekko ale można to zrobić. Jutro zakładam nowy termostat. Ciekawe czy też niezalaczajacy sie wentylator może powodować to że temp.wzrasta.
Re: Uszczelka pod głowica?
Powiem tak-przeróbka wentylatorów na włącznik w kabinie jest dla mnie niepoważna.W mojej 1,7 MPi często włączają się wiatraki gdy wskazówka wcale nie przekracza 90 stopni.Kiedy tak się dzieje?Na przykład zgasiłem silnik i postał kilka minut,następnie uruchamiam go i wiatraki pracują.To jest jak najbardziej słuszne,bo właśnie po zgaszeniu gorącego silnika jego temperatura przez moment wzrasta.A mając włącznik wentylatorów w kabinie to tak szczerze nie wiadomo kiedy je włączyć.Tak,gdy temperatura przekroczy 90 stopni ale okazuje sie,że nie tylko wtedy.Baca1051 dodam jeszcze,a nie grzebałeś coś przy zegarach?Może wskażniki mają słabą masę i wskażnik temperatury i poziomu paliwa po prostu oszukuje (zawyża)-miałem to w swojej Nivie.
Re: Uszczelka pod głowica?
Wskaźnik paliwa jest na zero, paliwa w baku że 20 litrów. Wskaźnik temp.rosnie równomiernie, po drugie wskaźnik był wysoki i faktycznie wywaliło płyn. Kupiłem z włączeniem w kabinie, bardzo bym chciał powrócić do stanu wyjściowego. Czujnik ten na kolanie działa, mówisz Janusz żeby nie szukać winy w uszczelce?
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
Dwie rzeczy po pierwsze płukanie samej chodnicy to za malo trzeba płukać calu układ.
Po drugie masz poprostu zapowietrzony układ. Gaz tak często robi plyn woli iść przez reduktor lpg niż układ.
Ściśnij waz od redaktora ograniczając przepływ i zobacz czy się poprawia
A i żeby wszytko bylo ok korek chodnicy musi byc sprawny
Po drugie masz poprostu zapowietrzony układ. Gaz tak często robi plyn woli iść przez reduktor lpg niż układ.
Ściśnij waz od redaktora ograniczając przepływ i zobacz czy się poprawia
A i żeby wszytko bylo ok korek chodnicy musi byc sprawny
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
Może zle wkładasz termostat. W toyocie ważne jest żeby zaworkiem do góry.
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Uszczelka pod głowica?
Węże Od reduktora twarde jak kamień, podpowiedz który ewentualnie zdjąć?
Re: Uszczelka pod głowica?
Po zdjęciu węża z redaktora co powinno się dziać, opisz co powinno sie dziać?
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
Nie zdejmuj tylko zgnieć żeby plyn szedł gdzie indziej
Ale prawie na pewno masz zapowietrzony układ.
Ale prawie na pewno masz zapowietrzony układ.
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Uszczelka pod głowica?
Węże od reduktora są twarde.I gdyby zapowietrzony był reduktor to po kilku minutach pracy na LPG,reduktor pokryłby się szronem.Silnik nie pracuje na gazie gdy reduktor nie jest ogrzewany.W Ładzie nie ma możliwości inaczej założyć termostatu,bo on jest w trójdrożnej,nierozbieralnej obudowie.
Re: Uszczelka pod głowica?
Janusz ogólnie LPG mam wyłączone co do termostatu masz rację. Poradzę coś bo zmarnieje:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość