Wiatrak chłodnicy
Moderator: Albert_N
Wiatrak chłodnicy
W mojej Nivie przestał się włączać wiatrak na chłodnicy, co przy sprawności z jaką silnik Lady zamienia paliwo na konie stanowi niemały problem. Stąd moje pytanie: skąd "Niva" wie, że trzeba ów wiatrak załączyć? Tzn gdzie jest czujnik temperatury płynu, który podaje info do zapewne jakiegoś przekaźnika. O jednym czujniku temp. wiem, ale wydaje mi się, że to nie on, ponieważ sygnał z niego "idzie" do komputera (komputer nie steruje wł/wył wiatraka...chyba). Dzięki za odp.
Re: Wiatrak chłodnicy
Steruje na pewno, chyba że masz coś rzeźbione.
Szukaj przekaźników, albo bezpieczników.
Szukaj przekaźników, albo bezpieczników.
Lada Niva 1.7i 97'
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Wiatrak chłodnicy
Dobrze by było jak byś napisał jaki to silnik i rocznik auta.
Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz 

Re: Wiatrak chłodnicy
No wlasnie jaki to silnik. W mpi chyba komputer uruchamia wiatraki
Re: Wiatrak chłodnicy
Jeżeli już grzebiesz przy wiatraku to podłącz go przez włącznik 3-pozycyjny
I - wyłączony na stałe /jak będzie się obracał i wjedziesz do głębszej wody, to połamie łopatki a one mogą rozwalić chłodnicę. Ja przed wjazdem do rzeczki zawsze go wtedy wyłączam/
II - włączony na stałe /Ty decydujesz że ma się obracać, jak padnie automatyka/
III - automat załącza wiatrak /najczęściej pracuje w tej pozycji/
I - wyłączony na stałe /jak będzie się obracał i wjedziesz do głębszej wody, to połamie łopatki a one mogą rozwalić chłodnicę. Ja przed wjazdem do rzeczki zawsze go wtedy wyłączam/
II - włączony na stałe /Ty decydujesz że ma się obracać, jak padnie automatyka/
III - automat załącza wiatrak /najczęściej pracuje w tej pozycji/
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: Wiatrak chłodnicy
Po pierwsze primo - rok i model auta, typ silnika!
Po drugie primo - co sprawdziłeś? Wiesz, gdzie leż problem? Uwalony czujnik? Brak sygnał sterującego przekaźnikiem? Brak zasilania przekaźnika? Uszkodzony silnik? Przerwa w obwodzie? Inne?
Bo metod rozwiązania problemu jest dobre kilka i to całkiem fajne.
Oj... I po co ja to piszę? Autor od dnia założenia wątku się nim nie zainteresował...
Po drugie primo - co sprawdziłeś? Wiesz, gdzie leż problem? Uwalony czujnik? Brak sygnał sterującego przekaźnikiem? Brak zasilania przekaźnika? Uszkodzony silnik? Przerwa w obwodzie? Inne?
Bo metod rozwiązania problemu jest dobre kilka i to całkiem fajne.
Oj... I po co ja to piszę? Autor od dnia założenia wątku się nim nie zainteresował...
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość