Sprężyny do nivki

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Sprężyny do nivki

Post autor: kpt.zbik » śr cze 14, 2006 7:41 am

Poszukuje sprężyn do nivki o 3- 5 cm dłuższych od normalnych. Prosze o namiary na firmy które je prodkują albo sklepy gdzie mozna to dopaść. pozdrawiam
GR'RED TEAM

jery1973
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:54 am
Lokalizacja: Żyrardów, Mazowieckie

Post autor: jery1973 » śr cze 14, 2006 4:41 pm

czytałem na tym forum że kładą sprężyny od żuka lub nyski i przycinają na żądaną wysokość np. 5cm wyższe od fabryki. ja jeszcze tego nie robiłem bo moja wysoko stoi.
Pozdrawiam
Robert :)
JEEP RUMUN - Aro 243 2,5TDi 2004r.
ŁADA NIVA 2004r. 1,7i + Gaz
"Nie pogrzebiesz nie pojedziesz"

Awatar użytkownika
RadekR
 
 
Posty: 181
Rejestracja: sob sie 20, 2005 2:26 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: RadekR » śr cze 14, 2006 8:50 pm

daj sobie spokój ze sprężynami od żuka - w Poznaniu jest firma PolSpring -robią na zamówienie
TEAM POMORZE 4x4
TLC KZJ 73

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » czw cze 15, 2006 4:06 pm

potrzebuje danych dotyczących orginalnego rozmiaru. Ma ktoś może. pozdrawiam
GR'RED TEAM

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » pt cze 16, 2006 6:47 pm

Czy takie dane Ci wystarczą?
http://patrz.pl/?38203
Jak nie to kliknij.
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » pn cze 19, 2006 7:30 am

Po konsultacji z mechanikiem z LADY w modlniczce narazie nie bede wymieniał sprezyn. dzieki za wszelkie info. pozdrawiam
GR'RED TEAM

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » pn cze 19, 2006 8:38 pm

Jakie argumenty przekonały Cię że zrezygnowałeś z tej inwestycji ??

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » wt cze 20, 2006 8:00 am

Byłem u 3 mechaników któży nivami sie zajmują i zgodnie twierdzą żę wieksza sprężyna na zdrowie mojej nivie nie wyjdzie. od poniedziałku zaczynamy dłubanine przy tym wszytkim zobaczymy jaki bedzie efekt koncowy. Na bank zdam relacje.
GR'RED TEAM

Awatar użytkownika
RadekR
 
 
Posty: 181
Rejestracja: sob sie 20, 2005 2:26 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: RadekR » wt cze 20, 2006 9:22 pm

A jakie doświadczenie ci "mechanicy" mają w zmianie sprężyn w samochodach terenowych a w szczególnosci w nivkach i jakich użyli argumentów ??
TEAM POMORZE 4x4
TLC KZJ 73

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » wt cze 20, 2006 10:03 pm

RadekR pisze:A jakie doświadczenie ci "mechanicy" mają w zmianie sprężyn w samochodach terenowych a w szczególnosci w nivkach i jakich użyli argumentów ??
Najprawdopodobniej bardzo prostych, pokazali stan podłużnic.
Myślenie nie boli!

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt cze 20, 2006 10:22 pm

mialem zukowskie i pozatym ze auto sobie stalo ladnie wysoko to wiecej kozysci nie widze
najpowazniejsza wada bylo to ze byly strasznie twarde i zawias nie wybieral szczegulnie przy podjezdzie pod stromsza gorke przod zaczynal podskakiwac i konczylo sie to urwaniem polosi
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » śr cze 21, 2006 12:55 pm

damy jej nowe spręzyny. bo po zmierzeniu tych które są teraz okazało się że są już całkiem do niczego. to tyle narazie wieści z frontu
GR'RED TEAM

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » sob cze 24, 2006 9:13 am

jak cos to sobie wsac w przednie sprężyny pomiedzy zwoje gume mozna ją kupic prawie w kazdym motoryzacyjnym sklepie ( gumy od fiala lub poloneza cena około 6 zł ) podniosa i usztywnia przednie zawieszenie .
Łada tez daje rade ...

tel 609 652 516

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » sob cze 24, 2006 2:24 pm

krzywy_23kraków pisze:jak cos to sobie wsac w przednie sprężyny pomiedzy zwoje gume mozna ją kupic prawie w kazdym motoryzacyjnym sklepie ( gumy od fiala lub poloneza cena około 6 zł ) podniosa i usztywnia przednie zawieszenie .
Zależy gdzie będzie jeździł. Jeżeli po mieście to dla wyglądu niech wsadzi gumy, ale w teren to duży błąd. :)3 Wachacze w nivwce mają i tak mały skok a w terenie im większy tym lepszy. Proponowałbym szukać sprężyn miękkich a wyższych (osobiście niewiem od czego :cry: ) pozdrawiam
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » sob cze 24, 2006 3:26 pm

Gumy w sprezyny to mozna sobie wkrecac w stjuningowanym golfie albo cieniasie.
Jak juz, to lepiej podlozyc gume pod sprezyne. Gumy do podlozenia sa tak samo latwo dostepne.

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » sob cze 24, 2006 8:25 pm

petercapri pisze:Gumy w sprezyny to mozna sobie wkrecac w stjuningowanym golfie albo cieniasie.
Jak juz, to lepiej podlozyc gume pod sprezyne. Gumy do podlozenia sa tak samo latwo dostepne.
:)2 :)2 :D
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » wt lut 27, 2007 11:12 am

Witam.
A jaka jest roznica pomiedzy sprezynami do nivy z na przód,a na tył??
Chciałem wsadzic do muscela na przód pomiedzy resory a rame.
Wiem,ze roznica to ok 5 pln za komplet,ale co wiecej?
dzieki za odpowiedzi.
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt lut 27, 2007 11:27 am

Całkiem inna charakterystyka. Pobierz dokumentację napraw Nivy, tam są one dobrze opisane. Jak nie znajdziesz, to podam te dane na Forum.

Dobra, piszę:
Sprężyna przedniego zawieszenia po trzykrotnym ściśnięciu powinna mieć następujące wymiary:
- długość całkowita w stanie "luzem" - 278 mm,
- długość po obciążeniu masą 640 plus minus 25 kg - 192 mm,
- długość po obciążeniu masą 954 kg - 150 mm.
Sprężyna tylnego zawieszenia po trzykrotnym całkowitym ściśnięciu powinna mieć następujące wymiary:
- długość całkowita w stanie "luzem" - 434 mm,
- długość po obciążeniu masą 350 plus minus 16 kg - 278 mm,
- długość po obciążeniu masą 575 kg - 178 mm.
Spęzyny te dzieli się dodatkowo na dwie klasy. Sprężyn klasy "A" nie znakuje się, sprężyny klasy "B" znaczone są czarną farba po zewnętrznej stronie. Klasy "A" są ciuteczek twardsze.

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » wt lut 27, 2007 11:40 pm

Dzieki za info.
Polecam zainteresowanym tematem :

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=137539&c=64&f=35

Mi pomogło.

Pozdrawiam
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr lut 28, 2007 1:29 am

Niva'94 pisze:... Sprężyn klasy "A" nie znakuje się, sprężyny klasy "B" znaczone są czarną farba po zewnętrznej stronie. Klasy "A" są ciuteczek twardsze.
To zdanie jest prawdziwe tylko wówczas gdy obie spreżyny pochodza z tego samego źródła/wytwórcy/producenta :)
to tzw. prawda teoretyczna :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr lut 28, 2007 9:15 am

Sniper pisze:
Niva'94 pisze:... Sprężyn klasy "A" nie znakuje się, sprężyny klasy "B" znaczone są czarną farba po zewnętrznej stronie. Klasy "A" są ciuteczek twardsze.
To zdanie jest prawdziwe tylko wówczas gdy obie spreżyny pochodza z tego samego źródła/wytwórcy/producenta :)
to tzw. prawda teoretyczna :)21
Zacytowałem po prostu dokumentację napraw. A kupowałem tylko przednie sprężyny i całe były na czarno pomalowane.

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Post autor: Robal30 » pn mar 26, 2007 8:28 am

[quote="Niva'94"]Całkiem inna charakterystyka. Pobierz dokumentację napraw Nivy, tam są one dobrze opisane. Jak nie znajdziesz, to podam te dane na Forum.

Skąd można pobrać taką dokumentację??

Awatar użytkownika
Kate
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 26, 2003 12:24 am
Lokalizacja: Milanówek
Kontaktowanie:

Post autor: Kate » pn mar 26, 2007 2:04 pm

np tu:

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=2272

dokładnie drugi post

Walis wkleił aktualne linki do materiałów zebranych przez nas 8)
od 2003 NIVKI '84 niet

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn mar 26, 2007 4:04 pm

A czy dotarł ktoś gdzieś do katalogu części od nowszej (odmłodzonej częściowo) nivki po 1993r. ??
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości