Blokada mostu - samoblock

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: Krzysiek-74 » czw wrz 23, 2010 8:21 pm

TADEK_NIVA pisze:Witam
.....bo szłyszałem iż wcześniej trzeba sprawdzić ilość wieloklinów na półosi.
Sprawdzenie, ile masz frezów, to podstawa. Nie tylko w przypadku zakupu blokady, ale też nowej półosi, przegubu !! :wink:

Auta do 2000, w większości miały frez-22

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: Svenson » pt wrz 24, 2010 6:38 am

TADEK_NIVA pisze:Witam
Mam pytanie do znawców.
MA któś założone samobloki o ktorych pojawieniu na allegro wspomina LTK. Czy pasują do każdej Nivki, bo szłyszałem iż wcześniej trzeba sprawdzić ilość wieloklinów na półosi. JAk się sprawują?

Witamy

ale ... :)21

jak to na forum już jest mamy opcje szukaj :roll:

a kilka postów wyzej napisał @Sebaska co nie co na ten temat

Pozdro :)13

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: kb-autostyle » sob wrz 25, 2010 9:43 am

Duża okazja.

ilośc ograniczona. Ustawienie mufty na 5kg (można i większe)

http://allegro.pl/lada-niva-2101-2107-b ... 49057.html
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: kb-autostyle » ndz paź 03, 2010 12:28 pm

z ciekawostek w blokadach to blokada dyskowa do klasyki 2101-2107 + niva.
konstrukcja znana z aut WRC.
http://img832.imageshack.us/img832/8339/2101dysk314.jpg
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: jarcion » czw gru 23, 2010 8:51 am

a jak te blokady robią teraz, na lodzie? Sterowalna jest niwka w 100% czy drogą prób i błędów siły wypadkowej trzeba szukać, żeby w drogę trafić?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: sebaska » pn gru 27, 2010 12:30 am

Robi 8) :)2

Główną różnicę jaką widzę to to, że się zmieniło zachowanie po zapięciu centralnej blokady -- przedtem zachowanie pojazdu zmieniało się diametralnie, teraz nieznacznie (o dziwo główna różnica w stosunku do tego jak było w prowadzeniu po białej drodze jest przy zapiętym centralnym a nie przy otwartym, tzn. jak było kiedyś przy zamknięteym vs jak jest teraz przy zamkniętym). Przy jeździe z centralym otwartym jest po prostu normalnie, bez żadnych niespodzianek na zakrętach itepe. W pierwszy dzień śniegu musiałem zrobić urban offroad (na drodze wszystko stało ale na szczęście z boku było coś co robiło za parking, teraz niemal pusty ino grubo zasypane i pozawiewany) i przez spore zaspy szła bez zająknięcia.

pzdr
\Seb
Ostatnio zmieniony pn gru 27, 2010 6:43 pm przez sebaska, łącznie zmieniany 1 raz.
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: jarcion » pn gru 27, 2010 7:43 am

:) :)2
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: kb-autostyle » czw gru 30, 2010 12:51 pm

Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Gregory_House
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 05, 2011 9:39 pm

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: Gregory_House » czw sty 06, 2011 8:48 pm

............. tak sobie myślę aby zrobić coś takiego aby kupić dyfer z blokadą np. taki http://allegro.pl/dyfer-most-szpera-200 ... ml#gallery rozebrać i wstawić do obudowy jak myślicie ma to sens?
Ten dyfer to przykład bo aby dobrać odpowiedni rozstaw śrub itp. należało by poczytać w odpowiedniej dokumentacji ale to już inna historia.
Zawsze to fabryczna konstrukcja a nie jakiś wynalazek.

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: sebaska » czw sty 06, 2011 10:03 pm

A przełożenie?? Dyfer ma przełożenie, musi się zgadzać z przodu i z tyłu.

BTW po motaniu to to już nie będzie "fabryczna konstrukcja"

pzdr
\Seb
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: jarcion » pt sty 07, 2011 9:20 am

a wielowpust półoś/dyfer?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
LTK
 
 
Posty: 206
Rejestracja: wt cze 02, 2009 5:39 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: LTK » pt sty 07, 2011 4:43 pm

Blokady od kb-autostyle to blokady firmy VAL Racing, a ta firma, z tego co nam tu wciskał :)21 , robi najlepsze blokady do Łady. Sprzęt praktycznie plug&play. Przy moście od innego samochodu oprócz zabaw z dobieraniem przełożeń dochodzi jeszcze m.in. wycentrowanie tegoż mostu, żeby później nie wymieniać go co każdą wyprawę w teren.
Ale to taka moja skromna opinia :)21 :)21
Russian Panzer Łada Niva....

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: kb-autostyle » pt sty 07, 2011 7:34 pm

LTK pisze: ... blokady firmy VAL Racing, a ta firma, z tego co nam tu wciskał :)21 , robi najlepsze blokady do Łady.
potwierdzam i podtrzymuje :), 6 miesięcy gwarancji, talon gwarancyjny i zabezpieczony przed podróbkami produkt, gdyż pojawiały się na ryku rosyjskim takie same kolorystyczne pudełka z blokadami.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Gregory_House
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 05, 2011 9:39 pm

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: Gregory_House » ndz sty 09, 2011 4:47 pm

sebaska pisze:A przełożenie?? Dyfer ma przełożenie, musi się zgadzać z przodu i z tyłu.

BTW po motaniu to to już nie będzie "fabryczna konstrukcja"

pzdr
\Seb
pierwsze
nie bardzo rozumiem słowo "przełożenie"
przecież przy zmianie orzeszka ze standardowego na orzeszek z blokadą wałek atakujący zostaje w obudowie a koło odkręcasz od starego i mocujesz do orzecha z blokadą.
drugie orzech zostaje orzechem i w nim nic nie zmieniasz
trzecie to taki most w całości i bez przeszkody przy dobraniu przełożenia zgodnego z oryginałem można na przód założyć oczywiście dobierając odpowiednie półosie

a nawiązując do frezów na półosiach które wchodzą w korony układu różnicowego jak by ktoś się chciał z tyłem pobawić to nie ma żadnego problemu bez paniki da się półoś przerobić koszt za szt. około 80 zł bez względu na to czy potrzeba zwiększyć czy zmniejszyć średnicę .

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: maxers » ndz sty 09, 2011 10:58 pm

LTK pisze:Blokady od kb-autostyle to blokady firmy VAL Racing, a ta firma, z tego co nam tu wciskał :)21 , robi najlepsze blokady do Łady. Sprzęt praktycznie plug&play. Przy moście od innego samochodu oprócz zabaw z dobieraniem przełożeń dochodzi jeszcze m.in. wycentrowanie tegoż mostu, żeby później nie wymieniać go co każdą wyprawę w teren.
Ale to taka moja skromna opinia :)21 :)21
ale to chyba w przypadku zmiany równiez przełozen ,po za tym miedzyosiowy jest wiec do puki nie bedzie zblokowany nic sie nie powinno stac ) :)21

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: sebaska » pn sty 10, 2011 1:27 am

Gregory_House pisze: pierwsze
nie bardzo rozumiem słowo "przełożenie"
To źle :)21
Gregory_House pisze: przecież przy zmianie orzeszka ze standardowego na orzeszek z blokadą wałek atakujący zostaje w obudowie a koło odkręcasz od starego i mocujesz do orzecha z blokadą.
Magicznie będzie pasowało :)21
Gregory_House pisze: drugie orzech zostaje orzechem i w nim nic nie zmieniasz
trzecie to taki most w całości i bez przeszkody przy dobraniu przełożenia zgodnego z oryginałem można na przód założyć oczywiście dobierając odpowiednie półosie
Na przód półosie skąd dobierzesz?
Gregory_House pisze: a nawiązując do frezów na półosiach które wchodzą w korony układu różnicowego jak by ktoś się chciał z tyłem pobawić to nie ma żadnego problemu bez paniki da się półoś przerobić koszt za szt. około 80 zł bez względu na to czy potrzeba zwiększyć czy zmniejszyć średnicę .
ROTFL!
I ktoś tu mówił o "oryginalnym fabrycznym". :)19 :)18 :)19 :)21

Zwiększyć średnicę -- taki kondon na półoś to bardzo "fabryczny". Zmniejszyć -- taaak, te półosie są wszak o taaak wytrzymałe.


Podsumowując: to się kompletnie mija z celem -- bo po pierwsze cała "fabryczność" rozwiązania bierze w łeb -- bo "fabryczność" to np. właściwie dobrane twardości materiałów, pasujące rozmiary (jak ci się nie zmieści to będziesz gruchę spawał z dwu i wałek dorabiał czy przesuwał most?), a po drugie, jak się posumuje koszty to wyjdzie drożej (i gorzej).

pzdr
\Seb
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: Ivul » pn sty 10, 2011 9:38 am

Poza tym niewątpliwą wadą dorabianych półosiek jest ich unikalność, nie kupisz ich w każdym miejscu na świecie.

Gregory_House
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 05, 2011 9:39 pm

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: Gregory_House » pt sty 14, 2011 8:24 pm

sebaska pisze:
Gregory_House pisze: pierwsze
nie bardzo rozumiem słowo "przełożenie"
To źle :)21
Gregory_House pisze: przecież przy zmianie orzeszka ze standardowego na orzeszek z blokadą wałek atakujący zostaje w obudowie a koło odkręcasz od starego i mocujesz do orzecha z blokadą.
Magicznie będzie pasowało :)21
Gregory_House pisze: drugie orzech zostaje orzechem i w nim nic nie zmieniasz
trzecie to taki most w całości i bez przeszkody przy dobraniu przełożenia zgodnego z oryginałem można na przód założyć oczywiście dobierając odpowiednie półosie
Na przód półosie skąd dobierzesz?
Gregory_House pisze: a nawiązując do frezów na półosiach które wchodzą w korony układu różnicowego jak by ktoś się chciał z tyłem pobawić to nie ma żadnego problemu bez paniki da się półoś przerobić koszt za szt. około 80 zł bez względu na to czy potrzeba zwiększyć czy zmniejszyć średnicę .
ROTFL!
I ktoś tu mówił o "oryginalnym fabrycznym". :)19 :)18 :)19 :)21

Zwiększyć średnicę -- taki kondon na półoś to bardzo "fabryczny". Zmniejszyć -- taaak, te półosie są wszak o taaak wytrzymałe.


Podsumowując: to się kompletnie mija z celem -- bo po pierwsze cała "fabryczność" rozwiązania bierze w łeb -- bo "fabryczność" to np. właściwie dobrane twardości materiałów, pasujące rozmiary (jak ci się nie zmieści to będziesz gruchę spawał z dwu i wałek dorabiał czy przesuwał most?), a po drugie, jak się posumuje koszty to wyjdzie drożej (i gorzej).

pzdr
\Seb
No cóż, po co tłumaczyć dalej JA wiem że się da i to mi starczy
(dyfer, półosie (bez przeróbek), piasty i łożyska łączna wartość to 1000zł + moja robocizna)
Zakup blokady z Rosji czy innego podobnego kraju 1600zł + 500 zł robocizna w serwisie (bez odpowiedniego sprzętu sam tego nie zrobisz tak by później mos nie wył) razem to ponad 2000zł czyli moja propozycja o połowę tańsza.


Poza tym poddaję to pod dyskusję i czasem warto użyć wyobraźni a nie tylko twierdzić że czarne jest czarne a białe białe bo istnieją również odcienie szarości.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
LTK
 
 
Posty: 206
Rejestracja: wt cze 02, 2009 5:39 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: LTK » pt sty 14, 2011 10:24 pm

Ależ źle nas zrozumiałeś :wink:
Nikt nie twierdzi, że to nie jest wykonalne.Nie twierdzimy też, że to nie może być tańsze.
Ale jest ale.
Masz na tyle wiedzy, żeby przeszczepić most z innego auta do nivy zachowując wszelaką geometrię i nastawy mostu oryginalnego? Jesteś pewien, że wycentrujesz to tak, aby nic nie wibrowało/ rozpadło się po pierwszych 20 km?
Jeśli tak, to rób. Nikt cię od tego pomysłu nie odwodzi. My tylko wyrażamy swoją opinię. Z chęcią zobaczę jak taka zmota działa i czy wytrzyma w takim pojeździe, jakim jest Niva.
Powodzenia :)2 :)2
Russian Panzer Łada Niva....

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: sebaska » sob sty 15, 2011 2:01 am

Gregory_House pisze:
No cóż, po co tłumaczyć dalej JA wiem że się da i to mi starczy
(dyfer, półosie (bez przeróbek), piasty i łożyska łączna wartość to 1000zł + moja robocizna)
Zakup blokady z Rosji czy innego podobnego kraju 1600zł + 500 zł robocizna w serwisie (bez odpowiedniego sprzętu sam tego nie zrobisz tak by później mos nie wył) razem to ponad 2000zł czyli moja propozycja o połowę tańsza.
Taaaa... bądź chociaż konsekwentny -- przy blokadzie dedykowanej nagle ci się robocizna dolicza a przy zmocie totalnej to nie. Przy dedykowanej roboty jest mniej -- czy własnej czy cudzej. I wszystko pasuje.
Gregory_House pisze: Poza tym poddaję to pod dyskusję i czasem warto użyć wyobraźni a nie tylko twierdzić że czarne jest czarne a białe białe bo istnieją również odcienie szarości.

Pozdrawiam
odcienie mogą sobie być, ale to nie zmienia faktu że czarne jest czarne a białe białe :)21

Ale jak tam stryjenka uważa :)21

pzdr
\Seb
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: Krzysiek-74 » sob mar 12, 2011 6:40 pm

Czy poza Sebastianem, któryś z kolegów ma jeszcze założoną blokirowkę ??
Interesują mnie różnice wynikąjace z ustawień napięcia wstępnego blokady i ich wpływu na zachowanie samochodu na asfalcie, jak i w terenie.

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: Marek D. » wt mar 15, 2011 10:36 am

Krzysiek-74 pisze:Czy poza Sebastianem, któryś z kolegów ma jeszcze założoną blokirowkę ??
Interesują mnie różnice wynikąjace z ustawień napięcia wstępnego blokady i ich wpływu na zachowanie samochodu na asfalcie, jak i w terenie.
koniec marca kb-... ma mi dosłać 0,8 i 0,5 - postawisz piwo to potestuję :wink:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: sebaska » wt mar 15, 2011 11:22 am

Oooo, Marek się wkurzył (na ukręcanie przegubów i innych półosi) i idzie na całość :)17 :)21


pzdr
\Seb
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: Marek D. » wt mar 15, 2011 11:23 am

sebaska pisze:Oooo, Marek się wkurzył (na ukręcanie przegubów i innych półosi) i idzie na całość :)17 :)21


pzdr
\Seb
trzy nowe mosty przez cztery miesiące - to może wcórwić - gwaranta :)21 :)11
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Blokada mostu - samoblock

Post autor: Marek D. » wt mar 15, 2011 11:54 am

Sbaska - dwa motory i truchło na czterech kapciach chce ogarnąć we wrześniu Armenię (trzy tygodnie towarzystwo sobie na to winszuje) - konsultant potrzebny :wink:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości