Problem z ogrzewaniem

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: przemek406 » sob gru 06, 2014 1:11 am

W obecnej chwil=w weekend za tydzień :) wsadze nową nagrzewnice i wstawię trójniki na przewody co by było "jak książka pisze". Profilaktycznie zamowie jeszcze z jacarsu termostat,tak na zapas jakby obecny okazal sie nie do konca sprawny(jest tam bodajze 3 rozne,moze podpowiecie ktory przeznaczony jest do 1.7i 97r?). A tymczasem jeśli ktoś ma jakieś swoje przezycia związane z tematem-śmiało na pewno coś komuś pomoże.

Pozdro!

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: dandan » sob gru 06, 2014 8:51 am

Przeżyć z tematem, brachu, dostatek.
Od nieuwagi i źle założonych wężyków po pękniętą tuleję bloku silnika.
Gdzieś pomiędzy tym optymizmem i pesymizmem jest szarość życia, czyli np. zaworki. uszczelki głowicy i inne banialuki.
Tak przez ponad 20 lat siłą rzeczy uzbierało się trochę...
Zaczynasz widzę - bez obrazy- działać na oślep, bez zdiagnozowania, jak mechanik mający prowizję od zakupionych części. Trochę na początek poprzeglądać schematów, opisów, np tu ze zdjęciami http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... eniya.html
A sprawdzić, czy w oparach płynu nie ma śladów spalin (sprawdzenie kosztuje grosze), podłączyć na krótko, bez tej całej gazowni, czy jest zmiana, czy po staremu, podłączyć na krótko, bez zaworu ogrzewania, ...itd., co? :lol:

Awatar użytkownika
wycior_2007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: wt lip 07, 2009 8:53 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: wycior_2007 » sob gru 06, 2014 12:55 pm

http://postimg.org/image/6592ywgo3/ to jest obiecany schemat
NIVA 1.6 1990r. jeszcze CCCP :)

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: przemek406 » sob gru 06, 2014 2:20 pm

Hmm troche mnie zbija z tropu ten schemat-wyglada jakby zawór nagrzewnicy był na powrocie..ale moze zle rozumuje:)

Wycior a co myślisz o takim połaczeniu jak narysowałem tutaj:

http://zapodaj.net/ac06979663cde.png.html

Pomyslalem ze w ten sposob do nagrzewnicy doplynie tyle cieplego plyn jakby nie bylo w aucie gazu,a reduktor bedzie ogrzewany powrotem z nagrzewnicy, tylko czy wtedy wystarczy tego ciepla zeby gaz nie zamarzal?? Ale wlasnie, co kiedy przyjdzie lato i zawor cieplego powietrza zamkniemy-brak obiegu plynu w reduktorze=..??


Pozdro!

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: Janusz73 » sob gru 06, 2014 3:24 pm

Faktycznie mozna wpięć sie z reduktorem w obwód nagrzewnicy ale nie w każdym przypadku.Jednak ja jestem szczęśliwy że reduktor mam zasilany płynem oddzielnie.Nie wiem czym to jest podyktowane ale w 1.7MPi wpiąć się w przewody nagrzewnicy byłoby ciężko bo mało miejsca.Przemek406 poczytaj w necie jak to ma być czy w szereg z nagrzewnicą czy równolegle.

Awatar użytkownika
wycior_2007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: wt lip 07, 2009 8:53 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: wycior_2007 » sob gru 06, 2014 8:52 pm

Tylko równolegle, gdyż przy szeregowym podłączeniu w lecie nie będziesz mógł zamknąć ogrzewania. Fiat 125, Polonez, Escort na gaźniku rok 1980, Escort 1,6 16V(wtrysk wielopunktowy) , Niva , Vectra,Seicento i Chrysler Voyager miały-mają wpięte równolegle na małym obiegu (przed termostatem). W internecie są schematy.
NIVA 1.6 1990r. jeszcze CCCP :)

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: górni$ » wt gru 09, 2014 11:49 pm

Chyba w każdej jest paskudnie mało miejsca na wpięcie się w przewody do nagrzewnicy :D

Co do zaworów, w Vectrach i Seicento to chyba już zaworów nagrzewnicy, płyn idzie non stop przez nią?

tirek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr lut 05, 2014 12:41 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: tirek » śr gru 10, 2014 1:11 am

górni$ pisze:Co do zaworów, w Vectrach i Seicento to chyba już zaworów nagrzewnicy, płyn idzie non stop przez nią?
Zgadza się,
górni$ pisze:Chyba w każdej jest paskudnie mało miejsca na wpięcie się w przewody do nagrzewnicy
Dla chcącego nic trudnego,
znalezione w necie:
Obrazek
Obrazek

Ja trafiłem na oryginalny zawór od nivy z by-passem, ale u nas może być problem ze zdobyciem, w jacarsie zrobili tylko wielkie oczy, może gdzieś na wschodzie?

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: górni$ » czw gru 11, 2014 12:32 am

W starszych gaźnikowych wersjach ogólnie nie jest źle w porównaniu z wersjami wtryskowymi, gdzie obok tych węży dochodzi jeszcze kilka mniej lub bardziej zbytecznych elementów :D
Ale co do patentu ze zdjęć to i tak trzeba tam jakoś wcisnąć ręce i tak, co chyba mało zmienia (zakładam, że trójniki od gazu to rzecz o której po montażu można praktycznie zapomnieć)

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: przemek406 » pn gru 15, 2014 1:54 pm

Witam po warsztatowym weekendzie.

Brak ogrzewania+zamarzanie/przegrzewanie sie reduktora gazu = zapchany jeden przewodów płynu chłodzacego od parownika. Wstawiłem 2 trójniki- nie potrzebnie kupowałem nową nagrzewnice i termostat,ale nie zmarnuja sie:) ogrzewanie jest na gazie także chodzi i jedna sprawa wyjasniona.

Teraz pozostał problem obrotów-po odpaleniu 3 tys i nie spada,nie mam pomysłów co z tym zrbic(wymieniony krokowiec i czujnik przepustnicy) macie jakis pomysl? Czytałem tematy o problemach z obrotami ale w zadnym jakiegos konkretnego rozwiazania brak:(

Pozdro!

Awatar użytkownika
wycior_2007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: wt lip 07, 2009 8:53 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: wycior_2007 » pn gru 15, 2014 2:58 pm

To super że grzeje. Nagrzewnica jeść nie woła, chętny się jakiś znajdzie. Z tego co wywnioskowałem z tekstu to parownik podłączony równolegle, a nie szeregowo? Co do obrotów to u mnie śrubka przy gaźniku jest :) i nią kręcę, lub przy reduktorze (parowniku), więc nie pomogę :(.Sukcesu w walce z Niviastą życzę!!!
NIVA 1.6 1990r. jeszcze CCCP :)

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: dandan » pn gru 15, 2014 3:09 pm

Gdybym był złośliwy, pewnie napisałbym kupuj dalej brachu, w końcu może trafisz.
Jak na razie kupujesz na oślep bez zdiagnozowania przyczyn.

Ale nie jestem, więc zapytam, czy wysokie obroty zaczęły się w trakcie walki z ogrzewaniem, czy było to już wcześniej?

przemek406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 25, 2014 12:39 am
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: przemek406 » pn gru 15, 2014 7:13 pm

Kolego dandan nagrzewnice zakupiłem po próbach podłaczania parownika przed i za nagrzewnica w kazdym przypadku byl cieply lub goracy, przy zmianach przewodow doprowadzajacych chlodziwo do nagrzewnicy zawor byl goracy, d drugim przypadku rurka powrotna wiec wyszlo mi ze nagrzewnica, coz 40pln niby nie mało ale grzejnik bedzie na zapas.

Co do obrotów to juz wczesniej- w sierpniu wsadzilem ten silnik i takie kwiatki z tymi obrotami. Jest tez objaw po dodaniu i puszczeniu gazu ze obroty wolno spadaja tak mysle ze linka moze jakas zgieta czy co,ale dodajac gazu reka zaczepem linki przy przepustnicy to samo.

Pozdro!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość