Drgania reduktora i centrowanie

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Czy w Twojej NIVIE występują drgania reduktora?

Drgania są bardzo uciążliwe przy 85-95 km/h
25
35%
Uciążliwe drgania występują cały czas
18
25%
Drgania pochodzące z reduktora są niewielkie
28
39%
 
Liczba głosów: 71

drabster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 2:29 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: drabster » czw mar 29, 2007 6:30 am

Mi szaleć reduktor przestał jak przesunołem go maxymalnie do przodu autka

Awatar użytkownika
MaXuS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: czw paź 05, 2006 10:15 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MaXuS » czw mar 29, 2007 1:52 pm

Dzięki dzięki petercapri zobaczymy co z Tego wyjedzie:) Narazie nie wiem jak rozczepić przegub z półosi bo on musi zostac w przednich kołach zeby niva sie nie rozjechała... POMOCY http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=41270

Awatar użytkownika
Duży kloss
Posty: 501
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:45 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Duży kloss » czw mar 29, 2007 5:39 pm

Umnie nie ma żadnych drgań.....jest na to jeden sposób (ja z niego korzystam) Nie wyjeżdźac na asfalt :)2 :D a powarznie jak nie ma luzów nic nie drga :)2 co do pólosi to jak w osobówce półoś wchodzi w przegub na zawleczkę jak uderzysz w przegób to zeskoczy z półosi...(oczywiście musi byc wyjęty z piasty) :D

Awatar użytkownika
MaXuS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: czw paź 05, 2006 10:15 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MaXuS » czw mar 29, 2007 7:45 pm

Dziękuje :) wlasnie to przedchwilą zrobilem eh :) dzis poskręcałem cały przod łady ... bo bede posówał bez napedu na niego:0 pozdr

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » pt mar 30, 2007 1:50 pm

Aby ustawić osiowo skrzynię względem reduktora należy : ściągnąć pokrywę
zasłaniającą oba te ustrojstwa (patrz link) http://farm1.static.flickr.com/173/4396 ... b22a13.jpg :D :D
następnie wykonać to co koledzy wcześniej opisali :wink:

mały żarcik, ale zachęcam do takiej przeróbki. :)2
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
MaXuS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: czw paź 05, 2006 10:15 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MaXuS » pt mar 30, 2007 2:12 pm

zart czy nie:P?? zrobie fotki jak poloze sie pod moją ładą :D to wam pokaze jaki tam sajgon... wał idzie bokiem :(....

tomi36
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: czw lip 14, 2011 9:25 pm

Re: Drgania reduktora i centrowanie

Post autor: tomi36 » ndz lut 19, 2012 11:03 am

HeHeHe ;-) a mi się udało to zlikwidowac, i jest cichutko :D
Faktycznie trzeba wycentrować reduktor, ale jakby ktoś miał z tym problem to odpisze na meila tomi36@vp.pl

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Drgania reduktora i centrowanie

Post autor: Janusz73 » ndz lut 19, 2012 4:38 pm

W mojej 1.7Mpi drgań praktycznie nie ma w całym zakresie prędkości.Po prostu zmiana w fabryce "przyłożyła się" gdy moja Łada była na taśmie montażowej.Martwi mnie inna rzecz,mianowicie na 30 tyś.przejechanych kilometrów jest duży luz na wyjściu tylnego wału napędowego z reduktora.

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Re: Drgania reduktora i centrowanie

Post autor: gori » pn lut 20, 2012 5:23 pm

U mnie drgania występują regularnie (ze względu na duże przebiegi) i niestety likwiduje je najdroższą możliwa metodą czyli co jakiś czas mini remontem reduktora (łożyska) i wymianą homokinetyka(straszny wynalazek). Częściej wymieniam homo. Zaczepy mam przesunięte i delikatnie przerobione podchwyty od reduktora. Miałem jeszcze inny problem z przednim mostem, który cały czas był niesforny i odpadał :). Ma teraz pomocnicze uchwyty z mocowań przegubów i zajebiście stabilnie robi:) suma sumarum ograniczyłem dragania do mninimum w stanie wyremontowanym czyli po wymianie wszytkich łożysk i homo + usztywnienie mostu przód i efektem jest niższe zużycie pozostałych komponentów i rzadsze wymiany wymienionych podzespołów. Jazda bardzie komfortowa, cichsza i mniej kosztów remontów (jednak na początku musiałem wywalić sporo kasy + eksperymenty). Jak ktoś chce prześle foto wsporników mostu(PW). Jeżeli zamierzacie pojeździć swoimi nieviastami długo polecam rozwiązanie.
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość