sos...potrzebne łożysko
Moderator: Albert_N
a czy mozliwe jest aby np.przegob mial wplyw na lozysko piasty?
bo kurcze zalozylem nowy komplet lozysk i simeringow.i dziwny odglos pojaawia sie znow z tego kola....zwlaszcza jak pojezdze troche to pojawia sie (taki metaliczny odglos jakby np.gume wciagalo w lozysko i to taki odglos darcia.....)pojawia sie i znika.
dziwne to.
bo kurcze zalozylem nowy komplet lozysk i simeringow.i dziwny odglos pojaawia sie znow z tego kola....zwlaszcza jak pojezdze troche to pojawia sie (taki metaliczny odglos jakby np.gume wciagalo w lozysko i to taki odglos darcia.....)pojawia sie i znika.
dziwne to.
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Moze byc jeszcze inna przyczyna.
Blaszany kolnierz - ten nabity na zwrotnice od strony kola - ociera o piaste.
Jest to w gruncie rzeczy niegrozne, ale powoduje zgrzytanie i chrobotanie jakby zaraz kolo mialo odpasc
Moze sie to zdarzyc, jezeli jest odgiety albo nie nabity do konca.
Sproboj dokrecic piaste ile sie da, kolnierz by sie wtedy lekko odgial, a potem poluzuj i skrec tak jak trzeba.
Blaszany kolnierz - ten nabity na zwrotnice od strony kola - ociera o piaste.
Jest to w gruncie rzeczy niegrozne, ale powoduje zgrzytanie i chrobotanie jakby zaraz kolo mialo odpasc

Moze sie to zdarzyc, jezeli jest odgiety albo nie nabity do konca.
Sproboj dokrecic piaste ile sie da, kolnierz by sie wtedy lekko odgial, a potem poluzuj i skrec tak jak trzeba.
Proszę Was NIGDY PRZENIGDY nie dokręcajcie łożyska na maxa a póżniej popuszczajcie . W chwili dociągnięcia łożysk ze zbyt dużym momentem elementy toczne łożyska wygniatają zagłębienia w bieżniach (elementy toczne mają większą twardość niż bieżnie) i nowe łożyska w zasadzie kwalifikują się do zmiany. Niepokojące odgłosy mogą się pojacić prawie natychmiast po ruszeniu a może i uda się zrobić z 1000 km. To samo się tyczy wbijania (wciskania na prasie) łożysk w gniazda gdy za punkt przyłożenia siły wybieramy pierścień wewnętrzny łożyska. I w takich przypadkach nie ma znaczenia jakiej jakości są łożyska.
P.S.
Mam "doktorat" z łożyskowania.
P.S.
Mam "doktorat" z łożyskowania.
TEAM POMORZE 4x4
TLC KZJ 73
TLC KZJ 73
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
A jak to się ma do ksiązki Nivkowej: najpierw dokręcić 20 Nm poruszyć kołem lewo-prawo,poluźnić i dokręcić 7 Nm i cofnąć nakrętkę 20-25 stopni.RadekR pisze:Proszę Was NIGDY PRZENIGDY nie dokręcajcie łożyska na maxa a póżniej popuszczajcie . W chwili dociągnięcia łożysk ze zbyt dużym momentem elementy toczne łożyska wygniatają zagłębienia w bieżniach (elementy toczne mają większą twardość niż bieżnie) i nowe łożyska w zasadzie kwalifikują się do zmiany. .....
Czy te 2 kGm to już ten max ?
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Mam dwa pytania do praktykow. Pomozcie sprawic, aby moja Niwa nie skrzypiala przy poruszaniu sie
Pytania dotycza przedniej piasty.
- wg jakiegos schematu, po obu stronach zwrotnicy powinny sie znalezc "pierscienie odrzutnikowe brudu". Po zewnetrznej mam taki blaszany pierscien, ale od strony przegubu juz nie. Jak to ma wygladac, czy jest zamienne z zewnetrznym? Jak to powinno byc zalozone?
Na zwrotnicy od strony przegubu jest wglebienie podobne jak po zewnetrznej, czy to wlasnie tam nalezy ten pierscien nabic?
- po rozwazaniach nad katalogiem czesci w sklepie, doszlismy ze sprzedawca do wniosku, ze miedzy lozyskiem a simmeringiem powinien byc jakis blaszany pierscien. Czy calosc po zlozeniu ma wygladac tak: simering-pierscien-lozysko...powietrze:)...lozysko-pierscien-simering?
U mnie do tej pory simeringi stykaly sie bezposrednio z lozyskami, zadnych pierscieni tam nie bylo.

- wg jakiegos schematu, po obu stronach zwrotnicy powinny sie znalezc "pierscienie odrzutnikowe brudu". Po zewnetrznej mam taki blaszany pierscien, ale od strony przegubu juz nie. Jak to ma wygladac, czy jest zamienne z zewnetrznym? Jak to powinno byc zalozone?
Na zwrotnicy od strony przegubu jest wglebienie podobne jak po zewnetrznej, czy to wlasnie tam nalezy ten pierscien nabic?
- po rozwazaniach nad katalogiem czesci w sklepie, doszlismy ze sprzedawca do wniosku, ze miedzy lozyskiem a simmeringiem powinien byc jakis blaszany pierscien. Czy calosc po zlozeniu ma wygladac tak: simering-pierscien-lozysko...powietrze:)...lozysko-pierscien-simering?
U mnie do tej pory simeringi stykaly sie bezposrednio z lozyskami, zadnych pierscieni tam nie bylo.
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
U mnie były na zwrotnicy. Przy wymianie piasty na nową okazało się że pierscien jest wprasowany w piastę, i oba się nie mieszcza. Zdjąłem stary i okazało się ze ten wprasowany w piaste ociera. Trza go było wywalić, założyć ponownie stary na zwrotnice i jest git. Mowa o starej (1600) Nivie i o piaście produkowanej współcześnie do niej. W tej oryginalnej nie było sladów po wprasowywaniu tegoż. Nie pamiętam jak to się ma w układzie łożyskowo-simeringowo-powietrzno-czarnodziurowym, ale oprócz blaszki o której mówiłem nie zauważyłem niczego innego, co nie znaczy że nic więcej nie było.
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
OMG - nawet z nim nie gadaj na takie tematy
sklep niby ok - ale lepiej jak czegoś nie wiesz, czy chcesz skonsultować co do części to pogadać tam Andrzejem - właścicielem
- bo sprzedawca najżyczliwiej mówiąc mało wie
A swoja drogą to nieźle u nich kasy zostawiłem przez te 10 lat jak nivke ujeżdżam



sklep niby ok - ale lepiej jak czegoś nie wiesz, czy chcesz skonsultować co do części to pogadać tam Andrzejem - właścicielem

- bo sprzedawca najżyczliwiej mówiąc mało wie

A swoja drogą to nieźle u nich kasy zostawiłem przez te 10 lat jak nivke ujeżdżam

Ręce precz od GENERAŁA!...


10 lat nive ....jasna dupa.SZACUN.Sniper pisze:OMG - nawet z nim nie gadaj na takie tematy![]()
![]()
![]()
sklep niby ok - ale lepiej jak czegoś nie wiesz, czy chcesz skonsultować co do części to pogadać tam Andrzejem - właścicielem
- bo sprzedawca najżyczliwiej mówiąc mało wie
A swoja drogą to nieźle u nich kasy zostawiłem przez te 10 lat jak nivke ujeżdżam
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
W żadnym wypadku nie powinien się pierścień obracać. Przed wymianą spróbuj jeszcze ponacinać punktakiem lub przecinakiem mocowanie pierścienia w piaście. Na pewno pomoże.petercapri pisze:A czy pierscien wewnetrzny lozyska ma prawo obracac sie na piascie?

"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Pomoże, ale na chwile. Potem trza drugi raz rozebrać, wymienić piaste i pewnie znowu łozysko. Takie patenty można robić awaryjnie, w szczerym polu. Robiac remont odradzam taką cieciowizne. Szkłem dupy nie obetrze....Janek 44 pisze: Przed wymianą spróbuj jeszcze ponacinać punktakiem lub przecinakiem mocowanie pierścienia w piaście. Na pewno pomoże.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość