Silnik zamiennik

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt lip 01, 2008 12:26 am

no moja też więcej jak 110 nie pociągnie ale to dlatego że strach mnie nie puszcza....niestety moja cały czas wymaga czujnego oka mechanika bo w napędach śpi jakies licho i powyżej 100 jest już nie przyjemnie
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lip 01, 2008 10:50 am

Koleiny i pół-tony klinkieru to pójdzie nawet więcej niż 140 :D

Tyle że przy 4-biegowej, przy tak znacznej jak na nive prędkości obroty wynoszą blisko 6000 i silnik wyraźnie blokuje dalsze rozpędzenie auta - chociażby z górki. :(
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » wt lip 01, 2008 10:47 pm

to trzeba miec 5 biegowa no i silnik po remoncie :lol: 8)
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » śr lip 02, 2008 2:46 am

no ja mam 5-tke ale to i tak nie wystarcza a poza tym to różnica między 4 a 5 jest tak naprawde nie wielka obroty wyrównuja się o jakis 1000 nie wiecej
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr lip 02, 2008 11:47 am

czacha78 pisze:to trzeba miec 5 biegowa no i silnik po remoncie :lol: 8)
Jeśli chce się jeździć autostradą tudzież po innym czarnym z prędkością 140 km/h zamiast w terenie to istotnie warto jest mieć 5 - biegówkę :)21
tyle że do tego celu radziłbym raczej zmienić pojazd w ogóle niż samą skrzynię :D

Zresztą same ruskie od początku istnienia nivki systematycznie przekształcali ją w stronę Suva - zwiększając "komfort" jazdy nivą po czarnym kosztem właściwości terenowych... od zmian przełożeń w mostach napędowych na bardziej szosowe, przez zmiany w skrzyni biegów, dołożenie szosowego nadbiegu (nieprzydatnego w terenie), zastosowaniu elastycznego łącznika skrzyni biegów z reduktorem (rzekomo zwiększającego komfort jazdy - w praktyce mniej wytrzymałego elementu), wrzucenie elektroniki potencjalnie narażonej na większe uszkodzenie w terenie, usunięcie starego pasa tylnego zwiększając tym samym dostęp do bagażnika kosztem sztywność nadwozia itd.itp....na Chevy niva kończąc 8)

brakowało jeszcze tylko w tych wszystkich przekształceniach możliwości rozłączenia napędów :roll:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr lip 02, 2008 11:55 am

bartekbp01 pisze:no ja mam 5-tke ale to i tak nie wystarcza a poza tym to różnica między 4 a 5 jest tak naprawde nie wielka obroty wyrównuja się o jakis 1000 nie wiecej
Ta różnica w obrotach już jest całkiem OK jeśli spojrzysz na to pod kątem możliwości jeżdżenia z większymi prędkościami oraz paliwożerności :)

Myślę że ten 1000 umożliwiłby skuteczne i znacznie łatwiejsze pokonanie 140 km/h - w odpowiednich warunkach oczywiście 8)

No chyba że maksymalna prędkość w 5-biegowej nivie jest osiągalna na 4 a nie na 5 biegu jak to chociażby było w polonezie :o :)23 :wink:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
10zulu
Posty: 519
Rejestracja: sob cze 21, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: 10zulu » śr lip 02, 2008 9:03 pm

Ja sie na równym rozpedziłem do 135,ale to był strach w oczach.teraz są ruskie wąski i wysokie oponki to juz chyba nie da rady,bedzie rzucać.
Przy 100km/h mam 2000obr/min i tak mozna pyrkać.
Wj/Wg

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » czw lip 03, 2008 3:17 am

10zulu pisze:Ja sie na równym rozpedziłem do 135,ale to był strach w oczach.teraz są ruskie wąski i wysokie oponki to juz chyba nie da rady,bedzie rzucać.
Przy 100km/h mam 2000obr/min i tak mozna pyrkać.
ile ?? ?? chyba troszke przegiołeś z tymi 2000 obrotów ....moim skromnym zdaniem nie ma takiej mozliwości aby niwa z seryjnym silnikiem i skrzynia , mostami, budą itd. nie miała przy 100km/h około 2800-3000 :)18
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
10zulu
Posty: 519
Rejestracja: sob cze 21, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: 10zulu » czw lip 03, 2008 1:40 pm

albo mam licznnik zjebany,ale utrzymuje sie pomiedzy 2000-2500o0br min.
Wj/Wg

Awatar użytkownika
reduktorb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: reduktorb » czw lip 03, 2008 9:32 pm

Nie wiem, jakie mam przełożenia dyfrów, ale u mnie skrzynia 4 silniczek 1.6
3000 obr/min 80 km/h i nijak nie chce być więcej.

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » czw lip 03, 2008 10:24 pm

140 rozwinelismy w drodze na zlot wiec chcac nie chcac musialem jechac asfaltem bo 600km nie bede jechal lasem czy polnymi drogami, a na ogolny stosunek kilometrow jakie przejechalismy : gdynia boleslaw w tym troche terenu 1500km to spalanie wyszlo 9,5/100 wiec chyba nie mam co narzekac
majac wczesniej kaszlaka i wartburga 2suwa tez zamykalem licznik
szczescie czy poprostu dobry kierowca co potrafi wycisnac co sie nalezy
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pt lip 04, 2008 3:38 am

heheh
kumpel miał kiedyś Syrene 104 "porywaczkę" i ta syreną tez zamykalismy licznik(140km/h) i w dodatku było to udokumentowane ... niestety na taśmie policyjnej :o :( 8pkt i 400zł :)3 :)1
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn lip 07, 2008 1:36 pm

reduktorb pisze:Nie wiem, jakie mam przełożenia dyfrów, ale u mnie skrzynia 4 silniczek 1.6
3000 obr/min 80 km/h i nijak nie chce być więcej.
To coś masz nie tak z osprzętem - gaźnik,zapłon... powinno na 4 być już sporo powyżej 90 :)

a mając 4 masz również najprawdopodobniej dyfry 4.3

z którego roku niva?
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn lip 07, 2008 1:39 pm

OK teraz doczytałem gdzieś indziej że niva z 1990 roku 8)

hmm trochę dziwne że masz w ogóle 4- biegową skrzynię biegów - bo jakoś od 1987 wychodziły już nivki z nadbiegiem i mostami 4.1
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » pn lip 07, 2008 2:46 pm

jeszcze w 89 trafiały się ze skrzynią 4
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » pn lip 07, 2008 2:52 pm

i w 91 r też....
gdzies spotkałem się z teorią że na rynek rosyjski dłuzej "4" wychodziły...eksportowe miały już "5"...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn lip 07, 2008 3:25 pm

hmm całkiem możliwe że tak właśnie było...

rzeczywiście nowości były wsadzane najpierw w wersjach eksportowych

to by tłumaczyło np. dlaczego są nadal w obrocie nowe elementy mostów 10/43 (przy 10-15 latach wytwarzania części po zakończeniu produkcji) bo na 99% nie występowały one ze skrzynią "5"
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » pn lip 07, 2008 7:44 pm

znam przypadek gdzie 95 rocznik na wtrysku ma jeszcze 4 wiec nijak z wasza teoria o rocznikach a moja 94 ma 5
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

zuraw201
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn lut 11, 2008 6:54 pm
Lokalizacja: Oława

Post autor: zuraw201 » pn lip 07, 2008 9:37 pm

Ja mam rocznik 94-95 wersja 1.7(bez i) i tez mam 4 skrzynie :) Na nalwekach 100km/h poleci ale strach w oczach i zgrzytanie zębami przy tej prędkości. :)
Zaczynam sie w to bawić :):)

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » pn lip 07, 2008 9:50 pm

czacha78 pisze:znam przypadek gdzie 95 rocznik na wtrysku ma jeszcze 4 wiec nijak z wasza teoria o rocznikach a moja 94 ma 5
czyżby chodziło o moje autko?
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » pn lip 07, 2008 10:15 pm

tak tomus ale nie chcialem imion podawac
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » pn lip 07, 2008 11:54 pm

czacha78 pisze:tak tomus ale nie chcialem imion podawac
nic nie szkodzi i tak jestem w szoku odnośnie mojej nivy że mam 4 ale nie o to chodzi najważniejsze że jest sprawna. Ostatnio jechałem autem 130 km/h i jeszcze był luz pod butem. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i do szybkiego zobaczenia :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Ps. Aparat jest zajefajny :)2
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lip 08, 2008 10:26 am

też jestem w szoku... 1995 na wtrysku i "4" ?? :o

wygląda na to że ruskie naklepali tych "czwórek" na 30 lat produkcji Nivy :)20

A tak BTW może w niektórych przypadkach nie warto kierować się podziałką na dźwigni od rzekomej "4" i samemu poszukać 5-ego biegu :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt lip 08, 2008 10:18 pm

no tylko nie warto póżniej włączać tego "R" -->rakietowego :lol: :o :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
reduktorb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: reduktorb » śr lip 09, 2008 9:15 pm

[
To coś masz nie tak z osprzętem - gaźnik,zapłon... powinno na 4 być już sporo powyżej 90 :)
Sorry, nie wiem jakie są relacje między ustawieniami gaźnika czy zapłonu , a przełożeniem obrotów silnika na prędkość na kółkach, ale wskazania z grubsza są OK, sprawdzone z drugim autkiem. :o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość