Silnik zamiennik
Moderator: Albert_N
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
no moja też więcej jak 110 nie pociągnie ale to dlatego że strach mnie nie puszcza....niestety moja cały czas wymaga czujnego oka mechanika bo w napędach śpi jakies licho i powyżej 100 jest już nie przyjemnie
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Jeśli chce się jeździć autostradą tudzież po innym czarnym z prędkością 140 km/h zamiast w terenie to istotnie warto jest mieć 5 - biegówkęczacha78 pisze:to trzeba miec 5 biegowa no i silnik po remoncie![]()

tyle że do tego celu radziłbym raczej zmienić pojazd w ogóle niż samą skrzynię

Zresztą same ruskie od początku istnienia nivki systematycznie przekształcali ją w stronę Suva - zwiększając "komfort" jazdy nivą po czarnym kosztem właściwości terenowych... od zmian przełożeń w mostach napędowych na bardziej szosowe, przez zmiany w skrzyni biegów, dołożenie szosowego nadbiegu (nieprzydatnego w terenie), zastosowaniu elastycznego łącznika skrzyni biegów z reduktorem (rzekomo zwiększającego komfort jazdy - w praktyce mniej wytrzymałego elementu), wrzucenie elektroniki potencjalnie narażonej na większe uszkodzenie w terenie, usunięcie starego pasa tylnego zwiększając tym samym dostęp do bagażnika kosztem sztywność nadwozia itd.itp....na Chevy niva kończąc

brakowało jeszcze tylko w tych wszystkich przekształceniach możliwości rozłączenia napędów

Ręce precz od GENERAŁA!...


- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Ta różnica w obrotach już jest całkiem OK jeśli spojrzysz na to pod kątem możliwości jeżdżenia z większymi prędkościami oraz paliwożernościbartekbp01 pisze:no ja mam 5-tke ale to i tak nie wystarcza a poza tym to różnica między 4 a 5 jest tak naprawde nie wielka obroty wyrównuja się o jakis 1000 nie wiecej

Myślę że ten 1000 umożliwiłby skuteczne i znacznie łatwiejsze pokonanie 140 km/h - w odpowiednich warunkach oczywiście

No chyba że maksymalna prędkość w 5-biegowej nivie jest osiągalna na 4 a nie na 5 biegu jak to chociażby było w polonezie



Ręce precz od GENERAŁA!...


- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
ile10zulu pisze:Ja sie na równym rozpedziłem do 135,ale to był strach w oczach.teraz są ruskie wąski i wysokie oponki to juz chyba nie da rady,bedzie rzucać.
Przy 100km/h mam 2000obr/min i tak mozna pyrkać.



JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

140 rozwinelismy w drodze na zlot wiec chcac nie chcac musialem jechac asfaltem bo 600km nie bede jechal lasem czy polnymi drogami, a na ogolny stosunek kilometrow jakie przejechalismy : gdynia boleslaw w tym troche terenu 1500km to spalanie wyszlo 9,5/100 wiec chyba nie mam co narzekac
majac wczesniej kaszlaka i wartburga 2suwa tez zamykalem licznik
szczescie czy poprostu dobry kierowca co potrafi wycisnac co sie nalezy
majac wczesniej kaszlaka i wartburga 2suwa tez zamykalem licznik
szczescie czy poprostu dobry kierowca co potrafi wycisnac co sie nalezy
Mitsubishi Pajero Sport 2.5
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
To coś masz nie tak z osprzętem - gaźnik,zapłon... powinno na 4 być już sporo powyżej 90reduktorb pisze:Nie wiem, jakie mam przełożenia dyfrów, ale u mnie skrzynia 4 silniczek 1.6
3000 obr/min 80 km/h i nijak nie chce być więcej.

a mając 4 masz również najprawdopodobniej dyfry 4.3
z którego roku niva?
Ręce precz od GENERAŁA!...


- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
hmm całkiem możliwe że tak właśnie było...
rzeczywiście nowości były wsadzane najpierw w wersjach eksportowych
to by tłumaczyło np. dlaczego są nadal w obrocie nowe elementy mostów 10/43 (przy 10-15 latach wytwarzania części po zakończeniu produkcji) bo na 99% nie występowały one ze skrzynią "5"
rzeczywiście nowości były wsadzane najpierw w wersjach eksportowych
to by tłumaczyło np. dlaczego są nadal w obrocie nowe elementy mostów 10/43 (przy 10-15 latach wytwarzania części po zakończeniu produkcji) bo na 99% nie występowały one ze skrzynią "5"
Ręce precz od GENERAŁA!...


nic nie szkodzi i tak jestem w szoku odnośnie mojej nivy że mam 4 ale nie o to chodzi najważniejsze że jest sprawna. Ostatnio jechałem autem 130 km/h i jeszcze był luz pod butem. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i do szybkiego zobaczeniaczacha78 pisze:tak tomus ale nie chcialem imion podawac





Ps. Aparat jest zajefajny

Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość